paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melewel94
Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:02

hallooooo bokkers...

ik zoek nog wat tips/motivatie om toch nog wat enkele kilootjes kwijt te geraken...

opzich weeg ik niet extreem veel, maar voor mijn lengte/ BMI is dit toch te zien als overgewicht, en ook wel te zien aan die extra rolletjes... :') ik weeg nu 68-69 kilo en ik ben 1,53 groot.

aangezien ik platvoeten, x benen, zwakke rug/enkels, zwakke spieren (snel blessures) heb (het verbaast me niks zou ik reumatoïde of iets gelijkaardigs hebben), is eigenlijk paardrijden ook de enigste sport die ik voor (bijna) 100% kan doen. met als gevolg, de sportschool is gewoon een HEL... Dansmarietjes na 1 seizoen ook maar weer opgegeven met heel veel pijn in m'n hart... graag had ik een rondje kunnen joggen of fietsen, maar helaas is dit gewoon niet meer voor me weggelegd.

dan is enkel nog voeding een optie.

eerst at ik geen ontbijt
4 witte boterhammen met zoetigheid erop (toen ik nog op school zat was dat vaak ook gewoon een worstenbroodje van de bakker, of snoep uit de snoepwinkel)
koekje tussendoor
volle bak cola drinken
portie avondeten voor 2 personen
en dan soms nog wat chips.

gewicht toen: 53 kilo (!!!)

nu:
sochtens (tussen 9 en 11u) bakje muesli

half 1 bakje muesli als middag eten (grotere portie)

cola drink ik enkel nog een glaasje thuis op de bank (áls ik thuis ben _O- )

op het werk drink ik hoofdzakelijk koffie (2 mokken/dag)

savonds kleine portie avondeten aangezien ik gewoon niet meer eten binnenkrijg, hooguit 1,5 gekookte aardappel, stukje vlees of zo groot als je handpalm (gemiddeld) en variërende groenten zoals rode kool of erwtjes en worteltjes of bloemkool ook ongeveer een handpalm.

in het weekeind durf ik weleens een schaaltje chips weg te werken, maar dan ben ik vaak bijna ongesteld :+

gewicht nu:
variërend tussen 68-72 kilo 8)7

wat is er aan de hand?! ik ben trouwens 22 jaar...

[ img ]

8)7

Every accomplishment starts with the decision to try.


Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:27

Je eet veeeel te weinig.. je verbrand niks en slaat alles op..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:04

Het klinkt gek, maar ga eens meer eten. En dan gezond eten, met veel voedingsstoffen. Wat Jester al zegt dit is veel te weinig, en je lichaam weet niet wat hem overkomt dus wil alles vasthouden. Daarom val jij niet af ;)
Probeer aan die muesli eens magere yoghurt aan toe te voegen, en als lunch zou ik gaan kiezen voor bijv brood, wraps, crackers, rijk gevulde omelet etc. Blijf ook vooral gevarieerd eten :)

Mijn bananenbrood was trouwens erg lekker! Ik maak hem wel anders dan de recepten die ik hier voorbij heb zien komen. Ik heb dit recept gebruikt: https://chickslovefood.com/recept/healthy-banana-bread/
Maar in plaats van amandelmeel, havermeel gebruikt. Ik had geen amandelmeel in huis en bovendien is dat echt schreeuwend duur.. Ik ga er morgen mee ontbijten denk ik! :9

♥♥♥♥♥

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 07:55

-400 gram. Ondanks de stevige lunch.

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:14

fohadie schreef:
Maar als jouw verhaal klopt Roulette, waarom verschilt het aantal calorieen dan enorm tussen oude en jonge 48+kaas ? Jij had het over 10 kcal. Maar als ik op de verpakking kijk van de 2 plakjes kaas die ik op mijn werk verkoop, scheelt het meer dan 100 kcal. Per 100 gram.

MAW: als ik ern homp jonge kaas neem, scheelt dat zeker aanzienelijk calorieen dan dat ik een homp oude kaas neem.

Verder bemoei ik me niet met deze discussie, het ging erom dat iemand trek had s, avonds en vond dat ze wat lekkers mocht. Het is per persoon verschillend qua calorieen. Wat de een weinig vindt, vindt de ander juist veel en andersom.



Ik val even in bij jullie. Lees vanaf de achtergrond al tijdje mee ;)
Houd er rekening mee dat je normaal gesproken een plakje kaas rond de 20gram weegt. Dus bij 100kcal verschil (dat is echt wel fors, de meeste merken verschillen 50-70kcal obv 100gram) heb je het over 20kcal dus dat lijkt me niet het verschil om je oude kaas te verruilen voor jonge kaas...
Oude kaas is gewoon geconcentreerder dan jonge kaas. Alsof je een pan soep maakt die 500ml is en 2000kcal. Als je dat in laat koken tot 100ml dan zitten er nog steeds evenveel kcal in.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:37

Yes min 300 gram! We gaan weer naar beneden!

♥♥♥♥♥

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:40

_KellyAV schreef:
Yes min 300 gram! We gaan weer naar beneden!


Bij mij ook *\o/*

Vandaag begonnen met ontzuringskuur. Ik heb van het sporten allemaal te lang spierpijn. Terwijl ik niet intenser ben gaan sporten. Vorige keer bij het afvallen ook gehad dat mijn lichaam niet bij kon benen met de afvalstoffen die los kwamen.


Homiafortuna
Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:52

_Melanietje_ schreef:
_KellyAV schreef:
Yes min 300 gram! We gaan weer naar beneden!


Bij mij ook *\o/*

Vandaag begonnen met ontzuringskuur. Ik heb van het sporten allemaal te lang spierpijn. Terwijl ik niet intenser ben gaan sporten. Vorige keer bij het afvallen ook gehad dat mijn lichaam niet bij kon benen met de afvalstoffen die los kwamen.


Let er wel op dat je voldoende voedingsstoffen met kalium binnen krijgt. Ik heb dat namelijk ook ooit eens gehad. Wilde afvallen, dus minderde eten, ging veel fietsen en in plaats van dat ik conditie opbouwde ging het steeds slechter. Had last van spierkrampen en pijnscheuten in de onderbuik. Toch maar eens naar de huisarts gegaan en uit urineonderzoek bleek een kaliumtekort. Moest veel sinasappels en tomaten gaan eten. Bananen schijnt ook veel kalium in te zitten.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:39

Tijd al niks geplaatst, even 2 slechte weken achter de rug.. Veel hotel bezoeken voor mijn werk, en die heerlijke buffetten werken dan niet mee..
Ook weinig slaap op het moment (iets met een nieuw vriendje O:) ) En als ik moe ben is gezond eten gewoon niks aan :p Vanavond nog even uit eten met vriendje en dan weer vol gas!!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:55

Melewel94: fietsen is toch niet heel belastend? Dat is 1 van de minst belastende vormen van bewegen. Anders misschien zwemmen? Verder ga ik mee met de rest, mogelijk eet je te weinig. Of iig niet de juiste dingen voor jou om af te vallen. Wellicht is een dietiste of voedingscoach een optie om je verder op weg te helpen.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:29

Melewel94 schreef:
hallooooo bokkers...

ik zoek nog wat tips/motivatie om toch nog wat enkele kilootjes kwijt te geraken...

opzich weeg ik niet extreem veel, maar voor mijn lengte/ BMI is dit toch te zien als overgewicht, en ook wel te zien aan die extra rolletjes... :') ik weeg nu 68-69 kilo en ik ben 1,53 groot.

aangezien ik platvoeten, x benen, zwakke rug/enkels, zwakke spieren (snel blessures) heb (het verbaast me niks zou ik reumatoïde of iets gelijkaardigs hebben), is eigenlijk paardrijden ook de enigste sport die ik voor (bijna) 100% kan doen. met als gevolg, de sportschool is gewoon een HEL... Dansmarietjes na 1 seizoen ook maar weer opgegeven met heel veel pijn in m'n hart... graag had ik een rondje kunnen joggen of fietsen, maar helaas is dit gewoon niet meer voor me weggelegd.

dan is enkel nog voeding een optie.

eerst at ik geen ontbijt
4 witte boterhammen met zoetigheid erop (toen ik nog op school zat was dat vaak ook gewoon een worstenbroodje van de bakker, of snoep uit de snoepwinkel)
koekje tussendoor
volle bak cola drinken
portie avondeten voor 2 personen
en dan soms nog wat chips.

gewicht toen: 53 kilo (!!!)

nu:
sochtens (tussen 9 en 11u) bakje muesli

half 1 bakje muesli als middag eten (grotere portie)

cola drink ik enkel nog een glaasje thuis op de bank (áls ik thuis ben _O- )

op het werk drink ik hoofdzakelijk koffie (2 mokken/dag)

savonds kleine portie avondeten aangezien ik gewoon niet meer eten binnenkrijg, hooguit 1,5 gekookte aardappel, stukje vlees of zo groot als je handpalm (gemiddeld) en variërende groenten zoals rode kool of erwtjes en worteltjes of bloemkool ook ongeveer een handpalm.

in het weekeind durf ik weleens een schaaltje chips weg te werken, maar dan ben ik vaak bijna ongesteld :+

gewicht nu:
variërend tussen 68-72 kilo 8)7

wat is er aan de hand?! ik ben trouwens 22 jaar...

[ [url=m/fTmwti.jpg]Afbeelding[/url] ]

8)7


Hier een beetje het zelfde verhaal. Ik voel met je mee. Lastig als je lichaam (stofwisseling, verbranding, spijsvertering, vetopslag) verandert en je zo je best doet en het maar niet lukt om af te vallen.

Ik zou wel wat meer eten inderdaad wat de andere ook al zeggen.

Ondanks je toegenomen gewicht ben je wel nog steeds heel mooi. Laat dat een troost zijn. Sommige mensen die dikker worden worden ook echt lelijker, jij hebt dit niet.

Veel succes!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:09

Is er iemand die ik even een pb mag sturen? Ik zit ergens mee op gebied van gezondheid :o

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-17 19:35

ItsMe2 schreef:
Is er iemand die ik even een pb mag sturen? Ik zit ergens mee op gebied van gezondheid :o

Ja hoor

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:48

Je mag mij ook pb'en hoor :)

♥♥♥♥♥

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:01

Jullie hebben beide pb! Thnx! :)

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:08

Mijn lichaam is in de war door afvallen, spanning en stress en nu ik nét dacht dat het wat rustiger zou worden kom ik erachter dat de belastingdienst één grote puinhoop van mijn toeslagen heeft gemaakt. Het is verschrikkelijk complex: ze hebben mij ineens op een ander adres neergezet (een adres waar ik geen huurtoeslag heb gehad), ze hebben mijn huur veel te hoog ingeschat, ik heb ineens de bewoners van dat bewuste adres als toeslagpartners...gewoon ineens random na ruim twee jaar op dit adres krijg ik toeslagpartners? Dat betekent dus dat ik kan zien hoeveel deze mensen per jaar verdienen...
Ik zit zelf al ongelooflijk krap en ik ben zoo bang dat ik, want dit ga ik uiteraard aangeven, mag opdraaien voor fouten die zij gemaakt hebben, met bijbehorende rekeningen.

Oh ja, ik sta wel gewoon goed in de gba, dus waar dit vandaan komt? :')
Dus euhh...ik meld me wel weer als dit is opgelost :P

Nora <3
Meike <3

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 05:16

Melewel94, je eet veel te weinig en krijgt sowieso te weinig eiwitten binnen. Door te weinig eiwitten verlies je geen vet maar spieren. Spieren verbruiken energie dus minder spiermassa is minder verbranding. Daarnaast denkt jouw lichaam dat het zuinig moet omgaan met de reserves omdat er maar zo weinig is..hierdoor verbrand je geen vet meer. Ik zou wat gevarieerder gaan eten en vooral meer.Google maar eens op leptine en insuline.

SteffiiY
Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:05

Te weinig eten is inderdaad nog slechter..

Ik ben momenteel een tussendoortje aan het koken: Gezonde snickers :D! ben benieuwd of het lekker is..

En mijn avondeten.. zelfgemaakte pizza met volkoren wrap bodem[ img ]

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:21

Gezonde snickers? Vertel?

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:54

Die zijn veel werk ofniet stef? Ze klinken wel lekker haha!


Zijn vaak met noten, pure chocolade en dadels tt!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:03

Als die beter smaken dan die nak'd of hoe heten die repen?

Ben wel benieuwd naar een receptje en foto's!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:11

Haha die Nakd repen zijn zo smerig :') Had gister weer een hapje van de bessensmaak en het blijft gewoon niet mijn ding. Ik vind Clif Bars wel heel erg lekker, maar die zijn vrij duur en ook vrij hoog in kcal jammer genoeg.

SteffiiY
Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:24

Jester_ schreef:
Die zijn veel werk ofniet stef? Ze klinken wel lekker haha!


Zijn vaak met noten, pure chocolade en dadels tt!

Die snicker veel werk? Ja zeker weten.. Ik ga straks proeven als die is gelukt krijgen jullie recept :D
Is met pure chocola, dadels, honing en amandelmeel.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

horses_m
Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:28

Wat een leuk topic :) ik heb aardig wat door gelezen en wauw wat zijn jullie goed bezig!!!

En ja ik moet er echt aan geloven ben er helemaal klaar mee.. Zit niet lekker in mijn vel en schaam me steeds meer voor me lichaam.. rij nog wel paard maar wordt op steeds minder paarden ingedeeld ivm mijn gewicht + lengte..

Oké voor het plaatje: ik ben 1.82 lang breed gebouwd en weeg 105.5 kilo (schaam schaam schaam)
Mijn streefgewicht is tussen 75 en 80 kilo.. Laatste x dat ik daar was was ik denk ik 10 of 11 jaar.. Nu 22..

Ik doe al savonds steeds oefeningen zoals squads en situps etc. Het moeilijkst vind ik niet snoepen.. Ik werk bij de appie heijn dus elke dag is het wel oeh de muffins zijn in de bonus etc..

Maar ik ga er voor ik moet wel het is nu gewoon klaar..

Ik hoop hier de motivatie te vinden die ik echt nodig heb..

Y;( Max, Lola, Bailey, Twix, Jacky, Bros en Bounty Y;(

SteffiiY
Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:47


Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Juniores, lonniejj, riannhuh, shanna_dw, SjakieXX, Sting, wisja en 138 bezoekers