Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:06

SdaphneS schreef:
__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha

Kijk even op de website van de ANWB daar staat een standaard wat-moet-ik-meenemen lijst.
Erg handig!
Die print ik elk jaar uit en kan dan alles afvinken wat we mee moeten nemen.

Hhmmm, daar staat ook een hoop onzin op en spullen die alleen in bepaalde situaties van belang zijn. Even kritisch kijken voordat je 'm blind inpakt, kan geen kwaad.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:12

Emmaa_ schreef:
In september is het al wat beter. Er zitten dan weinig jonge gezinnen en vooral veel pensionado's. Boten zijn niet extreem duur hoor, wij betaalden voor 4 pers en een auto geloof ik 200 euro voor een boot overdag. Als je de nachtboot neemt is het wat goedkoper maar dan moet je er wel een hut bij boeken, slapen op het dek is geen aanrader (weinig comfortabele plekken en de fijne plekken worden snel opgepikt door mensen die rennen).

In Frankrijk kan je volgens mij vanaf Nice en Marseille.

Wel een aanrader hoor, ben verliefd op dat eiland. Wij gaan altijd naar de andere kant, vanaf Bastia naar beneden rijden richting Porto Vecchio. Ajaccio is ook heel mooi, maar wel een pittig stuk rijden door de bergen vanaf ajaccio. Wij hadden het ongeluk dat onze boot vertraging had en we dus door het donker moesten, dat was echt niet ideaal. In het donker rijden over dat eiland is pittig als je de wegen niet kent en niet weet wat je moet verwachten.

Het is mijn persoonlijke stukje paradijs dus ik probeer het zo veel mogelijk mensen aan te raden haha. Ben echt meer dan dol op dat eiland.


Je kunt ook nog vanaf Toulon varen... en dan doe ik nog een duit in het zakje dat ook het noorden van Corsica prachtig is! (Ik heb minder met 2a dan met 2b, geen idee waardoor dat komt hoor.)

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:32

Lieve carvan kampeerders welke auto hebben jullie voor de carvan en als gezins auto Wat is jullie ervaring met deze auto?
Onze carvan weegt max 1000 kilo geladen mag met B of BE rijbewijs is beiden aanw.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:07

kwita schreef:
Lieve caravan kampeerders welke auto hebben jullie voor de caravan en als gezinsauto Wat is jullie ervaring met deze auto?
Onze caravan weegt max 1000 kilo geladen mag met B of BE rijbewijs is beiden aanw.

Wij hadden een Range Rover (3500kg trekgewicht) voor onze Eriba Pan Familia, die ging er niet eens harder van zuipen :D maar ook de V70 (1800kg) wordt er niet warm of koud van en zelfs de Saab cabrio(1500kg) had er geen moeite mee, maar de beperkte kofferbak is een beetje een dingetje.

Voor het rijbewijs verwijs ik je naar de regels van Rijbewijs BE in de FAQ van transport en overige.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:24

ikke schreef:
SdaphneS schreef:
Kijk even op de website van de ANWB daar staat een standaard wat-moet-ik-meenemen lijst.
Erg handig!
Die print ik elk jaar uit en kan dan alles afvinken wat we mee moeten nemen.

Hhmmm, daar staat ook een hoop onzin op en spullen die alleen in bepaalde situaties van belang zijn. Even kritisch kijken voordat je 'm blind inpakt, kan geen kwaad.

Klopt. Daarom kun je aanvinken wat voor jou handig/nuttig is.
Als basis document is het een goed beginpunt.
Ik neem echt niet alles mee wat op die lijst staat. Dat zou nergens op slaan. :=


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 09:13

Wij hebben een Renault Koleos. Die mag ruim + 2000 kg trekken (hoeveel precies weet ik niet, maar 2 paards trailer met paarden er in mag hij trekken). Onze caravan weegt echt wel wat meer dan 1000 kg := maar geen probleem, want ook dat mag onze auto trekken :j . Wij vinden de Koleos een hele fijne auto. Hij is alleen niet heel zuinig in verbruik.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:49

We hebben eind vorig jaar een caravan gekocht.
Die halen we deze week op uit de stalling en dan maar eens kijken wat we er allemaal
in moeten gaan stoppen.
We zetten hem 20 kilometer verderop op een camping neer dus trekken doen we niet.
Maar er zit nog niets in, dus kijken wat we in ieder geval nodig hebben, als basis.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:31

20 km verderop? Dan kan je toch net zo goed thuis slapen?

...

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:36

Nou, voor die 20 km zou ik ook liever in mijn eigen bed slapen en onder mijn eigen douche staan.

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:47

Ik zet de caravan wel helemaal 10km verderop. Kun je er namelijk lekker aan knutselen en dingen uittesten, even lekker op de camping zitten (is een gezellig klein campinkje) en als je even geen zin hebt, slaap je thuis.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:48

Om diverse redenen kunnen we niet ver weg van ons huis en bedrijf.
Op de camping kunnen onze kinderen dus bv wel fietsen, in ons dorp niet.
Er is een binnen en buitenzwembad bij.
Bij slecht weer zijn we zo thuis.
En ik kan iedere dag gewoon even mijn paarden verzorgen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:54

ah, op die manier snap ik het wel. ben je er toch even uit. soort van.

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:42

Wij hebben ook wel eens op 6 km van huis gekampeerd. Je bent er toch even uit in een andere omgeving met een ander uitzicht. Enige minpunt vond ik dat we naar onze eigen appie gingen voor de boodschappen. Maar verder op en top vakantiegevoel.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:57

Nu moet ik bekennen dat het dicht bij huis kamperen net zo leuk is als het ver weg!
wij hebben zelf een camping en merken vaker dat mensen gewoon in de buurt camperen, als een van de ouders moet werken, er een chronisch zieke is...of om andere praktiche reden.
Zelf doen we dat dus ook gewoon praktisch maar wel het lekker weg gevoel en met 2 kleine kindjes op de achterbank hoef je ook niet zo ver,voor hun is het al snel kamperen.Het echte werk komt later wel!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 07:59

Grap is dat je op de camping een heel ander ritme hebt. En meestal zit je lekker in het groen. Dat alleen is al heerlijk ontspannend. Allemaal speelkameraadjes, veilig kunnen spelen en dan zelf lekker voor de tent met de beentjes om hoog. Daar hoef je idd niet ver voor te rijden :D

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:30

Ik heb net geboekt voor september !

2 weken aan het Ledro meer, met de bus en de hond. Ik was al even aan het zoeken omdat ik wil dat de hond ook kan zwemmen, en het liefst een dorpje op loopafstand heb, dan hoeven we niet met de bus/ons bed op pad voor de boodschappen.

Toen kwam ik deze camping tegen en zag dat ze een paar hele mooie plekken aan het water hebben. Ik dacht, laat ik ook eens vroeg zijn (ik ben altijd heel laat met alles) en zo'n mooie plek reserveren, zijn de 2 mooiste gewoon al weg !!! Voor september !!! Niet normaal meer toch....

Maar wel gereserveerd, dus toch blij :-)

~Turbohoof Solutions ~

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:37

Ik ken meerdere mensen die de caravan het hele seizoen op een camping nog geen 20 verderop zetten :D eerst vond ik het ook raar; maar ze gaan dus elk weekend op vakantie, de kids zijn in die tijd jarig dus kinderfeestjes op de camping, je hebt echt het gevoel van weg te zijn, maar je bent dichtbij en je sociale leven kan je voortzetten (dus wij komen regelmatig bbquen :+)
Het is echt heel erg leuk en je haalt meer uit je vakantie dan 2wkn Spanje schijnt, maar dat zou ik er niet voor op willen geven :=

[o]

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:56

ClauH schreef:
Ik heb net geboekt voor september !

2 weken aan het Ledro meer, met de bus en de hond. Ik was al even aan het zoeken omdat ik wil dat de hond ook kan zwemmen, en het liefst een dorpje op loopafstand heb, dan hoeven we niet met de bus/ons bed op pad voor de boodschappen.

Toen kwam ik deze camping tegen en zag dat ze een paar hele mooie plekken aan het water hebben. Ik dacht, laat ik ook eens vroeg zijn (ik ben altijd heel laat met alles) en zo'n mooie plek reserveren, zijn de 2 mooiste gewoon al weg !!! Voor september !!! Niet normaal meer toch....

Maar wel gereserveerd, dus toch blij :-)

Als je volgend jaar Hemelvaart een groepsaccomodatie wilt hebben, moet je die nu vast leggen!
Vanuit de NVVR gaan we elk jaar met Hemelvaart naar een leuke lokatie voor een lang weekend rijden. Vorig jaar kregen we de vraag van de accommodatie waar we zaten of we dit jaar terug wilden komen want ze hadden al drie aanvragen maar wij kregen voorkeur omdat we er al twee jaar kwamen (dit jaar dus voor de derde keer :D )

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:59

Dat is toch absurd ....

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:16

ClauH schreef:
Dat is toch absurd ....

Misschien maar het werkt al meer dan 20 jaar zo.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:16

Hier in Australie is het soms nog gekker. Wij wilden met kerst gaan kamperen en voor een aantal campsites in National Parks had je je een jaar vantevoren moeten opgeven en dan wordt er geloot om te kijken wie de plekken krijgt.
Gelukkig hebben we nog wel wat kunnen vinden, maar niet in een van de National Parks.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:37

Nou ja, jaren geleden was het binnen onze vereniging eigenlijk ook al niet beter dat we op de jaarvergadering in juni al inschreven voor het Hemelvaartweekend van het jaar daarop!
Dat ging echt op een ons-kent-ons-manier: als je wist bij wie je moest zijn en je gaf het aan, dan stond je op de deelnemerslijst.
Daar heeft het bestuur uiteindelijk ook iets op bedacht want dat is natuurlijk te gek voor woorden.

De andere kant was dan ook wel dat we een reservelijst hadden en het is weleens voorgekomen dat iemand op de ochtend dat het weekend begon moest afzeggen door omstandigheden; de reservelijst erbij gepakt werd en de eerste die ja zei, had de plek (netjes op volgorde afgebeld hoor). Er sprong terstond ergens in NL iemand in de auto op weg naar het weekend :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

willemieke
Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 21:56

__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha


Nou hier een fanatieke kampeerder die altijd het reservewiel bovenop legt!
Je kan langs de snelweg niet je hele achterbak leeghalen als je een klapband krijgt. Het zou je maar gebeuren.
Kleine moeite om het gat vh wiel op te vullen met iets anders. Boeken, schoenen, luchtbed verzin het maar. En het reservewiel bovenop of goed voor de hand te hebben.

ikke
Berichten: 37458
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:54

willemieke schreef:
__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha


Nou hier een fanatieke kampeerder die altijd het reservewiel bovenop legt!
Je kan langs de snelweg niet je hele achterbak leeghalen als je een klapband krijgt. Het zou je maar gebeuren.
Kleine moeite om het gat vh wiel op te vullen met iets anders. Boeken, schoenen, luchtbed verzin het maar. En het reservewiel bovenop of goed voor de hand te hebben.

En hoe leg jij dat wiel dan bovenop vast?
In een sedan nog niet zo'n punt maar in een station zou ik niet graag zo'n projectiel bovenop de bagage hebben liggen. Je zult het anker maar uit moeten gooien.........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:25

Leuk topic!

Wij hebben een eureka tent, maar waar de reis heen gaat is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk Oostenrijk of Sloveniƫ. Maar eerst een lang weekend Texel!

Onze auto is niet groot, dus we moeten redelijk selectief zijn in wat we meenemen. We zouden een dakkoffer kunnen lenen, maar willen het eigenlijk zonder doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ineke2, Kimberley_, lgw, marga1, marjan19, MarjanB, mvdende, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers

cron