paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:08

Zonde is dat he.

Hier weer 200 gram eraf.

Als ik op de 99 zit mag ik van het weekend een drankje nemen van mezelf.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:12

Zonde en gewoon oer en oer dom. Hoe kan dat toch? Dat er dan ineens een knop om lijkt te gaan dat je overal schijt aan hebt? En nu zit ik weer in de paniekfase dat ik zo zwaar ben en dat ik niet wil dat mensen me zien. :x

Netjes! je kunt het! :j

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:22

Ik snap het wel. Dan is het op dat moment van " krijg de schijt maar" en lekkker boeiend en het maakt toch allemaal niks uit. Zo doe ik ook namelijk. En dan negeer je de weegschaal.
Tot je broeken te strak gaan zitten en dan kun je jezelf wel voor de kop slaan.
Want het is ook allemaal lekker.
Mijn leven is niet dieëtend een stuk makkelijker. Maar dan komt er ongezien toch telkens weer wat aan.

Nu met kalorietjes tellen hou ik het aardig vol. En zolang er maar af blijft gaan, want zodra ik aankom, verlies ik weer heel snel de moed en grijp ik toch gauw naar lekker eten.

Hoe graag ik nu toch geen sushi of mac zou willen.. even wachten tot de 26e april. Dan lekker naar lacubanita..en dan ben ik wss ook wel een kg of 2 zwaarder. En dan vol goede moed weer verder hopelijk.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:44

Ik ben blij dat er hier wel mensen zijn die het snappen, mijn omgeving begrijpt het dus niet en mijn vriend ook niet. Maargoed dat is een spriet die kan en dus ook eet wat hij wil..

Kcal tellen ging bij mij ook heel erg lang goed, en dat ben ik nu ook weer aan het doen, ondanks dat ik inmiddels wel weet wat waar ongeveer in zit is het toch wel confronterend om sommige cijfers te zien.

Ik kamp mijn hele leven al met overgewicht, en omdat ik zo klein ben 1,54 :') heb ik gewoonweg niet zoveel nodig en met een BMR van 1250kcal verbrand ik geen drol op een dag .. -O-

Lekker la cubanita! Heb je nog even om onder de 100 te komen! Je zult na een avond echt niet 2kg in vet aangekomen zijn, dat zal een hoop vocht zijn van het vette en zoute eten waarschijnlijk :)
Maar hou je vast aan die datum, dan mag je eventjes lekker eten. Misschien dat het met zo iets in het vooruitzicht gemakkelijker vol te houden is? Ipv blergh ik mag niks lekkers eten want ik ben al te zwaar.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:48

Ik heb nog een kleine 2 weken om mijn doel met 90 bij de arts te zijn. Maar dan moet ik nog 3,1 kilo.
Ga dit weekend uiteten en verjaardag. Maar drink nu weer braaf voor elke maaltijd een glas water. De wortels en komkommer is weer in huis. En ik hoop dat ik eindelijk 1 april weer mag gaan opbouwen :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:53

Naar is dat Ty. Mijn wederhelft kan ook alles eten. En nog afvallen. Is niet altijd leuk. En die kijkt dan ook een soort bestraffend als ik weer eens wat snoep. Terwijl hij me wel goed steunt. Gelukkig.

Idd. Vasthouden aan die datum en dan die week erna gewoon heel zuinig zijn. Hoop tegen die tijd in de 97 te zitten. Moet opzich wel lukken
Ben nu 99.2 met gemiddeld een halve kg pw. Moet te doen zijn denk ik. Hoop ik.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:53

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb nog een kleine 2 weken om mijn doel met 90 bij de arts te zijn. Maar dan moet ik nog 3,1 kilo.
Ga dit weekend uiteten en verjaardag. Maar drink nu weer braaf voor elke maaltijd een glas water. De wortels en komkommer is weer in huis. En ik hoop dat ik eindelijk 1 april weer mag gaan opbouwen :D



Dat is veel in een korte tijd. Maar alles wat er af is, is er toch af.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 10:57

Klopt en daar ben ik mij van bewust van. En hoe meer eraf is hoe makkelijker het word.
Van de week even bij mijn collega's geweest en die lopen gelijk te zeuren dat er niks af is en blabla ff je grond weer instampen. Terwijl er al bijna 8 kilo af is. En vriendinnen en vrienden die dichterbij staan het wel zien. Maar mijn ouders zien het nog niet. Dus deels fijn demotiverend.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:02

Dat is frustrerend idd. Probeer je daar niet druk over te maken. Het gaat er om dat je die 8 al kwijt bent. En dat is een top prestatie. Die anderen snappen dat toch niet. Lekker laten kletsen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:56

X_Jeanine_x -> Precies dat! Ik had vorige week een verjaardag bij familie, en terwijl (vooral mijn oma) het gelijk ziet als ik aan ben gekomen.. "Goh, jij bent ook weer dik geworden".. (lekker subtiel weer oma). Heeft nu geen 1 persoon er een opmerking over gemaakt dat ik 7.5kg kwijt ben. Had speciaal voor de gelegenheid een nieuwe jurk gekocht waarin je het echt duidelijk zag. En nu weet ik wel dat ik het voor mezelf, mn vriend en mn pony doe, maar af en toe een erkenning van iemand anders zou wel fijn zijn.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:02

Mijn vriend vind mij nog steeds lekker (A)
Zo zegt hij dat altijd :D

Die vind mij prima zoals ik ben en hij ziet het wel.

Ze kunnen in iedergeval niet meer zeggen dat ik 100 kilo weeg :D

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:14

Dat is dus waar ik bang voor ben: Dat fiets it! gevoel. Of dat ik mezelf zielig vind en daardoor veel te lekkere dingen ga eten. Maar gelukkig blijft mijn verloofde de eerste weken thuis om voor me t ezorgen en hij steunt me gelukkig erg goed.

Lekker Turbotinker, La cubanita! Echt iets om naar uit te kijken!

Vanavond weer wegen, ben benieuwd of er weer iets af is...

is wel iedere keer leuk als ik bij de cardioloog kom. Dan controleren ze de gegevens die ze hebben en moet ik steeds vertellen dat ik weer minder weeg. (Anders krijg ik teveel narcose, gaat natuurlijk op gewicht. Haha)

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:15

Goed bezig allemaal!

Hier weer vanaf maandag aan het trainen. Gelukkig geen last van mijn rug. Vandaag een dagje rust en dan er weer tegen aan.
Qua eten gaat het wat minder. Eet vrij weinig maar heb geen honger gevoel

Prinslover

Berichten: 4644
Geregistreerd: 20-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:26

Jeetje meid, wat ontzettend stoer dit topic. Gewoon "met de billen bloot" en er voor gaan. Ik lees dat het een beetje met ups en downs gaat.. En het is herkenbaar. Hou vol!! Je bent hartstikke goed bezig..

Ik wil je nog wel één tip geven, misschien toch goed om te overwegen naar een diëtiste te gaan, het is echt dé stok achter de deur en ze kijkt zo goed met je mee. :j Ze kan je ook gewoon blijven motiveren etc. En al deze adviezen op internet zijn super lief en heb je zeker wat aan. Maar 1 op 1 begeleiding is echt aan te raden voor het beste resultaat!

Wens je nog veel succes en ga zo door *\o/*

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:18

Ondanks dat ik geen gram afval en telkens op dr 80,2 (grrrr ik wil uit die 80!!!!) blijf hangen doe ik wel mijn best :=


Afbeelding

Afbeelding

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:00

@Jester: wat vervelend! Je lunch ziet er goed uit! {:}

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:35

Bleh, + 600gr. -O-

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 22:38

Gister geshopt. Nog steeds maar 48, maar dat wist ik wel. Vandaag alle kleren opruimen en dus ook de kast uitzoeken. Veel broeken die ik bewaard heb die ik ook paste... ik heb ze weer opgevouwen... heb ik iig broeken als ik afgevallen ben.

Vanmiddag een eind gelopen met t paard, iig voldoende beweging gehad

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:07

99.1 weer 2 ons dr af. En misselijk van die makreel bij het avond eten. Heb er nu nog steeds last van.

Nog 100 gram en dan mag ik morgen een drankje.
En nu weet ik niet eens of ik dat wel ga doen haha.

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:33

Oh dit is zo herkenbaar Tyrcarnol, ik heb elke keer momenten dat het goed gaat (vorig jaar van 94,4 kg naar 79 kg gegaan) en toch kost het zoveel moeite om streng te blijven..

Inmiddels woon ik een ruim half jaar met mijn vriend samen en ben ik van 79 kg naar 86 kg gegaan. Precies om die reden. Ach wat kan het schelen, en maar blijven vreten. Nu kan ik mezelf inderdaad voor m'n kop slaan.
De keuken is bij ons gelukkig bijna klaar, dan kunnen we weer koken. Nu eten we de hele tijd bij mijn schoonouders of we gaan (best vaak) uit eten en dat helpt allemaal niet mee. Dat is steeds voor-, hoofd- en nagerecht en meer eten dan je eigenlijk nodig hebt.

Dus als de keuken zo klaar is moet ik écht de broekriem weer aantrekken want ik wil naar de 70 kg toe!!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:42

En dat gaat je lukken!

Goed bezig tt! :)

Hier ook weer -0,4, ff weer in streng regimr blijven en onder de 80 komen grr (ben echt steeds 80,2, zo irritat haha)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:25

Mag ik mij hier ook melden? Ik begon op 93 en heb vanochtend de 79,9 gehaald dus dat was wel even een juich momentje. Mijn streef is 65 (een site zei dat dat mijn ideale gewicht is) maar als ik eerder tevreden en lekker in mijn vel zit is dat ook prima.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:39

Nou dit geloof je nooit.

Van 99.1 naar 98.5 in 1 dag. Gister lekker volgevreten aan de tandoori. Normaal zit er dan een kilo bij op.
Snap er niks van!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:11

Haha reken dan maar erop dat het morgen weer erbij zit :')


Ik was EINDELIJK weer afgevallen en onder de 80 *\o/*

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:26

Gefeliciteerd jester en tt.