paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
x_Jeanine_x
Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:40

Hier weer 1 kilo eraf.
Maar wel net ongesteld geweest. En vanavond gaan mn vriend en ik naar de Mc :o maar plas me vandaag alweer een ongeluk hihi. Als ik ongesteld ben drink ik minder. Heb heb nu constant weer een fles water mee ook als ik naar de bank loop ofzo.


little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:22

Vanochtend vol gas gecrosfitt dus nu eindelijk weer een lekker kaasbroodje x 2

Blon_D
Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:52

_Melanietje_ schreef:
Kan iemand dit misschien verklaren?

Sinds een maand rijd ik nu op dinsdagavond paard. Ik heb dan een uur les. Ik doe dagelijks wegen en als ik op woensdagochtend weeg ben ik altijd meer dan 0,5 kilo afgevallen alleen als ik op donderdagochtend weeg is dit er meestal weer helemaal bij zonder dat ik meer of minder eet of wat dan ook.

Meer drinken voor en na het paardrijden, waarschijnlijk woensdagochtend iets meer 'uitgedroogt' en donderdagochtend is dat weer aangevult

..

Blon_D
Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:52

Afgelopen week -3. Gaat lekker!

..

Puppetje
Berichten: 1010
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:47

Hier nog steeds stilstand. Ik heb hulp van Phormicola hier op bokt gevraagd.
Hopelijk kan zij mij verder op weg helpen. Ben heel benieuwd.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:39

Na een tijdje stilstand en twee weken weg motivatie en zelfs weer aangekomen, deze week de boel weer geprobeert op te pakken. Vandaag helaas een slechte lunch op het werk, zaten meer calorieen in dan ik had verwacht (Wel een les voor de volgende keer!) En vandaag was daar weer het weegmoment...


*\o/* *\o/* Eindelijk is er 5kg af!! *\o/* *\o/* Nu nog minstens 5kg te gaan voor ik van mezelf op een paard mag en hopelijk val ik darana nog wat meer af. maar het eerste doel is gelukt. Dus hopelijk krijg ik hier meer motivatie van enlukt het me om de volgende 5kg wat sneler eraf te krijgen...

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:09

Gefeliciteerd met 5kg!

Hier 200gr erbij. Verdikkie. Teveel gegeten gister. Aardappels en rijst zijn echt funest bij mij. En vanavond maak ik bami met satesaus. Jammie. Dus morgen zit er ook wel weer bij.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:14

Goed bezig Fohadie! Lekker gevoel :)

Gewoon even van genieten Turbo, je gaat zo hard, dit heb je er ook zo weer af.

Ik heb vanmiddag weer meting, verwacht niet heel veel % er af qua vet, maar wel wat, aangezien ik wel iets afgevallen ben.
(En inmiddels 6 dates verder met mijn trainer, morgen nummer 7 :o )

Oh ja en......

*\o/* *\o/* WATER DRINK REMINDERTJE *\o/* *\o/*

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:56

Jaa, heb net mijn waterfles weer gevuld :D enne...lekker bezig met die dates! Volgens mij zijn wij niet eens tot 7 dates gekomen :') toen hadden we al een relatie haha.

En ik moet bekennen: ik heb het niet volgehouden met niet wegen tot een week na ongesteld :D heb er vanmorgen even op gestaan en was maar 0,2 zwaarder. Dus óf ik hou weinig vocht vast en mijn enkels leiden een eigen leventje, óf ik ben afgevallen :p

Nora <3
Meike <3

linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:34

hier ook weer 4 kilo eraf in het totaal. nog 2 en dan zit ik op een voor mij magisch getal. hopelijk mag ik dat volgende week mee gaan maken. de laatste tijd alles weer flink laten vieren en nu weer streng

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:36

Butterfly schreef:
Jaa, heb net mijn waterfles weer gevuld :D enne...lekker bezig met die dates! Volgens mij zijn wij niet eens tot 7 dates gekomen :') toen hadden we al een relatie haha.

En ik moet bekennen: ik heb het niet volgehouden met niet wegen tot een week na ongesteld :D heb er vanmorgen even op gestaan en was maar 0,2 zwaarder. Dus óf ik hou weinig vocht vast en mijn enkels leiden een eigen leventje, óf ik ben afgevallen :p


Haha nou 4 van de 7 dates was samen sporten op Thialf, en 2 waren officieel met uiteten en zo ;) En dit allemaal binnen 2 weken. Probeer een beetje rustig aan te doen :')

Lekker gevoel, als je toch niet zoveel bent aangekomen als je eerst dacht!

Goed bezig Linda!!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:08

Nou morgen ga ik een poging doen tot hardlopen na een jaar eruit gelegen te hebben.

Hopen dat mijn kuiten niet weer gaan opspelen.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:10

gewoon heel rustig aan _Melanietje_
Hier vandaag op de fiets naar het werk (13 km enkele reis), leek wel of het gewoon makkelijker ging dan toen ik nog 5 kg zwaarder was, maar er moet nog meer af!
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 10-03-17 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:11

TurboTinker schreef:
Whoeeeehoe!!

99.8. Uit de 3 cijfers! 2 januari gestart op 112.6 . Dus nu 12.8kg kwijt!


Wat super goed!! +:)+

Jester_ schreef:
Hier met -11,4 lekker geshopt gister. Dat shopt zoveel beter *\o/* leuke broek in een m, mam dat pas ik niet hoor maar toch wel *\o/*


Goed hoor! :D :D

Brego93 schreef:
Super gedaan TurboTinker!

Hier staat de weegschaal op 74, dat is een getal dat ik al zeker 7 jaar niet meer gezien heb :)! Dus inmiddels staat de teller op -18 :D. Gisteren wezen shoppen, twee broeken gekocht in maat 40. Heerlijk is dat!


Wow!! Goed bezig!!

Blon_D schreef:
Afgelopen week -3. Gaat lekker!


TOp! :D

fohadie schreef:
Na een tijdje stilstand en twee weken weg motivatie en zelfs weer aangekomen, deze week de boel weer geprobeert op te pakken. Vandaag helaas een slechte lunch op het werk, zaten meer calorieen in dan ik had verwacht (Wel een les voor de volgende keer!) En vandaag was daar weer het weegmoment...


*\o/* *\o/* Eindelijk is er 5kg af!! *\o/* *\o/* Nu nog minstens 5kg te gaan voor ik van mezelf op een paard mag en hopelijk val ik darana nog wat meer af. maar het eerste doel is gelukt. Dus hopelijk krijg ik hier meer motivatie van enlukt het me om de volgende 5kg wat sneler eraf te krijgen...


Super goed! :D


Monster_tos schreef:
Goed bezig Fohadie! Lekker gevoel :)

Gewoon even van genieten Turbo, je gaat zo hard, dit heb je er ook zo weer af.

Ik heb vanmiddag weer meting, verwacht niet heel veel % er af qua vet, maar wel wat, aangezien ik wel iets afgevallen ben.
(En inmiddels 6 dates verder met mijn trainer, morgen nummer 7 :o )

Oh ja en......

*\o/* *\o/* WATER DRINK REMINDERTJE *\o/* *\o/*


Super leuk van je dates! :)) :D


Succes _Melanietje_!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:13

Wat zijn jullie allemaal goed bezig! :D

Ik stond even stil, maar vanmorgen zat ik precies op de -9 Kilo! :D
Hoop mensen beginnen het nu ook echt te zien en dat is zo leuk! :D

Dit weekend even kijken voor nieuwe rijbroek en nieuwe chaps, want het slobbert zo dat ik iedere x mn chaps aan het heisen ben met rijden :+
En het rijden zelf gaat inderdaad ook een stuk makkelijker!

Oh oh en ik ben een broek maat gekrompen! *\o/* *\o/*

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡


blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:55

Wat is iedereen hier nog goed bezig! Super!!

Ik ben even afwezig maar ben nog steeds op de goede tour. Zit nu op -6,6 kg. (M'n laatste bericht volgens mij ook..)

Baal wel dat ik qua kg's veel stil sta. Wijt het maar aan het feit dat ik 3-4 keer per week aan krachttraining doe. Kan het namelijk van de buitenkant wel zien :)
Dit weekend een shirt in L gekocht ipv XL!

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:10

Nu al een paar dagen stabiel op 77,5 en kreeg gisteren van vriendinnen een compliment dat ik afgevallen was! Echt super leuk dat andere het ook zien ,
Beetje jammer dat ik na mijn kaasbroodjes smiddags savonds aan de patat met joppie zat :( vriend had er al heel de dag zin in . Maar goed effe een keer een minder dagje moet kunnen .
Vandaag weer braaf aan de crackers en net flink paardgereden op mijn ik heb mijn dag vandaag niet volbloed :')

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:33

Ik ga me dan toch ook maar eens melden... Jaar geleden was ik 64 kilo. Supermooi gewicht! Nu weeg ik al weer 82 kilo...

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb een tarwe/gluten, soja, pinda en lactose allergie. Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Ik wil gewoon zó graag weer afvallen, maar ik weet gewoon niet hoe. Elke keer spreek ik met mezelf af ''Pepper, je neemt maar één boterham met chocopasta in de 2 dagen'', en dan worden het er toch weer 2 op een dag.

Verder kan ik hier weinig aan sport doen. Ik zit al op paardrijden, dus ik mag geen andere sport doen. Hardlopen gaat niet met mijn rug...

Kan iemand mij helpen?

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:43

Dit was ik een jaar geleden:
[ img ]

Dit ben ik nu (let niet op houding enzo):

[ img ]

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Homiafortuna
Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:46

Pepperrr schreef:
Ik ga me dan toch ook maar eens melden... Jaar geleden was ik 64 kilo. Supermooi gewicht! Nu weeg ik al weer 82 kilo...

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb een tarwe/gluten, soja, pinda en lactose allergie. Iemand die hier ook ervaring mee heeft?

Ik wil gewoon zó graag weer afvallen, maar ik weet gewoon niet hoe. Elke keer spreek ik met mezelf af ''Pepper, je neemt maar één boterham met chocopasta in de 2 dagen'', en dan worden het er toch weer 2 op een dag.

Verder kan ik hier weinig aan sport doen. Ik zit al op paardrijden, dus ik mag geen andere sport doen. Hardlopen gaat niet met mijn rug...

Kan iemand mij helpen?


Waarschijnlijk heb je er niet zo veel aan, maar de meeste hier letten gewoon heel goed op hoeveel kcal ze per dag innemen en verder zou ik zeggen, ga meer bewegen. Mag je wel fietsen? Fietsen is namelijk ook een hele goede manier om je lichaam niet al te zwaar te belasten en toch genoeg te bewegen.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:48

Wandelen is ook heel goed. Hoeft echt niet rennen te zijn, maar flink doorstappen (en dus ook echt je hartslag verhogen en een beetje zweten) is ook al heel goed. Ik probeer me voor te nemen om niet te slenteren, maar als ik bijvoorbeeld naar de supermarkt loop ook gewoon echt door te lopen. Dat scheelt voor mij heel veel :j

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:33

Homiafortuna, dit ga ik wel weer opbouwen. Ben 3 weken terug van mijn paard gevallen met als gevolg gekneusde ribben. Daardoor kon ik echt onmogelijk fietsen. Vanaf volgende week ga ik weer kleine stukjes fietsen, zon 10 minuutjes per dag en dan elke weer met 5/10 minuutjes opbouwen afhankelijk van hoe mijn rug voelt. Hardlopen gaat sws niet vanwege chronische rugpijn, wanneer ik dan ren schiet er bij elke stap een pijnscheut door mijn rug heen.

Emmaa_, Ik probeer elke dag zo'n half uur tot een uur te wandelen ja. Vandaag heb ik ook weer een uurtje lekker gewandeld :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:22

Hèhè, mijn lichaam snapt geloof ik eindelijk wat de bedoeling is. Gisteren 45 km weg zitten trappen op de racefiets, maandag en woensdag naar de sportschool geweest.. Nu eindelijk -700 gram. Niet veel, maar beter dan niks.

Saul
Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:38

Wat zijn jullie allemaal weer goed bezig!

Turbo tinker wat goed dat je uit de 3 cijfers bent!

Jester dat shopt leuk hè :D

ik ben ook weer wat beter bezig.
Schrok wel enorm van de cijfers.
Zit mentaal een beetje in de knup. Heb 1 pony waarvan ik bang ben dat ik hem moet laten gaan en op het werk ook een en al stress. En dan nog de eeuwig durende hamstring blessure


Maar weer in het gareel.

zit eigenlijk nog 4kg boven mijn rij gewicht. Maar mijn merrie moet echt mee ... Zeker vanwege al haar kwaaltjes dus we doen rustige ritjes. En ondertussen ga ik weer vol aan de bak.

Hoeveel water drinken jullie?
ik drink sochtends in de auto 500ml. Dan de eerste pauze 600ml, tweede pauze 600ml en savonds thuis 500ml tot een liter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:48

Hier een heel slecht weekend voor de boeg, dochter word maandag 7, dus zondag taart en hapjes. Had me gisteren al bezondigd aan een paar crackertjes met light roomkaas, vanmorgen gelijk 400 gram erbij :+ denk dat ik volgende week pas weer ergens op de weegschaal ga.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dennis, IndianSu en 111 bezoekers