Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:04

Wij zijn toen onze dochter 1 was naar Landal camping Sonnenberg bij Leiwen geweest,plekken vonden we niet zo mooi maar camping heeft wel alles wat fijn is als je met kleine kinderen bent. Eigenlijk maakt de camping of omgeving niet zo heel veel uit, als je maar goede faciliteiten hebt. Verwarmd toiletgebouw met familiebadkamer of badkamer met babybadje is erg fijn, een overdekt zwembad en/of een overdekte speelplaats voor als het slechter weer is. En een winkeltje op het terrein van de camping zelf is ook erg prettig als ze nog zo klein zijn.


Googel
Berichten: 262
Geregistreerd: 29-10-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:56

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik voor de eerste keer naar een festival. Hier zal ik ook gaan kamperen. Tot nu toe heb ik enkel gecampeerd voor 1 nachtje. Ik gebruikte steeds een 2 persoonstentje waar we met z'n tweeën in sliepen. De bagage moesten we aan onze voeten leggen, wat voor 1 nacht wel oke was. Nu ga ik 5 dagen en zoek dus alternatieve of tips. Heeft er iemand tips voor camperen en bagage opbergen?

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:22

Gewoon aan je voeteneinde houden of met 2 personen in een 4 persoonstent gaan liggen. Als je dan 2 slaapcabines hebt kan je er 1 houden voor kleding.
Maar eerlijk? Je bent op een festival. Je kleed je alleen om in de tent en slaapt er

...

Googel
Berichten: 262
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:35

benangelique schreef:
Gewoon aan je voeteneinde houden of met 2 personen in een 4 persoonstent gaan liggen. Als je dan 2 slaapcabines hebt kan je er 1 houden voor kleding.
Maar eerlijk? Je bent op een festival. Je kleed je alleen om in de tent en slaapt er


Het probleem was dat ik te weinig plaats had om lekker ge liggen...

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:43

Wij zijn afgelopen weekend naar de svr beurs "kamperen bij de boer" geweest. Heel veel leuke campings gezien in Nederland maar ook in het buitenland. Nu nog een keuze maken...

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:21

@Googel: Als het er echt niet in past, kun je overwegen een tweede klein tentje erbij te kopen, evt zon gooi-in-de-lucht-en-het-is-een-tent ding, die zijn volgens mij niet zo duur.
Ik had altijd een mini voor-ruimte aan mijn oude 2-persoons koepeltje waar we dan de tas in zetten als we gingen slapen en overdag gewoon in de tent. Desnoods in zo'n plastic bak met een deksel als het regent. Of je spullen in de auto zetten als die in de buurt staat.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:51

Heeft iemand nog een tip voor een leuke (niet al te grote) camping omgeving Hellevoetsluis/Rockanje of Voorne Putten ?

De hond gaat mee en wil ook graag het strand op, dus camping in de buurt van een deel van het strand waar dat mag. Dorp op loop/fiets afstand.

~Turbohoof Solutions ~


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:37

Googel schreef:
Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik voor de eerste keer naar een festival. Hier zal ik ook gaan kamperen. Tot nu toe heb ik enkel gecampeerd voor 1 nachtje. Ik gebruikte steeds een 2 persoonstentje waar we met z'n tweeën in sliepen. De bagage moesten we aan onze voeten leggen, wat voor 1 nacht wel oke was. Nu ga ik 5 dagen en zoek dus alternatieve of tips. Heeft er iemand tips voor camperen en bagage opbergen?


In de zomer gebruik je natuurlijk niet zoveel kleren. 5 onderbroeken, 1 bh, 1 lange broek, 1 korte broek en 2 shirtjes? Verder 2 handdoeken? Op een festival hoef je je toch niet twee keer per dag te verkleden?

Slaap je op een luchtbed? Kun je natuurlijk je kleren eronder leggen. Ook kun je je kleren in een sloop doen en als hoofdkussen gebruiken. Schoenen kun je gewoon voor de tent zetten. Succes

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:47

Voor festivals vooral zo simpel mogelijk houden. Geen dure of ingewikkelde kleding meenemen want je kan je tent niet op slot doen, en hoewel ik nog nooit gehoord heb dat er iets gejat is op een festival is het toch wel iets om rekening mee te houden. Gewoon 2 broeken (1 lang, 1 kort) en een paar shirts, en dan ben je wel klaar. Ik prop de kleding die ik niet aan heb altijd in een kussensloop om daarop te slapen, want het is echt irritant als je een kussen mee moet nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:52

Ik zou 2 broeken wel weinig vinden, wat als het regent en het is koud (of er zijn mensen die met water of modder gaan gooien)? Dan is 1 lange broek echt te weinig. Wat handig is, broeken van een dun stofje wat snel droog is. En afritsbroeken, dan heb je mooi 2 in 1 en hoef je niet terug naar de tent om om te kleden, als de zon ineens doorbreekt en een korte broek wel weer fijn is.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:00

Op de meeste festivals word je toch wel smerig, hoe je het ook wendt of keert. Ik ben er altijd vrij makkelijk mee, hoef ook echt niet iedere dag te douchen als ik een weekend aan het festivallen ben. Het is heel afhankelijk van het seizoen waarin je gaat denk ik. Ik heb wel eens festivals aan het begin van de zomer gehad (eind juni) waar ik 's nachts echt lag te koukleumen met mijn jas over mijn trui aan, maar ik ben wel eens naar Lowlands geweest waar het 38 graden in de schaduw was. Dan is het heel vervelend als je met een hutkoffer vol spul naar het campingterrein moet slepen (dat is nog een flinke wandeling).
Ik neem meestal een lange spijkerbroek mee voor 's avonds/als het fris is/whatever, dan een paar shirtjes, een korte broek en eventueel een jurkje of een rokje. Meestal prop ik er nog een panty bij zodat als mijn lange broek vies word ik nog met een panty onder mijn korte broek kan.

Het is gewoon lastig omdat het in principe fijn is als je luxe hebt op zo'n festival (een kussen, een laken, een groot luchtbed die je ook weer op moet pompen), maar omdat het terrein vaak alles behalve luxe is kan je het beter zo simpel mogelijk houden. Lekker slapen gaat toch niet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:22

:wave: ik stip even! Ga van de zomer voor het eerst echt kamperen dus ben het topic vanaf pagina 1 aan het lezen. Man wat een gave avonturen komen er voorbij! Weet nog niet goed of het wat voor mij is maar iedereen denkt dat het mij alleen maar mee kan gaan vallen. Iets met alle horror scenario's voor ogen zien enzo :')

Mijn enige kampeerervaring is als puber met vriendinnen een week op Terschelling in een huurtent (alleen maar regen gehad, tent lek en ga zo maar door -O- ) en in een caravan een heel weekend op een festival. Deze zomer willen we 3 weken vrij vragen en de auto pakken richting Zuid Frankrijk (cote d'azure) en dan kijken waar we belanden. Ik kreeg al op m'n donder dat ik teveel aan het plannen ben want ik had al verzonnen om vanaf Nice de boot te pakken naar Corsica en daar een paar dagen te zijn en vervolgens de boot naar de Toscane te pakken en daar verder te reizen :') ik vind het enorm leuk om een vakantie te plannen en allemaal al uit te zoeken wat er te doen is, dat loslaten valt nog niet mee :')
Tips zijn zeer welkom! We vertrekken eind augustus en dan willen we 3 weken vrij zijn, maar wie weet ga ik na 5 dagen al wel gillend naar huis! Ook inpaktips zijn altijd welkom want ik heb niet zo'n super grote auto (Opel Corsa uit 2009... maar het is dit of een aygo dus dan is de keus al snel gemaakt). Gelukkig ga ik met iemand die wel ervaring heeft :') oh we gaan overigens met een tent maar willen wel stroom hebben. Dus niet heel erg primitief, maar ik vind de tent al primitief genoeg haha

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:51

Corsica is mooi! Kan het zeker aanraden als het in je plan past. Wel rekening mee houden dat boten vanuit Nice best wel eens vol kunnen zitten en dat het geen goedkoop grapje is. Boot is relatief duur, op het eiland is het niet goedkoop en omdat het steeds toeristischer wordt zitten campings vaak vol of zijn ze erg fors aan de prijs. Wij hadden uiteindelijk echt nog geluk dat we op onze standaard camping terecht konden, want het was echt enorm druk.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:57

Festivals en kamperen best wat ervaring mee. Ik moet dus echt wel zeker een broek per dag meenemen en meer t shirts nog. Zweet er snel en word ziek van natte kleding. Doe dus niks anders dan omkleden. Maar je bagage/kleren kun je eventueel uit je tas halen. Tas als kussen gebruiken en de kleren in smalle worstjes rollen en tussen je luchtbed en het doek neerleggen. Eventueel toilettas en droge handdoeken die je als kussen kunt gebruiken, neem extra vuilniszakken mee zodat je desnoods je vuile was als kussen in gebruik hebt.

Nu neem ik ivm rolstoel nu een grotere tent (heeft hele luxe driepersoons slaapkabine) met voortent mee en een hoger bedje waardoor bagage onder en naast bedje gewoon past. *\o/*

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:03

Hebben mensen hier tips voor campings in de Ardennen? Het liefst kleinschalig en honden moeten welkom zijn.

We kamperen met een kleine tent en hebben geen stroom nodig. Luxe geven we niet echt om, het liefst wel schone toilet en douche gelegenheden :)

Ik krijg al weer helemaal zin in kamperen met het mooie weer van de laatste dagen.

Show a little faith, there's magic in the night

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:11

Helaas niet. Kan er zelf ook geen fijne vinden. Er zat een leuke in Coo maar deze eigenaar is niet zo hond happig en camping is druk met mountainbikers. Eventueel zou je in Bouillon kunnen kijken, geen idee hoe die camping precies heet. Je volgt eerst borden camperplaats onder tunnel door. Dan moet je voor burcht en camperplaats rechtsaf voor de rivier langs de camping is naar links voor de rivier. Dan ligt ie een stukje verder rechts scherp naar beneden. Je rijdt er zo voorbij. Lang lang geleden hebben we daar gestaan met honden maar weet dus niet hoe die nu is. Laatste jaren met camper aan andere kant van rivier gestaan

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:18

Dinant heeft een camping.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 10:13

Emmaa_ schreef:
Corsica is mooi! Kan het zeker aanraden als het in je plan past. Wel rekening mee houden dat boten vanuit Nice best wel eens vol kunnen zitten en dat het geen goedkoop grapje is. Boot is relatief duur, op het eiland is het niet goedkoop en omdat het steeds toeristischer wordt zitten campings vaak vol of zijn ze erg fors aan de prijs. Wij hadden uiteindelijk echt nog geluk dat we op onze standaard camping terecht konden, want het was echt enorm druk.

Ook in september? Ivm werk is het voor ons het handigst laat te gaan, nu was eerst de bedoeling midden augustus te gaan maar zag dat dan alle zwarte zaterdagen dan zijn... ons plan is om 27 augustus erheen te gaan en vakantie te hebben t/m 18 september. Las ook wel dat je vanaf meer plekken in Frankrijk de boot kon pakken?

Voor alsnog denk ik dat ik Frankrijk zelf al wel boeiend genoeg vind, mocht Corsica toch niet lukken of wat dan ook kunnen we natuurlijk ook nog naar Spanje/Italië gaan! Waarschijnlijk dan Italië, hoewel ik nog nooit in het binnenland van Spanje ben geweest maar Italië lijkt mij zo gaaf!

Ik ben bij, heb wel enkele handige tips gelezen voor lange autoritten (reservewiel tussen achterbank en voorstoel leggen, losse spullen in krat/box doen, flesjes water mee ed) maar wat zijn nog meer dingen waar je niet aan denkt de eerste keer als je zo lang weg gaat met de auto maar die wel handig zijn? Moet sowieso nog dingen aanschaffen die verplicht zijn in de auto in Frankrijk, maar er zijn vast en zeker nog wel dingen die heel handig zijn maar waar je niet aan denkt :p .

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:02

In september is het al wat beter. Er zitten dan weinig jonge gezinnen en vooral veel pensionado's. Boten zijn niet extreem duur hoor, wij betaalden voor 4 pers en een auto geloof ik 200 euro voor een boot overdag. Als je de nachtboot neemt is het wat goedkoper maar dan moet je er wel een hut bij boeken, slapen op het dek is geen aanrader (weinig comfortabele plekken en de fijne plekken worden snel opgepikt door mensen die rennen).

In Frankrijk kan je volgens mij vanaf Nice en Marseille.

Wel een aanrader hoor, ben verliefd op dat eiland. Wij gaan altijd naar de andere kant, vanaf Bastia naar beneden rijden richting Porto Vecchio. Ajaccio is ook heel mooi, maar wel een pittig stuk rijden door de bergen vanaf ajaccio. Wij hadden het ongeluk dat onze boot vertraging had en we dus door het donker moesten, dat was echt niet ideaal. In het donker rijden over dat eiland is pittig als je de wegen niet kent en niet weet wat je moet verwachten.

Het is mijn persoonlijke stukje paradijs dus ik probeer het zo veel mogelijk mensen aan te raden haha. Ben echt meer dan dol op dat eiland.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 11:07

__Marloes schreef:
Emmaa_ schreef:
Corsica is mooi! Kan het zeker aanraden als het in je plan past. Wel rekening mee houden dat boten vanuit Nice best wel eens vol kunnen zitten en dat het geen goedkoop grapje is. Boot is relatief duur, op het eiland is het niet goedkoop en omdat het steeds toeristischer wordt zitten campings vaak vol of zijn ze erg fors aan de prijs. Wij hadden uiteindelijk echt nog geluk dat we op onze standaard camping terecht konden, want het was echt enorm druk.

Ook in september? Ivm werk is het voor ons het handigst laat te gaan, nu was eerst de bedoeling midden augustus te gaan maar zag dat dan alle zwarte zaterdagen dan zijn... ons plan is om 27 augustus erheen te gaan en vakantie te hebben t/m 18 september. Las ook wel dat je vanaf meer plekken in Frankrijk de boot kon pakken?

Voor alsnog denk ik dat ik Frankrijk zelf al wel boeiend genoeg vind, mocht Corsica toch niet lukken of wat dan ook kunnen we natuurlijk ook nog naar Spanje/Italië gaan! Waarschijnlijk dan Italië, hoewel ik nog nooit in het binnenland van Spanje ben geweest maar Italië lijkt mij zo gaaf!

Ik ben bij, heb wel enkele handige tips gelezen voor lange autoritten (reservewiel tussen achterbank en voorstoel leggen, losse spullen in krat/box doen, flesjes water mee ed) maar wat zijn nog meer dingen waar je niet aan denkt de eerste keer als je zo lang weg gaat met de auto maar die wel handig zijn? Moet sowieso nog dingen aanschaffen die verplicht zijn in de auto in Frankrijk, maar er zijn vast en zeker nog wel dingen die heel handig zijn maar waar je niet aan denkt :p .

Waarom zou je gaan slepen met je reservewiel :? :?

Pak spullen zoveel mogelijk in plastic zakken zodat ze simpel vervormbaar zijn en zich dus gemakkelijk aanpassen aan de vorm van je auto. Stop die zakken ook niet te vol. Schoenen zijn ideale dingen om allerlei hoekjes en gaatjes op te vullen.

Als techneut heb ik altijd een kan koelwater en olie bij me, evenals een goede basisset gereedschap voor kleine reparaties, ook aan je kampeerspullen, zoals het gasstel.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:42

Ik wilde precies hetzelfde vragen over het reservewiel. :=

Je hoeft echt niets speciaals te doen of te kopen als je een stuk gaat rijden met je auto.
Gewoon van te voren alles goed controleren, bandenspanning, olie, ruitenvloeistof.
Dan moet het, als je een degelijke auto hebt, wel goed komen.
Wij hebben ook onderweg nog wel eens olie gekocht. Dat spul verkopen ze overal.
Ik zou niet teveel plannen en juist lekker genieten van de vrijheid die je hebt bij het kamperen. :j

Tenzij je naar super populaire, toeristische locaties gaat waarbij reserveren etc handig is.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:59

Inderdaad alles aan de auto even checken voordat je weg gaat en dingen die je zelf kan vervangen/verversen altijd even achterin leggen. Hoeft niet in grote hoeveelheden maar het is fijn als je bijvoorbeeld je ruitenwisservloeistof even kan aanvullen. Wij hebben ook altijd een rol duct tape en een bus WB40 bij ons, daar kan je de meeste kleine dingetjes eigenlijk wel mee oplossen (denk bv aan een lekke tent of een rits die niet meer lekker open gaat).

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:17

Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:25

__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha

Zo vaak heb je geen lekke banden, voorop gesteld dat je deugdelijk rubber onder je auto hebt liggen.
Datzelfde geldt voor het wisselen van de olie van de versnellingsbak; doet ook niemand. Gewoon elke twee jaar nieuwe olie in die tandwielbak.

Kamperen is de kunst van het weg laten. Niet per se nodig? Niet meenemen!
Er zijn maar twee dingen van wezenlijk belang: goed kunnen slapen en goed kunnen zitten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:11

__Marloes schreef:
Paar pagina's terug las ik dat dag handig was, mocht je met een lekke band staan is die altijd dichtbij en hoef je de halve auto niet uit te laden. Niet doen dus :')
In juni krijgt mijn auto een grote beurt en apk, dat komt iig mooi uit zo voor vakantie! Tsja je eerste keer kamperen en alles loslaten valt niet mee :') op een vliegtuig stappen en weten dat er op plaats van bestemming alles klaar staat is wel wat anders. Heb het idee dat ik zoveel moet regelen nu haha

Kijk even op de website van de ANWB daar staat een standaard wat-moet-ik-meenemen lijst.
Erg handig!
Die print ik elk jaar uit en kan dan alles afvinken wat we mee moeten nemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers