Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:33

Sting schreef:
Ik lees even met jullie mee. Ben met een vriendin van plan om een stedentrip te doen. In principe staan we overal voor open (behalve Barcelona), zou fijn zijn als het zuidelijk is ipv nog langer in de kou :P.
We zagen allemaal mooie aanbiedingen, maar vanaf april gaat overal 100 euro bij op... Qua datum/reisdag zijn we ook niet moeilijk, we willen 3 nachten, hoeft niet per se naar een hoofdstad, als er maar wat te zien/doen is. Liefst vliegen + hotel + transfer, maar andere mogelijkheden zijn ook fijn. En dan het lastigste: liefst zo low-budget als het maar kan, onder 150 € zou super zijn!

Krakauuuuu!


123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:10

Ik ben fan van Budapest :))

Zou in zo'n geval sowieso voor een stad in oost europa gaan omdat je dan veel goedkoper uit bent qua verblijfskosten. Ook Praag, Krakau, Warschau is zeker de moeite waard om te bekijken.
Naar Milaan zijn ook vaak goedkope retourtjes te vinden.


sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:38

Maar ín Milaan ben je veel duurder uit :=

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:11

Krakau klinkt prima! Wat voor site gebruiken jullie voor leuke deals?

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:21

Ik vond Milaan niet duur :n Maar dan moet je niet aan de duomo koffie gaan drinken of gaan eten natuurlijk.

Voor krakau zou ik even kijken naar ryanair/easyjet/transavia/wizzair voor vliegtickets en dan naar booking.com voor je hotel. Je kunt ook makkelijk zoeken via skyscanner.


[ img ]

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:45

Ik ben net voor een paar dagen in Dubrovnik geweest. Zoveel mooier dan ik had verwacht! Wel duurder dan verwacht ook en ontzettend toeristisch. Eind februari is ideaal geweest denk ik, vermoed dat hoog zomer voor mij de lol er wel af zou zijn.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:52

Valencia vanaf Weeze is ook heel betaalbaar :j

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:59

Ik heb het topic net pas gevonden, maar wil ook wel even mijn ervaringen delen :D
- Vorige maand in Londen geweest, voor twee personen was de trein 160€ en het hotel voor twee nachten, incl ontbijt € 140.
- In december in Manchester geweest om mijn nieuwe veulen te gaan bekijken. Voor 3 personen was de vlucht € 180 en het hotel €250.

Van deze weet ik de prijzen niet meer
- Edinburgh: National Clydesdale Stallion Show + city trip. Geweldig leuke stad, maar ik ben (zoals wel duidelijk is) erg fan van alles Engels en Schots
- Cheshire: boerendorpje nabij Manchester, zou er zo naar verhuizen <3
- Barcelona
- Rome: te duur en had er meer van verwacht
- Caïro, Egypte: mooie ervaring maar te commercieel voor mij
- Cannes: erg mooi!
- Nice: vergelijkbaar met Cannes, hele mooi stad
- Stadje in Denemarken (weet de naam niet meer): Nationale Trekpaarden Hengstenkeuring, Denemarken heeft mij erg aangesproken. Zowel de mensen als het land zelf, erg fijne omgeving
- Dresden: met school, was een superleuke uitstap. Veel gezien en heel veel uit geweest. Qua cultuur hoeft het niet onder te doen voor Berlijn etc..
- Keulen: Fijn voor eens te doen, maar niet bijzonder

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:08

Ik zocht via Bokt naar dingen die je echt moet zien in praag. En zag dat in dit topic vaak over Praag word gesproken.ik ben benieuwd wat jullie af en aanraders zijn voor Praag!

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:36

Net 3 dagen Parijs geboekt in Juli. Tips, tricks, leuke restaurantjes? :D

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:58

Love stedentrips!

Ik ben in Valencia, Barcelona, Budapest, Berlijn, Nice, Monaco (tijdens tripje Nice) en Antwerpen geweest .
Vast nog wel in meer steden vanuit vroeger maar dat kan ik me niet zo heugen. Ik wil heel erg graag naar Wenen, ga nog naar Londen in de zomer en Praag en Krakau lijken me ook top.

purny
Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:45

Heel waarschijnlijk ga ik in september naar Krakau

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:59

Hey allemaal,
ik ben nieuw in dit topic, maar over een maand gaan ik en mijn moeder op stedentrip voor ''een paar dagen'', (ik kies uit waar we heen gaan) nu zat ik te denken over Barcelona....
Wat vinden jullie daar fantastisch, ontzettend gaaf, geweldig?
(en is het een aanrader?) THX :)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:15

Wij hebben net geboekt naar Praag. Ben erg benieuwd! Mocht iemand aanraders hebben qua restaurantjes; graag!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:16

Ik ga volgende week naar Praag.. Weet iemand hoe het daar werkt met het OV? Kun je een kaart of iets dergelijks kopen inplaats van steeds losse ritten?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:21

Ik kom dit topic net tegen... ik ga eind april 2 nachten naar Londen met de trein.

Kost €147 vanaf welk station in NL dan ook. Als ik met het vliegtuig op heathrow vlieg ben ik voor alleen de vlucht al €140 kwijt.

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:28

British airways vliegt ook rechtstreeks naar London Heathrow vanaf Schiphol. Als je er een beetje op tijd bij bent heb je een retourtje voor 80 euro. Als je niet perse op Heathrow wilt vliegen kun je met easyjet op en neer vanaf 60 euro :)

ARCTN
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:30

Varekaj schreef:
Londen is nu het 3e jaar dat ik mee ga. Wij gaan altijd in januari wanneer er 2 ploegen van de NBA een wedstrijd komen spelen in de O2-arena. We vertrekken donderdagochtend met de eerste trein en komen vrijdagavond met de laatste terug, met een aantal vrienden. Dit jaar gaan echter alleen mijn schoonbroer en schoonzus mee, dus hebben we besloten om van donderdagochtend tot zondagmiddag te gaan en ook wat dingen te bezoeken :)


Oeh mijn vriend zou stik jaloers op jullie zijn als hij dit zou lezen! Is dat wat te betalen? Mijn vriend wil ooit naar Amerika voor een wedstrijd, maar ja het prijzenkaartje hé...
Het is wel een leuk idee om hem met zoiets eens te verrassen. *\o/*

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladderd de gelegenheid vrolijk voorbij...

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:39

Jezzi schreef:
British airways vliegt ook rechtstreeks naar London Heathrow vanaf Schiphol. Als je er een beetje op tijd bij bent heb je een retourtje voor 80 euro. Als je niet perse op Heathrow wilt vliegen kun je met easyjet op en neer vanaf 60 euro :)


Ligt denk ik ook een stuk aan de data waarop ik wilde reizen.

Ik vertrek op koningsdag

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:41

Jezzi schreef:
British airways vliegt ook rechtstreeks naar London Heathrow vanaf Schiphol. Als je er een beetje op tijd bij bent heb je een retourtje voor 80 euro. Als je niet perse op Heathrow wilt vliegen kun je met easyjet op en neer vanaf 60 euro :)

Maar 2 nachten voor 87euro zal nog niet meevallen in London, om over de transfer vanaf het vliegveld nog maar te zwijgen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 06:10

ikke schreef:
Jezzi schreef:
British airways vliegt ook rechtstreeks naar London Heathrow vanaf Schiphol. Als je er een beetje op tijd bij bent heb je een retourtje voor 80 euro. Als je niet perse op Heathrow wilt vliegen kun je met easyjet op en neer vanaf 60 euro :)

Maar 2 nachten voor 87euro zal nog niet meevallen in London, om over de transfer vanaf het vliegveld nog maar te zwijgen.

Ik was gisteren aan het kijken voor hotels in Londen en die vind je wel. Zonder ontbijt en overnachtingshotel/slaapzaal. Maar als je dat niet erg vind...

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 07:59

Laurievc schreef:
ikke schreef:

Maar 2 nachten voor 87euro zal nog niet meevallen in London, om over de transfer vanaf het vliegveld nog maar te zwijgen.

Ik was gisteren aan het kijken voor hotels in Londen en die vind je wel. Zonder ontbijt en overnachtingshotel/slaapzaal. Maar als je dat niet erg vind...


Ik heb wel gekozen voor een iets duurder hotel met een 1 persoon kamertje inclusief eigen badkamer

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:29

Booooo schreef:
Ik ga volgende week naar Praag.. Weet iemand hoe het daar werkt met het OV? Kun je een kaart of iets dergelijks kopen inplaats van steeds losse ritten?

Je kunt praktisch overal kaartjes kopen variërend van een aantal uur tot 3 dagen. Als je veel wil zien kan ik een kaartje van 3 dagen aanraden, dar is ongeveer omgerekend 11 euro geloof ik. En die is bruikbaar op alles, zelfs de veerboot haha

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:43

Hier nog even een berichtje
Wil weer mt een vriendinnetje richting een stad.
Parijs, Rome en Londen zijn we al geweest. Scandinavië willen we een andere keer doen, net als Ierland oid.
Periode is half mei tot half juni waarin we weg kunne. willen een dag of 3/4.
Budget +- 250 pp voor hotel en vliegtickets.
In ons hoofd zit nu Barcelona(ik persoonlijk al geweest), Boedapest of Athene. Echter is Barcelona die periode onwijs duur := Iemand nog andere tips?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:50

Tanya schreef:
Booooo schreef:
Ik ga volgende week naar Praag.. Weet iemand hoe het daar werkt met het OV? Kun je een kaart of iets dergelijks kopen inplaats van steeds losse ritten?

Je kunt praktisch overal kaartjes kopen variërend van een aantal uur tot 3 dagen. Als je veel wil zien kan ik een kaartje van 3 dagen aanraden, dar is ongeveer omgerekend 11 euro geloof ik. En die is bruikbaar op alles, zelfs de veerboot haha


Thanks voor de tip! Wij zijn er precies 3 dagen dus dat is handig :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min en 79 bezoekers