paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:35

Josien_ schreef:
Het is ongetwijfeld al een keer besproken maar ik vroeg me af wat jullie zoal meenemen naar kantoor om te eten? :)

Ik neem nu als tussendoortjes mee een handje nootjes, een stuk fruit, een handje rauwe groente en een opkikker. Die laatste drink ik niet altijd op maar het soms erg veel behoefte aan zout.
Mijn lunch varieert, maar ik ben inmiddels een beetje inspiratieloos. Houd niet zo van boterhammen, maar heb meestal ook geen tijd en zin om iets heel uitgebreids te maken haha.

Heb je een magnetron op je werk? Ik bak vaak de avond van tevoren falafel en schuif dat op school even in de magnetron. Wordt het een beetje zompig maar dat vind ik juist wel lekker in m'n wrap :))

marije1109

Berichten: 1135
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:46

Ik vind 200 gram vlees heel veel. Mij is altijd geleerd max 100 gram voor een avond maaltijd.
Hier lijkt het proces eindelijk op gang, eerste kilo's er af. Nog 1 kilo en dan eindelijk onder de 90....

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:56

Ik kies altijd voor een stukje vlees van ongeveer 120-150 gram, ik vind dat echt voldoende. Ik ben echt dol op vlees, 100 is dan maar zo'n inieminie stukje voor mn gevoel haha.

Josien, misschien een omelet meenemen? Is prima koud te eten!
Verder tussendoor, ham met augurk, ei met rookvlees, kaas met komkommer. Zoiets!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:59

Ik maak altijd savonds mijn eten klaar voor de volgende dag. Ik doe vaak om en om, ene dag smoothie en andere dag groente als lunch. Bij de smoothie ( goed gevuld, fruit yoghurt en bv boerenkool) eet ik vaak twee rijstwafels. Qua groente kan het bv bietensalade zijn ( met appel, walnoten en rozijnen) maar ook wat gewokte groente bv wortel/ui/peultjes evt met veldsla erbij daarna. Wij hebben geen magnetron op t werk dus ik eet koude maaltijden. Daarom wok ik het vaak kort. Ik eet vegetarisch dus ben gewend aan en dol op groente dus voor mij geen probleem. Kan ook gerust broccoli eten als lunch bv.
Daardoor kan ik gewoon variƫren in de lunch.
Als ontbijt eet ik altijd yoghurt met een heel klein schepje cruesli. Tussendoor fan fruit en groente bv bleekselderij of paprika.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:34

150 gram vlees is normaal.

Hier een gelijkstand. Met wraps erbij ga ik net over de 1200 heen en dan sta ik toch echt stil.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:12

Woehoeee vanmorgen 74,3 op de weegschaal *\o/*
Eindelijk onder de 75, teller staat nu op -17,7

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:44

Nou, volgens mij is 100gram vlees aanbevolen hoor ;) ik eet geen vlees en weet ook niet hoe vet etc dat is. Maar lijkt me dat je er beterniet teveel van kan eten als je wilt afvallen

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:45

Vlees zit juist vol eiwitten! Oke een snitzel ala, maar kip rn mager rundvlees is hartstikke gezond

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:58

Hier -0.4 sinds gisteren *\o/*
Het gaat eindelijk naar beneden. Ik ga toch maar even een tijdje iedere dag wegen, om te kijken wat er gebeurt. Wel moet ik er voor blijven waken dat het geen obsessie wordt.

Vanavond lekker verse vis eten <3 Ik kan me er nu al op verheugen haha

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:02

Paleo is inderdaad veel koolhydraatarm, onbewerkt voedsel en de juiste vetten binnenkrijgen. Let ook op verhouding omega 3 en 6. Ben al een aardig eind die kant op en vanmorgen weer -0.6 kg. Dus helemaal blij weer.
eet nu zo'n 40 a 50 gram koolhydraten per dag, prober daarbij 80 gram eiwitten en de rest goede vetten.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:04

Emmaa_ schreef:
mystery1980 schreef:
Mijn prioriteiten liggen bij werk, paard, eten, slapen en daarna sporten. Op een gemiddelde werkdag ga ik om 6 uur mijn bed uit, maak een gezond ontbijt en douche en aankleden. Dan red ik het net om om half 8 de deur uit te gaan, om half negen ben ik dan op mijn werk. Ik werk dan officieel tot 17.15, wat vaak nog later wordt. Ik ben dan in het gunstigste geval om kwart over 6 half 7 thuis. Maak avondeten en vertrek rond 7 uur richting paard waar ik dan om 8 uur aankom. Om 9 uur half 10 probeer ik dan klaar te zijn maar vaak loopt dat uit. Ik kom dan rond 10 uur half 11 thuis. Dan douchen en naar bed. Lig ik om half 11/ 11 uur op bed, dat is nog 7 uur tot mijn wekker gaat, waar ik al een uur slaap te kort kom. Ik zie geen mogelijkheid uit zo'n dag nog een anderhalf uur tijd extra te halen voor sport.
Paard dichterbij halen is geen optie omdat ik die graag dagelijks buiten heb en dat kan niet hier in de buurt, hij heeft artrose dus dat vind ik belangrijk. Werk dichterbij is alleen te vinden met een flinke inlevering van salaris en dan kan ik mijn paard niet meer houden. Zit dus redelijk vast hierin. Mochten jullie ideeen hebben hoor ik ze graag.

Compenseren tijdens werktijd? Toen ik een tijdje kantoorwerk deed en geen tijd had om te sporten (en vooral geen zin ook) nam ik altijd de trap ipv de lift en ging ik in de pauze een half uurtje wandelen. Je kan je eten ook lopend opeten. Het is misschien niet hetzelfde als een uur HIIT maar het is in ieder geval beweging in de benen.


Dit doe ik al, probeer ook af en toe naar het werk te fietsen en weer terug, maar het weer is nog een beetje vervelend nu. Ook wandel ik af en toe met m'n paard, maar das niet echt op tempo, aangezien hij altijd op gang moet komen met zijn artrose. En ik wil hem die ruimte ook gewoon gunnen om zijn Eigen tempo aan te geven.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:05

Wipher schreef:
Nou, volgens mij is 100gram vlees aanbevolen hoor ;) ik eet geen vlees en weet ook niet hoe vet etc dat is. Maar lijkt me dat je er beterniet teveel van kan eten als je wilt afvallen



De dieetiste zei 150, dus daar ga ik dan vanuit. En 150 gr kipfilet is niet zoveel calorietjes. Rundvlees is al veel meer.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:33

TT, je kunt niet na 1 dag zeggen met 1200 kcal sta ik stil. Das natuurlijk onzin. Eet eens een maand minimaal 1200 kcal, als je dan geen 2 kilo kwijt bent moet je serieus eens langs de dokter.

In wat voor tijdsbestek ben je 10 kg afgevallen?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:43

Johnnydepony schreef:
TT, je kunt niet na 1 dag zeggen met 1200 kcal sta ik stil. Das natuurlijk onzin. Eet eens een maand minimaal 1200 kcal, als je dan geen 2 kilo kwijt bent moet je serieus eens langs de dokter.

In wat voor tijdsbestek ben je 10 kg afgevallen?

Ik zeg dat niet na 1 dag. ;)


Vanaf 2 januari gestart met rond de 1200 blijven

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:04

Mijn uitschieter naar boven is weer weggewerkt :D nu proberen de lijn naar beneden weer door te zetten!

Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar naar mijn idee gaat de sfeer de laatste pagina's een beetje naar beneden.
Niet iedereen kan of wil afvallen op dezelfde manier en het is heel goed om medebokkers te waarschuwen dat het qua kcal een beetje te laag aan het worden is. Maar het is aan die bokker zelf om er iets mee te doen. Uiteindelijk staat of valt alles als je gaat stabiliseren, dan wordt vanzelf duidelijk of dit de manier was om af te vallen :j en verder ben ik heul trots op ons dat we het al zo lang zo gezellig hebben! Ook al ben ik zelf niet altijd even actief :P

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:06

Ik vind het wel meevallen qua sfeer hoor! Ik vind het nogsteeds een positief topic! Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt! :)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:28

Hoe gaat het eigenlijk met TS? Al even niets meer van vernomen?

Argh, Ik had gister een zware dag. Mijn hart sloeg weer eens op hol en moest daarvoor smiddags naar het ziekenhuis. Lang verhaal hoe en wat maar ik moest iig nuchter blijven van 10u s'ochtends tot 5u s'middags. Ik mocht voor 10u alleen een klein beetje yoghurt en ook niets drinken. Zelfs geen water. (Wat erg vreemd is want zelfs voor de meeste operaties mag je tot 2u van te voren wel water drinken maar mijn zikeenhuis schijnt extra streng te zijn..)

Dus ik mocht niets eten en drinken en dan zie je steeds de waterreminders langskomen... Toen ik om 5u wel mocht eten heb ik natuurlijk veel te veel gegeten want ik bleef trek houden. (Niet zo gek..)

Ben heul benieuwd wat het met mijn gewicht heeft gedaan. Vanavond weer weegdag.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:35

Getver zat ik het hele weekend op 78,3 nu alweer 2dagen tegen de 80 aan , al komt dat waarschijnlijk doordat ik 2 liter water drink altijd doordeweeks ? En zwaardere kleding aan ofzo ? Baal er wel van

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:37

fohadie schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met TS? Al even niets meer van vernomen?

Argh, Ik had gister een zware dag. Mijn hart sloeg weer eens op hol en moest daarvoor smiddags naar het ziekenhuis. Lang verhaal hoe en wat maar ik moest iig nuchter blijven van 10u s'ochtends tot 5u s'middags. Ik mocht voor 10u alleen een klein beetje yoghurt en ook niets drinken. Zelfs geen water. (Wat erg vreemd is want zelfs voor de meeste operaties mag je tot 2u van te voren wel water drinken maar mijn zikeenhuis schijnt extra streng te zijn..)

Dus ik mocht niets eten en drinken en dan zie je steeds de waterreminders langskomen... Toen ik om 5u wel mocht eten heb ik natuurlijk veel te veel gegeten want ik bleef trek houden. (Niet zo gek..)

Ben heul benieuwd wat het met mijn gewicht heeft gedaan. Vanavond weer weegdag.


Ten eerste veel beterschap en pet je af voor je tot 5 uur nuchter blijven, wat een marteling lijkt me dat. Dat je daarna niet helemaal aan je dieet hebt gehouden is verdient.

Gisteren kwam mn lieve vriendje met een net afgebakken gevulde koek van de bakker aanzetten, heb een halve genomen :Y)

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:48

Oef moeilijk zn gevulde koek, heerlijk zijn ze! Netjes hoor een halve! Moet kunnen! :))

fohadie@ Ja vroeg me ookal af!
Beterschap, inderdaad 5 uur nuchter blijven is echt wel een ding!
Snap dat je je dan niet helemaal aan je dieet houdt!



Ik stond er vanmorgen op en zit onder de 90!! :D
Had een nieuwe weegschaal gekocht omdat ik mijn oude niet vertrouwde die deed steeds raar.. Maar heb hem er toch bijgehouden.
Mn nieuwe weegschaal geeft steeds 200/ 300 gram minder aan dan mijn oude.. En toch ga ik steeds uit van die oude! :+
Zit steeds al te kijken of het echt wel klopt, dus na 10 minuten sta ik er weer op en blijft het hetzelfde :+

En had hem op de keukenvloer staan, daar staan ze op zeil, was ik een kilo zwaarder dan op de tegeltjes in de badkamer.
Laat hem voortaan wel in de badkamer staan, daar ligt gewoon een harde vloer.
:+ :+

Maar goed, mn doel behaald! Eind Feb wilde ik onder de 90 komen, is gelukt! *\o/*
Totaal zit ik nu op 8,1 kilo :oo *\o/* Wie had dat gedacht :')

Blon_D

Berichten: 4088
Geregistreerd: 28-11-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:53

Fijn Melis! Mag je trots op zijn.

Mijn oma is gister omstreeks 1 uur overleden. Daarnaast ben ik zelf nog niet helemaal fit waardoor ik het afgelopen dagen best moeilijk had. Gelukkig heb ik mij netjes aan de voorschriften gehouden en daardoor zit ik nu op -12,5, deze week toch nog 2,1 er af (had ik niet verwacht omdat ik merk dat ik veel vocht vasthoud). Vanavond ga ik pasta maken van courgette met mijn nieuwe speeltje spiralen.
Nog 15 kilo te gaan voor mijn eerste doel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34620
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:59

Blond_d gecondoleerd.

fohadie: hoe gaat het nu? Lijkt me wel schrikken als er iets met je hart is, maar je bent er wel mee bekend begrijp ik?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:06

Gecondoleerd!

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:08

Gecondoleerd Blond, toch goed dat je alsnog afvalt.

Goed bezig Melis, je gaat snel!
Koekjes, dat klinkt bekend, iemand langs me in de klas heeft net een heel pak koekjes opgegeten in 5 minuten. Pfft :O

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:25

Gecondoleerd blond! En knap van je afvallen!

En melis jij ook supergoed!!

Ik heb eindelijk mijn mooie jurkje aan *\o/*