paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:08

Het hele spaarstand gebeuren weet ik niet.
Maar ik heb wel zelf ondervonden (helaas) dat je je lichaam echt wel kapot maakt door crash diëten.
Oftewel stelselmatig te weinig eten.

Maar als je zover bent dat je die dieeten gaat volgen wil je toch niet luisteren.
Op dat moment ben je wanhopig en is de drang om af te vallen zo groot, dat je jezelf wijs maakt dat het allemaal wel wat mee valt :o

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:18

Op een gegeven moment raakt je lichaam gewent aan de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt. TT in jouw geval is dit echt te weinig en niet gezond.

Wie ben ik om jou te zeggen dat je dit niet moet doen? Ik heb daar niks over te zeggen maar wil je graag het advies geven om dit wel langzaam weer op te bouwen.

Je kan niet op die hoeveelheid CK gezond (zie gezond) leven.

Als jij de hoeveelheid calorieën die voor jouw levensstijl en jouw lichaam goed zijn hoor je niet aan te komen. Dit ligt er wel aan wat voor producten jij consumeert. Als je je CK goed benut, gezonde voeding zul je de eerste tijd wel aankomen. Dit komt omdat je lichaam er aan moet wennen. Daarna zul je afvallen.

Persoonlijk zal ik er mooi voor kiezen om dan maar wat aan te komen. En daarna door gezond te eten en te leven af te vallen.

^doe er mee wat je wilt. Ik wil alleen het beste voor jou. :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:23

Hier gaat het echt lekker! Ook ondanks snaaien gewoon afvallen. Vandaag vanaf 2 januari -10! Dus eerste mijlpaal, nog 1,4 en dan zit ik onder de 80 en mag ik nieuwe laarzen *\o/*

Gister hadden we hele lekkere kiphapjes gemaakt met witbrood (gezien op facebook) dus dacht nog hmm. We haddem er 10 gemaakt en met ze 2en opgegeten :') maar vanmorgen gewoon -0,4!

Ik denk dat gewoon opletten en niet alles ontzeggen beter is voor de lange termijn. Als ik mezelf alles ontzeg dan ga ik juist naar dingen verlangen, als je dan stopt ga je weer los en dan krijg je een jojo effext

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:44

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. 68.7 :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:06

Jester_ schreef:
Hier gaat het echt lekker! Ook ondanks snaaien gewoon afvallen. Vandaag vanaf 2 januari -10! Dus eerste mijlpaal, nog 1,4 en dan zit ik onder de 80 en mag ik nieuwe laarzen *\o/*

Gister hadden we hele lekkere kiphapjes gemaakt met witbrood (gezien op facebook) dus dacht nog hmm. We haddem er 10 gemaakt en met ze 2en opgegeten :') maar vanmorgen gewoon -0,4!

Ik denk dat gewoon opletten en niet alles ontzeggen beter is voor de lange termijn. Als ik mezelf alles ontzeg dan ga ik juist naar dingen verlangen, als je dan stopt ga je weer los en dan krijg je een jojo effext



Dit inderdaad! Ik merk dat ook, ik ga hunkeren naar dingen die ik niet mag eten. En als ik me dan laat gaan zit er geen rem meer op. Maar als ik het mag van mezelf kan ik me beheersen.

JesdaJinn schreef:
Vanmorgen op de weegschaal gestaan. 68.7 :D

Goed bezig!! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:06

Wat goed allemaal! Ik ben onder een rond getal, waar ik al een tijdje boven bleef hangen. Er is dus weer wat af.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:28

Het is ongetwijfeld al een keer besproken maar ik vroeg me af wat jullie zoal meenemen naar kantoor om te eten? :)

Ik neem nu als tussendoortjes mee een handje nootjes, een stuk fruit, een handje rauwe groente en een opkikker. Die laatste drink ik niet altijd op maar het soms erg veel behoefte aan zout.
Mijn lunch varieert, maar ik ben inmiddels een beetje inspiratieloos. Houd niet zo van boterhammen, maar heb meestal ook geen tijd en zin om iets heel uitgebreids te maken haha.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:36

Josien_ schreef:
Het is ongetwijfeld al een keer besproken maar ik vroeg me af wat jullie zoal meenemen naar kantoor om te eten? :)

Ik neem nu als tussendoortjes mee een handje nootjes, een stuk fruit, een handje rauwe groente en een opkikker. Die laatste drink ik niet altijd op maar het soms erg veel behoefte aan zout.
Mijn lunch varieert, maar ik ben inmiddels een beetje inspiratieloos. Houd niet zo van boterhammen, maar heb meestal ook geen tijd en zin om iets heel uitgebreids te maken haha.



Wraps met kruidenkaas, salade en kipfilet
Eigengemaakte soep (maak altijd een pan in het weekend) en speltcrackers
Salade met gerookte kip, advocado, en augurken
Rauwkorst met Huttekase
Omelet van 2 eiwitten, 1 heel ei, spinazie, champions en tomaatjes

en verder kom ik ook niet :Y)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:47

bontejames schreef:
Op een gegeven moment raakt je lichaam gewent aan de hoeveelheid calorieën die je binnen krijgt. TT in jouw geval is dit echt te weinig en niet gezond.

Wie ben ik om jou te zeggen dat je dit niet moet doen? Ik heb daar niks over te zeggen maar wil je graag het advies geven om dit wel langzaam weer op te bouwen.

Je kan niet op die hoeveelheid CK gezond (zie gezond) leven.

Als jij de hoeveelheid calorieën die voor jouw levensstijl en jouw lichaam goed zijn hoor je niet aan te komen. Dit ligt er wel aan wat voor producten jij consumeert. Als je je CK goed benut, gezonde voeding zul je de eerste tijd wel aankomen. Dit komt omdat je lichaam er aan moet wennen. Daarna zul je afvallen.

Persoonlijk zal ik er mooi voor kiezen om dan maar wat aan te komen. En daarna door gezond te eten en te leven af te vallen.

^doe er mee wat je wilt. Ik wil alleen het beste voor jou. :j


Je hebt het neem ik aan over 1200 kalorieen per dag dat dat niet gezond is?

Wat moet ik dan?
O 150gr magere yoghurt met 30 gram muesli
M 2.5 boterham met smeerlever en smeerkaas
A kipwraps ( zit ik al op dik 1200 kalorieën

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:49

Afbeelding

Afbeelding

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:52

TurboTinker schreef:
[ [url=m/bueGAq.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qT2gKc.png]Afbeelding[/url] ]


Dan heb ik het niet goed begrepen denk ik. Ik weet niet wat je aan beweging doet op een dag maar ik vind +- 1200 CK nog best weinig.

Ik las dat je laatst maar aan 600 CK kwam. Of ik heb het niet goed begrepen..

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:35

Josien_ schreef:
Het is ongetwijfeld al een keer besproken maar ik vroeg me af wat jullie zoal meenemen naar kantoor om te eten? :)

Ik neem nu als tussendoortjes mee een handje nootjes, een stuk fruit, een handje rauwe groente en een opkikker. Die laatste drink ik niet altijd op maar het soms erg veel behoefte aan zout.
Mijn lunch varieert, maar ik ben inmiddels een beetje inspiratieloos. Houd niet zo van boterhammen, maar heb meestal ook geen tijd en zin om iets heel uitgebreids te maken haha.


Dit neem ik zoal als lunch mee:
- Rijstwafels met zelfgemaakt advocadospread
- Rijstwafels met (al dan niet zelfgemaakte) hummus
- Blueberry scones http://thegreenhappiness.com/essential_ ... ry-scones/
- Pastasalade (zonder echte pasta!) https://lisagoesvegan.com/vegan-pastasa ... ocadosaus/
- Voorgesneden sla met pijnboompitjes, paar plakjes gerookte zalm en scheut balsamico (heel weinig werk en super lekker!)
- Zelfgemaakte tonijnsalade met kiemen smeren op stukjes komkommer of courgette als 'cracker'
- Koolhydraat-arm brood (gewoon bij AH en Jumbo te koop) met (vegetarische) vleeswaren
- Als er mogelijkheid is tot opwarmen: een (vaak tomaten of pompoen)soepje met een speltbroodje erbij
- Portobello's met wat geitenkaas (gewoon koud)
- Volkoren crackers met (Céreal (met minder suiker)) hagelslag/pindakaas/notenpasta/geitenkaas/smeerkaas/hummus/komkommer/advocadospread/zelfgemaakte chocoladepasta van dadels/dadelspread/dadelstroop/honing/appelstroop/kokosschaafsel/advocado met peper en zout
- Muesli/cruesli/granola met ongezoete amandelmelk (neem ik in twee aparte bakjes mee en gooi het bij elkaar tijdens de lunch)

Tussendoortjes:
- Zelfgemaakte kokosmakronen http://www.zoetrecepten.nl/recepten/kok ... smakronen/
- Handje rauwe noten
- Worteltjes (koop vaak zak van 500 gram en kan ik 2 à 3 keer tussendoortje van meenemen)
- Rijstwafels met of zonder iets
- Zonnatura notenreep (bijv. amandelreep met honing)
- Snelle Jelle Zero (zonder suiker)
- Een stuk fruit (bijv. 2 mandarijnen, schaaltje blauwe bessen, schaaltje aarbeien, halve mango, stukjes ananas, etc. etc.)
- Plak zelfgemaakte ontbijtkoek http://www.zoetrecepten.nl/recepten/gez ... tbijtkoek/
- Plak zelfgemaakt bananenbrood (via the Green Happiness)
- Bakje Alpro yoghurt (zo'n klein pakje waar maar 125 gram inzit, Alpro yoghurt heeft ook nog maar eens 50 kcal per zo'n heel bakje) en daar doe ik vaak beetje honing doorheen
- Stukje zelfgemaakte carrotcake http://www.zoetrecepten.nl/recepten/no- ... rrot-cake/
- Bakje gekookte sperziebonen (gewoon koud, van de vorige avond bijv over)
- Stukje dadel-noten fudge http://www.zoetrecepten.nl/recepten/dadel-notenfudge/
- Pakje droge LU crackertjes
- Gedroogde banaan/abrikoos/vijg
- Handje rozijnen
- Handje groentenchips


Nu lijkt het misschien alsof ik heel veel bak en/of kook. Ik ben écht geen keukenprinses en heb een enorm druk leven, maar ik verplicht mezelf inmiddels iedere avond om even kort m'n eten voor de volgende dag voor te bereiden. Heb ik 20 of 30 minuten daarvoor, dan bak ik iets (gewoon één ding, en vaak kan ik dat meerdere dagen gebruiken). Heb ik korter, dan houd ik het makkelijk en pak ik iets wat er al ligt).

Hopelijk kun je er iets mee! :)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:39

Bedankt alvast!! :D

Er is een magnetron om dingen op te warmen en een koelkast in dingen in te bewaren. Meer niet.
Soep leek mij altijd zo lastig meenemen, maar misschien toch maar proberen.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:41

Ik sta een beetje stil, veel stress gehad afgelopen tijd. maar ben niets aangekomen dus dat is goed. moet nu de knop weer terug omzetten en ervoor gaan.

Wat gaat de rest hier goed zeg! ziet er goed uit allemaal

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:55

TT als je echt aankomt bij 1200 kcal per dag is er echt iets mis. Ik weeg 76 kg en val nog ruim af bij 1400 kcal per dag. En ik ben echt niet heel actief.
Ik vermoed dat ik een stabiel gewicht zou hebben bij 1800/1900 kcal per dag.

Ik ben trouwens niet tegen shakes, gebruik ze zelf ook. Normaal 1x perdag, als ik gezondigd heb 2x. Ik gebruik weight care vanille (de enige shake die ik lekker vind) maar ik doe de twee schepjes door 200 gr magere kwark en 200 ml magere yoghurt. Anders val ik na een uur weer om.

Verder 2 stuks fruit per dag, normaal ren appel en een banaan. Rijstwafels (ah heeft van die dunne per 5 verpakt, ideaal om mee te nemen worden ze niet slof). Of een wrap. En 's avonds mager vlees als kipfilet, tartaar, biefstuk, bieflap met groente. En dan heb ik ruimte om een koekje of een snoepje te snaaien. Gekookte en gebakken eieren eet ik ook regelmatig als lunch of ontbijt. Plakje rookvlees om een grkookt eitje, heerlijk.
Ik probeer altijd een pot augurken voor het snaaien in de koelkast te hebben.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:04

Nee ik kom aan als.ik er overheen ga. Bij 1200 val ik af. Dus denk dat 1400 ook stabiel is bij mij.

Ik had gister een dag met 600 kalorieën aan gewone maaltijd. Daarom heb ik gister nog 2 krackers met roomkaas en om 20u nog yoghurt gegeten

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:05

Oh, en als lunch een groentenomelet (gewoon koud) of een smoothie met wat havermout erdoor werken ook prima! :)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:07

TurboTinker schreef:
Nee ik kom aan als.ik er overheen ga. Bij 1200 val ik af. Dus denk dat 1400 ook stabiel is bij mij.

Ik had gister een dag met 600 kalorieën aan gewone maaltijd. Daarom heb ik gister nog 2 krackers met roomkaas en om 20u nog yoghurt gegeten


Mag ik vragen wat jij aan zo'n dag aan normale maaltijden eet?
Mijn avondmaaltijden zijn niet altijd enorm slank omdat ik thuis met de pot mee eet, maar die zijn gemiddeld toch vaak al 600 kcal alleen.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:11

Afbeelding

Bladspinazie (maar uit de vriezer gaat ook prima) even roerbakken, beetje ricotta erdoor roeren beetje zout en nootmuskaat erdoor.
Kipfilet bovenop insnijden en spinazie/ricottamengsel tussen proppen. Geraspte kaas erover en paprikapoeder, ca 20 min in de oven. Errug lekker.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:26

TurboTinker schreef:
Nee ik kom aan als.ik er overheen ga. Bij 1200 val ik af. Dus denk dat 1400 ook stabiel is bij mij.

Ik had gister een dag met 600 kalorieën aan gewone maaltijd. Daarom heb ik gister nog 2 krackers met roomkaas en om 20u nog yoghurt gegeten


Je zal je lichaam heel rustig moeten laten wennen aan een iets hogere calorieën inname. Dat hoeft echt niet binnen een week. Gewoon rustig aan de tijd nemen, bijvoorbeeld nu een paar weken lang 50 calorieën er bij, dan een paar weken 20 er bij, en zo verhogen tot je op een voor jouw gezonde inname zit.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:42

Josien_ schreef:
TurboTinker schreef:
Nee ik kom aan als.ik er overheen ga. Bij 1200 val ik af. Dus denk dat 1400 ook stabiel is bij mij.

Ik had gister een dag met 600 kalorieën aan gewone maaltijd. Daarom heb ik gister nog 2 krackers met roomkaas en om 20u nog yoghurt gegeten


Mag ik vragen wat jij aan zo'n dag aan normale maaltijden eet?
Mijn avondmaaltijden zijn niet altijd enorm slank omdat ik thuis met de pot mee eet, maar die zijn gemiddeld toch vaak al 600 kcal alleen.


Yoghurt met muesli
2 boterhammen.
Vanavond kip wraps met knoflooksaus en sla

Morgen lasagne.

Ik eet savonds wat de pot schaft, maar zonder ( en anders minimaal) aardappels of rijst

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:22

zijn er hier ook mensen die paleo eten toevallig? Ben benieuwd of dat bevalt met afvallen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:19

Goed bezig allemaal! :D

Wat is paleo?

hier afgelopen dagen ziek geweest, vandaag weer iets fitter!
Van het weekend allemaal feestjes en verjaardagen gehad en me goed ingehouden maar me niet alles ontzegt.
Alleen wil ik er dan nog wel weer eens in blijven hangen, dus vandaag mezelf weer even een schop onder mn kont gegeven en netjes opgelet!
Wilde eigenlijk pannekoeken eten :+ had ik opeens trek in, maar heb toch gewoon lekker een bordje groeten gegeten!

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:31

@mystery Als onze keuken klaar is (kookt wel zo makkelijk :+ ) wil ik wel Paleo gaan volgen ja!

@Melis Volgens mij is Paleo vooral gericht op koolhydraat arm. Het gaat eigenlijk terug naar de oorsprong van de mens, en veel voedsel wat destijds te vinden was. Dus rauw voedsel, onbewerkt voedsel, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:34

mystery1980 schreef:
Mijn prioriteiten liggen bij werk, paard, eten, slapen en daarna sporten. Op een gemiddelde werkdag ga ik om 6 uur mijn bed uit, maak een gezond ontbijt en douche en aankleden. Dan red ik het net om om half 8 de deur uit te gaan, om half negen ben ik dan op mijn werk. Ik werk dan officieel tot 17.15, wat vaak nog later wordt. Ik ben dan in het gunstigste geval om kwart over 6 half 7 thuis. Maak avondeten en vertrek rond 7 uur richting paard waar ik dan om 8 uur aankom. Om 9 uur half 10 probeer ik dan klaar te zijn maar vaak loopt dat uit. Ik kom dan rond 10 uur half 11 thuis. Dan douchen en naar bed. Lig ik om half 11/ 11 uur op bed, dat is nog 7 uur tot mijn wekker gaat, waar ik al een uur slaap te kort kom. Ik zie geen mogelijkheid uit zo'n dag nog een anderhalf uur tijd extra te halen voor sport.
Paard dichterbij halen is geen optie omdat ik die graag dagelijks buiten heb en dat kan niet hier in de buurt, hij heeft artrose dus dat vind ik belangrijk. Werk dichterbij is alleen te vinden met een flinke inlevering van salaris en dan kan ik mijn paard niet meer houden. Zit dus redelijk vast hierin. Mochten jullie ideeen hebben hoor ik ze graag.

Compenseren tijdens werktijd? Toen ik een tijdje kantoorwerk deed en geen tijd had om te sporten (en vooral geen zin ook) nam ik altijd de trap ipv de lift en ging ik in de pauze een half uurtje wandelen. Je kan je eten ook lopend opeten. Het is misschien niet hetzelfde als een uur HIIT maar het is in ieder geval beweging in de benen.