paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:13

Hier juist sinds weken wel weer sen pizza , wel een met maar 650 kcal

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:14

Butterfly schreef:
Heet die app ook wel AktiBMI? Dat is de eerste hit die ik krijg als ik hem zoek in de playstore :)

Geen idee, ik heb hem op de Iphone... misschien bestaat hij wel niet in Play? Nooit over nagedacht eigenlijk, altijd Iphones gehad.

Wat goed, Monster... ja dat heb ik nu ook vaker dat ik denk, meh, laat maar. En soms heb ik er wel zin in, en dan eet ik het wel. Van een enkele salade ben ik nooit slanker geworden toen ik continue te veel at. Dan word ik nu ook niet meteen weer enorm dik van één keer frietjes als ik continue gezond eet verder. :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:33

*\o/* *\o/* Whieeee m'n 1e grote doel behaald. -10kg. 102.6 wat een mijlpaal. Bij -10 beloofde ik mezelf een etentje. Maar ik vind t zonde. Dus stel die nog even uit!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:43

Knap hoor Turbotinker!


Zelf deze week +1 kilo... super gezond gegeten 3x naar de sportschool en 6x mijn pony getraind.

Wel heb ik 3 antibiotica kuren achter elkaar gehad voor de nodige ontstekingen en omdat ik ziek was. Weet niet of het hier aan kan liggen.. iemand?

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:22

BonteJames, dat kan zeker. Als je ziek bent geweest kan het een paar weken duren voordat je de weegschaal weer moet geloven. Je lijf werkt dan aan herstel. Als je dan ook nog heel actief bent geweest kan het goed zijn dat je vocht vasthoudt door spierherstel. Gewoon goed bezig blijven en dan duikt de weegschaal binnenkort vast weer stijl omlaag.

TurboTinker, wat goed! Proficiat! En belonen met eten is jammer soms inderdaad. Misschien een leuk paardendingetje in de plaats ervan kopen?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 12:17

Heb helaas geen paardenvriendje meer :( maar hoef mezelf niet perse te belonen. Die 10 kilo vanaf 2 jan. Is al een beloning opzich

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:28

Goed bezig turbotinker!!

Hier net terug van Barcelona, veel gelopen, ook wel gezond gegeten maar zoals vandaag een ramp :') komt wel
Goed, weer volle bak er tegenaan want heb er superleuk jurkje gekocht die voor het mooie met -5 beter staat *\o/*

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:31

Ik kon het niet laten net na het douchen toch even de schade te bekijken. Maar 1,6 zwaarder dan voor barcelona en dat id avond na het douchen!! Dan ben ik normaal wel 3 kilo zwaarder :') dat was een hele fijne meevaller!!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:51

En wat zei hij vanmorgen?

Hier een gelijk stand. Hadden gister kipshoarma en dat was een kg. Denk dat ik zeker 400 gr op heb met 3 pita broodjes. Om je te schamen hahaha. Maar niks aangekomen gelukkig.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:53

Goed bezig allemaal!

Hier érg tevreden. Normaal kom ik in het weekend bijna 1,5 kg aan doordat ik fan wel mag snacken van mezelf, minder oplet wat ik eet en ook soep eet dus vocht vast houd. Nu maar + 0,5 ten opzichte van vrijdag ochtend terwijl ik vrijdag ook uit eten ben geweest.

Zal ook wel te maken hebben met mijn menstruatie, daardoor houd ik vocht vast maar zal ik achter de schermen wel afvallen.
Wat doet menstruatie bij jullie?

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:46

opisop_shop schreef:
Zal ook wel te maken hebben met mijn menstruatie, daardoor houd ik vocht vast maar zal ik achter de schermen wel afvallen.
Wat doet menstruatie bij jullie?

Niks goeds :') ook heel veel vocht idd.

Gisteren nogal zout gegeten, dus ik sla de weegschaal mooi even over vanmorgen. Verder wel het idee dat ik redelijk bezig ben, dus we gaan vrolijk door.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:13

De schade was gelukkig maar +0,6, dat had ik echt niet durven hopen na 5 dagen! :D

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:29

Jester_ schreef:
De schade was gelukkig maar +0,6, dat had ik echt niet durven hopen na 5 dagen! :D


Dat is dan helemaal super. Een fijne vakantie en de schade valt mee. *\o/*

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:31

Ideaal Jester! :D

Menstruatie heeft bij mij niet/nauwelijks invloed qua gewicht. Alleen een week ervoor altijd last van vreetkicks... :roll:

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:38

Picassox schreef:
Ideaal Jester! :D

Menstruatie heeft bij mij niet/nauwelijks invloed qua gewicht. Alleen een week ervoor altijd last van vreetkicks... :roll:


Ja dat heb ik ook.. en het voelt ook echt als of ik er dan recht op heb :')
Meestal mag ik 1 ding uitkiezen wat ik lekker vind en dat mag ik dan voor die hele week.
Vorige keer had ik 1 bak ben en jerry ijs verdeelt over die week, dan is het nog wel te doen.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:43

Mijn weegschaal ik denk ik kapot , hoj blijft al 3 dagen op 78.3 steken ??

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:45

Getver, ik heb de balen. Wilde vandaag ong. 40 km wegtrappen op de racefiets (afgelopen vrijdag ook gedaan), maar het ging allemaal zo zwaar! Ik ben na 14 km gestopt, en heb nu het gevoel dat ik een sjaak afhaak ben |o Ik ga m'n huis maar heel driftig schoonmaken of zo :')

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:48

LilChar schreef:
Picassox schreef:
Ideaal Jester! :D

Menstruatie heeft bij mij niet/nauwelijks invloed qua gewicht. Alleen een week ervoor altijd last van vreetkicks... :roll:


Ja dat heb ik ook.. en het voelt ook echt als of ik er dan recht op heb :')
Meestal mag ik 1 ding uitkiezen wat ik lekker vind en dat mag ik dan voor die hele week.
Vorige keer had ik 1 bak ben en jerry ijs verdeelt over die week, dan is het nog wel te doen.



Ik koop nu steeds Tony Chocolonely de mintgroene versie (puur met pecannoten), vegan (wat voor mij helpt met afvallen) en omdat het puur is ben ik er na 3 stukjes wel weer klaar mee... :')

Dus dat gaat goed! :D

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:22

Gisteren weer driemaandelijkse controle bij huisarts die me ook met acupunctuur ondersteunt. Alles gaat prima, ze heeft weer alle systemen een boost gegeven en op naar de volgende afspraak. Hopelijk dan dicht tegen de 90 kilo aan. Ik weeg nu 99 (kom dus van 138) en dat is lichter dan ik in zeker 15 jaar ben geweest.

Zometeen (om 7 uur) op naar de sportschool!

Citaat:
Zal ook wel te maken hebben met mijn menstruatie, daardoor houd ik vocht vast maar zal ik achter de schermen wel afvallen.
Wat doet menstruatie bij jullie?

Ik val meteen na mijn menstruatie altijd flink af, tot het moment van ovulatie. Dan hou ik wat vocht vast en gebeurd er tot na de menstruatie niet meer veel op de weegschaal. Dat was eerst echt heel erg, echt twee kilo meer steeds, maar daar heb ik van de huisarts een kruidentablet voor gekregen. In vet zit oestrogeen, en door het afvallen komt er dus veel extra oestrogeen in omloop wat storend kan werken op je systeem. Door die tablet kan het lichaam die extra hormonen beter opruimen. Helpt dus ook echt tegen PMS.

Citaat:
Getver, ik heb de balen. Wilde vandaag ong. 40 km wegtrappen op de racefiets (afgelopen vrijdag ook gedaan), maar het ging allemaal zo zwaar!

Soms heb je dat. Beschouw het niet als falen, maar als een goede zaak dat je naar je lichaam hebt geluisterd. We zijn geen machines. Wees niet strenger voor jezelf als je voor je paard zou zijn: dat heeft soms ook gewoon een "off-day". Tenminste alle paarden die ik ken wel :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:14

Whiee weer 0.8 eraf vandaag.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:29

Fijn turbotinker!

Ik weeg vandaag toch echt 78 _/-\o_
Kan het ook gewoon zo lastig zien op mijn weegschaal, moet echt goed kijken op welk streepje die staat!
Maar ik ben blij!

Ik ga vandaag trouwens zwemmen en ook echt baantjes trekken!

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:31

Wat goed van iedereen!!

TT ik had het laatst al een keer gevraagd ;)
Maar wat eet je nu zoal op een dag?
(Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ter inspiratie)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:37

Ik heb er weer 1,5 u opzitten op mijn vrije dag.

Gisteravond heb ik spelt bananenbrood gebakken echt heerlijk! En gezond (zonder suiker).

Vanmiddag komt de zadelmaker weer en vanavond les met mijn pony. Kom dus wel weer aan de nodige beweging.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:52

Ik sta al twee weken stil, helaas. Blijf braaf aan mijn dieet en krachtoefeningen/beweging, maar balen is het wel. Had eigenlijk cheatmaaltijd ingepland dit weekend (pannekoeken) maar zit nu toch wel te twijfelen of ik het wel aandurf.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:54

Schiet mij maar lek, het lijkt wel of ik alleen kan schommelen ipv netjes afvallen. De laatste tijd rondom 114 en vanochtend ineens 116.
Maar weer extra op mijn eten letten...maar dit is zó niet motiverend -O- ongesteld word ik ook nog niet, blijkbaar een soort van dipje ofzo. En ik wil het zo graag %)