Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:03

sureido schreef:
We zaten eerst op London, maar we zijn overgestapt op Praag. Beide nooit geweest. Wat moet ik zien en zouden jullie kwa dingen doen (3/4 dagen) praag of London kiezen? Of hebben jullie een andere aanrader wat echt tof is?

Rome? :) Van de twee die je noemt zou ik overigens voor Londen kiezen, maar ik heb 0 ervaring met Praag.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:07

Exitium schreef:
sureido schreef:
We zaten eerst op London, maar we zijn overgestapt op Praag. Beide nooit geweest. Wat moet ik zien en zouden jullie kwa dingen doen (3/4 dagen) praag of London kiezen? Of hebben jullie een andere aanrader wat echt tof is?

Rome? :) Van de twee die je noemt zou ik overigens voor Londen kiezen, maar ik heb 0 ervaring met Praag.

En ik zou beiden niet doen maar ik heb dan ook niet zoveel met het oosten en GB ken ik intussen zo goed dat ik leukere plekken weet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:38

Londen of Praag? Dan zeker Londen! Veel meer te zien, veel meer te doen. Ik vond Praag ontzettend tegenvallen, hoef er voorlopig niet meer naartoe... enige leuke was dat het goedkoop was.


123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:41

Ik ben niet in Londen geweest, maar verwacht dat Londen en Praag wel heel verschillende steden zijn. In Praag is meer dan genoeg te doen, maar ik zou niet in het koude seizoen gaan, ik vond -12 overdag toch wat te fris :=

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:41

We gaan in juni, dan zal het toch niet meer zó koud zijn? Ik hoor overigens ook wel leuke verhalen over praag maar toch trekt london me ook weer. vandaag gaan we boeken dus moet toch even wat knopen doorhakken..

Rome lijkt me inderdaad ook wel leuk! Maar dat is prijzig of niet?

Exitium
Berichten: 7110
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:51

Ja, maar dat is Londen ook :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Lauratje_88
Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:28

Sandyislief schreef:
Ik ben zelf 2 jaar geleden in Venetie geweest! Ik vond het geweldig daar, fijne sfeer, prachtige stad, lekker eten kun je daar overal. Ik raad je wel aan om qua restaurantjes of eetgelegenheden in zijstraatjes te kijken ipv op toplocaties. Scheelt echt heel veel in prijs. Bij veel restaurants wordt er ook Coperto bij je rekening opgeteld. Dit is meestal 1 tot meerdere euro's per persoon extra. Dit is voor de bediening. Soms staat het duidelijk aangegeven dat dat bedrag er nog bij komt. Soms ook niet.

Verder natuurlijk de bekende highlights, Het San Marcoplein (piazza San Marco) en basiliek, de Rialto brug, het Dogepaleis. Allemaal prachtig om te zien. Verder is een gondoltochtje erg prijzig. Gemiddeld zo'n 90 tot 100 euro. Een boottochtje over het Canal Grande is leuk om te doen. Dit kan ook met de Vaparetto. (Wel druk maar niet zo duur) Dat is een soort tramlijn die met verschillende boten over het kanaal vaart. De eilandjes Murano (daar komt het Venetiaans glas vandaan, je kunt daar ook de glasfabriek bezoeken) en Burano (schattige gekleurde huisjes) kun je ook bezoeken. Dat is ongeveer een half uurtje/3 kwartier varen.. Verder ben ik ook geweest in het Guggenheimmuseum. Daar moet je van houden, het was niet zo groot maar wel mooi. En de Joodse wijk heb ik bezocht, die vond ik persoonlijk niet zo bijzonder. Verder gewoon lekker door de stad rondlopen en hier en daar zijn speciale winkels waar ze Venetiaanse maskers en outfits maken voor hun 12 dagen durende carnaval. Is ook erg leuk om te zien!


Heel erg bedankt!

I wondered why the baseball kept getting bigger, and then it hit me.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:44

In Juni is het in Praag gewoon zomers warm/heet :j

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:17

Misschien hebben jullie tips. In april heb ik op de terug reis in Barcelona een stop van 7 uur. Die tijd zou ik graag Barcelona in willen. Wat is een must om te zien?

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:38

Ik zeg Park Guell, ik vond de sagrada mooi aan de buitenkant, maar binnen viel t mij tegen, t een hoorde niet bij t ander.

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:58

Ik vond het Parc de la Ciutadella erg mooi ook (ligt aan de dierentuin). Verder natuurlijk Parc Guell, de Rambla en Placa de Catalunya. En een goed plekje zoeken voor tapas & sangria :))

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:30

Leuk topic!

Ik ben op zoek naar een leuke bestemming om met mijn vriend heen te gaan, een weekend in april...

Heb al redelijk wat steden gezien en wil het liefst naar iets waar ik nog niet ben geweest. Dacht zelf aan Wenen, Sofia, Boekarest, zoiets... Alleen wil liever rond of onder de 200 euro pp blijven.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:38

Sofia is leuk en heel goedkoop! Ik weet niet wat je qua vluchten betaald, maar heb een jaar of vier geleden een hotelkamer voor 7 euro per nacht gehad, en uit eten gaan kostte ook maar een paar euro. Sofia is niet de mooiste stad ooit, maar wel interessant genoeg voor een weekendje :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:40

Als je op een strak budget zit, zou ik eerst via skyscanner of ryanair kijken wat je kwijt bent aan vluchten per stad in een weekend dat je kunt :j Sofia/boekarest/budapest/praag/warschau/krakau zal over het algemeen goedkoper zijn dan een stad als Wenen :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:53

Leuk topic :D Lees ook goede tips over Rome, daar willen we eigenlijk ook wel heel graag heen dit jaar.. Heb al wel een tripje USA op de planning met onder andere New York en Washington en in de zomer naar Montenegro waarbij we ook naar Dubrovnik gaan :) Er zijn zo veel mooie steden, ook in Europa.. zag pas ook Belgrado voorbij komen en lijkt me ook tof!! Wat onbekendere steden vind ik ook wel erg leuk om te doen.

Onderstaande heb ik al afgestreept op de lijst :D

Londen
Berlijn
Parijs
Praag
Barcelona
Krakau
Lissabon
Budapest
Bologna
Florence ( <3 )
Milaan
Verona
Caïro
Luxor
Dubai
Cartagena (Colombia)
Caracas (hoofdstad van Venezuela, was een hele aparte ervaring!)
Antwerpen
Brussel
Keulen
Dortmund

Zie ook mensen toch nog wat twijfelen over Krakau, zeker doen, vond het echt een super leuke stad met heel veel gezelligheid :D Wij zijn ook een dag naar Auschwitz geweest en dat was ontzettend indrukwekkend.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:00

Tanya schreef:
Leuk topic!

Ik ben op zoek naar een leuke bestemming om met mijn vriend heen te gaan, een weekend in april...

Heb al redelijk wat steden gezien en wil het liefst naar iets waar ik nog niet ben geweest. Dacht zelf aan Wenen, Sofia, Boekarest, zoiets... Alleen wil liever rond of onder de 200 euro pp blijven.

Krakau! Echt een super aanrader!!

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:52

Wij gaan in mei tien dagen naar New York. Tweede keer voor ons, alleen nu iets langer. Iemand nog tips over leuke winkels of goede restaurants?

Steden wat ik geweest ben....
Praag
Rome
Napels
Bangkok
Chang Mai
Berlijn
Parijs
Londen
Stuttgart
Antwerpen
Brussel
Florence
Barcelona
Tunis
Caïro
New York
Basel
Luzern
Birmingham
Gent
Karlsruhe
Dresden
Keulen
Hannover
Leipzig
Hamburg
Nurnberg
Düsseldorf
Wenen
Essen
Etc.
Ik vergeet er veel denk ik.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 22-02-17 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

CoreMeltdown
Berichten: 104
Geregistreerd: 17-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:52

Wij zijn een reisje aan het plannen naar New York, alleen vallen die hotelprijzen me serieus tegen. Het (driedubbele) van steden zoals Londen en Berlijn!

Via reisorganisaties bieden ze voornamelijk hotels in het centrum aan, en ik denk dat daardoor de prijzen zo absurd zijn.

Iemand van jullie een tip voor een betaalbaar, doch fatsoenlijk hotel, eventueel een beetje uit het centrum? (ik ben erg op hygiene gesteld, dus propere bedden en sanitair is een must)

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:58

CoreMeltdown schreef:
Wij zijn een reisje aan het plannen naar New York, alleen vallen die hotelprijzen me serieus tegen. Het (driedubbele) van steden zoals Londen en Berlijn!

Via reisorganisaties bieden ze voornamelijk hotels in het centrum aan, en ik denk dat daardoor de prijzen zo absurd zijn.

Iemand van jullie een tip voor een betaalbaar, doch fatsoenlijk hotel, eventueel een beetje uit het centrum? (ik ben erg op hygiene gesteld, dus propere bedden en sanitair is een must)


Wij zien in Queens. Long Johns ofzo. Erg goed te doen.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 06:55

Ik heb overigs altijd een boekje van de ANWB ofzo mee.

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:42

CoreMeltdown schreef:
Wij zijn een reisje aan het plannen naar New York, alleen vallen die hotelprijzen me serieus tegen. Het (driedubbele) van steden zoals Londen en Berlijn!

Via reisorganisaties bieden ze voornamelijk hotels in het centrum aan, en ik denk dat daardoor de prijzen zo absurd zijn.

Iemand van jullie een tip voor een betaalbaar, doch fatsoenlijk hotel, eventueel een beetje uit het centrum? (ik ben erg op hygiene gesteld, dus propere bedden en sanitair is een must)

Wij zaten in het skyline hotel! was een erg goed hotel, 5 min lopen van TS.

Verder kan ik zo geen tips meer voor restaurants geven omdat ik daar de namen niet meer van weet.. wel hebben wij in 3 dagen een middag geshopt, een ochtend door central park gelopen, 's avonds vaak naar Times square, we hebben een boottocht tegen de avond gedaan rond manhattan. Wat een aanrader is om op the top of the rock te gaan staan ipv op het empire, dan heb je uitzicht over central park én over heel manhatten incl het empire, dat is zoveel mooier dan het empire niet zien omdat je er simpelweg op staat :)

Verder ook nog naar het 9/11 memorial en het museum, muisstil was het daar. En we hebben een middag naar een winkel gezocht waar mam de eigenaar van kent maar die hebben we niet kunnen vinden dus een kostbare middag verspilt :')

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:30

Zeker weten een fiets huren in New York! Dan kun je lekker zelf alle kanten op!

Ook had ik een metrokaart voor 7 dagen voor 30$. Daarmee kon je onbeperkt reizen met de metro, dat vond ik echt ideaal! :)

limilou
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:42

Ik ben 2 weken geleden naar budapest geweest. Wat een prachtige stad! <3

Vorig jaar ben ik naar Rome, Parijs en Berlijn geweest.

De meest indrukwekkende steden waar ik ben geweest waren Parijs, Cairo, Barcelona en Rome. Al heb ik er nog een heleboel die ook echt geweldig waren

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:27

Ik zou in NY juist investeren in een hotel dat in het centrum ligt, veel handigere uitvalsbasis. Wij hebben bewust de rest van onze reis de hotelkosten gedrukt zodat we in NY in het Waldorf Astoria konden slapen (en ja, dat viel echt reuze mee qua prijs) en dat was toch wel erg gaaf. Vooral omdat je zo even terug kan naar je hotelkamer en toch alles in de buurt hebt. Dat lijkt me in bv Queens echt lastig.

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:23

Ik lees even met jullie mee. Ben met een vriendin van plan om een stedentrip te doen. In principe staan we overal voor open (behalve Barcelona), zou fijn zijn als het zuidelijk is ipv nog langer in de kou :P.
We zagen allemaal mooie aanbiedingen, maar vanaf april gaat overal 100 euro bij op... Qua datum/reisdag zijn we ook niet moeilijk, we willen 3 nachten, hoeft niet per se naar een hoofdstad, als er maar wat te zien/doen is. Liefst vliegen + hotel + transfer, maar andere mogelijkheden zijn ook fijn. En dan het lastigste: liefst zo low-budget als het maar kan, onder 150 € zou super zijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, Danseresje, Earth, enny, janna, lgw, Lugea, puppy1128, RedRoses, Schapenvacht, secricible, sevenofnine, Stybba, Syzygy, Tazzey, Unoo, xPabloBokt en 73 bezoekers