Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:04

Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.

Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:27

Lagonda schreef:
Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.

Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D

Wauw zonder plan! Had je ook niet een route die je ongeveer wilde volgen?
Ik wil van de zomer eventueel naar Thailand (afhankelijk van mijn studiekeuze en mijn ouders moeten t d'r nog mee eens worden, want die denken dat het een zelfmoordactie is, het alleen Backpacken :') ) maar ik denk dat ik ook voor de veiligheid wel een soort route maak ofzo. Maar misschien is dat ook alleen maar een schijngevoel van veiligheid.

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:45

Lagonda, een vriend van mij is nu in Myanmar en daar heb ik echt prachtige foto's voorbij zien komen! Het is land is op korte tijd veel veiliger geworden om te reizen.

Wij gaan einde zomer weer backpacken, waarschijnlijk een combinatie van Cambodja en Vietnam!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:35

Lagonda schreef:
Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D



Hier een ervaringsdeskundige hihi! Ik ben in Thailand, Myanmar, Laos, Cambodja, Vietnam en Maleisië geweest afgelopen jaar. Hoe lang ben je van plan weg te gaan?

Vooropgesteld; ik vond alles geweldig, maar elk land is anders. Myanmar is wat authentieker Azië, en wat primitiever en kan minder toeristisch zijn. Wel is er op dit moment een grote genocide aan de gang tegen een moslim minderheid dus dat zou een reden kunnen zijn om het te skippen. Ik zou je aanraden om niet in Myanmar te beginnen als je nog nooit in Azië bent geweest. Juist omdat het zo anders in dan andere landen valt je dit pas meer op als je al een ander land gezien hebt (imo).

Laos is typisch Aziatisch maar ook vrij toeristisch, veel jongeren en ook aardig veel feestjes etc.. Als je dat leuk vindt, gecombineerd met schitterende natuur! Maleisië is grotendeels islamitisch dus dat is meteen anders, maar ik vond het land ook geweldig! Het is wel een stuk meer Westers, en vrij toeristisch. Het mooiste aan Maleisië vond ik de Perhentian Islands maar ik geloof dat die een bepaalde periode dicht zijn ivm het weer dus dat zou ik ook even bekijken.

De Filipijnen moet je even kijken naar het seizoen, in Juli is het orkaan seizoen daar dus geen aanrader, weet niet hoe dat in augustus/september is.

Filipijnen en Maleisië zijn echt populaire strand bestemming, Laos heeft geen strand en Myanmar heeft wat onondekte stranden waar je helemaal alleen schijnt te zijn. Het is dus heel persoonlijk!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:03

Erg lastig, elk land is anders! Ik ben al in Vietnam en Indonesië geweest. Dankje voor alle tips!
Overigens had ik wel een soort van plan, en dingen die ik wilde zien, maar dus helemaal niks van tevoren gepland en geboekt (behalve hotel eerste nachten). Dat geeft zo veel vrijheid onderweg, heerlijk! Zo kon ik ook makkelijk met andere mensen mee reizen (wat weer veiliger en goedkoper is).
Ik ben van plan ongeveer 10 weken weg te gaan, waarvan dan 4 in Nepal vanwege een 3-weekse trektoch in de Himalaya :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:02

You're welcome! Ik had het inderdaad precies zo gedaan, een globaal plan, mijn eerste hostel overnachting en mijn retour ticket Bangkok! Ben eigenlijk geen moment alleen geweest!

Gaaf! Nepal staat ook hoog op mijn lijstje, maar ik ben inmiddels begonnen aan een master dus mag nog even 1,5 jaar aan de bak eerst. In 6 weken kan je prima twee landen doen denk ik, maar dat ligt er ook aan hoe je reist natuurlijk. Je kan dan best semi rustig reizen en alle hoogtepunten zien, maar als je meer wilt ervaren hoe een land is, is 4/5 weken toch wel lekkerder. En dan zou je de laatste 1/1,5 week nog lekker kunnen relaxen ergens ofzo.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

mvdende
Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:34

Welke trektocht wil je gaan doen in Nepal? Ik wil daar ook zeer graag heen. Alleen nog ff sparen en ik MOET van mezelf minimaal een alpine basiscursus (C1) gedaan hebben ivm zonder gids willen lopen en daarom dus veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:06

Lagonda schreef:
Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.

Nou wil in eind augustus/begin septembet tijdje weg, maar twijfel nog tussen Laos en Maleisië om te beginnen, en of ik Myanmar of Filipijnen mee pak. Iemand ervaringen met deze landen? Welke is echt aan te raden? Ik eindig sowieso in Nepal :D


Filipijnen raad ik aan :D (en dan vooral even naar Siquior :D )
In mijn profiel staat een link naar een topic met foto's/verhalen van onze reis + locaties :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:38

Lagonda schreef:
Narya: iets andere landen, maar ik heb lang geleden (alleen) Australië en afgelopen zomer Vietnam gedaan. Gewoon ticket geboekt en zonder plan gaan, het komt vanzelf allemaal goed! Vooral Vietnam heb ik echt een heerlijke tijd gehad.


Australië lijkt mij idd prima te doen, maar iets als Vietnam trekt mij dan weer niet zo. Gelukkig maar, want dat ik durf ik ook echt niet alleen :') Ik wil echt naar het Midden-Oosten, niet verder dan Iran, maar voor Oezbekistan maak ik een uitzondering. Mijn probleem is niet zozeer dat ik niet alleen durf te reizen, doe dat binnen Europa vaak genoeg.. maar met uitzondering van de Golf voel ik mij toch prettiger als ik ten minste een reisgenootje heb :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:49

Mvdende: we gaan de Annapurna Circuit Trail doen, nog even kijken of we dat met of zonder gids doen (wel ervaring met Alpen en Pyreneeen).

Dreamer, vandaag sprak ik iemand die absoluut Myanmar aan raad, erg lastig! Ik kan ze helaas niet allemaal doen.

Narya: als je je er niet goed bij voelt niet doen! Als ik kan en geld heb wil ik best mee naar Oezbekistan :) misschien op Couchsurfing kijken? Via daar heb ik ook tijdje met een Spaansr in Vietnam gereisd

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:00

Misschien een rare vraag, maar ik las laatst iets over Zuid Korea en dat trok me wel. Is iemand van jullie daar geweest?

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 07:26

Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 07:58

2x met andere, 1x met een vriendin en 1x met m'n vriend. Beide genoeg mensen ontmoet! Met die vriendin wat meer omdat we in hostels sliepen, en met m'n vriend wel vaak een privé kamer :) (niet elke keer en daarom merkte ik wel echt verschil, de keren op groepskamers hadden we meer/makkelijker contact met andere :) )


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:22

Anoniem schreef:
2x met andere, 1x met een vriendin en 1x met m'n vriend. Beide genoeg mensen ontmoet! Met die vriendin wat meer omdat we in hostels sliepen, en met m'n vriend wel vaak een privé kamer :) (niet elke keer en daarom merkte ik wel echt verschil, de keren op groepskamers hadden we meer/makkelijker contact met andere :) )

Dankjewel! Beetje kijken naar groepskamers dus voor het sociale contact :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:11

Ik ben ook alleen door Azië getrokken, deels met een reisgenoot het eerste stukje.

Ik vond het een super toffe ervaring! :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:31

Lagonda schreef:
Narya: als je je er niet goed bij voelt niet doen! Als ik kan en geld heb wil ik best mee naar Oezbekistan :) misschien op Couchsurfing kijken? Via daar heb ik ook tijdje met een Spaansr in Vietnam gereisd


Ik heb op dit moment een beetje mijn twijfels bij CS, aangezien iemand die volkomen normaal leek en goede referenties had mij foto's van zijn private parts en andere nasty dingen blijft sturen, nu ook via FB :') Misschien dat ik dat in een later tijdstip nog wil overwegen, maar op dit moment even niet :D Al die die kans bij een vrouw hopelijk wat kleiner _O-

Ik heb dus inmiddels een reis naar Italië geboekt, is ook leuk hoor en moet ik sowieso wel eens gezien hebben, maar niet wat ik eigenlijk in gedachten had :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:38

WillBokkers schreef:
Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?


Ik ben alleen gaan reizen door Azië voor 4 maanden, is heerlijk bevallen! Ik ben niet echt alleen geweest, altijd heel makkelijk mensen ontmoet om een stuk(je) samen mee te reizen. Echt aan te raden! Wat ik je wel zou meegeven, kijk wel even of het land geschikt is om te doen. In Thailand is dit perfect, in ik noem maar wat, Iran, zou ik toch liever vooraf een reisgenootje regelen of je erop instellen dat je ook wel eens alleen zult gaan zijn.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:57

Margoooo schreef:
WillBokkers schreef:
Voor alle backpackers die al weg geweest zijn: zijn jullie alleen geweest? Of met meerdere?
En hoe beviel dat al je bv alleen was? Ontmoette je daar voldoende mensen?


Ik ben alleen gaan reizen door Azië voor 4 maanden, is heerlijk bevallen! Ik ben niet echt alleen geweest, altijd heel makkelijk mensen ontmoet om een stuk(je) samen mee te reizen. Echt aan te raden! Wat ik je wel zou meegeven, kijk wel even of het land geschikt is om te doen. In Thailand is dit perfect, in ik noem maar wat, Iran, zou ik toch liever vooraf een reisgenootje regelen of je erop instellen dat je ook wel eens alleen zult gaan zijn.

Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:22

WillBokkers schreef:
Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)


Ja Thailand is echt het perfecte land om in je eentje naar toe te gaan! Als je tip nodig hebt je mag me altijd een berichtje sturen :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:17

Margoooo schreef:
WillBokkers schreef:
Dankjewel! Ik denk dat als ik ga ik toch wel naar Thailand ga. Heb al super mooie dingen voorbij zien komen en plaatsen waar ik dan heen wil! Echt heel erg gaaf :)


Ja Thailand is echt het perfecte land om in je eentje naar toe te gaan! Als je tip nodig hebt je mag me altijd een berichtje sturen :)

Wat lief!!
Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik mag, maar als het zover is en ik zou vragen hebben dan hoor je van mij :)

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:48

Dit jaar gaan samenwonen met mijn vriend en had eigenlijk gedacht dat ik afgelopen jaar voorlopig mijn laatste reis had gemaakt omdat ik mij toch ook graag wilde richten op de toekomst samen met mijn vriend en even goed gaan sparen voor een huisje kopen ed over een jaar of 2-3.
Komt mijn vriend er gister mee dat het hem toch wel heel gaaf lijkt om een mooie reis te maken en iets van de wereld te zien en het lijkt hem heel gaaf in een regio rond te trekken zoals tibet e.d. te gaan voor een boedisme-meditatie cursus bijvoorbeeld/hiken.

Vanaf dat moment kwamen meteen de reis kriebels naar boven whaha.
Ik hoop ergens dat ik hem warm kan blijven houden en het kan stimuleren. Nepal lijkt mij erg mooi, het is relatief goedkoop en volgens mij is het ook relatief makkelijk bereisbaar en is de bevolking erg vriendelijk.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit land of andere aanraders? De natuur staat voor mij voorop. Mooie wandeltochten maar ook een stukje van de cultuur/boedisme wil ik mee pakken als ik zo'n reis zou maken.
Ik ben wel al 3 x 5 weken weg geweest. Mijn vriend daarentegen niet dus een relatief wat makkelijker begaanbaar land zou wel fijn zijn.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 08:27

Nepal is geweldig! Prima begaanbaar, redelijk makkelijk bereisbaar en heel geschikt voor hetgeen wat je zoekt in een land! Je kunt bijvoorbeeld een Himalaya trekking doen, maar er zijn ook veel yoga/meditatiecursussen die worden aangeboden. Nepal is veilig, goedkoop, niet extreem toeristisch en zeer vriendelijke inwoners. Dus ik zou zeggen, wanneer ga je?! ;)

Al schijnen Myanmar en Tibet ook mooi te zijn, maar daar ben ik nog niet geweest.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:19

Gaaf! Myanmar is mooi maar wel wat minder echt pittige hikes denk ik.. Daarentegen is het wel heel erg boedhistisch en spiritueel, heel bijzonder :)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:13

Klinkt goed!! Sowieso moet mijn vriend eerst zijn school afmaken en doorstromen naar een nieuwe plek dus ik gok over 1.5/2 jaar pas. Maargoed ergens naar uitkijken is ook niet verkeerd. Ik wil wel echt de combinatie dus dan zou Nepal meer in aanmerking komen denk ik. Alhoewel duiken mij ook heel gaaf lijkt dus dat zou ik ook op een of andere manier willen combineren dan.

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:34

Nepal is geweldig! Ben het helemaal met Picassox. Het is een land wat je niet snel gaat vergeten. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Emj_23, F_Orumster, Furst, Ineke2, janna, Jannie79, Patriesje, Roihi, SentiBot, sinnekinne en 69 bezoekers