Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:34

*blaast hopelijk weer wat leven in dit leuke topic*

Psydoxy. Jammer dat je van Zuid Korea niet de cultuurshock kreeg die je wilde.

Fira Ik werk bij Hulpstudent. Dit verdient erg goed en je kan dus zelf je uren inplannen. Daarnaast zijn mijn zorgverzekering en telefoonrekening niet zo hoog :)

Phylos misschien heb ik eroverheen gelezen hoor, maar wat voor vrijwilligerswerk doe je daar? :o

ChantalSmook 385 voor een ticket? Die heb ik nog niet voorbij zien komen -O-

Aroha Hopelijk is je schouderblessure snel over!

Picassox Ik heb geen ervaring hiermee. Zelf zou ik mij er niet helemaal comfortabel bij voelen maar ik ben ook nog een beetje een leek qua reizen :+


Zelf vlieg ik 31 mei naar Bangkok om vervolgens door Cambodja en het zuiden van Thailand te reizen. Ik zit zelf nog te twijfelen over de malariapillen en zou graag jullie ervaring willen horen over het wel/niet nemen. Ik ga ongeveer 5 weken weg. Een afspraak bij de GGD staat al gepland, maar ook als de GGD ze wel aanraad(waar ik van uit ga) twijfel ik nog omdat er veel bijwerkingen kunnen ontstaan.

Daarnaast wil ik graag mijn duikbrevet halen, iemand nog aanraders?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4


Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:42

xemmafalcon schreef:
*blaast hopelijk weer wat leven in dit leuke topic*

Zelf vlieg ik 31 mei naar Bangkok om vervolgens door Cambodja en het zuiden van Thailand te reizen. Ik zit zelf nog te twijfelen over de malariapillen en zou graag jullie ervaring willen horen over het wel/niet nemen. Ik ga ongeveer 5 weken weg. Een afspraak bij de GGD staat al gepland, maar ook als de GGD ze wel aanraad(waar ik van uit ga) twijfel ik nog omdat er veel bijwerkingen kunnen ontstaan.

Daarnaast wil ik graag mijn duikbrevet halen, iemand nog aanraders?


Als je Malaronetabletten hebt, hoef je pas een dag van tevoren te starten dus kan je vrij ad hoc bepalen of je ze wel of niet gaat slikken. Daarnaast hoef je ze alleen te gebruiken als je meer dan 3 dagen in 'malariagebied' verblijft. Zo niet, kan je het met DEET af. Bij mij werd het dan ook niet geadviseerd door de GGD toen ik naar Thailand en Cambodja ging omdat ik wist dat ik niet meer dan 3 dagen in dergelijke gebieden zou zijn.

She believed
She could
So she did

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:49

Ik heb in India, Nepal, etc. ook geen malariatabletten gebruikt.

Werd bij mij door de GGD sterk afgeraden vanwege de vrij ernstige bijwerkingen vaak (gevoel dat je drugs hebt gebruikt, hallucinaties, coördinatieproblemen, angstdromen). Ze hebben mij toen geadviseerd om bij een vermoeden van malaria of rare beet het te slikken als een soort kuur (dan wel met dubbele dosering geloof ik). Dit kun je gewoon overleggen met je huisarts ook!

Ik heb het niet gedaan, en heel blij mee! Ik heb er enge verhalen over gehoord!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 21:56

Deze bijwerkingen die je nu noemt horen volgens mij bij lariam, de malaria profylaxe die je slechts 1 keer per week hoeft te slikken. Volgens mij heeft malarone weinig bijwerkingen, behalve het gat in je portemonee :=. Ik heb toen ik voor 3 maanden in kenia zat doxycycline geslikt, zolang je dat niet op een lege maag slikt geeft dat ook geen problemen (iig niet bij mij).
Nu zit ik in Zuid Afrika voor 5 maanden, maar niks bij me qua profylaxe. Ik was namelijk niet van plan om naar malaria gebied te gaan; maar de plannen zijn veranderd en nu ga ik toch. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Misschien idd opzoek naar een noodkuur, mocht dat nodig zijn.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:01

Gracezellaa schreef:
Deze bijwerkingen die je nu noemt horen volgens mij bij lariam, de malaria profylaxe die je slechts 1 keer per week hoeft te slikken. Volgens mij heeft malarone weinig bijwerkingen, behalve het gat in je portemonee :=. Ik heb toen ik voor 3 maanden in kenia zat doxycycline geslikt, zolang je dat niet op een lege maag slikt geeft dat ook geen problemen (iig niet bij mij).
Nu zit ik in Zuid Afrika voor 5 maanden, maar niks bij me qua profylaxe. Ik was namelijk niet van plan om naar malaria gebied te gaan; maar de plannen zijn veranderd en nu ga ik toch. Even kijken hoe ik dat ga oplossen. Misschien idd opzoek naar een noodkuur, mocht dat nodig zijn.


Anti-malariamiddelen zijn vaak in het buitenland veel moeilijker verkrijgbaar. Hopelijk kan je wat vinden :j
Nadeel van Doxycycline is dat je de zon zo veel mogelijk moet mijden omdat je veel sneller verbrand. Niet handig met tropische bestemmingen :P Malarone geeft niet zulke enge bijwerkingen inderdaad, hooguit wat maag-darmtoestanden.

She believed
She could
So she did

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:14

Oh, dan was ik in de war! :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:18

Klopt, heb in kenia ook veelal met lange mouwen rond gelopen, maar was daar niet voor de zon en had me ook zeker niet comfortabel gevoeld met korte broeken en hemdjes :)

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:31

Gracezellaa schreef:
Volgens mij heeft malarone weinig bijwerkingen, behalve het gat in je portemonee :=.


Ook een reden om er nog eens goed over na te denken.

Ik heb net even de malariakaart opgezocht. Alleen in Cambodja zou ik soms in zo'n gebied zitten, maar net zoals Eefske ben ik daar denk ik niet langer dan 3 dagen.

Jammer genoeg is mijn DTP prik tot eind april geldig en moet ik die dus opnieuw halen, evenals hepatitis A.

Gracezellaa oei, dat is niet fijn om dan zonder te zitten. Is er geen Facebook groep of iets waar die dingen worden aangeboden (en de mensen zelf ook nog in Zuid Afrika zitten)?



Ook weer even een totale onderwerp switch. Wil graag een bamboo tattoo laten zetten in Thailand, waarschijnlijk Bangkok. Ik heb een paar studio's op het oog, maar misschien hebben jullie ook wel goeie ervaringen/dingen gehoord?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Yvettee
Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:04

Poging om weer wat leven in dit leuke topic te blazen!! *\o/*

Over de malarone, je kunt ook nog proberen om het eerst een paar dagen hier in Nederland te slikken en dan te kijken wat de bijwerkingen zijn. Tenminste mij lijkt het fijner om er thuis achter te komen als je eventueel gevoelig bent voor hallucinaties, dan pas op de locatie zelf. En let ook even op je zorgverzekering, sommige vergoeden het namelijk!! :D

Verder heb ik komend studiejaar een halfjaartje vrij! *\o/* Duss weer een goed excuus om op reis te gaan! Ik denk er nu over om Myanmar, Vietnam, Cambodja en Laos te gaan doen. Ik twijfel alleen nog een beetje over de volgorde. Ik neig nu naar in Vietnam beginnen en Myanmar als laatste, maar als iemand nog een goede tip heeft graag!

Ik weet niet of het mag, zo niet verwijderd dit deel dan maar! Maar afgelopen zomer heb ik een maandje door Thailand gebackpacked en daar heb ik ook elke dag gevlogd, dus voor wie het leuk vind om die vlogs te zien https://www.youtube.com/c/yvsavontuur

Ohh en dan nog een dilemma (ik heb nog genoeg tijd om er over na te denken haha), maar ik twijfel of ik tijdens mijn volgende reis mijn laptop en (slr) camera mee wil nemen. Afgelopen zomer vond ik het van de ene kant heerlijk dat ik deze spullen niet bij me had, maar van de andere kant miste ik (als fotograaf in hart en nieren hahaha) mijn goede camera toch wel echt! (ook met in mijn achterhoofd dat ik ook wel heel graag echt hele toffe foto's wil maken, die ik achteraf misschien als prints wil gaan verkopen)

En @xemmafalcon ik heb er helaas geen ervaringen mee, dus ik kan je niet helpen!

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:52

Zijn er bokkers die in hun eentje in Colombia zijn geweest ?
In april ga ik voor het eerst alleen op reis, super spannend!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:02

Yvette, ik ben in laos en thailand geweest voor 4,5e week.

Emmafalcon hadden ook echt mazzel met de prijs. Via sky scanner. Vlogen eind oktober en begin december terug. koh tao kun je trouwens super goedkoop je padi halen. Ik zat bij big blue diving. Slaap je gratis in een groepskamer op duik dagen. Ideaal en max 4 personen per intructeur

Ik heb in azie malarone gebruikt en in Afrika ook. Mijn stoelgang is er meestal wel van slag. Kan lekker makkelijk van naar de wc. Ik droom wel veen intenser en actiever en ook meer paniek daarin dat ik echt wakker schiet en alles levens echt lijkt. Maar ik droom thuis ook veel. en je hebt natuurlijk veel indrukken op reis. Wel had ik het idee dat de tabletten met alcohol voor een hele zware rare kater zorgde maar daar staat niks over bekend op internet.

Al met al zou ik het zelf zo weer slikken, dat wel. En ik heb CZ diredt speciaal voor het reizen afgesloten zodat alles vergoed werd.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:06

@Nova_Zodiax, wat gaaf! Superleuk! Een reis alleen is zó erg een aanrader! Heel erg van genieten, het is echt een life-changing experience!

Colombia nog niet eerder geweest, maar wel heel hoog op m'n lijstje! :))

Wanneer vertrek je precies en voor hoe lang?

Wordt anders eens lid van de 'Centraal- en Zuid-Amerika backpackers' op Facebook. Komen altijd veel fijne tips langs! :)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:05

Picassox schreef:
@Nova_Zodiax, wat gaaf! Superleuk! Een reis alleen is zó erg een aanrader! Heel erg van genieten, het is echt een life-changing experience!

Colombia nog niet eerder geweest, maar wel heel hoog op m'n lijstje! :))

Wanneer vertrek je precies en voor hoe lang?

Wordt anders eens lid van de 'Centraal- en Zuid-Amerika backpackers' op Facebook. Komen altijd veel fijne tips langs! :)



Ik vertrek begin april. Jjjaaa daar ben ik lid van, zeker al goede tips van ontvangen. Hoop ook echt dat het een life-changing experience is. Veel gereisd maar nooit alleen, dus ben heel benieuwd.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:23

Hoi allemaal!
Het lijkt mij super leuk om te gaan Backpacken. Locatie weet ik nog niet precies..
Nu was ik mij wat aan het inlezen en zag ik dat mensen een aparte, kleine rugzak meenemen voor overdag en dan hun grote achterlaten (in het hotel?). Is dit ook veilig in landen zoals Thailand/India ed?
Hebben jullie nog tips en tricks? Gingen jullie de eerste keer alleen of samen?
Hebben jullie ervaringen met het via internet zoeken naar maatjes?
Alvast bedankt! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:25

Thailand en India noem je nogal twee uitersten :')

Thailand, ja. Makkelijk, veilig voor beginnende backpacker.

India, nee. Niet veilig, zeker niet alleen en niet aan te raden voor beginnende backpackers. Vooral noordelijke regio'a niet.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:35

Picassox schreef:
Thailand en India noem je nogal twee uitersten :')

Thailand, ja. Makkelijk, veilig voor beginnende backpacker.

India, nee. Niet veilig, zeker niet alleen en niet aan te raden voor beginnende backpackers. Vooral noordelijke regio'a niet.

Bedankt!
In de artikelen die ik tot nu toe had gelezen werden dit soort dingen niet genoemd, dus dit zijn wel handige dingen om te weten. :)
Kan ik India alvast afstrepen en naar Thailand gaan kijken.
Zal eens kijken of er sowieso wat meer info over veilige landen te vinden valt haha.
Hebben jullie met reisgids (boek) gereisd? Dit zag ik online staan. Of gewoon goed ingelezen en gegaan?
Zijn er ook mensen hier die het Backpacken uiteindelijk niet leuk vonden?

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:38

Ik ga altijd aan de hand van een Lonely Planet. Daarin vind je veel nuttige en fijne tips waar je het beste kunt wezen. Verder probeer ik me in te lezen in het land: culturen, gebruiken, gewoonten, regels waar ik me aan moet houden, etc.

In Thailand zullen dat geen uitzonderlijke dingen zijn, maar wel prettig om al wat voorkennis te hebben! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:52

Oh wat een leuk topic!

Ik ben in 2015 voor het eerst wezen backpacken via Interrail en wil niet anders meer :D
Vorig jaar samen met m'n vriend 2,5 week gebackpackt op de Filipijnen en dit jaar staat The Budapest Rally op de planning :D

Wij regelden de meeste verblijven de dag ervoor via airbnb

Thailand is mijn vriend zo'n 4 jaar geleden alleen wezen backpacken, zijn inderdaad niet hele rare dingen die je moet weten, dus dat zal geen probleem zijn :)

Chans
Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:01

WillBokkers schreef:
Hoi allemaal!
Het lijkt mij super leuk om te gaan Backpacken. Locatie weet ik nog niet precies..
Nu was ik mij wat aan het inlezen en zag ik dat mensen een aparte, kleine rugzak meenemen voor overdag en dan hun grote achterlaten (in het hotel?). Is dit ook veilig in landen zoals Thailand/India ed?
Hebben jullie nog tips en tricks? Gingen jullie de eerste keer alleen of samen?
Hebben jullie ervaringen met het via internet zoeken naar maatjes?
Alvast bedankt! :)



Ik neem altijd mijn daypack mee en laat mijn backpack achter in het hostel, wel met een mesh van pacsafe erom (en mijn raincover) zodat er niemand iets uit kan halen (of in kan stoppen) en daarmee kan ik hem ook aan mijn bunk vastmaken zodat niemand er mee aan de haal kan. Werkt perfect.

“For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone” ~ Audrey Hepburn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:18

Deden wij inderdaad ook! En je kan ook een slotje meenemen, heel veel hostels hebben ook een soort kluis/rek/hok waar je één tas in kwijt kan en die je met een zelf-meegenomen slotje op slot kan doen :)


WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:19

Chans schreef:
WillBokkers schreef:
Hoi allemaal!
Het lijkt mij super leuk om te gaan Backpacken. Locatie weet ik nog niet precies..
Nu was ik mij wat aan het inlezen en zag ik dat mensen een aparte, kleine rugzak meenemen voor overdag en dan hun grote achterlaten (in het hotel?). Is dit ook veilig in landen zoals Thailand/India ed?
Hebben jullie nog tips en tricks? Gingen jullie de eerste keer alleen of samen?
Hebben jullie ervaringen met het via internet zoeken naar maatjes?
Alvast bedankt! :)



Ik neem altijd mijn daypack mee en laat mijn backpack achter in het hostel, wel met een mesh van pacsafe erom (en mijn raincover) zodat er niemand iets uit kan halen (of in kan stoppen) en daarmee kan ik hem ook aan mijn bunk vastmaken zodat niemand er mee aan de haal kan. Werkt perfect.

Ik zat even te kijken naar zo'n mesh, maar dat is een soort van net zoals ik op de site zie?
Zouden slotjes alleen en een raincover ook voldoende zijn?

Chans
Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:59

Ja dat is een stalen net inderdaad. Misschien zijn slotjes en een raincover ook genoeg het is ook maar net waar je je goed bij voelt denk ik. Ik zie regelmatig mensen in hostels al hun spullen open en bloot laten liggen, hele koffers zo open geklapt en dan zijn ze de hele dag de deur uit. Persoonlijk zou ik dat niet kunnen.

“For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone” ~ Audrey Hepburn

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:08

Tja, ik ben ook heel makkelijk met m'n spullen op reis hoor. En als het gestolen wordt? Jammer, mijn belangrijkste spullen heb ik toch bij me (paspoort en creditcard/pinpas). De rest is niet van (grote) waarde.

Chans
Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:12

klopt ook picassox zulke dingen laat ik ook zeker niet achter. Maar in sommige situaties moet je ook niet willen dat iemand (tijdelijk) wat erin stopt.. ook die verhalen heb ik helaas gehoord

“For beautiful eyes, look for the good in others; for beautiful lips, speak only words of kindness; and for poise, walk with the knowledge that you are never alone” ~ Audrey Hepburn

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:17

Ik wilde graag naar het Midden-Oosten of Centraal-Azië, maar vind het toch een beetje eng om alleen te gaan naar een land waar ik nog niet eerder geweest ben en waar er nauwelijks openbaar vervoer is, dus heb uiteindelijk maar een reisje naar Italië geboekt voor Pasen. Wel schijterig voor iemand die overal ter wereld gewoond heeft, dus wie spreekt mij moed in voor een volgend reisje? :D Ik ga sowieso nog naar Koeweit in het najaar, maar wilde eigenlijk ook nog wel naar Iran, Libanon of Oezbekistan dit jaar :o

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Indy_Mouse_9, Kimmie235, lovelance, maaikemuis, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Piekosjj, secricible, Thats_Me, Yipee en 71 bezoekers