paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:37

Ja, heel herkenbaar.

Hier al ruim 2 weken alleen maar stilstaan of bijkomen.

Pffff, wat is het dán moeilijk om gemotiveerd te blijven. Vanaf vandaag weer onder 'strenger' regime met minder koolhydraten. Eet nu bijvoorbeeld komkommer als tussendoortje in plaats van 'gezonde' koekjes of andere koolhydraten.

Ik wil zo graag onder de 70 komen!



blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:38

Monster_tos schreef:
Gaat hier heel langzaam maar gestaag door, ben echt eeuwen (2 weken :') ) rond de 101 blijven hangen, soms er onder, soms er boven. Maar sinds vrijdag zit er weer schot in, toen 100.3 en vandaag 100. Bijna uit de dubbele cijfers *\o/* *\o/*
En hoewel het qua gewicht niet super hard gaat, gaat mn vet percentage wel vlot na beneden. Ben in totaal 6.5% vet kwijt, dat betekend 9.59 kilo aan puur vet afgevallen sinds 2 December.

Daarnaast had ik het idee dat mijn kettinkje anders zat, het hangertje hing niet waar hij normaal hangt. Heel gek gevoel! En toevallig had ik begin December mijn nek omtrek gemeten voor een chocker die mijn zusje zou maken, dus mn nek weer eens gemeten, en ja hoor mn nek is 1.5 cm dunner :D

Nu wel spijt dat ik verder niks gemeten heb met het meetlint... Terwijl ik wel wist dat een meetlint vaak betrouwbaarder is dan de weegschaal (mits je altijd op het zelfde punt meet natuurlijk), maar had er geen zin in ;(


We gaan echt gelijk op! Heb ook 2 weken stilgestaan op 101 kg, maar was gisterochtend 99,6 kg! *\%/*

Totaal 6 kg kwijt :) en daarbij zit m'n broek sinds vandaag ook 3 gaatjes strakker, overwinningsmoment :)
Verder sinds gister een airfryer in huis. Iemand nog goede recepten? Ik eet voornamelijk koolhydraatarm :j

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:57

blubblabhoi schreef:
Verder sinds gister een airfryer in huis. Iemand nog goede recepten? Ik eet voornamelijk koolhydraatarm :j

Ben je toevallig actief op facebook? Daar kun je de Philips chef volgen. Dat is een kok die elke dag een recept van de airfryer plaatst :j
https://www.facebook.com/ThePhilipsChef/?fref=ts

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:46

Turbotinker: Kop op, je hebt soep en een broodje gegeten, daar zitten best veel zouten in. Een paar glazen water extra drinken en morgen of overmorgen is het er vast weer af! Je mag jezelf heus wel eens verwennen hoor, ook met lekker eten.

Ik was vorige week weer ruim een kilo kwijt, dus toch nog op schema! Ik wil minstens een pond per week afvallen en dat leek niet te lukken. Maar als ik nu een week stilsta en de week erna een kilo kwijt ben, is dat omgerkeend toch een pond per week. Nog 1kg en ik heb mijn eerste doel gehaald, nl 5 kg kwijt!

Oh, enne WATERDRINKMOMENTJE!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:09

Goed bezig. Het maakt niet uit in welke volgorde, als t er maar af gaat hem

Bedankt voor de schop onder mn kont.

Ik zou voor mezelf terug moeten naar 1 keer pw wegen. Maar ik ben bang dat ik dan mn motiverende stok achter de deur kwijt ben.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:10

Oh? Wie had het hier over die nakd repen? Ik zag ze en heb ze bekeken. 150 kalorietjes per reep. Dat is best veel vind ik.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:18

TurboTinker schreef:
Dat is ook een verschil. 1.5cm in je nek.

Goed bezig! Ik wil ook uit de dubbele cijfers. Dat is ook 1 van de tussendoelen.


Dankje! Kan er nog steeds niet aan wennen dat mn hangertje nu zo laag hangt :')

blubblabhoi schreef:
We gaan echt gelijk op! Heb ook 2 weken stilgestaan op 101 kg, maar was gisterochtend 99,6 kg! *\%/*
Totaal 6 kg kwijt :) en daarbij zit m'n broek sinds vandaag ook 3 gaatjes strakker, overwinningsmoment :)


Grappig!! Ik heb dat ook met mijn riem, heerlijk gevoel! Alleen nu tijd voor een nieuwe want heb te veel riem over :D

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34588
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:32

Ik had het over die repen :j ik tel geen kcal btw. Het is echt alleen fruit en ongebrande noten. Dus niks ongezonds. Maar dadels zitten wel hoog in de kcal, daar komt het door. En de helft van zo'n reep bestaat uit dadels :j het vult wel heel goed, dus voor je 4 uur dip is het heel fijn. Het is gezonder als een mueslireep, omdat er geen toegevoegde suikers in zitten. Mueslireep bevat ook meer kcal per 100 gram. Ik kom trouwens aan 135 kcal per reep: https://www.nakd.nl/nakd-cocoa-delight-bar.html. En ik zag dat de banana crunch 100 kcal bevat.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:34

Zo, hier de calorieen wel verbrand met een lesje bij Johan hamminga! Nu nog even 2 andere paarden trainen haha :D

En ik hou ervan dat je geen rol meer ziet <3

[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:35

135 is toch een heel mooi tussendoortje? Zeker als het voedzaam is :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34588
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:37

Vind ik ook :j en die cacoa delight is echt lekker, neemt gelijk je cravings naar chocola weg door alle cacoa die je binnen krijgt. En is een veel gezondere optie dan een mars of snickers.

Vind dat je bij jou trouwens echt wel goed kan zien dat je veel kwijt bent. Je hebt je paard ook super aan het lopen trouwens!

lianne304
Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 19:49

echt respect voor iedereen met dit soort doorzettingsvermogen. meer mensen zouden zo gesteund moeten en kunnen worden door elkaar klasse!

vanaf morgen het draad weer op pakken heb nu yogert voor ontbijtje met een leker vers gesneden banaantje er door.
alle soorten yoger pakken bekeken en vergeleken. :D hopelijk gaat het me deze week beter af.
vanavond naar fitness met mijn zus en alles even goed door pakken.

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

Ylvy
Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:09

Iedereen die aan het lijstje meedoet via pb

Denken jullie eraan mij je weegmoment te sturen voor vannacht?
Morgen stuur ik dan het geupdate lijstje.

Goed bezig lianne!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:31

SusanH schreef:
Ik had het over die repen :j ik tel geen kcal btw. Het is echt alleen fruit en ongebrande noten. Dus niks ongezonds. Maar dadels zitten wel hoog in de kcal, daar komt het door. En de helft van zo'n reep bestaat uit dadels :j het vult wel heel goed, dus voor je 4 uur dip is het heel fijn. Het is gezonder als een mueslireep, omdat er geen toegevoegde suikers in zitten. Mueslireep bevat ook meer kcal per 100 gram. Ik kom trouwens aan 135 kcal per reep: https://www.nakd.nl/nakd-cocoa-delight-bar.html. En ik zag dat de banana crunch 100 kcal bevat.


Ik heb de cashew in handen gehad. Lag bij een client , die is logisch natuurlijk, hoger in kalorietjes

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:31

Jester wat een leuk paard. Goeie training!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34588
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:43

Hij is wel heel lekker :j ik neem ze mee naar mijn werk als 10 uurtje. Als ik dagdienst heb begin ik al om 6.30 en loop ik veel. Dan kan ik om 10.00 wel wat gebruiken.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:55

Ik heb een hapje van de cashew en de choco geprobeerd. Maar ik ben er niet kapot van. Jammer!

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:12

Nakd repen vind ik echt heerlijk, vullen ook goed gelukkig en gezonde ingredienten.
Helaas zijn alle mogelijke vormen van noten verboden op mijn werk, dus totdat ik weer eens van locatie verander liggen ze hier in de kast niets te doen. Noten waren sowieso wel een favoriet tussendoortje, vind het nu ook lastig om goede andere dingen te vinden, iemand suggesties? (Bij voorkeur dingen die een beetje houdbaar zijn, eet alleen een tussendoortje als ik honger heb en dat is niet iedere dag)

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:46

AH heeft erg lekkere rijstwafels van Amarant en Boekweit. Erg lekker met een gekookt eitje en een plakje rookvlees.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

opisop_shop
Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:46

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben in 2015 15 kilo afgevallen. Vorig jaar door stress weer 17 kilo erbij...

Sinds januari weer begonnen met bewuster eten en ongeveer 5 kilo kwijt nu.
Ik eet weer wat bewuster en sport wat meer ( kettlebell op Youtube in de woonkamer en gezellig op de WII fit+ met mijn man :) ).
Ik was in 2015 nog steeds niet klaar met afvallen, ik wou toen nog ongeveer 10 kilo kwijt.
Oftewel ik moet nu ongeveer nog 20 kilo kwijt voor een heel gezond gewicht en voor mijn bmi-gewicht dan zelfs nóg een kilo of 6...

Ik ben in elk geval zeker weer gemotiveerd genoeg en lees hier graag mee voor tips!

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34588
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:49

Roulette: waarom zijn noten verboden op je werk? Ik heb ook koekjes van de ekoplaza, merk is molenaartje en die hebben diverse soorten alles suikervrij, oa koek die lijkt op sultana. Zal qua kcal niet veel schelen met de reguliere, maar iig een stuk gezonder omdat er geen vreemde toevoegingen in zitten. En anders een volkoren cracker met beleg?

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 08:52

Ik heb in het begin in dit topic meegelezen .
En zag hem nu toevallig voorbij komen en moet zeggen dat iedereen echt fantastisch bezig is !!! Mijn complimenten voor iedereen echt super wat een bokt topic op gang kan zetten :D

Celine_Famke
Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:15

Opnieuw was ik het topic kwijt!

Ik blijf nu hangen hoor :P

Afgelopen weekend even een dipje ivm de verjaardag van m'n vader en uit eten. Nu weer hard aan de bak!

Zijn er mensen die zo een app gebruiken om calorieën te tellen en beweging bij te houden? Werkt dat fijn?

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:51

als tussendoortje zonder nootjes:
komkommer met huttenkase
snoep tomaatjes of roma of smaaktomaatjes
zelfgemaakte sesamcrackertjes met hummus (mocht je recept willen pb maar) dit vult erg goed
rolletjes van zeewier met tahini
crackertje met gerookte zalm

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:01

Celine_Famke schreef:
Opnieuw was ik het topic kwijt!

Ik blijf nu hangen hoor :P

Afgelopen weekend even een dipje ivm de verjaardag van m'n vader en uit eten. Nu weer hard aan de bak!

Zijn er mensen die zo een app gebruiken om calorieën te tellen en beweging bij te houden? Werkt dat fijn?


Zijn hier aardig wat mensen die My fitness pal gebruiken. Vind ik een hele fijne app waarbij je gewoon streepjescodes kan scannen :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Eulogy, LHS13, Maaraatje, RubyRed, SannevZ en 145 bezoekers