paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:16

Hier ook weer een week op hetzelfde -O-

But we keep going *\o/*


EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-17 10:02

Afgelopen 2 dagen iedere x een inschatting eraf. Nu 111.0. 't schiet nog niet echt op.... ik wil paardrijden!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:53


"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:55

Kom ineens op dit topic terecht. En ondanks dat ik geen overgewicht heb, moet ik altijd opletten met eten en dat is niet altijd makkelijk.

Ik heb nl last van suikers. En dat zijn dus ook koolhydraten (wit brood, pasta, rijst). Daar krijg ik ontstoken gewrichten van en dat is niet leuk, kan ik je vertellen. Na alle feestdagen en mijn verjaardag in januari, was ik 5 kg aangekomen en kon ik bijna niet meer bewegen. Tijd voor actie dus.

In hetbegin is het altijd erg zoeken. Want bijna overal zit suiker en/of wit meel in. Maar inmiddels ben ik aardig 'ingewerkt' en wil best wat 'geheimen' met jullie delen. Toen ik voor het eerst op 'dieet' werd gezet, ben ik in een vrij rappe tijd 8 kilo afgevallen. En dat alleen door dingen met suikers en wit meel te vervangen door andere producten.

Dus ik eet speltbrood, speltpasta, en zilvervliesrijst. Je hebt ook snelkook zilvervliesrijst en die blijft niet zo hard. Als je andere neemt, gewoon even langer koken.

Ik eet ook friet. Maar niet bij de snackbar vandaan, maar ovenfrietjes. Scheelt ook erg in vet-toevoer.

Verder vond ik het snoepen het probleem. Ik ben echt een enorme zoetekauw. Kilo's bastardsuiker gingen er doorheen (op brood) en koekjes enzo... :9 . En helemaal niks is ook zo karig.

Dus ik eet veel bananen. Die zijn ook lekker zoet. Maar dat is nog geen snoepen. Van zonnatura hebben ze notenrepen. Aan elkaar geplakt met honing. Op t randje, geef ik toe, maar lekker zoet. Verder met chips: buggels. Is van mais. En notenmixen. Oppassen met teveel zout, want dan hou je weer veel vocht vast. Maar noten zijn gezond en je kunt er heerlijk in snaaien. En ja, die hebben vetten, maar geen ongezonde. En chips alleen in het weekend.

Door alleen dit soort vervangingen toe te passen, verloor ik dus 8 kilo. Nu ben ik weer een week gestopt met de suikers en ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.

Verder heb ik ooit les gehad van Anton Nijboer (de marathonloper) en die zei, dat als je wil afvallen, je beter flink tempo kan gaan wandelen (dat je hart-en ademhalingsfrequentie iets omhoog gaat en je het warm krijgt), dan gaan hardlopen. Omdat je met hardlopen in je spieren verbrand en bij flink doorwandelen in je vet. Je gaat na 20 minuten pas vet verbranden. Ik ben daar verder geen kenner in, maar ik ga er dan even vanuit dat hij weet wasrover hij sprak,

Voor alle mensen met een gewichtsmissie: goed bezig en ga zi door! Mss hebben jullie iets aan mijn tips. En zo niet, dan sla je het gewoon over :+

Edit: olijven zijn ook lekker om te snoepen!

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:35

secricible schreef:
http://chivo.nl/clip-aankomen-tijdens-a ... minnesota/

Ik vond dit artikeltje online en moest erg denken aan alle mensen hier op bokt die hard bezig zijn met afvallen en geen verschil zien op de weegschaal. Misschien een opsteker om niet op te geven +:)+


Jeetje! Ik had niet verwacht dat je tot wel 7 kilo aan vocht vast kon houden! :wow:
Werkt motiverend! Mijn weegschaal schommelt zo erg.. Terwijl ik van de week ging meten met een lint het 4 cm scheelde op mn heupen, dus ik doe wel iets goed :D


Fabster schreef:
Kom ineens op dit topic terecht. En ondanks dat ik geen overgewicht heb, moet ik altijd opletten met eten en dat is niet altijd makkelijk.

Ik heb nl last van suikers. En dat zijn dus ook koolhydraten (wit brood, pasta, rijst). Daar krijg ik ontstoken gewrichten van en dat is niet leuk, kan ik je vertellen. Na alle feestdagen en mijn verjaardag in januari, was ik 5 kg aangekomen en kon ik bijna niet meer bewegen. Tijd voor actie dus.

In hetbegin is het altijd erg zoeken. Want bijna overal zit suiker en/of wit meel in. Maar inmiddels ben ik aardig 'ingewerkt' en wil best wat 'geheimen' met jullie delen. Toen ik voor het eerst op 'dieet' werd gezet, ben ik in een vrij rappe tijd 8 kilo afgevallen. En dat alleen door dingen met suikers en wit meel te vervangen door andere producten.

Dus ik eet speltbrood, speltpasta, en zilvervliesrijst. Je hebt ook snelkook zilvervliesrijst en die blijft niet zo hard. Als je andere neemt, gewoon even langer koken.

Ik eet ook friet. Maar niet bij de snackbar vandaan, maar ovenfrietjes. Scheelt ook erg in vet-toevoer.

Verder vond ik het snoepen het probleem. Ik ben echt een enorme zoetekauw. Kilo's bastardsuiker gingen er doorheen (op brood) en koekjes enzo... :9 . En helemaal niks is ook zo karig.

Dus ik eet veel bananen. Die zijn ook lekker zoet. Maar dat is nog geen snoepen. Van zonnatura hebben ze notenrepen. Aan elkaar geplakt met honing. Op t randje, geef ik toe, maar lekker zoet. Verder met chips: buggels. Is van mais. En notenmixen. Oppassen met teveel zout, want dan hou je weer veel vocht vast. Maar noten zijn gezond en je kunt er heerlijk in snaaien. En ja, die hebben vetten, maar geen ongezonde. En chips alleen in het weekend.

Door alleen dit soort vervangingen toe te passen, verloor ik dus 8 kilo. Nu ben ik weer een week gestopt met de suikers en ben ik alweer 1,5 kilo kwijt.

Verder heb ik ooit les gehad van Anton Nijboer (de marathonloper) en die zei, dat als je wil afvallen, je beter flink tempo kan gaan wandelen (dat je hart-en ademhalingsfrequentie iets omhoog gaat en je het warm krijgt), dan gaan hardlopen. Omdat je met hardlopen in je spieren verbrand en bij flink doorwandelen in je vet. Je gaat na 20 minuten pas vet verbranden. Ik ben daar verder geen kenner in, maar ik ga er dan even vanuit dat hij weet wasrover hij sprak,

Voor alle mensen met een gewichtsmissie: goed bezig en ga zi door! Mss hebben jullie iets aan mijn tips. En zo niet, dan sla je het gewoon over :+

Edit: olijven zijn ook lekker om te snoepen!


Dankjewel voor je tips, ik heb er echt iets aan!!
Ik merk ook heel erg dat koolhydraat rijke producten bij mij ontzettend snel aanzetten. Dus ik ga jouw tips zeker uitproberen!

Die noten repen van Zonnatura heb ik weleens geprobeerd, die vond ik niet lekker. Maar ik kan natuurlijk ook zelf soortgelijke repen of koekjes maken! :D

Van dat wandelen heb ik laatst iets over gelezen, ik wil hardlopen wel een beetje op gaan bouwen, maar ook zeker 2x in de week flink gaan wandelen. Eens kijken of ik mn vriend mee kan krijgen :) Onze hond houdt niet meer zo van wandelen dus die doe ik er absoluut geen plezier mee..

♥♥♥♥♥

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:54

Dankje voor de tips Fabster!
Kleine kanttekening over de oven frietjes: Veel oven snacks worden verkocht als gezonder, aangezien je ze niet in frituurolie/vet bakt. Echter om te zorgen dat oven snacks ook in de oven lekker knapperig en smakelijk worden zijn deze producten vaak voor geweekt in olie of vet. Het vetgehalte bij oven snacks is dus niet per definitie lager helaas :(

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:38

Klopt hoor, van die friet. Maar een collega van mij deed eens een crashdieet (niet doen!), maar mocht wel overfriet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:38

Fabster: in bugles zit heel veel suiker toegevoegd. Zijn heel lekker, ik geef het gelijk toe, maar ik eet ze om die reden niet.

Ik vind als vervanging voor snoep/lekkere trek, en het vult ook erg goed, de repen van nak'd een echte aanrader. Zit echt geen suiker in, gezoet met oa dadels. En idd noten, ipv chips. Ze verkopen op steeds meer plekken ongebrande noten. Die zijn het meest gezond voor je. Olijven vind ik wel een goede tip, ben ik gek op vooral zwarte olijven :9

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:06

Mmmm, moet toch eens op de buggleverpakking kijken dan :(

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:53

Even jullie hulp nodig :P
Ik ga vanavond met vriendinnen naar de bioscoop, en waarschijnlijk daarna nog ergens wat drinken..

Wat zouden jullie doen, een avondje gewoon even niet overnadenken.. of toch evengoed opletten? :)

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:53

SusanH schreef:
Fabster: in bugles zit heel veel suiker toegevoegd. Zijn heel lekker, ik geef het gelijk toe, maar ik eet ze om die reden niet.

Ik vind als vervanging voor snoep/lekkere trek, en het vult ook erg goed, de repen van nak'd een echte aanrader. Zit echt geen suiker in, gezoet met oa dadels. En idd noten, ipv chips. Ze verkopen op steeds meer plekken ongebrande noten. Die zijn het meest gezond voor je. Olijven vind ik wel een goede tip, ben ik gek op vooral zwarte olijven :9


Die ken ik niet. Zijn die in de supermarkt verkrijgbaar?

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:54

Melis..lekker meedoen, maar met mate. 1 wijntje voor de smaak, en evt 1 snack? Dan heb je meegedaan en toch opgelet.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:01

Omdat een stalgenootje over die topic had, meld ik me hier ook als jullie het goed vinden? :)

Ik ben Natascha, 27 jaar! Weeg op het moment 76,4.
Ben begonnen met 89,8. Streefgewicht zit tussen de 60 á 65 in, vanwege een borstverkleinig die gedaan moet worden.
Maar helaas lijk ik stil te staan... -O-

Ik drink veel groene thee, en eet zoveel koolhydraat arm.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:20

Hee Stamper, welkom! Jouw verhaal lijkt erg op de mijne! Ik kom van de 87 kilo, inmiddels 74 kilo maar al bijna een maand niets meer vanaf. Ik wil ook graag richting de 65 kilo gaan.

Ik vind het heel lastig om door te zetten en gemotiveerd te blijven nu ik al zo lang op hetzelfde gewicht zit...

Hoe lang ben jij als ik vragen mag?

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:22

Meliss: ik zal een snack a jack zakje meenemen :j als chippies

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:28

_MelisS schreef:
Even jullie hulp nodig :P
Ik ga vanavond met vriendinnen naar de bioscoop, en waarschijnlijk daarna nog ergens wat drinken..

Wat zouden jullie doen, een avondje gewoon even niet overnadenken.. of toch evengoed opletten? :)

Mocht je wel op willen letten: doorzichtige sterke dranken zijn vrij laag in kcal. Dat mengen met bijvoorbeeld light frisdrank maakt het dus wat beter te doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:34

TT bedoel je de repen van nak'd? Hier gewoon bij AH te koop staan bij de muesli en fruitrepen in het schap.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:36

SusanH schreef:
TT bedoel je de repen van nak'd? Hier gewoon bij AH te koop staan bij de muesli en fruitrepen in het schap.


Yes. Txs. Ik zal er eens naar kijken.

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:39

Picassox schreef:
Hee Stamper, welkom! Jouw verhaal lijkt erg op de mijne! Ik kom van de 87 kilo, inmiddels 74 kilo maar al bijna een maand niets meer vanaf. Ik wil ook graag richting de 65 kilo gaan.

Ik vind het heel lastig om door te zetten en gemotiveerd te nu ik al zo lang op hetzelfde gewicht zit..

Hoe lang ben jij als ik vragen mag?


Nou inderdaad! Je wordt er echt mindet gemotiveetd van rn vind dat zo jammer. Want was zo goed bezig dat het ook echt iets aan gedaan moet worden.

Ben 164.5

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:08

Bedankt voor jullie hulp! Hier heb ik zeker wat aan!! :D
En heb inderdaad een zakje snack a jacks gehaald! :D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:12

Stamper schreef:
Picassox schreef:
Hee Stamper, welkom! Jouw verhaal lijkt erg op de mijne! Ik kom van de 87 kilo, inmiddels 74 kilo maar al bijna een maand niets meer vanaf. Ik wil ook graag richting de 65 kilo gaan.

Ik vind het heel lastig om door te zetten en gemotiveerd te nu ik al zo lang op hetzelfde gewicht zit..

Hoe lang ben jij als ik vragen mag?


Nou inderdaad! Je wordt er echt mindet gemotiveetd van rn vind dat zo jammer. Want was zo goed bezig dat het ook echt iets aan gedaan moet worden.

Ben 164.5


Ik heb wel eens begrepen dat dat heel normaal is. Je lichaam herorganineert de boel. Ala je doorzet, zal je zien dat er ineens weer vanalles af gaat. Voor je stofwisseling is het ook even schakelen.

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:24

Ik ben vanmiddag finaal door m'n rug gegaan. Knie heeft er ook klap van gehad. Pijnstillers doen niets bah

En normaal zou ik gelijk naar eten grijpen maar nu niet. Dus vooruitgang haha, hoewel het ook "helpt" dat ik misselijk van de pijn ben

Iemand nog tips behalve warm douchen. Zit onderin m'n rug en linker knie. Ik zak door m'n benen bij de pijnscheuten

Verder lees ik mensen die goed bezig zijn! En ook die stil staan maar ook dat komt wel weer! Er komt niets bij dus dat is positief. We doen het super met z'n allen!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Otti1977
Berichten: 3038
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:37

Als ik door m'n rug ga(vorige week nog) blijf ik in beweging. Juist veel lopen. Als ik ga zitten of liggen wordt het alleen maar erger. Als pijnstiller kan je diclofenac nemen. Heb je dit niet in huis neem dan een paracetamol en een ibuprofen. Dat is de tip van m'n fysio. Werkt spierverslappend.

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:55

Otti1977 schreef:
Als ik door m'n rug ga(vorige week nog) blijf ik in beweging. Juist veel lopen. Als ik ga zitten of liggen wordt het alleen maar erger. Als pijnstiller kan je diclofenac nemen. Heb je dit niet in huis neem dan een paracetamol en een ibuprofen. Dat is de tip van m'n fysio. Werkt spierverslappend.


2 paracetamol en een ibuprofen in 1 x innemen. Mag 3 x per dag. Je loopt weer als een kievit. Kreeg ik toen ook als tip van mijn arts en fysio. Beweging is goed.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:33

_MelisS schreef:
Even jullie hulp nodig :P
Ik ga vanavond met vriendinnen naar de bioscoop, en waarschijnlijk daarna nog ergens wat drinken..

Wat zouden jullie doen, een avondje gewoon even niet overnadenken.. of toch evengoed opletten? :)


Je zit vast al lekker ergens aan een wijntje, maar wou mijn tip toch nog even geven. Bedenk aan het begin van de week wat jouw cheatmoment gaa worden, bijvoorbeeld een etentje met collega's, avondje stappen met vriendinnen of pizza met je lief op de bank. Als je dit bepaald hebt is het veel makkelijker om alle andere verleidingen te laten staan. Stel je hebt dit weekend nog een leuke avond staan, zoals uiteten met je lief. Wat is je dan meer waard? Een snack bij de bios of lekker uit eten met je lief? Als je jezelf dit elke keer afvraagt is het makkelijker iets af te slaan :)

En natuurlijk moet je zo nu en dan wat lekker nemen, maar hoe meer lekkers hoe langer het duurt voor je je doel hebt bereikt :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, charrr91, Dries1990, m9ara en 43 bezoekers