paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
listiglistje
Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:31

SusanH schreef:
Las trouwens net iets over wat alcohol doet in je lichaam tav de vetopslag. Ben daardoor wel extra blij dat ik de wijn al bijna 2 maanden kan laten staan. Als je lever namelijk druk is met alcohol afbreken is er voor het verwerken van vet geen plek meer. Moet eerlijk zeggen, ik mis het niks en voel me een stuk energieker. Snap dus niet waarom ik zo vaak een wijntje dronk ik de avond.

Ik was er ook zo een.... :o vorig jaar mee gestopt en heel blij mee!
Ik beperk mijn wijntjes nu tot een etentje, kroeg of terrasje of een gezellig avondje met vrienden!

Ik hoef eigenlijk niet meer af te vallen (ben er al 26 kwijt en ben nu slank), maar wil toch nog 3 tot 4 kilo kwijt als reserve en met de zomer in aantocht (Killer body :D )
Dus doe toch weer even mee hier :Y)
Gisteren dus gepaste boodschappen gedaan: grapefruits, eieren, 0% vet kwark, 0% vet yoghurt drink, wortels, komkommerroomsalade, falafelballetjes, rozijnen, volkoren sesam crackers, kip, makreel, slamix, champignons, pompoen, paprika's, tomaatjes, low carb pasta en noodles en geraspte geitenkaas!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 22-01-17 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto


Wesco
Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:32

Gebruikt er iemand de shakes van body en fit?

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

listiglistje
Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:33

Wesco schreef:
Gebruikt er iemand de shakes van body en fit?

nee wel de smart bars, erg handig en lekker voor onderweg of tussendoor.

Heb trouwens nog wel 2 proefzakjes shakes in de kast liggen :P

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Josien_
Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:38

Wesco schreef:
Gebruikt er iemand de shakes van body en fit?


Heb ze wel gebruikt als shake na het trainen.
Doe de poeders nog wel eens door yoghurt of havermout.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:38

Wesco schreef:
Gebruikt er iemand de shakes van body en fit?


Ik heb de caloriearme shakes gekocht. Vond ze om heel eerlijk te zijn niet te hachelen en ze zijn ook na een aantal maanden in de prullenbak verdwenen. Het bleef naar mijn idee nog een hele zanderige structuur.

Wesco
Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:29

Zou je er echt op kunnen leven als je het als 2 maaltijden gebruikt en een warme maaltijd? Met als 2 keer een tussendoortje een smartbar?

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:31

Van shakes heb ik geen verstand sorry

Hier liggen er weer pannekoekjes in de pan, dit keer havermout pannekoekjes met Griekse yoghurt van optimavita :D ben benieuwd

en hoop vanmiddag/vanavond tijd te hebben om een bananen brood achtig iets in elkaar te flansen :)
Zo wordt ontbijten nog wel een keer wat :P

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:40

Wesco schreef:
Zou je er echt op kunnen leven als je het als 2 maaltijden gebruikt en een warme maaltijd? Met als 2 keer een tussendoortje een smartbar?


Op de caloriearme shakes kon ik persoonlijk niet zo lang. Ik nam ze om half 7, maar om 9 uur had ik alweer flinke trek. Dus ik ben weer terug gegaan naar m'n bananenpannekoekjes Haha

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:55

Niemand een opbeurend woordje voor mij?... :o

Ik heb diverse malen geprobeerd af te vallen met shakes maar dat heeft nog nooit of in ieder geval niet langer durend gewerkt. Ik heb toen eens zo'n 5 dagen plan geprobeerd van Modifast en toen ben ik gigantisch onderuit gegaan op mijn werk.
Ik heb 2 collega's die veel afgevallen zijn met Camebridge maar ik durf dat echt niet.
Ik deed weleens ipv lunch een shake, de smaak citroenkwarktaart van....merk weet ik niet meer. Is wel een erg lekkere shake.

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:59

Oh sory vala, het topic loopt zo hard ik heb er gewoon over heen gelezen. ik doe meestal een algemeen bericht dat iedereen goed bezig is op zijn of haar eigen manier. want ik wil niemand vergeten

Ik hoop dat je de 30e een uitslag krijgt, ik vind shakes etc vaak een beetje dubieus, of nouja dat is misschien niet het goede woord maar je past je levensstijl er niet bij aan, en dan is lijkt mij de kans iets groter op terug val...

Maar wat voor de een werkt, werkt voor de ander misschien totaal nit, probeer vooral iets te vinden wat je vol kan houden. jij kan dit ook! succes!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe


Tango1979
Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:04

Ik gebruik de Shakes van B&F door mn kwark. Om t n smaakje te geven en om wat extra eiwitten binnen te krijgen. Ik maak er eigenlijk nooit n shake van. Ik eet mn calorieën liever :o

Ik zou nooit aanraden om af te vallen door maaltijden te vervangen met Shakes of repen. Meestal kom je dan op zo'n lage calorie inname dat je aan t crashen bent. Gewoon je BMR uitreken daar de bewegingsfactor overheen en rond de 300-500 onder de uitkomst gaan eten. Daarmee val je 2/3 kilo per maand af. Duurt misschien wat langer maar je houdt dat veel beter vol.

Een keer n terugval is geen drama hè! T gaat om de lange termijn. Over n jaar gezien is dat weekje niks. Gewoon weer opnieuw beginnen, je kan het!!

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:02

Hier toen met herbalife 15 kilo kwijt. Met het stoppen zat het er na 2 maand weer bij op.

Vriendin deed dat cambridge 500 dieet, die viel regelmatig flauw maar wel kilos af, die er uiteraard met enkele weken weer bij op kwamen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 16:06

Ik vind shake diëten ook wat spannend. Je leert niet omgaan met je valkuilen en anders eten.

Waarom schrijf je niet je valkuilen eens op. De grootste pak je dan eerst aan. De rest laat je even voor wat het is. Als die een paar weken goed gaat, neem je de volgende erbij. Zo breng je langzaam nieuwe gewoontes in je leven.

Ik heb net bijna 14 km getraild... ik ben moe, leeg en stijf, maar wat wat 't gaaf!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

JesdaJinn
Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:07

Vanmorgen ging om half 7 de wekker. Vroeg voor een zondag! Workshop met de hond he. Dan moet je wat.
Ik had gisteravond brood gesmeerd en wilde dat vanmorgen in de auto opeten en vies! Echt vies. Heb 2 broodjes gehad maar de rest laten liggen. Echt niet te kauwen.
Mijn vader heeft altijd bruin brood met allemaal dikke pitten :P Vind dat echt vies. Had dat gister niet gezien. Hoe stom?
Ik reed om 13u teruv richting huis (moet 1.15 rijde) en kreeg honger! Zie ik een bord naast de weg staan dat over 2 km een Mac is.
Maar... ben er langs gereden en heb thuis 2 wraps gemaakt :P
Normaal gesproken zou ik een McKroket hebben gekocht

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:22

Goed gedaan JesdaJinn!

Ik snap je gevoel Vala. Erg lastig om de motivatie dan te vinden. Ik krijg binnenkort een ingreep aan mijn hart en moet daarna 2 weken niets doen en rustig aan opbouwen. Daar zie ik nu al tegenop omdat ik bang ben dat de kilos er meteen aanvliegen. natuurlijk zou ik juist dan op mijn eten moeten letten maar ben bang dat ik mezelf juist iets lekkers gun omdat ik niets kan en mag doen dan.. Maar ik heb nu nog de tijd om na te denken hoe ik die tijd ga overbruggen. Misschien werkt het voor jou ook om te kijken wat je wel kan en hoe je dat het betse volhoud? Succes iig..

vrijdagavond heel slim alvast boterhammen gesmeerd voor zaterdagochtend als ontbijt. Ik zou met vrienden 20km gaan wandelen en vroeg op dus zou in de trein de boterhammen eten. Kom ik er op het station achter dat ik ze vergeten ben.. Ik had niets bij me want we zouden onderweg ergens gaan lunchen. Zonder ontbijt een flink stuk wandelen zag ik niet zitten dus op het station maar een broodje gekocht. Was een heel klein stationnetje en had de keuze uit broodje ei bacon of broodje met mayonaisesalade oid. Beide niet erg gezond. grr..

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:07

Zo alles weer bijgelezen :)

Wat knap jesdajinn dat je door bent gereden! Ik kom vanuit mn werk ook altijd langs de Mac, maar kan het tot nu toe altijd weerstaan. Komt vooral ook omdat je er meestal even moet wachten en ik toch ook wel graag snel naar huis wil :')

Balen fohadie van je vergeten broodjes.. Heb je wel lekker kunnen wandelen?

EW wat moet ik me voorstellen bij zo'n trail? Wat als eerste in m'n hoofd opkomt is een flinke afstand lopen met een soort van hindernissen? :')

Hier ook ervaring met shakes, snel afvallen, maar alles plus nog wat extra's zit er ook weer aan. Plus een lichaam met ineens rare klachten, en m'n figuur is er door veranderd. Mijn buikvet zit voornamelijk onder m'n navel, verschrikkelijk vind ik het, echt verschrikkelijk. Ik zou echt een stuk gelukkiger zijn als dat weg is..

Gister een hele barre dag gehad :') ik was vanalles door elkaar aan het eten en op den duur was ik kotsmisselijk van mn eigen gevreet. Dus ben er weer goed klaar mee. Ik wijt het maar aan mm menstruatie, heb bijna 3 maanden de pil doorgeslikt. Dat doe ik dus ook nooit meer. Ik had ineens super veel klachten, de hele week een mega kort lontje en honger, gewoon honger :')
Ik ga zo nog maar even naar de winkel om spul te halen voor een champignonsoepje, heb ik meteen iets wat ik morgen mee kan nemen naar m'n werk :)

♥♥♥♥♥

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 17:10

Een trail is hardlopen over singletracks in 't bos. Het liefst ook met veel hoogtemeters. Flink klimmen dus
[ img ]
Deze bult hadden we na n kleine 10-11 km. Bijna handen en voeten werk. Heeft me aardig leeg getrokken

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:19

_KellyAV schreef:
Zo alles weer bijgelezen :)

Wat knap jesdajinn dat je door bent gereden! Ik kom vanuit mn werk ook altijd langs de Mac, maar kan het tot nu toe altijd weerstaan. Komt vooral ook omdat je er meestal even moet wachten en ik toch ook wel graag snel naar huis wil :')

Balen fohadie van je vergeten broodjes.. Heb je wel lekker kunnen wandelen.


Jazeker, ik heb heerlijk gewandeld! En vande boterhammen vanochtend maar een tosti van gemaakt.

Ik vroeg me ook al af wat een trail inhield, ziet er stoer uit!

En ik geloof niet in shakes en dieten. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die niet is aangekomen na het stoppen daarvan.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:22

EmptyWords schreef:
Een trail is hardlopen over singletracks in 't bos. Het liefst ook met veel hoogtemeters. Flink klimmen dus
[ [url=m/hxqi6J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze bult hadden we na n kleine 10-11 km. Bijna handen en voeten werk. Heeft me aardig leeg getrokken


Leuk!! Zoiets dacht ik inderdaad al. Wat leuk ook dat je dit samen met je hond kan doen :D

Fijn fohadie! Hmmm lekker een tosti! Ik ben daar echt dol op :9 misschien morgen maar eens maken :D

♥♥♥♥♥

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:02

Iedereen goed bezig hoor!! Ik vind ook zo jammer dat je eigenlijk nooit ergens iets gezonds kan kopen.. altijd gevulde vette koeken of chocolade := zo jammer

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:04

Wesco schreef:
Gebruikt er iemand de shakes van body en fit?

Yes. Ik neem er af en toe eentje om m'n eiwitten te uppen of als tussendoortje op een sportdag. Wil je iets specifieks erover weten?

Edit: ah, te snel gereageerd. Als maaltijdvervanger zou ik niet doen. Ze zijn niet erg vullend en daar in principe ook niet voor gemaakt. Imo blijf je veel te laag in je kcal zitten als je 2 shakes, 2 bars en 1 maaltijd op een dag eet.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:39

Jester_ schreef:
Iedereen goed bezig hoor!! Ik vind ook zo jammer dat je eigenlijk nooit ergens iets gezonds kan kopen.. altijd gevulde vette koeken of chocolade := zo jammer


bEdoel je onderweg of?.. Ik ben het niet helemaal met je eens. Toevallig op het kleine stationnetje waar ik was, was de keus zeer beperkt en niet gezond, maar ik ken ook stations waar ze wel gezondere producten verkopen.

hetzelfde in de kantine waar ik werk: We hebben heus gezondere dingen, alleen is de keus voor slecht makkelijker gemaakt lijkt het wel, ook omdat het slechtere goedkoper is. Das een hele andere discussie, heeft oa met de grondstoffen te maken enzo.

En zelfs bij een mac kan je best voor iets minder slechts kiezen.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:41

Jaa bijv bij een benzinepomp. Is allemaal niet echt gezond. Je kan idd kiezen voor het minst slechte, zoals een mcchicken zonder saus of een kleine wrap, maar zelfs dat zijn 3/400 calorieen..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 19:42

Al mijn maaltijden zijn ruim 500 calorieën, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Daarbij. Als je niets te eten hebt kun je beter een keer voor iets ongezonds kiezen dan helemaal niets

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:55

Jester_ schreef:
Jaa bijv bij een benzinepomp. Is allemaal niet echt gezond. Je kan idd kiezen voor het minst slechte, zoals een mcchicken zonder saus of een kleine wrap, maar zelfs dat zijn 3/400 calorieen..



Ook bij benzinepompen verkopen ze doorgaans fruit, broodjes met bijv. kipfilet oid en muslirepen die lang zo slecht niet zijn. (Goed naar het etiket kijken.) Er zijn zelfs benzinepompen die yoghurt ed vrkopen. Ik zei al: het is soms goed zoeken, maar het is er doorgaans wel.

En zoals EmptyWords al zei: Doorgaans is een maaltijd zo'n 300-500 calorieen. En als je het als tussendoortje wilt, kan je altijd nog naar de calorieen kijken naar iets voor bijv. onder de 100 calorieen. Ook dat hebben ze als je goed zoekt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Milando, Rachral, xCherissa en 170 bezoekers