paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:55

Goed bezig allemaal!

Ik heb vandaag een klein beetje een cheatday, wilde de airfryer eens uitproberen, dus ben benieuwd! :D

Handig filmpje trouwens ook, ben goed opweg! :D

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:13

Ik heb straks verjaardag van me broer. De schat heeft een gezonde taart voor me gemaakt en zelfgemaakte loempia's en ging ie speciaal zonnebloemolie halen om het in te bakken, dan kan je ook wat nemen <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:14

Hoe slecht is het nou trouwens om je boterham met kaas in de oven of airfryer te doen? Ik vind dat zo lekker, maar mij is altijd een beetje geleerd dat kaas gezond is en gesmolten kaas ongezond. :P

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:21

Haha het maakt echt niet uit of je kaas zo eet of eerst smelt! Gelukkig maar want ik lust alleen gesmolte kaas :)

Ik eet even wat chocolade vanavond, niet goed maar ik heb al vanaf 1 januari niks gesnoept en ik wil nu weer een keer wat proeven!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:38

Wat is iedereen weer goed bezig! Keep up the good work! ;)

Zo juist 7 km hardgelopen met een PR wat betreft m'n snelheid! Zo gaaf!

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:46

Het is niet zo dat als je bvb een tosti maakt dat die kaas die je ervoor koud erin deed ineens ongezonder is als je hem eruit haalt. Gelukkig...

3 broodjes gehad, En wortelkokossoep dan (half bakje )en 2 stukjes kaas. Zometeen avondeten.
De verleidingen weerstaan en geen koekjes, geen krentenbollen.(die ze constant open op tafel hadden)

En flink wat rondgerend op Utrecht centraal, telt dat? :')

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:50

Hey iedereen!
Ik ben terug van de Ikea, super trots op mezelf qua lunch daar! Ipv Zweedse balletjes en patat en dergelijke een zalmsalade. Dat wil zeggen: een lading gerookte zalm, een paar tomaatjes, gemengde sla en wat komkommer zonder dressing. Die was met mierikswortel en dat vind ik echt niet te nassen :') en toen we weggingen wel weer wat trek, maar ipv broodje hotdog met saus en alles heb ik een bakje frozen yoghurt gehad.
Wel wat slechter gedronken dan anders, maar ben trots op mezelf dat ik het zo goed kan laten staan!

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:51

Hihi vandaag stond n artikel op http://www.fitbeauty.nl of gesmolten kaas ongezond is. Niet ongezonder dan gewone kass dus!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:58

Hier de bios weer overleefd, oppaskids aan de chips en cola en ik aan de spa blauw :) Wordt echt steeds makkerlijker!
Zonet genoten van een heerlijke carpaccio salade!

Morgen om 11 uur sta ik weer in de sportschool!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:42

Goed bezig iedereen :D

Hier was de weegschaal ook lief vandaag, de eerste kg is er alweer af! Vriendlief kwam thuis met pasta met pesto en groenten. Heeeeerlijk!

Ben ook weer lekker aan de thee. Dacht dat cola achterwege laten het zwaarste zou zijn maar dat gaat me eigenlijk het makkelijkste af :-)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:56

Zie dat iedereen top bezig is!

Bij mij is er weer niks af en ga toch maar afspraak maken bij de dokter heb toch idee dat ivm pil is dat ik aankom! Aangezien ik veeel ongezonder at dan ik het afgelopen jaar doe en elke maand alleen maar kilo bij komt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:09

Ik wist dat ik vanaaf cravings zou krijgen dus zit nu lekker surimi sticks (krab) te snoepen. :P

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:00

Hier een dadelkoek gehad (wel met boter en suiker maar ach) en verder alles afgeslagen en aant water, goed bezig :D

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:29

Jeee -0,6 *\o/*

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 08:52

Lees nu al een tijdje mee met dit topic en wil iedereen nog even op het hart drukken zich niet teveel te fixeren op dat ene getal van de weegschaal. Binnenin gebeurt er zoveel meer. Vocht, spiermassa, vetmassa....al die gegevens krijg je niet bij een simpele weegschaal. Mijn tips voor jullie:
- drink voldoende (minimaal 1,5 liter water per dag)
- spreid je eetmomenten (6x per dag werkt goed. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Zo blijft je verbranding gedurende de dag gelijkmatig)
- sport 3x per week

Ik ben hiermee 15 kilo in 3 maanden verloren. Helaas zit een groot deel er weer aan door omstandigheden. Maar dit is goed vol te houden!

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:12

Macchiato schreef:
Lees nu al een tijdje mee met dit topic en wil iedereen nog even op het hart drukken zich niet teveel te fixeren op dat ene getal van de weegschaal. Binnenin gebeurt er zoveel meer. Vocht, spiermassa, vetmassa....al die gegevens krijg je niet bij een simpele weegschaal. Mijn tips voor jullie:
- drink voldoende (minimaal 1,5 liter water per dag)
- spreid je eetmomenten (6x per dag werkt goed. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Zo blijft je verbranding gedurende de dag gelijkmatig)
- sport 3x per week

Ik ben hiermee 15 kilo in 3 maanden verloren. Helaas zit een groot deel er weer aan door omstandigheden. Maar dit is goed vol te houden!


Bij mij werkt 6x per dag eten dus absoluut niet. Ik eet 3 grote maaltijden zodat ik echt n voldaan gevoel heb. Anders ben ik de hele tijd aan t denken.. o nog 2u voordat ik weer wat mag. Dat je net 6 maaltijden je stofwisseling op gang houdt, is n fabel. Zie ook t eerdere filmpje. Mijn tip zou zijn: vogel voor jezelf uit waar jij je fijn bij voelt. Probeer verschillende dingen uit. Doe je t goed op veel khd? Of juist beter op wat meer eiwit en vet? Ga op zoek naar n manier van eten die je ook fijn gaat vinden nadat je je streefgewicht bereikt hebt

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:19

Dat heb ik ook. Ik tel de tijd af.

Nu is t simpel. Smorgens yghurt. Smiddags iets van salade. Savonds groenten en vlees. En vol te houden. Weekenden lastiger dan door de weeks overigens.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:51

Is inderdaad voor iedereen anders.

Het programma dat ik volgde raadde ook aan om 6 keer per dag te eten, voor mij werkt dit perfect, maar er zijn mensen waar ze het schema voor aanpassen naar gewoon 3 keer per dag eten omdat dat voor die persoon beter werkt.

Bedankt voor het filmpje

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:09

Wat zijn jullie goed bezig zeg! Echt top!
Ik heb aan het begin van het topic gereageerd en verder meegelezen. Ik wil ook afvallen en was het jaar begonnen met een motiverende buikgriep en een fitbit horloge :D
Toen de buikgriep over was heb ik een week het gezonde eten volgehouden en toen ben ik helaas weer in al mijn oude valkuilen gestapt. Er was weer tegenslag en dan lukt het me gewoon niet meer. Ik heb knieklachten na een skiongeval 2 jaar geleden en sinds december heb ik veel pijn. Ben al door de MRI geweest en ik krijg 30 januari de uitslag. Ik hoop dat er iets uitkomt wat verholpen kan worden.
Ik vind het zo stom van mezelf dat ik me zo uit het veld laat slaan hierdoor. Terwijl het juist voor die knie zo belangrijks dat die 10 kilo eraf gaan. Voel me echt een loser. ...

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:50

Hier besloten om toch een tijdje sonja bakker te gaan volgen.
Het is niet de beste methode, maar te zwaar zijn is ook niet het beste voor mijn lijf.
En ongelukkig (stress) zijn nog minder.
En ik heb helaas echt even die richtlijnen nodig om op het juiste pad te blijven.
Alleen verknoei ik het een beetje boel :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34622
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:57

Vind de getallen op de weegschaal toch ook wel fijn om te volgen hoor, ondanks dat ik ook al wel zie en merk dat er echt wat af is. Gisteren wel slecht gegeten, we moesten een eind met de auto en onderweg terug naar huis hebben we bij de Mac gegeten. Maar verder die dag niks extra's gedaan qua eten, dus 1 keer slecht moet kunnen dan. Helaas zijn er langs de weg weinig gezonde opties. Gisterochtend stiekem toch nog even op de weegschaal gestaan, en weer 0,7 er af tov 2 dagen ervoor. Gaat dus heel goed. Nu netjes weer een weekje wachten voor ik op de weegschaal stap, of iig dat ga ik proberen vol te houden :o

Las trouwens net iets over wat alcohol doet in je lichaam tav de vetopslag. Ben daardoor wel extra blij dat ik de wijn al bijna 2 maanden kan laten staan. Als je lever namelijk druk is met alcohol afbreken is er voor het verwerken van vet geen plek meer. Moet eerlijk zeggen, ik mis het niks en voel me een stuk energieker. Snap dus niet waarom ik zo vaak een wijntje dronk ik de avond.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:23

Ja want dat filmpje is inderdaad de enige waarheid. Oké nevermind het was goedbedoeld veel succes.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:47

Macchiato schreef:
Ja want dat filmpje is inderdaad de enige waarheid. Oké nevermind het was goedbedoeld veel succes.


Niemand zegt dat dat filmpje de enige waarheid is, voor mezelf werkt 6 keer eten trouwens ook het beste, maar dat is niet voor iedereen zo.

Dat is juist het leuke aan dit topic, dat er op zoveel manieren zijn en geen enkele wordt afgebroken

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:10

Macchiato schreef:
Lees nu al een tijdje mee met dit topic en wil iedereen nog even op het hart drukken zich niet teveel te fixeren op dat ene getal van de weegschaal. Binnenin gebeurt er zoveel meer. Vocht, spiermassa, vetmassa....al die gegevens krijg je niet bij een simpele weegschaal. Mijn tips voor jullie:
- drink voldoende (minimaal 1,5 liter water per dag)
- spreid je eetmomenten (6x per dag werkt goed. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Zo blijft je verbranding gedurende de dag gelijkmatig)
- sport 3x per week

Ik ben hiermee 15 kilo in 3 maanden verloren. Helaas zit een groot deel er weer aan door omstandigheden. Maar dit is goed vol te houden!


Even weer binnenvallend en hierop aanhakend, ik volg een programma via de sportschool en word daar dus ook gemeten en gewogen. Afgelopen 2,5 week maar een halve kilo eraf, maar wel 1,5 centimeter minder per arm, 2 per been en heup, 1 van de taille. Vochtbalans en spiermassa omhoog en vetpercentage omlaag.
De eerste 15 kilo was ik vooral heel erg bezig met het gewicht, nu ik in principe een gezond gewicht heb vind ik het wel tof om te zien dat je lijf toch doorverandert ook al gaat het gewicht niet zo snel meer.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:19

Macchiato schreef:
Ja want dat filmpje is inderdaad de enige waarheid. Oké nevermind het was goedbedoeld veel succes.


Niemand zegt dat dat de waarheid is.
Iedereen is er hier juist voor om elkaar te steunen.
Maar vooral om te doen wat het beste bij jezelf past, want juist dat werkt het beste.