Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:42

Otterlo is niet ver van Hoenderloo. In Hoenderloo en omgeving zelf zit ook zat. Loenen/Hoenderloo is trouwens ook goed te doen en mooie route door het bos :j . Nadeel van Niesjeshof lijkt mij dat het aan een hele drukke doorgaande provinciale weg ligt. Ik denk dat je op de camping zelf dat ook wel blijft horen.

Dit is in Hoenderloo zelf: http://www.dewildrust.nl/. En misschien heb je hier ook wat aan: http://www.nederland-camping.nl/camping ... indebuurt/


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:35

SusanH schreef:
Otterlo is niet ver van Hoenderloo. In Hoenderloo en omgeving zelf zit ook zat. Loenen/Hoenderloo is trouwens ook goed te doen en mooie route door het bos :j . Nadeel van Niesjeshof lijkt mij dat het aan een hele drukke doorgaande provinciale weg ligt. Ik denk dat je op de camping zelf dat ook wel blijft horen.

Dit is in Hoenderloo zelf: http://www.dewildrust.nl/. En misschien heb je hier ook wat aan: http://www.nederland-camping.nl/camping ... indebuurt/

Nee, ze hebben een geluidswal die ECHT werkt. We hebben daar een paar keer in het voorjaar gestaan buiten het seizoen, en nergens last van gehad.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:56

Ik had even een vraag over hoe ik ook alweer een dik luchtbed warmer kon maken. Want zelfs in huis is dat dikke kreng gewoon koud :') Zat al te denken om gewoon warme lucht dmv een fohn er in te blazen :')

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:35

wollen deken erop! feit blijft dat het ding met koude lucht gevuld is en de warme lucht die je er in zou willen blazen ook weer afkoelt. je moet dus iets hebben wat de koude tegenhoudt

...

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:14

En van die folie eronder doen die je ook onder je laminaat legt scheelt ook een hoop.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:42

Zo'n geluidswal is wel een uitkomst. Ik vind niks hinderlijker als op de camping staan, maar toch continu een weg horen :+ . Zo hebben we ooit een weekend bij Cuijk op een camping vlakbij de A73 gestaan. Vreselijk vond ik dat.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:02

Joolien schreef:
Ik had even een vraag over hoe ik ook alweer een dik luchtbed warmer kon maken. Want zelfs in huis is dat dikke kreng gewoon koud :') Zat al te denken om gewoon warme lucht dmv een fohn er in te blazen :')


Ik leg altijd een plaid onder het luchtbed en een opengeklapte slaapzak op het luchtbed. En dan een hoeslaken erover en dan mijn beddengoed! Wij hebben zo'n heel dik (zelfopblaasbaar) luchtbed en ik heb het nog nooit superkoud gehad op deze manier... (niets wat met dikke sokken niet op te lossen viel :') )

Whooo.... mijn campingzoektocht gaat nu al gestaag. Ik ben weer een hele leuke camping tegengekomen en deze keer wél in het buitenland *\o/* :o Les Escaliers de La Combe it is... Kampeerplaats is voorzien van twee relax stoelen, een picknicktafel en parasol en is inclusief ontbijt! Ze hebben maar 12 staanplaatsen en je kunt bijna iedere dag aanschuiven voor avond eten. Gemak dient de mens. Het ziet er in ieder geval superleuk uit! Moet vriendlief nog ff overtuigen en dan kan ik gaan boeken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:09

Pikkepor schreef:
Joolien schreef:
Ik had even een vraag over hoe ik ook alweer een dik luchtbed warmer kon maken. Want zelfs in huis is dat dikke kreng gewoon koud :') Zat al te denken om gewoon warme lucht dmv een fohn er in te blazen :')


Ik leg altijd een plaid onder het luchtbed en een opengeklapte slaapzak op het luchtbed. En dan een hoeslaken erover en dan mijn beddengoed! Wij hebben zo'n heel dik (zelfopblaasbaar) luchtbed en ik heb het nog nooit superkoud gehad op deze manier... (niets wat met dikke sokken niet op te lossen viel :') )

Whooo.... mijn campingzoektocht gaat nu al gestaag. Ik ben weer een hele leuke camping tegengekomen en deze keer wél in het buitenland *\o/* :o Les Escaliers de La Combe it is... Kampeerplaats is voorzien van twee relax stoelen, een picknicktafel en parasol en is inclusief ontbijt! Ze hebben maar 12 staanplaatsen en je kunt bijna iedere dag aanschuiven voor avond eten. Gemak dient de mens. Het ziet er in ieder geval superleuk uit! Moet vriendlief nog ff overtuigen en dan kan ik gaan boeken :Y)


Dank jullie voor de tips i kga t proberen.

Dat klinkt leuk zeg. Een soort luxe camping eigenlijk. En het lijkt me heel gezellig op zo'n kleine camping met de mogelijkheid tot het samen eten. Helemaal mijn ding :)
Op Charme is het elke dinsdag pizzadag, ook altijd zo'n gezellige dag. Dan komt er een man met mobiele pizzeria op het terrein.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 06:26

Joolien schreef:
Dank jullie voor de tips i kga t proberen.

Dat klinkt leuk zeg. Een soort luxe camping eigenlijk. En het lijkt me heel gezellig op zo'n kleine camping met de mogelijkheid tot het samen eten. Helemaal mijn ding :)
Op Charme is het elke dinsdag pizzadag, ook altijd zo'n gezellige dag. Dan komt er een man met mobiele pizzeria op het terrein.


Zo'n mobiele hebben wij ook ooit ns op een camping meegemaakt. Leuk!

En die luxe komt eigenlijk wel goed uit als je 2 personen en een hond en een enorme tentuitrusting en alles wat nog meer mee moet in een Twingo of Polo wil gaan persen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:51

Hebben wij ook eens gehad op de camping, zo'n mobiele pizzeria. Maar dat duurde laaaaaang voordat de pizza klaar was! En het was niet eens een maaltijd, meer een voorafje. Beetje een teleurstelling dus. Op andere dagen stond er een wagen waarvanuit pannenkoeken werden verkocht, daar waren we wel trouwe klant want die waren wel superlekker en goed vullend :j heerlijk na een middag paardrijden.

mvdende
Berichten: 5616
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:56

Ach als je weet wat er in een polo past.... Ik zie er regelmatig 1 met 3 man, hele lading aan tenten zooi, overige spullen en een grote berg klim spullen x 3. Beetje proppen...

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:46

Dat ziet er leuk uit Pikkepor, zit er ook nog een dorpje op loopafstand bij ?

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:58

mvdende schreef:
Ach als je weet wat er in een polo past.... Ik zie er regelmatig 1 met 3 man, hele lading aan tenten zooi, overige spullen en een grote berg klim spullen x 3. Beetje proppen...


Haha wij konden ook heel veel kwijt in onze Polo. Maar nu toch wel blij mt onze Fabia, dat is iets minder gepuzzel :')

Bij onze pizzeria bestel je in de middag en dan krijg je een tijd mee dat je kunt ophalen. Dus hoef je ook niet te wachten :D

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:37

Hier word het dit jaar ook proppen. Er moeten 8 honden mee en eigenlijk plek voor 6. Dus moeten er twee op de achterbank plus alle spullen.... dat word ook nog wat haha

Dat van die tip met luchtbed ga ik uitproberen. Heb het altijd vreselijk koud.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:44

Pikkepor schreef:
Joolien schreef:
Ik had even een vraag over hoe ik ook alweer een dik luchtbed warmer kon maken. Want zelfs in huis is dat dikke kreng gewoon koud :') Zat al te denken om gewoon warme lucht dmv een fohn er in te blazen :')


Ik leg altijd een plaid onder het luchtbed en een opengeklapte slaapzak op het luchtbed. En dan een hoeslaken erover en dan mijn beddengoed! Wij hebben zo'n heel dik (zelfopblaasbaar) luchtbed en ik heb het nog nooit superkoud gehad op deze manier... (niets wat met dikke sokken niet op te lossen viel :') )

Whooo.... mijn campingzoektocht gaat nu al gestaag. Ik ben weer een hele leuke camping tegengekomen en deze keer wél in het buitenland *\o/* :o Les Escaliers de La Combe it is... Kampeerplaats is voorzien van twee relax stoelen, een picknicktafel en parasol en is inclusief ontbijt! Ze hebben maar 12 staanplaatsen en je kunt bijna iedere dag aanschuiven voor avond eten. Gemak dient de mens. Het ziet er in ieder geval superleuk uit! Moet vriendlief nog ff overtuigen en dan kan ik gaan boeken :Y)



Prachtige omgeving en onwijs veel te doen. Wel veel Nederlanders in het hoogseizoen, maar dat is in heel Frankrijk t geval hihihi.
Als je houdt van kastelen bezoeken kan je je lol helemaal op

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:32

Wij hoeven niet te proppen. We hebben een verzwaarde as onder de caravan dus we kunnen behoorlijk wat mee nemen. Ideaal.

Jeetje 8 honden mee := wij nemen alleen ons paard mee. Hond blijft thuis. Of nou ja, thuis. Hij gaat uit logeren. Maar paard mee is ook een geregel, want we hebben maar 1 auto met trekhaak en moeten dus standaard 2 keer rijden op de heen en 2 keer op de terugreis.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:06

SusanH schreef:
Wij hoeven niet te proppen. We hebben een verzwaarde as onder de caravan dus we kunnen behoorlijk wat mee nemen. Ideaal.

Jeetje 8 honden mee := wij nemen alleen ons paard mee. Hond blijft thuis. Of nou ja, thuis. Hij gaat uit logeren. Maar paard mee is ook een geregel, want we hebben maar 1 auto met trekhaak en moeten dus standaard 2 keer rijden op de heen en 2 keer op de terugreis.

Daarom ga ik dus toch weer voor een vrachtauto, ook al hebben we twee auto's met trekhaak, die paard of caravan kunnen en mogen trekken, ideaal is het niet en zo'n vrachtwagen heeft ook iets meer capaciteit, als je de juiste uitzoekt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:22

Vind sommige vrachtwagentjes echt prachtig maar het is voor ons niet handig. Wij vinden het geen probleem een keertje extra rijden het is alleen even plannen en organiseren. Helaas geen rijbewijs C hier, geen geschikte parkeerplaats in de buurt en een vrachtwagen aanschaffen is ook niet heel goedkoop.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:04

Als iemand nog een leuke camping weet voor een gezin met een baby dan hoor ik dat graag :-). Land maakt niet zoveel uit, maar niet noordelijker dan NL. Mag ook per pb.

mvdende
Berichten: 5616
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:24

Camping Birkelt in La Rochette Luxemburg.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:57

Dat ziet er leuk uit bedankt!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:34

Ik ben daar vorig jaar geweest. Wat een verschrikkelijke camping. O:)
Als je in een Nederlandse enclave op vakantie wil dan is het zeer geschikt.
Veel zaken zijn ernstig verouderd en het was echt geen prettige camping. :n


Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:14

Wij vonden het wel een leuke camping. Zoontje was toen net 1 jaar geweest, en vond het eerlijk gezegd niet heel handig daar met die leeftijd.
Wandelen wil bijna niet (berg op en af), fietsen net zo, moet je al een mountainbike hebben.

Zwembad buiten veel te koud, binnen wel goed maar druk. Speeltoestellen wel leuk.
Hebben ons prima vermaakt hoor en was een fijne vakantie.
Maar Ik zou wat anders zoeken met een baby.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:18

ClauH schreef:
Dat ziet er leuk uit Pikkepor, zit er ook nog een dorpje op loopafstand bij ?


Zo ver heb ik nog niet gekeken!

Benangelique: klink goed!! Nu krijg ik er nog meer zin in!

En wat doe Polo betreft... het is er een uit 1984 :+ past vast net zo veel in als in een nieuwe, maar ik vertrouw het beestje niet voor 1000km :') dus ik heb al gepleit: 'Franse grond, Franse auto.' Bij de Twingo zit de achterbank maar met 2 schroeven vast, dus ik denk dat die eruit gaat. Dan de bench erin... en dan vullen maar!!

_Juudith
Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:50

Leuk topic, mag ik me hier ook melden?
Vanaf klein kind af al aan altijd gekampeerd en op vele scoutingkampen geweest en vriendlief inmiddels ook besmet met het kampeer virus!

We gaan sowieso 2 keer per jaar richting onze vaste camping in zuid Limburg!
Dit jaar willen we rondtrekken door Frankrijk. Vorige jaar zijn we een week in een huisje geweest om naar Tour Du ALS te gaan. Dit jaar gaan we weer iedereen aanmoedigen alleen willen we dus rondtrekken. We gaan 2 a 3 dagen in Bedoin (onder aan de mont Ventoux) en de rest van de anderhalve week willen we door Frankrijk en Luxemburg weer na huis! We hebben ons hondje mee, en een klein tentje. En zouden het leuk vinden om ook langs de kust wat te doen. Eventueeel surfen, maar voornamelijk wat wandelen en dorpjes bezoeken.

Alle tips zijn welkom hihi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jacquelinee_, Yipee en 63 bezoekers