paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:06

Ik weet wel dat spieren zwaarder wegen dan vet. En meestal als je spieren kweek dan zit je strakker in je vel.

Daarom moet je ook niet denken dat als je aankomt het perse slecht is want je kan ook spier aankomen.

Waarschijnlijk als je centimeters afvalt maar niet in kilo's zal je vetpercentage waarschijnlijk wel naar beneden zijn gegaan. Helaas kan je dat alleen op een speciale manier meten of een speciale weegschaal.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:08

_Melanietje_ schreef:
Ik weet wel dat spieren zwaarder wegen dan vet. En meestal als je spieren kweek dan zit je strakker in je vel.

Daarom moet je ook niet denken dat als je aankomt het perse slecht is want je kan ook spier aankomen.

Waarschijnlijk als je centimeters afvalt maar niet in kilo's zal je vetpercentage waarschijnlijk wel naar beneden zijn gegaan. Helaas kan je dat alleen op een speciale manier meten of een speciale weegschaal.

Dat is waar, maar het opbouwen van spieren gaat bij vrouwen erg langzaam en zou dus al helemaal in de eerste periode nog niet te zien moeten zijn op de weegschaal.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:42

Ik heb vandaag m'n cheatday :') als ik ongesteld ben heb ik altijd mega cravings. Nu kon ik ze goed onderdrukken afgelopen dagen, maar nu ben ik er klaar mee :') dus ik ga lekker uitgebreid koken en een lekker toetje maken.
Morgen of zondag maar even aan de bak in de sportschool :=

Even inhaken op het spieren verhaal: ik ben in een maand tijd 2,5 kilo gegroeid in spieren. En er was toen ook vet af. Ik zag het inderdaad ook aan mezelf en het scheelde zo'n 5cm op m'n buik.
Voor mij zijn cm's zowat nog belangrijker als het gewicht :)

♥♥♥♥♥

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:45

Ik heb pech want ik moet naar de macdonalds. We gaan zo divoza en ons bijgeloof was altijd als je dan niet naar de mac gaat brengt dat ongeluk op wedstrijd. Mijn vriendjn heeft morgen de kampioenschappen dus tja dat kunnen we niet riskeren :=

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:51

Ik 'moest' laatst ook naar de mac maar toen heb ik een visburger zonder saus en een thee genomen. Kon ik toch meedoen en het was niet heel erg ongezond! (De saus van de visburger is denk ik wel heel vet, daarom ook zonder)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 13:52

Ik moet toch eens gaan meten dan...
Morgenochtend maar doen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:35

Aaah ik kijk er zo naar uit om morgen te wegen! Ik heb zo-wo elke dag gewogen en ik had de hele week hetzelfde gewicht. Mag ik van mezelf absoluut niet doen omdat ik daar nog wel eens depri van kan worden. Toch ben ik heel erg trots op mezelf, heb deze 19 dagen nog niet 1x gecheat en heb me altijd aan m'n kcal max gehouden. Merk dat m'n buik als een stuk minder opgeblazen is dus ik hoop stiekum dat er morgen toch wat van af is :)

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:42

of er nu wat af is of niet, ik vind 19 dagen niet cheaten superknap!

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:47

Misschien een tip voor iedereen: denk eens aan je vertering.

Bijvoorbeeld altijd eerst groentes eten, voordat je zuivel/vlees eet. Dus altijd van licht verteren naar zwaarder te verteren voedsel. 's Ochtends eerst beginnen met 2 glazen (warm) water om de boel op gang te brengen en te hydrateren. Geen fruit eten kort voor een maaltijd, echt alleen als minimaaltijd opzichzelf.

Dat zijn allemaal tips die mij ook echt helpen aan een minder opgeblazen gevoel, ofwel een plattere buik! :)

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:51

mystery1980 schreef:
of er nu wat af is of niet, ik vind 19 dagen niet cheaten superknap!

Dankjewel! :D

Hou van de positiviteit en de steun in dit topic :+:

Kingeping
Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:52

Picassox schreef:
Misschien een tip voor iedereen: denk eens aan je vertering.

Bijvoorbeeld altijd eerst groentes eten, voordat je zuivel/vlees eet. Dus altijd van licht verteren naar zwaarder te verteren voedsel. 's Ochtends eerst beginnen met 2 glazen (warm) water om de boel op gang te brengen en te hydrateren. Geen fruit eten kort voor een maaltijd, echt alleen als minimaaltijd opzichzelf.

Dat zijn allemaal tips die mij ook echt helpen aan een minder opgeblazen gevoel, ofwel een plattere buik! :)



Helemaal met je eens!

fannetje
Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:53

Ik lees al even mee, maar mag ik me hier ook melden?

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:02

Hier bij dr mac maar een macchicken met als tip van hier zonder saus. Dan is het nog wel 300 kcal maar zal het qua vet wel meevallen :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

JesdaJinn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:43

Mijn moeder gaat een pan groente soep maken. Zo lekker!
Vraag me alleen af of dat wel goed is.
De groentes zullen wel goed zijn maar er gaan natuurlijk zakjes in en die zullen minder zijn.

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 17:54

Wees niet te paniekerig met een pakje of zakje. Tuurlijk is vers 'beter'. Maar je etenstijl of voornemens zijn echt niet meteen overboord bij een pakje of zakje in de soep.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Bumblehorse
Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:55

JesdaJinn: groetensoep is prima hoor. wat bedoel je met Zakjes? Het enige wat wat minder kan zijn is als ze de groeten eerst stooft.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:04

Ik zie ook geen problemen in een groentesoep.

Je moet ook niet overdrijven, tuurlijk is alles natuurlijk beter maar we leven al jaren met pakjes en zakjes, die worden hartstikke gecontroleerd dus je gaat daar echt niet dood aan en wordt ook niet dik ervan :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:04

Oke op een zak chips en een bak m&m's na dan

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:20

JesdaJinn schreef:
Mijn moeder gaat een pan groente soep maken. Zo lekker!
Vraag me alleen af of dat wel goed is.
De groentes zullen wel goed zijn maar er gaan natuurlijk zakjes in en die zullen minder zijn.


Wat voor zakjes gebruikt ze dan? Ik maak regelmatig soepen maar nog nooit een zakje voor gebruikt.

Kans is dat je morgen wat extra vocht vasthoudt door het zout in de zakjes, maar verder geen paniek :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

JesdaJinn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:47

Groente soep en julienne soep zakjes van de honig

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Marjolein_B
Berichten: 118
Geregistreerd: 16-02-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:56

Pff gister en vandaag een echte saaidag gehad. Ik probeer dan wel te beperken tot fruit maar krijg dan toch wel veel suiker binnen en draai dan in een kringetje. Daarvoor ging het eigenlijk best goed.
Morgen naar een Nieuwjaarsreceptie, ik hoop dat ik me in kan houden. Zondag is mijn 'zondigdag', dan mag ik zondigen van mezelf. En dan maandag weer netjes aan m'n koolhydraatarm dieet houden.
Vanmorgen op de weegschaal: 79,4 dat is 0,5 eraf :)

Het is niet de kunst om te krijgen wat je wilt maar om te willen wat je krijgt...

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:50

Weegschaal was niet lief, bijna 1kg erbij.. Maar het lijkt er op dat de batterijen leeg zijn want er staat ook regelmatig " low" in het scherm. Argh! das een k*tsmoes!! Ja, het staat wel in het scherm, maar ik heb er van deze week een beetje een potje van gemaakt dus zo heel raar is de 1kg niet. Maar wel Balen met een hoofdletter B want ook de centimeters blijven hetzelfde.

Ik had me gister al viritueel een schop onder mijn hol gegeven, dat doe ik nu figuurlijk nog maar een keer. Heb vandaag wel extra gesport en heb komende week geen feestjes dus kom ook minder in de verleiding. Ook ga ik mogen extra wandelen. En vandaag toch goed bezig: Ik ben alleen thuis en normaal bestel ik dan een pizza want daar houdt mijn verloofde niet van dus kan ik ongeneerd snaaien van de pizza. Nu heb ik een lekkere salade gemaakt met een klein biefstukje en een ieniemienie bruin pistoletje. Toch beter dan pizza!

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:59

Hier echt een min week, alleen slechte dingen in huis, en ik ontbijt amper want zit niet lekker in mn vel
Vanmiddag in amsterdam geweest, snel snel haast haast, frietje gehaald waar ik bij thuiskomst weer spijt van had en zit gewoon in de knoop argh

Gelukkig is weegschaal nog redelijk lief, maar toch, ik wil op een gezonde manier afvallen, niet omdat ik amper eet en als ik eet slechte dingen.

Sorry alleen frustratie, gisteren wezen badmintonnen en die dag ervoor aquafietsten. wel weer heelijk om bezig te zijn met sport.

Maar hier lees ik mensen goed bezig, mensen die afvallen of anderen die de motivatie vinden om bezig te gaan! toppers zijn jullie allemaal!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:07

Eloya schreef:
Hier echt een min week, alleen slechte dingen in huis, en ik ontbijt amper want zit niet lekker in mn vel
Vanmiddag in amsterdam geweest, snel snel haast haast, frietje gehaald waar ik bij thuiskomst weer spijt van had en zit gewoon in de knoop argh

Gelukkig is weegschaal nog redelijk lief, maar toch, ik wil op een gezonde manier afvallen, niet omdat ik amper eet en als ik eet slechte dingen.

Sorry alleen frustratie, gisteren wezen badmintonnen en die dag ervoor aquafietsten. wel weer heelijk om bezig te zijn met sport.

Maar hier lees ik mensen goed bezig, mensen die afvallen of anderen die de motivatie vinden om bezig te gaan! toppers zijn jullie allemaal!


Zullen we elkaar de hand schudden? :(:) En ik geef jouw ook een klein figuurlijk schopje in de hoop dat het bij je helpt. Samen lukt het vast!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 22:14

Hier ook niet super bezig. De dag begint goed, maar als de dag vordert.....

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hazna, Janneke2, Kaetibangsi, KarinW86, MagicBullet, Sintara, YandexBot en 45 bezoekers