paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Femek2902
Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:10

Melanietje: Lastige situatie.. Gelukkig is afvallen 80% eten en maar 20% bewegen ofzo :)

JesdaJinn: Geen idee, ik weet ook niet beter dan dat die dingen stokjes heten :+ Maar ik heb het even gegoogled en ze heten zoute pepsels :)


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:48

Als je wil weten hoeveel kcal erin zit kun je op de verpakking kijken. Ze staan in dit rijtje bij de tussendoortjes onder de 100 kcal:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... rtjes.html

Wel erg om te zien trouwens hoeveel kcal sommige tussendoortjes bevatten, ook die waarvan sommige mensen denken dat het gezond voor je is, zoals bijv. sultana en liga, of ontbijtkoek. Zit ook nog eens heel veel suiker in trouwens. Kijktip, ik kwam gisteren tijdens het zappen op 24kitchen Jamie's sugar rush tegen. Word heel duidelijk uitgelegd waar allemaal verborgen suikers in zitten, en wat die suiker met je lichaam doet. Wellicht wordt het herhaald of is het ergens terug te kijken.

Otti1977
Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 07:55

Yess teller op -2.7 gaat me echt soort gemakkelijk af. Let erg op wat ik eet. Lang leve de app my fitness pal


fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:44

_Melanietje_ schreef:
fohadie schreef:
Dan kan je vanaf het station een omweg nemen, of de andere tips die ik gaf. :+


@ fohadie en femek2902: ik ga zeker jullie tips proberen!



Goed bezig!

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:21

Butterfly schreef:
Wat zijn jullie goed bezig!

@ Monser_tos: super goed! Kan je er niets mee doen? Weggeven ofzo? Dan staat het er niet steeds zo naar je te zwaaien :j


Heb ik over nagedacht, maar besloten het niet te doen, om juist mijn geest ook te trainen. En het voelt ook erg goed dat ik het gewoon kan laten staan terwijl het er wel is. Ik wil mezelf leren dat ik zelf bepaal of ik wel of niet wat eet. en dat dit niet afhangt van wat er in huis is of wat er aangeboden wordt.

Kant en klare tussendoortjes zijn vaker ongezond dan gezond, voor mij ook een redden om gewoon helemaal geen tussendoortjes te eten. Behalve dingetjes die ik zelf maak, maar ook dit probeer ik zo veel mogelijk te vermijden. Ik wil zonder tussendoortjes kunnen leven :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:38

Ik heb vandaag besloten om even een cheatdag extraordinaire in te lassen, heb al een paar weken enorme cravings en om te voorkomen dat ik het straks opgeef vandaag maar even alles waar ik zin in heb. In dit geval is dat chips, roze koeken en mac and cheese uit een pakje :+

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:06

Ik ga maandag weer wegen.

Ik ga dus mijn moeder vragen om die stokjes mee te nemen ipv 'echte' chips

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-17 10:17

ik had gistermiddag even een zoek het uit moment. genoten van pringles en slagroomtruffels.

toch was de weegschaal vandaag wel lief voor me.... valt dan weer mee.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:29

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag besloten om even een cheatdag extraordinaire in te lassen, heb al een paar weken enorme cravings en om te voorkomen dat ik het straks opgeef vandaag maar even alles waar ik zin in heb. In dit geval is dat chips, roze koeken en mac and cheese uit een pakje :+


Geniet er van haha!
Ik heb al tijden zin in McDonald's maar ik kan er nog goed vanaf blijven gelukkig.

Hier gaat het langzaam (gemiddeld -0,5 per week). Maar de weegschaal gaat omlaag dus dat is fijn *\o/* .
En ik ben trots op mezelf. Gisteren thuisgewerkt en na het paardrijden lekker series gekeken op de bank.
Normaal zou dit hét moment zijn waarop ik een zak chips leeg snaai, maar ik had er gewoon geen behoefte aan. Wel een warme kop chocomel.

Welkom nog nieuwelingen :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:31

@ Josien: dat is het belangrijkste!

@ Emma: geniet ervan :D

@ EW: fijn dat je ervan genoten hebt! En nog fijner dat de weegschaal toch wel lief was!

Ik wil wegennnn! We gaan vanavond op visite en ik weet niet wat we daar krijgen, straks is het zout :') maar ik mag niet van mijn vriendje haha

Nora <3
Meike <3

Kingeping
Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:38

Ik heb heel erg last van dat ik heel erg naar zoetigheid snak!
Me lichaam zeg steeds tony's tony's tony's chocolonly'sin de supermarkt :')

Dus heb maar een reep chocola gekocht van 85%...
en daar gitseren 2 blokjes van gesnoept :)

Voor de rest gelukkig totaal geen cravings, al ben ik wel bang voor dit weekend.

Ik ga namelijk een weekendje skien en uit eten en apre skien...
Dus denk niet dat het helemaal gaat lukken dit weekend

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:44

Zonder tussendoortjes kan ik echt niet, maar ik beperk het tot bij de koffie en bij de thee. In de avond vind ik het alleen moeilijk als mijn man wel iets te eten pakt. Dan krijg ik ook spontaan trek in iets lekkers.

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:50

Ik heb helemaal geen last van vreetbuien, terwijl ik dat altijd wel deed. Nu ik dat niet meer wil voel ik de behoefte ook niet echt! Als tussendoortje neem ik soms wat nootjes, een rijstwafel of een beetje kwark. Het gaat eigenlijk best goed. Volgens mij is er nu ook wel een kilo af, hopelijk blijft dat zo.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:54

ik ben ondertussen een 10 tal dagen bezig met mijn dieet. op de weegschaal ben ik nog niet zoveel afgevallen, maar zojuist kwam mijn mama langs en zij zei dat ze het al goed kon zien. ik heb bij de start mijn buikomvang gemeten en zojuist nog eens, en kijk ik ben daar al meer als 5 cm kwijt. ik vind mijn gezicht ook al strakker eruit zien. nu nog de kilo's.
ik reageer niet veel in deze topic, maar ik volg wel. door deze topic heb ik het gevoel dat ik niet alleen aan het diëten ben. allemaal samen, en iedereen op zijn eigen tempo en met zijn eigen methode, komen we er wel!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:00

Iedereen goed bezig! Ik heb mog niet zo'n last van cravings,
Maar als ik daar aan toegeef ben ik ook niet meer te stoppen dus 1 dag werkt imo niet. Dan heb je weer je suiker en blijf je er naar verlangen..

Hier sta ik al 3 dagen stil grrr.
Moest ook wel na 5,4 kilo in 2,5 week maar toch :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:16

Vreetbuien heb ik ook nog niet zo veel last van gehad, maar ik wil het een beetje voor zijn door gewoon 1 dag in te plannen waarop ik alles eet waar ik heel veel zin in had en dat ook tel, zodat ik weer een beetje een realisatiemomentje heb hoe veel ik weer ga aankomen als ik weer elke dag zo ga eten.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:23

Hier ook geen last van vreetbuien, en ik weet dat ik soms best wat lekkers mag pakken maar dat doe ik bewust niet..
Net zoals gister met mn vader en de chips... kan er wel 1 nemen maar daar blijft het dan niet bij. Dus neem het gewoon niet.

Ga zaterdag met wat vriendinnen oppad, en neem dan wel wat lekkers!
Vandaag gewogen en weeg nog hetzelfde, dus die val van Mn paard gister heeft niets raars gedaan! :D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:29

Ik wil vanmiddag naar mijn werk yoghurt met appel en cruesli meenemen maar dan al samen in een bakje, maar houdt appel zich zolang goed?

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:31

Amandavd schreef:
Ik wil vanmiddag naar mijn werk yoghurt met appel en cruesli meenemen maar dan al samen in een bakje, maar houdt appel zich zolang goed?

Als het goed in de dressing zit wel.

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:35

Het is niet waar!
Wat?!

Ik ben 'nog maar' 1 kg kwijt maar ik kan nu al weer truien van maat M aan. Normaal had ik L.
Vind het best vreemd maar ben wel super blij.

Dat zou beteken dat ik wel meer cm ben kwijt geraakt

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:42

Qua kilo's gaat het bij mij ook minder hard dan cm's hoor!

'Pas' 12 kilo kwijt, maar wel van XL en L (vaker XL dan L) bovenkleding en broeken naar S en M maten. :)

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:17

Hoe zit dat eigenlijk?
Zelf zie ik ook dat ik slanker wordt, dus dat zullen de centimeters dan wel zijn, maar qua kilo's niet een heel spannend resultaat. Weet iemand hoe dat dan werkt?
Want je zou denken dat als er centimeters af gaan dat die dan wel ergens af gaan als vet ofzo? Waarom zie je dat dan niet op de weegschaal?

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:19

Gisteren uit eten geweest. Maar braaf water met citroen erbij en geen toetje, dus de schade is hopelijk beperkt gebleven.

Vandaag weer even pas op de plaats, net mijn 2 broodjes naar binnen gewerkt met kaas en eentje met rosbief en ei. Best verwennerij en qua calorieën prima te doen. Vanavond bloemkool, 1 aardappel en 2 tartaartjes en dan hou ik nog ruimte over voor een tussendoortje.

Vandaag een sportschool rustdag, maar morgen moet ik er weer aan geloven.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:20

MarlindeRooz schreef:
Amandavd schreef:
Ik wil vanmiddag naar mijn werk yoghurt met appel en cruesli meenemen maar dan al samen in een bakje, maar houdt appel zich zolang goed?

Als het goed in de dressing zit wel.


Dankjewel!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:52

Het verschil in cm en geen weegschaal, wellicht verlies vet en aanmaak spier? Geen idee hoor :=

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Britta31, DogWords, gaucho, Sjafrane, TessaxQuincy, viphorse en 43 bezoekers