paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:36

Goed dat je volhoud EW! Je zal hopelijk snel het gewenste resultaat zien :) je beweegt best veel, kan het misschien niet zijn dat je lichaam gewend is aan die beweging? En dat het niet zo veel meer doet. Ik weet nog dat ik altijd 27km fietste naar school, in het begin of na de zomervakantie vloog het eraf, maar later raakte mijn lichaam er aan gewend.

Welkom alle nieuwen! :D
Veel succes gewenst allemaal.

Ik ben vanmiddag naar de stad geweest, eigenlijk alleen voor fijne speakers voor m'n werk en om iets terug te brengen. Ik kwam natuurlijk met meer terug :')
Ze hadden overal sale dus ik heb mezelf nieuwe sportkleding cadeau gegeven als motivatie :D een leuke bijkomstigheid is dat ik (eigenlijk standaard) een XL broek had gepakt. Deze was voor het mooie te groot :D *\o/* geeft een goed gevoel!
Vanavond naar de sportschool :)

♥♥♥♥♥


blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:57

Goed bezig iedereen die is afgevallen! *\o/*

En enigszins met schaamte kom ik weer in dit topic haha.. Vorige week melde ik nog blij dat ik in 1 week 5,5 kg was afgevallen, maar toch vertrouwde ik m'n weegschaal niet helemaal. Dus: maandag opnieuw gewogen en ja hoor, ben uiteindelijk maar 1,5 kg afgevallen, 3,5 kg in totaal :)

Opzich vind ik dat niet erg, het is maar goed dat het wat langzamer gaat maar goh dat was toch wel leuk 7,5 kg in 1,5 week :')

Verder, net als iemand een paar pagina's terug een soort 'afvalkalender' gemaakt. Gewoon een papiertje met 6x5 hokjes waarin ik die kilo's die ik voorbij ben kan afstrepen. Nu wil ik bij elke 6 kg mezelf een 'beloning' geven, en dan geen eten. Wat zouden jullie doen? Zo ziet mijn lijstje er denk ik uit:

6 kg: ?
12 kg: nieuwe sport outfit
18 kg: nieuwe bikini
24 kg: strippenkaart western lessen
30 kg: weekend Disneyland Parijs :o

Overigens weeg ik 81 kg als ik 24 kg kwijt ben, is dit een fair gewicht om weer te gaan paardrijden? Ik ben 1.69 cm ongeveer. Misschien echt een mooi doel als ik 79,9 kg weeg :) Als ik 30 kg ben afgevallen stel ik mezelf wel een nieuw doel, eerst die 75 kg maar eens bereiken! *D

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:57

Goed bezig allemaal weer! :D
En welkom voor de nieuwe mensen die zich gemeld hebben!

Ik heb het even moeilijk := Gister de hele dag keurig gegeten, savonds kwam de groente en wat ook even goed mn neus uit... Dus zat gister als avond eten aan een afbakbroodje met kip kerrie :')
Vandaag wel weer goed bezig!


En vanmiddag van mn paard gevallen :')
Hopelijk ga ik niet extra vasthouden omdat mn spieren een flinke opdonder gehad hebben :=

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:01

@blubblabhoi: ik vind 81kg zeker netjes om weer te beginnen rijden hoor! :-) dat is ongeveer waar ik zat toen ik weer begon. Inmiddels weer 87kg helaas, maar paard heeft er echt geen moeite mee. Veel licht ook aan je manier van rijden.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Ylvy
Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:18

Hier merk ik vooral dat ik de motivatie terug moet vinden.
Hoewel het geen ongezonde dag was, was het wel teveel.

Vaak eet ik tussendoor stiekem ook nog wel eens wat. Ik hoop echt dat ik de motivatie heeeel snel weer terugvind die ik voorheen had. Dat weekje Engeland was echt niet goed voor me.

Melis, een keertje kipkerrie is echt niet zo erg. Ik eet ook wel eens kip samoerai op MN brood.

Geweldig dat je het ook merkt in je kleding Kelly!

Iets is beter dan niets blubba, er is vooruitgang en nu klopt het echt :)

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:22

Hoe groot is je paard? 81 is voor een normaal paard prima te dragen hoor :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:24

Ik heb helaas geen eigen paard :=

Wel een grote wens om na m'n opleiding en een aantal jaar werken m'n eerste eigen paard te kopen :)

Bumblehorse
Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:32

wat is iedereen goed bezig!
Ik ga dit weekend terug naar Belgie (woon in the UK) en wil echt elke dag frietjes eten :+
haha waarschijnlijk niet hoor, maar voorlopig zitten de frietjes in mijn hoofd :P

Ik probeer bij t houden, maar jullie gaan zo snel!

En als je het gewicht van je paard neemt en dat deelt door 6, dat zou ongeveer moeten zijn wat hij zou kunnen dragen. Dat zij mijn stalhouder toch.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:39

Nee in belgie wafels met chocolade <3

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:48

Bumblehorse schreef:
wat is iedereen goed bezig!
Ik ga dit weekend terug naar Belgie (woon in the UK) en wil echt elke dag frietjes eten :+
haha waarschijnlijk niet hoor, maar voorlopig zitten de frietjes in mijn hoofd :P

Ik probeer bij t houden, maar jullie gaan zo snel!

En als je het gewicht van je paard neemt en dat deelt door 6, dat zou ongeveer moeten zijn wat hij zou kunnen dragen. Dat zij mijn stalhouder toch.



Ja zoiets heb wel eens gelezen rond de 15 procent.

Dus als je een paard van 500 kg heb dan is het 75 kg

Heeft iemand trouwens tips voor te sporten? Ik werk in Rotterdam en ik vertrek dan om 7.10 van huis en kom om 18.15 weer thuis om vervolgens te eten. Daarna ga ik naar mijn paard, waar ik op zijn snelst om 8 uur thuis ben en anders om 9 uur of later.

Ik loop een half uurtje in mijn pauze, maar zou graag meer doen.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:20

Oh men... zit samen met mn vader een film te kijken.. en hij trekt opeens allemaal lekkere chippies uit de kast :+ :=

Haal zelf al niets in huis, gewoon om die verleiding niet te hebben. Maarja bij mn ouders in huis kan dat natuurlijk niet :')
Maar ik neem niets! Heb net lekker kop thee gemaakt, en daar doe ik het mee!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Femek2902
Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:21

Melanietje: Is het een optie om met je paard te sporten? Wandelen, hardlopen, lange teugelen of fietsen zijn allemaal dingen waarbij je zelf ook kcal verbrand :)

Ik las ook een aantal mensen over avond cravings. Dat is ook mijn grote probleem. Bij mij helpt het om later avond te eten, dus rond een uur of zeven/half acht met heel veel groente. Zodat ik ook echt vol zit maar niet teveel kcal binnen krijg. En dan savonds veel thee te drinken en rond een uur of 9/10 nog iets kleins te nemen. Bijvoorbeeld worteltjes of van die lu crackertjes of een rijstwafel.

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:31

Femek2902 schreef:
Melanietje: Is het een optie om met je paard te sporten? Wandelen, hardlopen, lange teugelen of fietsen zijn allemaal dingen waarbij je zelf ook kcal verbrand :)

Ik las ook een aantal mensen over avond cravings. Dat is ook mijn grote probleem. Bij mij helpt het om later avond te eten, dus rond een uur of zeven/half acht met heel veel groente. Zodat ik ook echt vol zit maar niet teveel kcal binnen krijg. En dan savonds veel thee te drinken en rond een uur of 9/10 nog iets kleins te nemen. Bijvoorbeeld worteltjes of van die lu crackertjes of een rijstwafel.


Ja ik kan niet rijden is nog niet zadelmak, maar in het donker kan ik zo weinig in het weekend met redelijk weer ga ik wandelen met hem minstens 45 minuten. Maar dan moet het weer meezitten... hardlopen deed ik vroeger maar heb moeten stoppen vanwege fysieke problemen. Wil straks wel weer gaan proberen maar dan wil ik eerst een paar kilo lichter zijn in verband met mijn gewrichten.

Door de weeks doe ik rechtrichten aan de hand met hem 1 a 2 keer.

Zodra het weer licht is 's avonds heb ik ongekend veel mogelijkheden, want dan kan ik fietsen of lopen naar mijn paard en doordeweeks ook lopen met hem.

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:37

Ohhh _MelisS heel herkenbaar := mijn moeder zit hier op dit moment ook met een groot pak chips...
Heb nog maar gefrustreerd een potje yoghurt met fruit uit de koelkast getrokken :+

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:43

Ik heb net lekker een 30 gram zakje snack a jack rijstwafels chippies gegeten :D <3

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:43

billionache schreef:
Ohhh _MelisS heel herkenbaar := mijn moeder zit hier op dit moment ook met een groot pak chips...
Heb nog maar gefrustreerd een potje yoghurt met fruit uit de koelkast getrokken :+


Super goed!! +:)+
Ik ben ook echt gewoon trots dat ik niets genomen heb!
Wij kunnen dit! :)F

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:03

Goed bezig dames!! Ik ben druk bezig mijn kerstpakket te negeren wat hier al weken staat met allemaal lekkers er in. Gelukkig wordt het steeds makkelijker:)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Femek2902
Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:06

Maar Melanietje hoezo kan je niet in het donker lopen of fietsen? Woon je in zo'n onveilige buurt? Misschien een optie om naar stal te fietsen? Of naar je werk? Of op je werk elk uur/ elke twee uur een keer de trap op en af te lopen? Ik snap heel goed dat je na 9 uur niet echt meer zin hebt om uitgebreid te gaan sporten. Vandaar al mijn 'tussendoor' sporten. Anders misschien 1 of 2 keer in de week een avondje niet naar je paard maar een leuke teamsport uitzoeken om te doen? (Dat moet dan wel kunnen met de verzorging van je paard en je financiën :) )

Ik ga zelfs in het donker met mijn pony wandelen, reflectiedingen aan en lichtjes om en gaan met die banaan. Maar ik snap dat dat met een jong paard niet helemaal een veilige optie is.. Met mijn pony doe ik het zelfs alleen als hij echt lekker rustig is en anders ook niet.

Wow, lekker bezig allemaal!! Niet snacken terwijl anderen dat wel doen is echt pittig! Top!

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:09

Wat zijn jullie goed bezig!

@ blubblabhoi: welkom terug! En alsnog een heel goed resultaat hoor, super!

@ Meliss: zooo herkenbaar! En soms geef ik er ook gewoon lekker aan toe :D zo lekker op zijn tijd!

@ billionache: goed bezig! Hopelijk geniet je van je yoghurt *D

@ Jester: ooh, die zijn zo lekker! Bij voorkeur de sour cream <3 vandaag in de winkel gezien en niet meegenomen :') volgende keer kan ik dat niet nog een keer hoor haha.

@ Monser_tos: super goed! Kan je er niets mee doen? Weggeven ofzo? Dan staat het er niet steeds zo naar je te zwaaien :j

Hier vanmiddag een heel eind gewandeld, mijn 10.000 stappen ruim gehaald. Mijn zusje gaat begin juni trouwen, dus we zijn nep-rozenblaadjes gaan kopen bij de Action, daar zijn we via de recreatieve route heen gewandeld en via een andere terug. En vanavond weer serie gekeken op de laptop tijdens crosstrainen. Hou het nu al langer vol dan in het begin *\o/*

Nora <3
Meike <3

fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:28

Welkom aan alle nieuwe

@TS: Balen dat je zo blijft schommelen. maar aan de andere kant ook heel nomaal en dat weet je. Je kunt best elke dag wegen, maar misschien kan je eens opschrijven elke dag hoeveel je dan weegt, en dat je dan na een week wel bent afgevallen? Daarom weeg ik me maar 1x per week, anders word ik er echt niet vrolijk van..

@Meliss: Wat goed dat je van de lekkere dingen bij je ouders af kan blijven! Zo sterk ben ik nog niet helemaal.

@Blubblabhoi: Ziet er goed en leuk uit, dat belonings rijtje. Hoop voor je dat je snel Disney kan boeken. Ikzelf heb ook de 80kg grens wanneer ik weer opzoek wil naar een bijrijdpaard.

@Ylvi: heel herkenbaar, hier ook de motivatie erg zoek maar heb mezelf een virituele schop onder mijn hol gegeven en ga vanaf morgen weer vol goede moed verder. Dan kan jij ook!

@Melanietje: Ik heb na mijn werk ook vaak geen zin meer om te sporten. Ik ga altijd op de fiets naar mijn werk en ik probeer nu soms een omweg te maken, dat ik een half uur langer onderweg ben. Of heel soms als ik echt zin heb sta ik sóchtens een uur eerder op om te wandelen. (Komt zelden voor, ik ben geen ochtendmens maar een nachtdier.) Ook heb ik een Wii thuis waarop ik oefeningen doe zoals half uur steppen enzo. Je verbrand niet super veel, maar hey, alle beetjes helpen, toch?

Dat avondsnacken is zooooo herkenbaar. Ik kan het redelijk goed volhouden, had het slechter verwacht..

@

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:40

@femek2902, ik had het over de omgeving bij mijn paard. Op zich zou ik thuis wel kunnen wandelen en of fietsen.

Maar in het donker nu naar stal te gaan op de fiets doe ik niet, mijn stal ligt namelijk in het bos en dat vind ik zelf dan niet prettig om te fietsen en/of wandelen met of zonder paard.

Zou eens moeten kijken of ik misschien iemand kan regelen die dan 1 a 2 x in de week wilt mesten. Doe het zelf stal ;)

@ fohadie: helaas is naar mijn werk fietsen geen optie woon in Roosendaal en werk in Rotterdam. Ik ga wel standaard met de fiets naar het station.

@ de rest echt goed bezig zeg!! ik kan dat echt niet weerstaan als iemand anders zit te snoepen en vooral niet met chips


fohadie
Berichten: 4258
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:49

Dan kan je vanaf het station een omweg nemen, of de andere tips die ik gaf. :+

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:53

fohadie schreef:
Dan kan je vanaf het station een omweg nemen, of de andere tips die ik gaf. :+


@ fohadie en femek2902: ik ga zeker jullie tips proberen!

JesdaJinn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:01

Wat vinden jullie van die droge stokjes met wat zoute spikkeltjes er op?
Ben ff de naam kwijt. Wij noemen ze hier stokjes thuis maar dat zal vast niet de naam zijn.
Dat zout is natuurlijk niet goed maar heb vanavond 20 stokjes gehad. Ja, uitgeteld maar vroeg me toch af of het goed is. Goed zal het niet zijn maar denk sws beter dan hamkaas chips (jammie) of borrelnootjes

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:08

Super motiverend topic dit :D

Had net nog een craving-momentje, dus wat tomatensoep genomen met een sneetje speltbrood. Beetje 'veel' gesnackt vanavond, maar heb niet ontbeten (geslapen tot 11u) dus dat compenseert wel :Y)

Enige waar ik momenteel tegenaan loop is dat ik examens heb. Tijdens pauzes probeer ik wel een stukje te gaan wandelen met de hond, maar echt sporten komt er niet van momenteel...

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goner, Kaetibangsi, Lizzah, loesje4600, purny, stella92 en 43 bezoekers