paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:01

Je kunt erwtenpasta of linzenpasta kopen bij de AH.

Dat is pasta gemaakt van erwten of linzen (ziet er precies hetzelfde uit alleen dan groen of rood gekleurd). Je krijgt én meer groentes binnen, én je vermijd de witte pasta's.

Dan lekker met een tomatensausje en wat verse paprika, tomaten en olijven erdoor gooien?

Super simpel, je proeft er niks van en supergezond! :)


MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:02

penne met tomatenpuree, spinazie, kookroom en verse basilicum. Daarnaast kan je nog een bak salade maken zodat je minder pasta hoeft te eten. :P

Ik eet vanavond burrito's met lekker veel creme fraiche, dus mijn lunch is wat minder (1 tosti) en heb wat snackworteltjes om te snaaien. :j

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:04

Persoonlijk zou ik dan geen witte penne en kookroom kiezen als je voor een magere maaltijd wil gaan... Maar dat is persoonlijk. :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:07

Bedoelde trouwens deze pasta: https://www.google.nl/search?q=erwtenpa ... oQ_AUIBigB


En tip voor mensen die gezonde spaghetti willen maken: courgette door de deegmolen heen doen, dan krijg je spaghetti slierten van courgette. Dan een beetje tomatensaus, kikkererwten/linzen of wat je er maar lekker door vind. Je hebt je extra groentes en vermijd witte pasta's! ;)

JesdaJinn
Berichten: 10432
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:14

Wat wij nu hebben is idd volkoren pasta (macaroni) met groente (heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel) en wel gehakt

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:19

Picassox schreef:
Persoonlijk zou ik dan geen witte penne en kookroom kiezen als je voor een magere maaltijd wil gaan... Maar dat is persoonlijk. :)

Daarom maak ik er ook salade bij zodat je maar een handje penne nodig hebt. Je kan inderdaad ook volkoren pakken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:20

Picassox schreef:
Persoonlijk zou ik dan geen witte penne en kookroom kiezen als je voor een magere maaltijd wil gaan... Maar dat is persoonlijk. :)

Kookroom kan imo afhankelijk van de portie en de hoeveelheid prima. Een scheutje (50 ml) is 105 kcal, 26 per persoon. Vind dat echt prima te doen eigenlijk :))

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:27

Inderdaad gewoon bijhouden wat je eet, je kan heel gezond eten maar als je daar teveel van neemt val je alsnog niet af. MyFitnessPal vind ik daarvoor erg handig, staan heel veel voedingsmiddelen in en je kan zelf recepten toevoegen :-)

Die aftelkalender die voorbij komt is een leuk idee zeg :wow: ga er ook maar ééntje maken!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:27

Ik doe er ook altijd een scheutje in hoor!

En tip: Eerst knoflook en ui bakken in olie en dan afblussen met rode wijn! Daarna de saus in de pan doen. :9 Geeft zoveel meer smaak!

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:32

Vandaag gaat niet helemaal zoals gepland... Mijn lunch een zelfgemaakte ananas/mango smoothie was helaas niet meer goed. Dus maar in de stad een broodje gehaald. En net vanavond gaat mijn moeder pannenkoeken met snert maken.

Heb maar geappt dat ik niet mee eet anders is mijn harde werk zo ongedaan gemaakt.

Kingeping
Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:34

ohhw mijn moeder heeft gisteren spaghetti gemaakt van een courgetten in een spiraalsnijder!

Het was zo lekker, dat ik nu ook zo/n ding ga kopen
Ze had een saus gemaakt van tomaten pure en verse groenten en als laatste deed ze de courgette slierten erbij en 5 minuten mee laten sudderen :0

wat echt lekker!
[ img ]

Jester_
Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:38

_KellyAV schreef:
Wat heb je gekocht? :D
En mag je nieuwe rijlaarzen voor jezelf?

Ik heb nog petries in de kast staan, super mooi zijn ze. Heb ze denk ik een x of 10 aangehad... Krijg ze echt niet dicht. Ze moesten als wedstrijd laarzen gaan dienen, maar ik denk dat ik er maar mee ga trainen tegen de tijd dat ik ze pas. Heb al weer bedacht dat ik zwarte wedstrijd laarzen wil :') maar die mag ik pas als ik op gewicht ben


Jaa wil graag gewoon mooie zwarte! Cavallo of petrie.

En net een saddle jewel voor me nieuwe zadel gekocht :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:39

Snert is niet ongezond hoor! Dan neem je gewoon geen pannenkoek :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:41

Jester_ schreef:
Snert is niet ongezond hoor! Dan neem je gewoon geen pannenkoek :j

Nooouuu... Mijn moeder maakte laatst traditionele snert en wat er uiteindelijk per portie in zat sloeg ik toch wel even van achterover. Er zitten geen dingen in die per definitie ongezond zijn maar er zitten zeker flink wat kcal in

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:42

Jester_ schreef:
Snert is niet ongezond hoor! Dan neem je gewoon geen pannenkoek :j


Ja maar het probleem is juist dat ik de snert niet lus :')

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:46

Een pannekoek is per definitie ook niet slecht hoor, gaat er om wat je er op doet. Natuurlijk wel redelijk wat koolhydraten, maar als je vandaag nog gaat sporten is dat ook geen drama.
En natuurlijk volkoren pannekoeken maken :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:50

Ik zie verdomd vaak mensen op paarden rijden die toch echt veelste zwaar zijn. Niet alleen op bokt maar ook op social media. Ze moeten het zelf weten maar ik vind het soms ook echt niet kunnen en te ver gaan. Voor je eigen plezier gaan rijden terwijl je paard(Ookal geeft je paard niks aan) eronder lijd.

Iedereen moet het inderdaad zelf weten maar mensen hebben toch wel gezond verstand?!

bontje

Josien_
Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:03

JesdaJinn schreef:
Wat wij nu hebben is idd volkoren pasta (macaroni) met groente (heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel) en wel gehakt


Dit eten wij vanavond ook!

Die zie ik ook regelmatig hoor, mensen die gewoon op hun paard stappen ondanks dat ze echt zwaar zijn.
Maar vind het wel lastig om dan te beoordelen of het nu zielig is of niet.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:39

Ik heb me zo ontzettend schuldig gevoeld, de laatste keren dat ik gereden heb. Dat was op een Haflinger, flink ouderwets type, maar toch. Toen was ik overigens een stuk lichter :p

Vanmorgen voor mijn vriendje havermout/ei/banaan pannenkoekjes gemaakt, was een succes! Vanmiddag weer lekker gewandeld en genoten van alles dat wit is (mist+vorst) en straks ga ik een pastasalade maken: biologische hele granen schelpjes, beetje feta, cherrytomaatjes, rucola, paprika, pesto en champignons :)

Goed bezig iedereen!

Nora <3
Meike <3

Jester_
Berichten: 12257
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:56

Tja ik ben best zwaar dus, 86 met je zadel etc erbij nog. Maar ik voel me niet schuldig hoor.. hij kan me best dragen maar voor het mooie moet er gewoon nog minstens 10 af :j


[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Butterfly
Berichten: 2856
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:10

Leuke foto Jester! Vind Florion zo'n mooie naam!
Met 86 zal ik me vast ook niet schuldig voelen, ik denk dat ik voor die tijd ook niet op een paard ga zitten eigenlijk :P ik loop wel mee met mijn zusje van 6, die begint net :D

Ik eet vandaag vooral heel veel dat niet voorgekauwd in MFP staat, dus ik fragmenteer mijn eten :') heb net alles voor avondeten gewogen haha, niet best. Een halve dit, een halve dat, halve portie van dat, 37 gram van dat 8-)

Nora <3
Meike <3

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:15

Vind dat lastig hoor om voor iemand anders te beoordelen. Heb het zelf ook al een paar keer misgeschat.

Dat ik dacht dat iemand zwaarder was dan mij omdat die breeder of meer buik had en dan lichter qua kilo's was en ook andersom.


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:53

Vanochtend weer eens op de weegschaal gestaan, -1,6 kg *\%/*
Dat maakt nu -3,4kg vanaf mijn start op 4 januari :):)

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:57

Jester_ schreef:
Tja ik ben best zwaar dus, 86 met je zadel etc erbij nog. Maar ik voel me niet schuldig hoor.. hij kan me best dragen maar voor het mooie moet er gewoon nog minstens 10 af :j


[ [url=m/Jjm1yK.jpg]Afbeelding[/url] ]


:+ ik bedoel daarmee ook geen mensen onder de 100 kilo, ligt er ook aan wat voor type paard en verschillende factoren.

bontje

leenbeesje
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:57

_Melanietje_ schreef:
Vind dat lastig hoor om voor iemand anders te beoordelen. Heb het zelf ook al een paar keer misgeschat.

Dat ik dacht dat iemand zwaarder was dan mij omdat die breeder of meer buik had en dan lichter qua kilo's was en ook andersom.


Dit gevoel heb ik ook, ik pas ook niet binnen het ideaalbeeld en krijg dat ook regelmatig te horen. Ik was hier wel heel erg mee bezig voor men zwangerschap en er na ga ik gewoon terug door, maar ik weeg 15kg minder dan mijn broer en die vind niemand te zwaar.

Jester ziet er ook helemaal goed uit te paard, zo zie ik er niet uit met 86kg

Ik heb wel 3 jaar niet gereden omdat ik toen echt te zwaar was om te rijden, ik ben toen 35kg afgevallen en ik ben er nog steeds mee bezig... nou ik kan wel zeggen dat het verdomd veel pijn doet als mensen zeggen dat ik zo'n goed paard niet verdien (een minder goed paard mag meer gewicht dragen?)

Ik ga dadelijk voor de eerste keer havermoutwafels proberen te bakken :) ben benieuwd wat dat gaat geven

I-Jana (Dayano x Rajco)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazzy, Destinietje, furious, Jet, linda2008, miamivice, Morris, mvdende, MyrtheJ, purny, redbutton, san4nie, Sjofel, Sokje_6, Sweetgirl1, VuurVleugels en 169 bezoekers