Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:25

Hoi dames,

ik geef het topic maar weer even een schopje omhoog :)
Hebben de fervent kampeerders al een nieuwe vakantie geboekt voor het voorjaar en de zomer?

Wij hebben afgelopen zondag de knoop doorgehakt en gaan heerlijk 2,5 week naar Zuid-Frankrijk; de Provence. Uurtje rijden naar de Middellandse Zeekust en verder centraal gelegen in het gebied. Hopelijk de mogelijkheid om mooie wandelingen te gaan maken! :)

We gaan met z'n tweeën en onze hond met de tent op pad. Heb er nu écht al weer zo'n zin in! Ben al wel een beetje aan het rondspeuren naar eventueel een vouwwagen. Zijn er hier dames die daar ervaring mee hebben en deze willen delen?

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.



Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:28

Hier weer hetzelfde, in juni met tentje op een camping op de Veluwe.
Afgelopen jaar overigens ook nog in de zomer een weekend naar zeeland geweest met tent.
Allebei heerlijk! Maar hoop dit jaar op iets minder regen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:28

waar zit je precies blinnii?
wij gaan ook naar de Provence. Bovenkant dit keer en daarom onbekend voor ons. Wij zitten vlakbij Sisteron

...

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:31

<3 Zuid-Frankrijk, heerlijk! Mooi wandelen, maar vooral het kanoën vond ik er práchtig!

Wij gaan dit jaar weer lekker op het water kamperen, met ons bootje, maar waarheen weten we nog niet. Wie weet wel een paar dagen naar Helgoland :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:31

Wij zijn geen kampeerders meer. We hebben een stacaravan gekocht. Staat wel op de camping waar we ook al kwamen met de toercaravan.

Dus als iemand interesse heeft in een ruime Adria met grote voortent??

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:35

Ken nog wel mensen die op zoek zijn naar een caravan in onze directe omgeving. Zit er een vast bed in?

Wij gaan wel weer lekker met de caravan op pad, in de mei vakantie en in de zomervakantie. Zelfde camping als vorig jaar voor de zomervakantie want dat was heel goed bevallen.

Alvaron
Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:20

Kampeervakanties boek ik niet. Gooi gewoon de tent in de auto en zie wel waar ik uitkom. Nu ga ik niet echt hartje hoogseizoen, maar ik zoek ook niet de grote massale kampeerterreinen maar eerder de kleine camping municipal. Vorig jaar voor het eerst 1x meegemaakt dat daar voor 1 tentje/1 persoon geen plek meer was en dat was omdat er een net op dat moment een triathlon gehouden werd.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:22

Jup, wij gaan weer naar Charme dit jaar :D

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:50

Ik heb nog niet geboekt maar ben wel al aan het orienteren. We willen heel graag naar Denemarken en Zweden maar we houden allebei ook wel echt van lekker weer.... Dus ik houd de Italiaanse meren als alternatief. Maar dan wel 1 van de kleinere meren. Helaas moeten we nog wachten tot eind augustus maar we hopen ook een paar weekenden weg te gaan, op een camping van Staatsbosbeheer bijvoorbeeld.
De bus staat net weer bij onze kennis voor een nieuwe accu en bekleding van het bestuurdersdeel, ivm plaatsing van pilotenstoelen van de winter. Dan is de binnenkant echt helemaal klaar.
Willen we volgend jaar nog stickeren en leuke velgen eronder :-)

~Turbohoof Solutions ~

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:12

SusanH schreef:
Ken nog wel mensen die op zoek zijn naar een caravan in onze directe omgeving. Zit er een vast bed in?


Ik stuur je een pb.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:20

Wij gaan dit jaar naar Normandië.
Vorig jaar hebben we een dagje Verdun gedaan op onze reis naar Luxemburg vanuit midden Frankrijk en dat vonden wij zo indrukwekkend dat we een route willen doen door Frankrijk die gericht is op de wereldoorlogen.

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:39

Wij gaan weer op trainingskamp, camperen met 7 honden. In Hessen. Hebben er weer zin in.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:57

Siersma schreef:
Wij zijn geen kampeerders meer. We hebben een stacaravan gekocht. Staat wel op de camping waar we ook al kwamen met de toercaravan.

Dus als iemand interesse heeft in een ruime Adria met grote voortent??

Is het een 4-persoons caravan?

Klinkt heel goed Bliinni, willen wij ook nog graag eens naartoe.

Wij zijn er al wel over aan het nadenken geweest, maar weten nog niet zo best wat we willen. We hebben namelijk een baby van nu 3 maand oud dus we gaan over een paar maand eerst eens een weekend op pad en dan in een huisje.
Het liefst gaan we kamperen, maar met een tent zien we dat niet zo zitten.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Hier nog niet echt een idee. Vorig jaar hebben we Normandië gedaan. Was erg gaaf en indrukwekkend. Sowieso gaan wij niks boeken gaat prima zonder. We willen wel graag naar het zwarte woud in Duitsland maar heb nog niet echt het idee van een camping. Dat is toch anders dan in Frankrijk qua hoeveelheid

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:13

Henrieke, kan voor 4. Zit een vast bed in voor 2 en de eettafel is om te bouwen naar een bed. Er zit ook een extra stuk bij wat je aan de voortent kunt maken en als slaapkamer kan gebruiken.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:30

Je hebt pb :-).

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:32

Nope, nog geen plannen. Er gebeuren wat dingen, zowel privé als zakelijk, die plannen onzeker maken. Voordeel van een klein caravannetje is wel dat je heel gemakkelijk kunt besluiten te vertrekken en maar zien waar je uit komt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:41

Ja heb al geboekt :D.
Sinds kort zijn mijn ex en in uit elkaar, maar ga van de zomer lekker alleen kamperen met mijn zoontje. Blijf nu wel in Nederland, maar dat mag de pret niet onderdrukken.
Mijn broertje wil eventueel wel komen helpen de voortent op te zetten, maar misschien kijk ik ook wel voor een nieuwe en dan lichtgewicht. Maar dat zie ik nog wel even.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:29

We weten nog niet waar we dit jaar met de vouwwagen naar toe gaan. Zit al een tijdje thuis met een burn-out, dus we kijken hoe het op dat moment gaat. Het wordt in ieder geval een kleine gezellige camping, land maakt niet uit. Iemand nog tips?
En over 2 weken naar de svr beurs, ideeën op doen.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:58

Misschien heel anders dan de meesten hier, maar toch kamperen wij ook regelmatig...

Met de kerst hebben we onze nieuwe tent uitgeprobeerd, heel goed bevallen! Lekker een paar dagen samen er tussenuit.
(voor degenen die denken dat wij gestoord zijn om met kerst te kamperen, ik woon in Australie ;) )

In april gaan we 2 weken naar Northern Territory, waarvan we 1 week op een camping verblijven in een tent of een cabin, dat weten we meestal pas als we daar aankomen :+

En hopelijk in September naar een festival in Victoria. We hebben het een klein beetje op de lange baan geschoven omdat de kaarten nogal duur zijn en we nu even geen geld hebben, maar als we in mei terug zijn van vakantie gaan we kijken of er nog kaarten zijn en als we dan geld hebben, gaan we zeker die kant op.

Verder gewoon weekendjes weg. Tent, hengels en koelbox in de kofferbak op vrijdag middag en dan zien we wel. Alleen ff wachten tot de schoolvakantie voorbij is, nu zit alles stampvol.

Ik zie leuke bestemmingen voorbij komen hier zeg! Veel plezier allemaal en geniet van de voorpret!

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:27

Esther_ schreef:
Het wordt in ieder geval een kleine gezellige camping, land maakt niet uit. Iemand nog tips?

In eigen land: camping Het Goeie Leven in Eerde. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was er heerlijk! Een week van te voren een plekje gereserveerd (we wilde het weer een beetje afwachten) en toen was er nog volop plek. Was net iets buiten het seizoen.

Dit jaar hebben wij vakantie tussen hemelvaart en pinksteren, en eind augustus/begin september.
Ik wilde die jaar eigenlijk een keer buiten Nederland gaan. Dus vandaag op zoek naar schattige kleine, niet suffe campings... wat kom ik tegen? Een super leuke camping (www.inhetwijland.nl), wederom in Nederland. Dus... even kijken wanneer we dat doen en wanneer we naar het buitenland gaan met onze tent en hond.

Iemand nog suggesties voor iets leuks voor een weekend in de buurt van de Veluwe?

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:43

Pikkepor schreef:
Esther_ schreef:
Het wordt in ieder geval een kleine gezellige camping, land maakt niet uit. Iemand nog tips?

In eigen land: camping Het Goeie Leven in Eerde. Wij zijn er afgelopen zomer geweest en het was er heerlijk! Een week van te voren een plekje gereserveerd (we wilde het weer een beetje afwachten) en toen was er nog volop plek. Was net iets buiten het seizoen.

Dit jaar hebben wij vakantie tussen hemelvaart en pinksteren, en eind augustus/begin september.
Ik wilde die jaar eigenlijk een keer buiten Nederland gaan. Dus vandaag op zoek naar schattige kleine, niet suffe campings... wat kom ik tegen? Een super leuke camping (http://www.inhetwijland.nl), wederom in Nederland. Dus... even kijken wanneer we dat doen en wanneer we naar het buitenland gaan met onze tent en hond.

Iemand nog suggesties voor iets leuks voor een weekend in de buurt van de Veluwe?

Ziet er apart uit, ga ik ook eens nader bekijken :j

http://www.niesjeshof.nl klein, simpel, netjes en gezellig.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:03

Bij de Veluwe zit zoveel. Welke kant van de Veluwe zoek je? Of maakt dat niet uit? Dit is wat ik zo even vind:

http://www.nieuwbeekdal.nl/camping-faciliteiten/

http://www.wijnhoeve-minicampingdeveluwe.nl/

toevallig beiden in/bij Otterlo, onderstaande camping is bij Loenen aan de andere kant van de Veluwe. Kun je bijvoorbeeld naar de Posbank en de Loenermark, wat schitterend is.

http://minicampingmolenallee.nl/

En niet helemaal de Veluwe maar misschien ook leuk door de afwisselende omgeving:

http://www.tesseplekke.nl/

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:11

We hebben een tentoonstelling en workshop met de hond in Hoenderloo (2 dagen achter elkaar). Dus zolang het op rij afstand is, vind ik het prima!
Bij voorkeur een kleine, gezellige camping. En iets unieks zijn we helemaal voor te porren.
De Niesjeshof ziet er heel netjes uit!

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:36

Wij huren weer een kleine camper.
We hebben nu in gedachte om richting zuid Polen, Slowakijke, Tsjechië te rijden, maar wellicht hebben we volgende week wel weer een ander idee :+
We zien het wel zodra we weg rijden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Essie95, jasmijn16, kosseh, madeinspace, Silly_Woman en 72 bezoekers