paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:55

Jeetje wat gaan jullie hard! :D

Ik heb afgelopen vrijdag op de weegschaal gestaan, en was toch wel een beetje verrast! 2 januari begonnen op 74 en na 11 dagen 71! Gewoon 3 kg eraf...
Bij mij gaat een koolhydraatarm dieet altijd als een speer.. normaal krijg ik er stukken meer energie door, alleen ben ik nu ook nog geveld door de griep.. verwacht dus volgende week weer wat kwijt te zijn.. dat motiveert wel.. ik moest 12 kg kwijt..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 10:21

Goed bezig allemaal!

Ik heb me ingeschreven voor een 15 km trail in april. De afstand is niet t grootste probleem, dat loop ik volgende week ook.... De hoogtemeters.... zijn er ruim 500.... dat wordt dus onwijs veel klimmen....

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:23

Gaat hier weer hard!!
Ik weet mijn BMR niet helemaal, maar volgens My fitnesspal mag ik ongeveer 1800 wanneer ik wil afvallen. (En dus de beweging niet meegerekend)
Daar probeer ik me aan te houden want dat vind ik al lastig genoeg haha.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:35

Ik vind sommige hier wel weinig eten als ik dat dan lees, nadeel daarvan is dag je lichaam echt allen grijpt om op te slaan als vetreserve, dat schiet met afvallen niks op natuurlijk. Bereik je met meer sporten ook weinig dan. Ik eet nu al behoorlijk khd arm en wil dat wel even vasthouden. Ik hoop stiekem dat ik in no time weer op mn eigen gewicht zit. Verder wil ik proberen veel minder khd te eten (en uiteraard op vet te letten).
Dat in combi met goed bewegen, echt flink sporten red ik ook niet mar vorig jaar wel 4 weken met een personalisatie coach getraind en dat wierp vruchten af, meer bespiering en betere conditie.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:58

Vanmorgen heerlijk 6 km gewandeld met Jinn (Border Collie) Toen ik thuis kwam nog een mini rondje met Flappie (Duitse Herder) gedaan en toen achter thuis nog even deze 2 foto's geschoten.
Wil ze toch even showen :D

Afbeelding

Afbeelding
Hij had er toen al ruim 6 km op zitten. We liepen samen met ongeveer 50 honden en dan weet je wel hoe dat gaat met dat geren dus hij is best moe :P

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 15:59

Lekker jj!

Hier 9.5km hardgelopen in het bos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel zwaar Door de sneeuw. Maar zoooo mooi!

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:02

Gaaf! Mooie foto's ook :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:17

Kingeping schreef:
TurboTinker schreef:
Goedemorgen!

Hier staat de teller op -4.8 in 1 week.
3 dagen 3x shakes genomen.daarna middag en avond eten.

De laatste dagen neem ik alleen smorgens een shake. Tussen de middag een maaltijd salade en om 17.30 warm eten zonder aardappels. Dus alleen vlees en groente.
Om.20u 150gr wark met een halve appel en hou nog zat(300-500) kcal over. Dus vanaf morgen ga ik de shake vervangen door ook 150gr.kwark met een ander fruit.



Dre wat goed!! al bijna 5 kg!!!
Trots op je hoor _/-\o_
Helemaal dat je shaken volhoud!

Heel eerlijk gezegd lijkt -4,8 kg afvallen in een week me helemaal niet goed. Zo snel afvallen is ongezond. Je lichaam gaat dan spierweefsel afbreken ipv vet en je verstoort je metabolisme. Lijkt me niet iets wat je moet willen.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:26

Wat een mooie foto's! <3
Goed bezig jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:31

Ik vind het super interessant om de verschillende menigen te lezen w.b.t. (extreem) laag in je calorieën gaan zitten/onder je BMR. Enerzijds heb ik nl gelijk de neiging om te roepen dat dit zoooooooo slecht voor je is. Omdat ik ook in mijn omgeving heb gezien hoe hard mensen weer aankwamen na zo'n streng regime. Anderzijds zou dat een beetje egoïstisch zijn aangezien ik zelf het afgelopen jaar ook zo laag in mijn calorieën zat. Pas nu, een jaar later eet ik weer rond de 1800(ongeveer denk ik). En ik heb niet gemerkt dat ik aan ben gekomen. Wel dat het afvallen gestopt/gestabiliseerd is. Misschien nog wel een verschil dat ik niet van de ene dag van 1000 kcal weer 1800 ben gaan eten maar onbewust heel geleidelijk heb opgebouwd. Maar ik weet dus ook totaal nog niet of ik in de toekomst opeens weer flink ga aankomen. Wat ik wel merk trouwens is dat het niet super gezond is geweest voor m'n lichaam. Denk aan spier en dus krachtverlies, haaruitval, vermoeidheid en vitamine tekort.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:01

estja schreef:
Heel eerlijk gezegd lijkt -4,8 kg afvallen in een week me helemaal niet goed. Zo snel afvallen is ongezond. Je lichaam gaat dan spierweefsel afbreken ipv vet en je verstoort je metabolisme. Lijkt me niet iets wat je moet willen.

Dat is niet vreemd hoor.....Hoe zwaarder je weegt hoe sneller de kilo's er in het begin afgaan. (Kijk maar eens naar Obese programma's op TV :) )

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:09

Ik lees hier veel over sporten, maar is dat wel echt nodig vraag ik mijzelf altijd af?

Kijk lichaamsbeweging JA! Maar 4 x per week sportschool of fiks aantal km's hardlopen ed?
Volgens mij levert dat laatste alleen maar blessures en slijtage op :o

Ik ben 25 kilo afgevallen (ben nu slank) zonder extra te gaan sporten. Ik rijd alleen 4 a 5 x per week intensief paard.
Verder het huishouden, tuin, wat lopen op mijn werk en op stal en daar houdt het bij op :P

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:16

Sporten is absoluut niet nodig om af te vallen! Tuurlijk is het nodig als je ook gespierder/strakker wil worden en tuurlijk is het überhaupt een lichamelijk gezonde bezigheid om te sporten. Het kan de boel soms ook wel een beetje versnellen, maar als je verder ook gewoon op een andere manier actief bent... nee, dan is het echt geen vereiste.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:22

sporten is zeker niet nodig, maar ik vind het vooral erg lekker. Het zorgt bij mij ook voor een andere mindset. Als ik lekker gelopen heb is het makkelijker van het snoep af te blijven, anders is het zonde zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:37

EmptyWords schreef:
Lekker jj!

Hier 9.5km hardgelopen in het bos.
[ [url=m/TpEJS9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MbkNp8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0nC3d3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel zwaar Door de sneeuw. Maar zoooo mooi!

Wow, 9.5km! Knap hoor. Ik hou het niet eens een hele kilometer vol :))

listiglistje schreef:
estja schreef:
Heel eerlijk gezegd lijkt -4,8 kg afvallen in een week me helemaal niet goed. Zo snel afvallen is ongezond. Je lichaam gaat dan spierweefsel afbreken ipv vet en je verstoort je metabolisme. Lijkt me niet iets wat je moet willen.

Dat is niet vreemd hoor.....Hoe zwaarder je weegt hoe sneller de kilo's er in het begin afgaan. (Kijk maar eens naar Obese programma's op TV :) )

De eerste kilo's vliegen er bij een gemiddeld persoon vooral af omdat er vocht verloren wordt, niet omdat er vet af gaat. 4.8 kilo vet in een week verliezen is in ieder geval niet echt mogelijk.

Wbt sporten ligt het helemaal aan je doelen. Ik vind sporten fijn om mijn hoofd leeg te maken en vind het daarbuiten fijn dat ik weer wat kcal 'vrij' maak voor de rest van de dag. Daarbij denk ik dat krachttraining erg nuttig kan zijn bij mensen die echt veel kwijt moeten (denk 30kg+) omdat je naast het verliezen van vet spieren opbouwt, waardoor de kans kleiner is dat je last krijgt van hangend vel.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:45

Ik heb echt moeite om aan mijn bmr te komen qua kcal sommige dagen, dan voelt het voor mij alsof ik me volstop om er maar aan te komen. en dan vraag je je af hoe kom ik dan zo zwaar, nou omdat ik zo weinig eet dat mijn lichaam alles opslaat en wat ik at was dan ook vaak slecht.

ik heb nu al best wat gegeten voor mijn gevoel en nog kom ik niet boven de 1000, avond eten komt er nog wel bij.. maar toch. heb ook weinig honger verder.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:47

Wat eet je dan de hele dag als ik vragen mag?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:48

meer en beter bewegen dat is wel mijn strategie, het echte sporten gaat lichamelijk niet meer.
Maar toch vind ik bewust zijn van je eten en opletten hoeveel en wanneer beter preventief dan aan die gekke repen en shakes gebruiken, als je daar mee stopt komt je gewicht terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:49

Eloya schreef:
Ik heb echt moeite om aan mijn bmr te komen qua kcal sommige dagen, dan voelt het voor mij alsof ik me volstop om er maar aan te komen. en dan vraag je je af hoe kom ik dan zo zwaar, nou omdat ik zo weinig eet dat mijn lichaam alles opslaat en wat ik at was dan ook vaak slecht.

ik heb nu al best wat gegeten voor mijn gevoel en nog kom ik niet boven de 1000, avond eten komt er nog wel bij.. maar toch. heb ook weinig honger verder.

Ik zou het aanvullen met dingen die erg dense zijn qua kcal maar waar je wel makkelijk wat van kan eten. Noten (ongezouten, ongebrand) doen het bij mij altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:49

kwita schreef:
meer en beter bewegen dat is wel mijn strategie, het echte sporten gaat lichamelijk niet meer.
Maar toch vind ik bewust zijn van je eten en opletten hoeveel en wanneer beter preventief dan aan die gekke repen en shakes gebruiken, als je daar mee stopt komt je gewicht terug.

Als je repen of shakes gebruikt als aanvulling op je voeding is het imo prima. Zo drink ik eiwitshakes om aan mijn eiwitten te komen en eet ik Weight Care maaltijdrepen als aanvulling op bepaalde maaltijden of als tussendoortje als ik laag in mijn kcal zit. Puur als maaltijdvervanging lijkt me niet zo slim.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:50

Emmaa_ schreef:
listiglistje schreef:
Dat is niet vreemd hoor.....Hoe zwaarder je weegt hoe sneller de kilo's er in het begin afgaan. (Kijk maar eens naar Obese programma's op TV :) )

De eerste kilo's vliegen er bij een gemiddeld persoon vooral af omdat er vocht verloren wordt, niet omdat er vet af gaat. 4.8 kilo vet in een week verliezen is in ieder geval niet echt mogelijk.


Maar daar zeg je het al "gemiddeld persoon", maar als je > 130 weegt of zelfs tegen de 400 kilo in Obese programma's zie ik deze mensen vlot 15 tot 20 kilo per maand verliezen in diverse TV programma's.
Bij mannen gaat dat volgens mij nog sneller dan bij vrouwen?
Lijkt mij dus hoe zwaarder je bent, des te sneller de kilo's eraf gaan... volgens mij was TT ook zwaarder dan gemiddeld?
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 15-01-17 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:52

Maar in die programma's krijgen mensen vaak bv een maagbandje toch? Dan is het logisch dat er een stuk meer af vliegt dan als je normaal eet.

Ik denk dat de rede is dat mensen die echt overgewicht hebben zo snel afvallen is omdat ze te weinig eten. Je BMR is afhankelijk van je gewicht en van je lengte, dus als jij 1.70 bent en 140 kilo is je BMR een stuk hoger dan je zal verwachten. Dan kan je heel leuk 1500 kcal (of minder, wat je vaak ziet bij mensen die drastisch willen afvallen) gaan eten en dan zal het inderdaad enorm snel gaan, maar dan zit het er ook binnen no time weer aan.

Ik ben niet zo ver overgewicht maar als ik netjes bezig ga val ik gewoon gemiddeld een kilo per week af, met elke vijf kilo een aanpassing van mijn BMR en dus mijn doel.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:55

Nee ze krijgen niet allemaal een maandbandje (ook programma's zonder operatie :D )
Maar voordat mensen een maagband krijgen moeten ze ook eerst gewoon op dieet.

Bij beide zie ik het gebeuren als ze (extreem) obese zijn.
Maar idd lage kcal iname/BMR kan het aan liggen.
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 15-01-17 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:57

Dan lijkt dat me nog steeds niet de gezonde manier tbh. De eerste weken zal er meer af gaan door vocht en vooral door enorme motivatie, maar meer dan een kilo per week kwijtraken is ook als je echt veel overgewicht hebt niet gezond (buiten vocht dan).

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:58

ik denk dat eten 80-90% van eht afval proces is, bewegen de rest. Maar bewegen geeft wel een goed gevoel, en dat is ook wat waard