paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:33

Butterfly schreef:
Ik heb mijn BMR ook even bekeken, die is 1960 :wow: hoe kan ik ooit zoveel eten? :') misschien moet ik maar eens wat meer noten eten, die zijn gezond en leveren wel eea. Iemand tips?


Paranoten zijn erg gezond en ik vind ze heerlijk
Amandelen zijn ook erg lekker

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen


_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:43

Eloya schreef:
Lijnzaad kan ik ook eens proberen, ik heb een nieuw experiment ingrediënt :P zoete aardappel
Morgen maar wat mee proberen

ik heb nu 2 van die maaltijd repen geprobeerd van de kruidvat, voor als ik keer haast heb ofzo (is gewoon test, ga niet leven op zulke repen :P ) de chocolade versie was vies :P maar de yoghurt aardbei valt goed te eten en vult ook goed. en ik vervang er niet een volledige maaltijd mee, maar meer als tussendoor wanneer er veel uur tussen mijn eten zit.

Vanavond eten we stampot andijvie met rookworst, ik neem magere :) smaakt net zo goed vind ik en een klein stukje.


Ik heb ook zoete aardappel gekocht, wil ik morgen eens proberen!
Zag een filmpje hoe je " gezonde " friet kan maken van zoete aardappel, courgette, wortel en asperge. Dus werd meteen enthousiast, denk dat moet ik eens proberen!

Jester_ schreef:
Vanavond bios, en in plaats van een bak nacho's en m&m's heb ik dit ingeslagen :D


[ [url=m/BSGQKr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:45

Ja ik moest ook even goed kijken naar het BMR, ik zit op 1670. En voor het mooie om af te vallen zou ik rond de 1800 moeten zitten. Dus als ik daar tussen blijf, zit ik goed!

Ik heb net tomatensoep gemaakt. Echt heerlijk, zitten geen al te rare dingen in dus lekker gezond!
En had er een donker meergranen pompoen brood bol ding bij, echt super lekker zit ook echt wel vol!

Paranoten vind ik ook wel lekker, alleen heb ik eens gehoord dat je er maar een stuk of 4/ 5 per dag mag?

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:03

bontejames schreef:
Jester_ schreef:
Oke die pindakaas niet persee :+


Is toch lekker ipv kaassausje voor de nachos, pindakaas voor de snack a jacks


-O- :') hahah

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:04

Ik heb vanavond ook iets met prei gemaak: prei, ui en vegaspek bakken in een koekenpan en dan jonge velderwtjes/ capucijners erbij!
Je kan er nog kruiden bij doen. Ik eet het wel vaker en het is erg lekker!

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:09

Goed.

Eerlijk. Motivatie is helemaal verdwenen. Voor reden graag PB.

Wel let ik een beetje op. Drink geen cola en qua eten probeer ik gewoon minder vet etc. te eten

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:12

LilChar schreef:
Ik heb vanavond ook iets met prei gemaak: prei, ui en vegaspek bakken in een koekenpan en dan jonge velderwtjes/ capucijners erbij!
Je kan er nog kruiden bij doen. Ik eet het wel vaker en het is erg lekker!



Klinkt best goed!


Oh nee toch JesdaJinn, Hoe kan dat nou? :(:)

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:22

JesdaJinn schreef:
Goed.

Eerlijk. Motivatie is helemaal verdwenen. Voor reden graag PB.

Wel let ik een beetje op. Drink geen cola en qua eten probeer ik gewoon minder vet etc. te eten

What happened?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:23

Gek hoe erg dat een eye opener is he, dat bmr. Dat je eigenlijk een hoop meer kan eten dan je denkt (in mijn geval) vooral :=

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:24

Ik wil de reden best vertellen maar die ga ik hier niet zo neer zetten ;)
Dus mocht je echt nieuwsgierig zijn dan wil ik je dat rustig via PB vertellen

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:27

Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=


Homiafortuna
Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:37

Memories schreef:
Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=


Dat idee heb ik ook. Dat BMR is een "droog" getalletje wat uit een bepaalde berekening komt. Maar ieders lichaam en stofwisseling is anders, daar kun je geen standaardberekening op loslaten. Als ik lees dat TS 1600 tot 1800 calorieen per dag mag eten, schrik ik daarvan en vind ik het eigenlijk niet zo vreemd dat ze (bijna) niet afvalt. Bovendien wordt de BMR lager als je minder gaat wegen en moet je dus steeds minder gaan eten om toch af te blijven vallen. Dan kom je dus op een gegeven moment ook rond de 1200 calorieen uit. Mocht je dan je juiste gewicht bereikt hebben, mag je plotseling weer veel meer gaan eten. Ik kan het allemaal niet meer volgen eerlijk gezegd.

Saul
Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:40

balen jesda mocht je je ei kwijt willen dan staat mijn pb box altijd open :(:)

Memories mijn BMR is 1350 dat is pas zuur :')
Zat daarom op 1200 kcal per dag. Maar heb het toch opgekrikt naar 1400 kcal op een dag. vanaf morgen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:43

Memories schreef:
Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=

Weet je dat zeker? Dan gaat er namelijk of iets fout in de berekening of je eet meer dan 1700-1900.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:47

Even lief geweest voor mezelf,
Had bedacht dat als ik mijn eerste kleine doel gehaald had ik een boek mocht bestellen wat ik graag wil hebben.
Nu moet ik nog -0.2 kg tot ik mn doel bereikt heb, dacht weetje vind het best!
Dus heb nu niet 1 maar 3 boeken besteld :')

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Otti1977
Berichten: 3038
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:51

Hihi. Ik heb net pannekoeken gebakken. Mmm en nu dacht ik. Viel best mee. 1 pannekoek 170 calorieën. Even uitgerekend met plakje kaas en appel. En 1 naturel met klein beetje kaneel voor de smaak. Voordeel dat ik overdag niet gek doe. Dan nog wat reserves voor savonds.

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:43

callum schreef:
Butterfly schreef:
Ik heb mijn BMR ook even bekeken, die is 1960 :wow: hoe kan ik ooit zoveel eten? :') misschien moet ik maar eens wat meer noten eten, die zijn gezond en leveren wel eea. Iemand tips?


Paranoten zijn erg gezond en ik vind ze heerlijk
Amandelen zijn ook erg lekker

Die hebben wij idd ook wel eens in huis :j je weet dat teveel paranoten niet heel gezond is? :D

Wat vervelend JesdaJinn! Hopelijk gaat het snel beter!

Over BMR gesproken: ik begrijp nu wel ineens de menu's die ik ooit kreeg van een gewichtsconsulent :P

Nora <3
Meike <3

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:31

Ik denk dat, om goed te kunnen bepalen hoeveel kcal je binnen wilt krijgen, het belangrijk is om te weten hoeveel kcal je nou precies verbrand. Mijn BMR is 1636. Mijn fitbit meet een gemiddelde kcal verbranding van 2600 kcal per dag. Dit is op dagen dat ik aan het werk ben, maar niet sport. (Ik heb een staand beroep) Op dit soort dagen zou ik dus makkelijk 2100 kcal naar binnen kunnen werken en in princiepe nog steeds afvallen. Op dagen dat ik niet werk, en bijvoorbeeld de hele dag thuis zit, verbrand ik zo'n 1900 kcal. Op zulke dagen 2100 kcal aanhouden is dus niet zo'n goed plan. Het is dus vooral een beetje spelen met je inname tegenover je verbranding.

Sorry dat ik zo binnen kom vallen. Volgens mij had ik mij nog niet gemeld in dit topic, maar lees wel al vanaf het begin mee. Ik ben 21 jaar oud, 1.70 en 80 kg (laatste weegmoment was begin oktober maar oke). Ik rij dan wel geen paard, maar er mogen toch zeker wel 15 kilo's af haha.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:48

Emmaa_ schreef:
Memories schreef:
Ik 'schrik' er bijna van als ik zie hoeveel jullie kunnen en mogen eten om op gewicht te blijven of zelfs af te vallen :o Mijn BMR alleen al zou rond de 1700 'moeten' zijn maar als ik dat elke dag tussen de 1700-1900 eet kom ik toch echt aan :=

Weet je dat zeker? Dan gaat er namelijk of iets fout in de berekening of je eet meer dan 1700-1900.


Qua BMR moet ik afgaan op berekening van sites, maar die leveren me allemaal ongeveer hetzelfde gemiddelde van 1700 op.
Ik heb vorig jaar 5 maanden lang echt heel strak letterlijk alles wat ik at exact bijgehouden met MFP, alles op de gram af afgewogen, at nooit buiten de deur oid dus ik weet vrij zeker dat wat ik toen bijhield bijzonder goed zou moeten kloppen. Ik viel toen in lekker tempo af met ong. 1300 kcal per dag (geen schrikbarend hoog tempo maar ook geen halve kilo per week) en kon op gewicht blijven met rond de 1500 tot op een dag dat ik fanatiek 1,5 uur in de sportschool stond toch max een keer 1600. Hoe het kan? Ik weet het niet, schiet mij maar lek hoor wat dat betreft. Ben altijd ook wel een 'dikkerdje' geweest, 'dik geboren dik gebleven' zeg ik altijd zelf maar. Als kind altijd al te zwaar geweest terwijl mijn ouders echt heel strak erop zaten wat ik mocht hebben, en er kwam echt geen snoepje of chipje of flesje cola in huis hoor. Ik ben heel voorzichtig met termen als 'aanleg hebben om dik te worden' en dergelijke omdat je jezelf er zo makkelijk mee in een slachtofferrol propt, maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik het idee heb dat ik gewoon heel unlucky ben wat metabolisme betreft. Er is voor zover ik weet lichamelijk niks mis met me wat dat betreft en nooit geweest ook, doktoren hebben nooit iets in bloedwaarden kunnen vinden :n Wat Homiafortuna zegt kan ik me dan juist ook weer heel goed in vinden, BMR is en blijft een droog getal en zegt voor mij veel te weinig over hoe het voor iedereen persoonlijk zit.
Maargoed dit was even mijn egopost wat BMR betreft, ik zag het zo vaak voorbij komen en had echt het idee dat ik niet de enige kon zijn... dus ik kon het even niet laten :o

Oef Tyrcanol dat is wel een heel laag BMR joh :oo Kan me zo goed voorstellen hoe 'weinig' je dan nog maar mag eten relatief gezien!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:06

callum schreef:
Butterfly schreef:
Ik heb mijn BMR ook even bekeken, die is 1960 :wow: hoe kan ik ooit zoveel eten? :') misschien moet ik maar eens wat meer noten eten, die zijn gezond en leveren wel eea. Iemand tips?


Paranoten zijn erg gezond en ik vind ze heerlijk
Amandelen zijn ook erg lekker

Die hebben wij idd ook wel eens in huis :j je weet dat teveel paranoten niet heel gezond is? :D

Wat vervelend JesdaJinn! Hopelijk gaat het snel beter!

Over BMR gesproken: ik begrijp nu wel ineens de menu's die ik ooit kreeg van een gewichtsconsulent :P[/quote]

Van alles geldt dat teveel niet gezond is. En ik kijk anders maar eten dan de meeste van jullie dus dat geeft niet maar dat betekent ook dat ik eerder voor noten zal kiezen dan Optimel bv.
En nee ik eet idd geen grote hoeveelheden noten maar zeker bij de paranoten is dat ook niet nodig na 6 noten zit ik vol

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Saski_K
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:24

Knap van je dat je jezelf zo "blootgeeft"...Ik moet ook altijd op mijn gewicht letten,en als je zoals ik richting 50 loopt, wordt het helemaal lastig...de hormonen gaan ook nog eens roet in het eten gooien.
Vorig jaar Januari ben ik begonnen met het Sonja bakker boek. Heel schaaps heb ik de recepten gevolgd, en me er aan gehouden. Als we een etentje hadden genoot ik ervan. Gevolg: 8 kilo kwijt!
Nu zijn we een jaar verder. Een kilo erbij, een kilo eraf. 2 Kilo erbij, een kilo eraf. Ik heb mezelf gedwongen elke week op die schaal te staan, en nam wel eens een blokje chocola, of een gebakje. Maar heb eerlijk gezegd geen aanval buien meer. Het si een levenswijze geworden, en geen dieet meer.
En als ik mezelf dan zie , met en zonder die 8 kilo, dan kijk ik wel link uit. Ik voel me hier veel prettiger bij. Plus dat overdaad aan suiker naar suiker doet verlangen...
Dit is mijn ervaring, ik wens je heel veel succes, en probeer die knop te vinden en zet hem om!
Nog even een opmerking van Sonja ( heel schaaps zal ik hem nazeggen ;-) ) 10 seconden genot in je mond, is 10 kilo aan je kont ( ik heb het vooral bij cote-do'r chocola)...

Ennasil92
Berichten: 1581
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:01

ik ga hier proberen te volgen (hier ben ik niet altijd even goed in) en ga ook gezellig meedoen met afvallen en conditie opbouwen.
ik was van de zomer al begonnen met hardlopen, maar daar was ik iets te fanatiek mee begonnen(iedere dag en veel te lange afstanden in 1x), met als resultaat een scheenbeen ontsteking waardoor ik de 1e week niet eens normaal meer kon lopen en hier ruim 3 maanden last van had gehad.
maar ik ga weer beginnen en neem mijn 2 coaches mee
[ img ]

ik heb zelf ook redelijk wat overgewicht en 0,0 conditie dus daar moet gewoon verandering in komen.
mijn gewicht nu weet ik niet, toevallig vandaag we de weegschaal weer gevonden maar heb er nog niet op durven te staan. half/eind februari kom ik wss in het huis van mijn opa te zitten en dat zou heerlijk zijn, want dat is langs de dijk en dan kan ik mijn eigen ritme en eetschema opbouwen(wat nu vrij lastig gaat met mijn familie).

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:49

Ik had gekozen voor 0,8 per week in mfp, toen mocht ik 1850 calorieen. Gewijzigd naar 1 kilo per week en nu nog maar 1550!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 07:29

Ik heb me opgegeven voor een personal trainingsproject op de sportschool voor 12 weken in een klein groepje van 4 personen. Ik hoop dat dat mijn stok achter de deur is.

Ik mag 1418 calorieën eten en moet vooral eiwitrijk eten. Wel balen als je geen yoghurt, kwark of andere melkproducten lust.

Gisteren naar de applejack geweest en op de terugweg mac gegeten.ik heb gewoon een klein menu gegeten met een lekkere burger en water eebij en heb het gezien als avondeten. Dus s'avonds gewoon brood. Beviel prima eigenlijk, zat goed met de calorieën en ik hoefde toch geen nee te zeggen.

Normaal vrat ik de halve mac leeg, maar nu was ik gewoon verzadigd, dus ik ga duidelijk normaal door het verzadigde gevoel heen met eten.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 08:14

Ennasil92 schreef:
ik ga hier proberen te volgen (hier ben ik niet altijd even goed in) en ga ook gezellig meedoen met afvallen en conditie opbouwen.
ik was van de zomer al begonnen met hardlopen, maar daar was ik iets te fanatiek mee begonnen(iedere dag en veel te lange afstanden in 1x), met als resultaat een scheenbeen ontsteking waardoor ik de 1e week niet eens normaal meer kon lopen en hier ruim 3 maanden last van had gehad.
maar ik ga weer beginnen en neem mijn 2 coaches mee
[ [url=m/3iFVWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb zelf ook redelijk wat overgewicht en 0,0 conditie dus daar moet gewoon verandering in komen.
mijn gewicht nu weet ik niet, toevallig vandaag we de weegschaal weer gevonden maar heb er nog niet op durven te staan. half/eind februari kom ik wss in het huis van mijn opa te zitten en dat zou heerlijk zijn, want dat is langs de dijk en dan kan ik mijn eigen ritme en eetschema opbouwen(wat nu vrij lastig gaat met mijn familie).


Mij is verteld dat als je BMI hoger dan 30 is je beter niet kunt hardlopen. Ik weet niet of dat ook in jouw geval is maar omdat je zegt dat je zegt dat je redelijk wat overgewicht hebt. Ik ben zo stom geweest wel te hardlopen met als resultaat een overbelaste knie. Al 1 jaar lang. Dus wees voorxichtig!

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enzo_Ollie, GrapeshotBot, Lalidan, lizard, MoniqueT, Nathachou, nathe, Rodevlinder, Vinny12511 en 52 bezoekers