paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 10:28

Drink 1.5 tot 2 liter water. Soms nog wel meer ook.

Ik hoop van harte dat mijn lijf gewoon nog moet wennen enzo. Ik ben ook oprecht blij dat het bij anderen zo goed gaat. Ik zou zelf ook gewoon graag een meewerkendeigen weegschaal hebben.

Gister trouwens goed begonnen, bij de borrel toch wat borrelhapjes op en gisteravond. .. tja. ... maar ga zo wel lekker wat km's wegtrappen op de posbank

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:32

Ik merk bij mij dat als ik echt niets zondig het ook snel gaat. Als ik een paar borrelhapjes of toch iets snaaierij eet me lichaam het direct opslaat ofzo.

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

leenbeesje
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:32

Ja tuurlijk gewoon volhouden en moest het echt niet lukken kan je nog steeds eens ergens gaan raadplegen. Ik duim in ieder geval voor je!

Jester jij gaat wel heel erg goed trouwens!

I-Jana (Dayano x Rajco)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:35

Tyrcanol schreef:
het is moeilijk he dames. ik ben ook een emo eter. En hier ook een slanke kerel die kan en dus ook eet wat hij wil.

het BMR verhaal vind ik zo moeilijk ..
Mijn BMR is 1350 en eet nu standaard 1200 kcal per dag. Mijn PT vind dit overigens prima en ook hij heeft er voor gestudeerd. Natuurlijk niet voor de rest van mijn leven maar wel nog tot er een kilootje of 5-7 af is...

zometeen wegen. Zie er enorm tegen op.


Even een kanttekening: een PT heeft vrijwel niets geleerd over voeding. De PT waar ik stage bij liep raadde een cliënt die minstens 2200kcal nodig had glashard aan om 1400kcal te gaan eten. Toen ze vroeg wat volgens hem de beste dieet methode was antwoordde hij 'het bloedgroepdieet'. Ik zweer het je, ik verzin dit niet :')

Dus vertrouw een PT niet zomaar met je voeding, tenzij je weet dat hij ook diploma's in die richting heeft.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:39

Inderdaad volhouden!
Heb je wel een goede weegschaal? Ik begon bij mij te merken dat toen de batterijen leeg waren hij ook ineens allemaal rare dingen begon te doen.
Of eet je veel zout? Daar kun je soms nogal wat vocht van vast houden?


Niet banketstaaf bedoelt hoor! :) probeer alleen een beetje mee te denken! :)

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:40

Empty, bij mij wil het ook niet zo goed hoor. Zo frustrerend! Ik denk dat ik gewoon meer moet bewegen, maar dan nog.

Heeft iemand hier ervaring met eiwitpoeder?

Ik twijfel enorm en ik heb jullie advies even nodig, niet over eiwitpoeder trouwens.
Er is een kans dat in mijn familie een erfelijke bloedvatwandafwijking voorkomt. Daardoor kan je dingen minder goed opnemen (in vet oplosbare vitamines oa) en móét je bewegen, want doordat de structuur van de wand anders is krijg je sneller dat er troep aan blijft plakken. En als je meer beweegt blijft het goed schoon, om maar zo te zeggen. Er komen idd hart- en vaatziekten in de familie voor en aan vaders kant (waar dit over gaat) vooral bij mannen. Mijn opa is overleden aan meerdere beroertes en mijn vader heeft helaas ook een infarct gehad. Bij hem hebben ze het ook ontdekt.
Maar dan nu mijn dilemma: zal ik eens naar de huisarts gaan en vragen of ze dat bij mij kunnen onderzoeken? Er is toen wel gezegd dat wij het mogelijk ook kunnen hebben, maar daarna niet veel meer van gehoord.

Nora <3
Meike <3


Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:46

Ik gebruik regelmatig eiwitpoeder! Vindt het echt heerlijk ook de smaak die het van zichzelf heeft, maar dat geldt niet voor iedereen := Heel makkelijke manier om aan extra eiwitten te komen.

Ik zou er wel voor langs de huisarts gaan om even te horen hoe en wat. Hart- en vaatziektes zijn imo behoorlijk serieus.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 10:48

Eiwit krijg ik zat binnen

Ik zou het laten onderzoeken. Kan nooit kwaad. Als het zo os dat jij dit hebt... Kun je er iig rekening mee houden

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:59

Wow gefeliciteerd iedereen die super goed gaat.
En voor de mensen die stil staan of langzamer gaan. Hou vol. Je bent zoieso gezond bezig en dus lief voor je lijf. Het gewicht komt er wel achteraan. Probeer blij te zijn met kleine veranderingen hoe moeilijk ook. Want idd mindset zal ervoor zorgen dat je volhoud.
Dus schrijf je frustraties hier lekker van je af en laat je aanmoedigen door iedereen.

Ik vind dit zo een superfijne groep iedereen is zo aanmoedigend.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 11:03

Nou... schiet mij maar lek. 111.4. Dat is -1,4 vanaf t begin

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

leenbeesje
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:10

EmptyWords schreef:
Nou... schiet mij maar lek. 111.4. Dat is -1,4 vanaf t begin


Goed toch!!

I-Jana (Dayano x Rajco)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 11:11

zeker goed, vind het vooral raar omdat ik gister 1000 calorieën meer heb gegeten dan normaal (aan chips). gister zat ik nog op 112.9

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:19

Toppie! Trots op jezelf zijn aanhouder wint zeggen ze

leenbeesje
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:20

Maar van 1 dag slecht eten kom je niet bij als je het de rest van de dagen gewoon doet.
Nu gewoon genieten van dat mooie resultaat en verder doen zoals je bezig bent

I-Jana (Dayano x Rajco)

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:37

EmptyWords schreef:
Nou... schiet mij maar lek. 111.4. Dat is -1,4 vanaf t begin


*\o/* *\o/*

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:42

Wauw Empty, wat goed! Misschien had je lichaam het even nodig ofzo :p geen idee, maar wel fijn!

Nora <3
Meike <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:42

Woehoe das toch top nieuws

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:48

Kijk, super! Mag je blij mee zijn! :j

Mijn weegschaal voelde zich gewoon niet zo lekker.. Vorige week 81,6 en vanmorgen ineens 85,4. Net wezen sporten en voor het douchen thuis toch nog even op de weegschaal gaan staan. 82,9, dat lijkt er meer op. Dus het zal allemaal wel meevallen :+

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:03

EmptyWords schreef:
Nou... schiet mij maar lek. 111.4. Dat is -1,4 vanaf t begin


Top!! *\o/* *\o/*

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:03

Zou je haast vaker wat chips nemen in de avond. Bizar, maar wel fijn dat het er af is iig.

soesita
Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:27

Daarom den ik dat het des te belangrijker is om niet te vaak te evalueren maar in grote lijnen te kijken of je op de goede weg bent. Schommelingen zijn heel normaal en een keertje zondigen zie je niet meteen de dag erna op de weegschaal volgens mij. Daarvoor spelen er gewoon te veel factoren een rol: cyclus, stofwisseling, vochthuishouding, tijdstip,...

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:51

Wooow wat gaan jullie snel! Heb in het begin wat gepost en toen even weg geweest.

Vanochtend en weegschaal en ik schrok me rot! De eerste 5 dagen was ik al 1,9kg kwijt en maarliefst 14(!) cm's bij m'n heupen en m'n buik. Maar vanochtend, dit had ik niet verwacht.. Ben ik deze week 5,6 kg afgevallen (!!!). *\%/*

Snap werkelijk waar niet waarom het zo snel gaat. Ben nu sinds 2 januari 7,5 kg kwijt en 18 cm rond buik en heupen. Ik ben van 105,6 kg naar 98,1 kg gegaan.

Nog iets extra's wat ik heel gaaf vind: voor kerst heb ik een Fitbit horloge gekocht. Ik schrok er van, mijn hartslag in rust was 80 of erboven. Mijn hartslag in rust, is nu na 13 dagen gezakt naar 65 bpm. Kortom, binnen in je lichaam gebeuren ook dingen die je vanaf buitenaf niet ziet. Dus vooral doorgaan met een gezonde levensstijl, want het heeft veel meer voordelen dan gewichtsverlies! :D

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 12:51

jeetje... wat gaat je hard met afvallen dan! wat goed!

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:53

blubblabhoi schreef:
Wooow wat gaan jullie snel! Heb in het begin wat gepost en toen even weg geweest.

Vanochtend en weegschaal en ik schrok me rot! De eerste 5 dagen was ik al 1,9kg kwijt en maarliefst 14(!) cm's bij m'n heupen en m'n buik. Maar vanochtend, dit had ik niet verwacht.. Ben ik deze week 5,6 kg afgevallen (!!!). *\%/*

Snap werkelijk waar niet waarom het zo snel gaat. Ben nu sinds 2 januari 7,5 kg kwijt en 18 cm rond buik en heupen. Ik ben van 105,6 kg naar 98,1 kg gegaan.

Nog iets extra's wat ik heel gaaf vind: voor kerst heb ik een Fitbit horloge gekocht. Ik schrok er van, mijn hartslag in rust was 80 of erboven. Mijn hartslag in rust, is nu na 13 dagen gezakt naar 65 bpm. Kortom, binnen in je lichaam gebeuren ook dingen die je vanaf buitenaf niet ziet. Dus vooral doorgaan met een gezonde levensstijl, want het heeft veel meer voordelen dan gewichtsverlies! :D


Mag je heel trots op jezelf zijn!

bontje

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:54

Hier ook een hartslag die al een stuk lager is, zat eerst ook meestal 75+, maar nu 65/70 :j jij valt echt super af blubblabhoi! Niet het gevoel dat je te snel gaat?

Nora <3
Meike <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GoogleAdsense, nathe en 18 bezoekers