paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:11

Vanmorgen weegmoment start gewicht 88 en vanmorgen 85.4 trots op mezelf

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:13

lovelucydan schreef:
Vanmorgen weegmoment start gewicht 88 en vanmorgen 85.4 trots op mezelf


Netjes!! Goede reden om trots te zijn :)

Ik ga zo even op de fiets richting de supermarkt, staat wel een aardig windje.. Heb net op pinterest wrap inspiratie opgedaan en ik krijg er zo'n honger van..

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:25

lovelucydan schreef:
Vanmorgen weegmoment start gewicht 88 en vanmorgen 85.4 trots op mezelf


In 1 morgen 2,6 kilo kwijt? :p

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:32

Ik wilde vanmorgen wegen, maar ben het vergeten en uiteindelijk nog ff gewogen na mijn ontbijt :') dat hielp dus niet haha. Maar het kon slechter, dus we gaan lekker door.

Mooi resultaat lovelucydan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:33

oliebol oliebol oliebol... Door jullie verhaal ging ik ook eens 3 x achter elkaar erop staan. 3x een ander gewicht, scheelde wel een kilo per keer! _-:(

Dat word dus op zoek naar een betrouwbare weegschaal. ;(

Voel me nu best rot, dacht dat ik heel goed ging maar wie weet leek dat alleen zo door dat stomme ding.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:47

Hoevaak wegen jullie je, hoe en op welk moment?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34626
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:48

Eens per week, in de ochtend op nuchtere maag.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:03

We eten op het werk pannenkoeken vanavond, dat vind ik zo lekker := ga proberen vandaag geen koolhydraten meer te eten dan kan ik vanavond er best 1 nemen :j volgens mfp 175 calorieen ongeveer,
Normaal met suiker erop maar nu maar wat anders kiezen :j

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:11

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik fluctueer per dag minimaal 0,5 kilo.

Ik weeg iedere ochtend zonder kleding. Maar daar zit echt regelmatig wel een half kilootje verschil tussen. Ligt er dan net aan wat ik heb gegeten de vorige avond, hoe mijn vocht- en hormoonhuishouding zijn, of ik ongesteld ben, etc. etc.

Dus ik denk dat zulke kleine verschillen als die 0,1 daar mee te maken hebben hoor! Zeker je niet laten demotiveren, want je lichaam moet gewoon nog even wennen aan die aanpassingen. Van 0,5 meer of minder word ik niet warm of koud, ik merk het pas als het meerdere dagen aanhoud. Dan weet ik dat ik weer aan het afvallen ben! :)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:33

Hi! Ik lees al vanaf het begin mee met jullie en vind iedereen hier zo enthousiast dat ik mij ook maar wil melden. Ik ben het afgelopen jaar héél veel kilo's kwijt geraakt en zit nu precies aan de bovengrens van een gezond gewicht. Zou er nu heel graag nog 8 kg vanaf willen, maar die laatste kg's gaan echt het moeilijkst. Ook merk ik dat daar ik eerst helemaal afgekickt was van suiker en snoepen het stiekem toch steeds meer terug komt in m'n systeem. Een blokje chocolade wordt toch zo weer drie blokjes, één keer in de week wordt stiekem drie keer per week. En ik wil absoluut niet in oude gewoontes vallen. Ben nu dus weer strenger aan het opletten dat ik niet ongemerkt dingetjes eet.

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:36

Wat gebruiken jullie als zoetstof door de yoghurt bij koolhydraad arm?
Iets wat niet zo nep smaakt.. In honing, agave of ahorn zitten namelijk heel veek koolhydraten...

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:37

Hier ook eens per week in de ochtend.

Moet zeggen dat ik nu nog wel af en toe een chocolaatje neem, maar ik kan het steeds beter gewoon bij eentje houden ipv 6 ofzo.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:43

Jullie zijn allemaal zo goed bezig.
En de mensen die geen verschil zien. Jullie trainen, en spieren wegen zwaarder dan vet. Alles kan het verschil maken. En ieder lijf reageert anders. Wat denk je waarom er zoveel verschillende dieeten zijn?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:53

Knudd schreef:
Hoevaak wegen jullie je, hoe en op welk moment?


Iedere ochtend, eerst naar de wc en dan wegen

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:02

Ik lees al tijdje mee, maar nog niet gereageerd tot op heden.
Maar dat van die weegschaal en vloerbedekking vond ik wel een interessante, dus net even getest, want heb boven diverse soorten vloerbedekking liggen. Op hoogpolig tapijt (slaapkamer) ben ik 2 kg lichter. Wauw, dat is snel afvallen, alleen over een drempeltje stappen hahaha
In de badkamer (tegelvloer) ben ik het zwaarst, maar scheelt 1 ons met hard, kort tapijt en 0,5 kg met iets meer tapijt. Dus het maakt kennelijk uit hoe veel je tapijt in kan veren.

Maar als je altijd op dezelfde ondergrond weegt, maakt het lijkt mij niet zoveel uit als je je alleen maar weegt voor jezelf (anders wordt het als je natuurlijk ook af en toe naar dietiste gaat en die weegschaal heel wat anders aangeeft).

Verder weet ik wel dat afvallen verdomd moeilijk is als je (voor lengte en bouw) minimaal overgewicht hebt, en dat alleen weglaten van suikers en koolhydraten en iedere dag beweging dan niet werkt. Ik probeer al een jaar 5 kg eraf te krijgen en ben nu op de helft. Nee geen bravo dus ... kennelijk doe ik ergens wat verkeerd, dus ik lees af en toe eens mee al is het maar om mij er aan te herinneren dat bakje nootjes niet te pakken ;)

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:33

Hier scheelde het dus maar 2 ons met kort tapijt en laminaat/badkamer vloer :j oook kort tapijt

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:41

Ik heb mezelf een tijdje iedere ochtend gewogen, toen ik heel fanatiek aan het calorieën tellen was. Ik merkte dat ik een beetje obsessief werd met de calorieën in combinatie met het wegen. Toen ik dit merkte ben ik hiermee gestopt (en ook wat minder streng op de calorieën gaan letten) nu weeg ik af en toe. Soms als ik denk, nu zal er wel wat af zijn! niet meer structureel vaste dagen in de week.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:47

Super goed allemaal!!
Ik ben er vorig jaar 28 kwijt geraakt en wil er eigenlijk nog 5. Maar momenteel ontbreekt het me echt aan de motivatie :(

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:14

Mijn moeder was ook niet fanatiek maar door mijn enthousiasme doet ze wel mee!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:20

Gypsy schreef:
oliebol oliebol oliebol... Door jullie verhaal ging ik ook eens 3 x achter elkaar erop staan. 3x een ander gewicht, scheelde wel een kilo per keer! _-:(

Dat word dus op zoek naar een betrouwbare weegschaal. ;(

Voel me nu best rot, dacht dat ik heel goed ging maar wie weet leek dat alleen zo door dat stomme ding.


Welnee joh. Met digitaal wegen moet je sowieso drie keer erop staan en dan het gemiddelde nemen.

Als je al een andere gaat kopen neem dan een goede analoge :)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:27

Ylvy wat grappig ik heb vorig jaar ook Baarlo stormt gedaan!

Ik woog voorheen ook iedere dag. Nu niet meer wat ik heel moeilijk vind haha. Weeg nu iedere zaterdag om half negen in de ochtend op de sportschool. Spannend dus morgen

Ik kan vanwege een blessure niet veel sporten en met sporten erbij ging het wel eens met 3 kg in de week er af. Dus dat zal vies tegenvallen morgen :'(.

Vele zeggen dat spieren zwaarder zijn dan vet. Dat klopt maar volgens mij duurt het zeker bij vollere mensen heel lang voordat ze echt groeien?
Als je afvalt en dus te weinig kcal eet val je toch ook weer in spieren af?
Ik sjouw m'n eigen een breuk met gewichten maar groeien doen m'n spieren niet hoor...

TS wat vervelend! Niet opgeven hoe moeilijk dat ook is! Idd je weet dat je gezond bezig bent en gezondheid zie je niet altijd van buiten.

Je kunt het !

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:43

Oh wat leuk tyrcanol, hoeveel km heb jij gedaan? Wij waren ergens achteraan omdat mijn moeder haar bril verloren was bij de glijbaan. 10 min zitten zoeken. Dit jaar gaat ze zonder :')

Ik weeg eens per 1 of 2 weken.
Iedere dag wegen maakt mij ( en ik denk dat dat bij anderen ook wel zo is) obsessief over niet genoeg afvallen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:46

Klopt, tyrcanol. Bij vollere mensen is het lichaam nog gericht op aankomen in vet. Daarom is het vaak beter om je echt te focussen op vetverlies terwijl je bezig bent met krachttraining. Jij kan dan oefenen met je houding en ondertussen val je af. Bijkomend voordeel is dat je ook zo minimaal mogelijk spier afbreekt tijdens het afvallen.

Wanneer je goed bent afgevallen kun je je vervolgens richten op spiergroei. Wat überhaupt al veel moeilijker is voor ons vrouwen :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:51

Kingeping schreef:
Wat gebruiken jullie als zoetstof door de yoghurt bij koolhydraad arm?
Iets wat niet zo nep smaakt.. In honing, agave of ahorn zitten namelijk heel veek koolhydraten...

Een appel / peer / kiwi / halve banaan plus een snufje kaneel :)

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:02

xLisaSpelt schreef:
Kingeping schreef:
Wat gebruiken jullie als zoetstof door de yoghurt bij koolhydraad arm?
Iets wat niet zo nep smaakt.. In honing, agave of ahorn zitten namelijk heel veek koolhydraten...

Een appel / peer / kiwi / halve banaan plus een snufje kaneel :)


Dat is heel lekker maar totaal niet koolhydraad arm.. Dan mag ik de rest van de dag ongeveer niet meer eten..
na 2 weken mag ik gelukkig meer koolhydraten :)