paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ylvy
Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:12

Ik ga toch reageren op dit topic, hoewel ik slecht ben in topics waar veel in wordt gereageerd :+
Net als jou heb ik mijn grens opgeschoven. jaren terug dacht ik: als ik over de 80 kg kom dan ga ik afvallen. Ik bleef geloven dat ik daar nooit overheen zou komen.

ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen, en gestopt, en begonnen, met afvallen.
Inmiddels is er 12 kg vanaf, en weeg ik nu 72,4 kg, voorheen dus 84,4 kg.

Mijn nadeel, is dat ik slechte motivatie heb. Ik wil heel graag, maar als ik eenmaal zin heb ben ik net een buffel, niet te stoppen :\

Kerst/nieuwjaar was een horror, we waren op vakantie en hebben veel gesnoept..

Afgelopen jaar heb ik aan de strongsisterrun meegedaan, 7 km.
Dit was wat teveel, dus daarna samen met mijn moeder Baarlostormt 3,2 km gedaan.
( dit is een soort obstacle/mudrun)

Dit jaar sta ik weer op de lijst voor 17 juni, baarlostormt 3,2 km. Ofterwijl: TRAINEN 8)7

We kunnen dit met zijn allen samen, het is moeilijk en dat weten we met zijn allen maar al te goed.
Maar er zijn er honderden, al niet duizenden ons voor gegaan. Moet ons ruiters toch ook wel lukken?


fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:13

Goed gedaan Jester!

Ik ben ruim 1 kg kwijt na 1 week. Ik wil ook niet te snel afvallen, ben bang dat het er dan nog veel sneller weer aankomt en ik ben ook niet super/mega streng voor mezelf. Dan houd ik het wat langer vol hoop ik. (Is de bedoeling dat dit een way of life blijft.)

Qua centimeters wilt het nog niet helemaal ondanks (Of misschien juist?) de oefeningen. Al debnk ik eerder dat het komt omdat ik mijn periode nu heb en dan ben ik altijd opgeblazen.

Maar het begin is er! *\o/*

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:13

Jester_ schreef:
En ik ben trots dat ik mijn lievelings chocolade heb afgeslagen :D



Super! Moeilijk is het hé dingen afslaan. Me vriend at net een pizza en dan laat hij een punt liggen omdat hij vol zit. Maar meteen gevraagd of hij het weg wilde gooien...

my haflinger horse lucydan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:13

Jester wat knap van jou!

Ylvy wat knap dat jij hier al zo lang voor knokt! Na 12 kg gaat dit je ook wel lukken denk ik, toch? :P

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:14

Weten jullie wat ik stiekem wel een beetje hoop? Dat dit een topic blijft waar iedereen ook op elkaar blijft reageren.
Ik lees wel eens mee in afvaltopics, soms post ik er ook in, maar uiteindelijk verzanden al die topics in mensen die alleen maar eetlijstjes plaatsen en wordt er bijna niet meer op elkaar gereageerd ;(

Nora <3
Meike <3

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:14

Hier even mijn geluksmomenten delen. Zaterdag begonnen met opletten, zondag begonnen met weight watchers. Alle koek, snoep, zoete zooi en zoute zooi laten staan en gezond gaan doen. Zaterdagochtend was mijn omslagmoment: weegschaal gaf 93,3 aan. Ik kom net van de weegschaal af: eerst durfde ik het niet, ban voor tegenvallende resultaten of zelfs aangekomen, maar nee: 90,8 :)) *\o/*

@hierboven: super! De rest gaat lukken, YES we can allemaal *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:15

Celiien schreef:
Hier even mijn geluksmomenten delen. Zaterdag begonnen met opletten, zondag begonnen met weight watchers. Alle koek, snoep, zoete zooi en zoute zooi laten staan en gezond gaan doen. Zaterdagochtend was mijn omslagmoment: weegschaal gaf 93,3 aan. Ik kom net van de weegschaal af: eerst durfde ik het niet, ban voor tegenvallende resultaten of zelfs aangekomen, maar nee: 90,8 :)) *\o/*

:wow: :wow: *\%/*
Wauw! Dat is wat je noemt een kickstart!

Nora <3
Meike <3

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:16

Super goed *\o/*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:16

Celiien wat heerlijk! Bij mij geeft dat echt motivatie om de volgende dag weer mijn best te doen. Hoop voor jou ook!

Kiannah het doet mij idd echt goed dat iedereen hier elkaar motiveerd!


fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:16

Butterfly schreef:
Weten jullie wat ik stiekem wel een beetje hoop? Dat dit een topic blijft waar iedereen ook op elkaar blijft reageren.
Ik lees wel eens mee in afvaltopics, soms post ik er ook in, maar uiteindelijk verzanden al die topics in mensen die alleen maar eetlijstjes plaatsen en wordt er bijna niet meer op elkaar gereageerd ;(


Dat hoop ik juist ook. Daarom is er nu ook dankzij TS afgesproken om geen lijstjes meer te doen, maar lekkere recepten mag wel. Het is toch de bedoeling elkaar te bljen steunen/motiveren.

Goed bezig Celiien!!

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:17

Heel erg blij mee! Maarja als je bijna elke dag een zal chips vreet, of maltesers etc dan gaat die eerste week ook hard als je het laat staan :+!

Ik was idd bang dat het tegen ging vallen, en daardoor ik geen motivatie meer zou hebben. Maar nu ben ik nog meer gemotiveerd *\o/*

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Ylvy
Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:19

Fohadie, goed dat je al een kg kwijt bent.
In het begin is het vooral vocht en gaat het vaak snel.
Maar langzaam afvallen is goed, het voorkomt een jojo effect ;)

Gypsy dankjewel, ja ik hoop het. Ik ben de motivering langzaam weer aan het oppikken.
Ik ben een vervelingseter, helaas verveel ik me vaak genoeg :')

Wauw Celiien, dat is echt een goeie start!

Ik vind zo'n lijstjestopics ook niet zo wauw. Ik weet wel wat ik eet, of ik nu een lijst of niet maak. Ik weet of ik chocolade naar binnen heb geschoven die dag :+
Lekkere recepten zijn altijd welkom, ik eet 4 dagen in de week kipfilet...

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:19

lovelucydan schreef:
Jester_ schreef:
En ik ben trots dat ik mijn lievelings chocolade heb afgeslagen :D



Super! Moeilijk is het hé dingen afslaan. Me vriend at net een pizza en dan laat hij een punt liggen omdat hij vol zit. Maar meteen gevraagd of hij het weg wilde gooien...


Oh ja heel goed, zo moeilijk :=

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:20

fohadie schreef:
Butterfly schreef:
Weten jullie wat ik stiekem wel een beetje hoop? Dat dit een topic blijft waar iedereen ook op elkaar blijft reageren.
Ik lees wel eens mee in afvaltopics, soms post ik er ook in, maar uiteindelijk verzanden al die topics in mensen die alleen maar eetlijstjes plaatsen en wordt er bijna niet meer op elkaar gereageerd ;(


Dat hoop ik juist ook. Daarom is er nu ook dankzij TS afgesproken om geen lijstjes meer te doen, maar lekkere recepten mag wel. Het is toch de bedoeling elkaar te bljen steunen/motiveren.

Goed bezig Celiien!!

Oké, top! Dat had ik even gemist.

Celien, kan me goed voorstellen dat je nu gemotiveerd bent!

Ik heb vandaag een wandelvirus ofzo :') schurfthekel aan wandelen, maar ik wil er eigenlijk nu nog wel een keer uit. Maar ja, iets met vies weer en eigenlijk zo naar bed moeten :')

Nora <3
Meike <3

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:20

Celiien schreef:
Hier even mijn geluksmomenten delen. Zaterdag begonnen met opletten, zondag begonnen met weight watchers. Alle koek, snoep, zoete zooi en zoute zooi laten staan en gezond gaan doen. Zaterdagochtend was mijn omslagmoment: weegschaal gaf 93,3 aan. Ik kom net van de weegschaal af: eerst durfde ik het niet, ban voor tegenvallende resultaten of zelfs aangekomen, maar nee: 90,8 :)) *\o/*

@hierboven: super! De rest gaat lukken, YES we can allemaal *\o/*


Super!! Dat gaat lekker :)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:22

lovelucydan schreef:
Jester_ schreef:
En ik ben trots dat ik mijn lievelings chocolade heb afgeslagen :D



Super! Moeilijk is het hé dingen afslaan. Me vriend at net een pizza en dan laat hij een punt liggen omdat hij vol zit. Maar meteen gevraagd of hij het weg wilde gooien...



Goedzo, beide!
Mijn vriend zat net aan een broodje hamburger, en ik heb erg weinig gegeten vandaag dus echt wel moeilijk om dan niet ook een broodje hamburger te maken!
Maar goed, heb het bij mn wraps en soepje gehouden! Trots!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Ylvy
Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:24

Jullie zijn goed bezig joh, volhouden he!
De verleidingen dat andere mensen met lekker eten zitten is heel lastig.
Jullie hebben zeker ook vriendjes die vanalles naar binnen kunnen gooien en niks aankomen? :')

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:25

Butterfly schreef:
Weten jullie wat ik stiekem wel een beetje hoop? Dat dit een topic blijft waar iedereen ook op elkaar blijft reageren.
Ik lees wel eens mee in afvaltopics, soms post ik er ook in, maar uiteindelijk verzanden al die topics in mensen die alleen maar eetlijstjes plaatsen en wordt er bijna niet meer op elkaar gereageerd ;(


Ja dat hoop ik ook! Zou wel het leukste zijn!
Merk ook echt dat ik een hoop motivatie haal uit de andere in dit topic!
Voorheen had ik al 3 x opgegeven, maar dit werkt echt wel!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:25

Celiien schreef:
Hier even mijn geluksmomenten delen. Zaterdag begonnen met opletten, zondag begonnen met weight watchers. Alle koek, snoep, zoete zooi en zoute zooi laten staan en gezond gaan doen. Zaterdagochtend was mijn omslagmoment: weegschaal gaf 93,3 aan. Ik kom net van de weegschaal af: eerst durfde ik het niet, ban voor tegenvallende resultaten of zelfs aangekomen, maar nee: 90,8 :)) *\o/*

@hierboven: super! De rest gaat lukken, YES we can allemaal *\o/*


Wat goed! Super!!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:28

Ylvy schreef:
Jullie zijn goed bezig joh, volhouden he!
De verleidingen dat andere mensen met lekker eten zitten is heel lastig.
Jullie hebben zeker ook vriendjes die vanalles naar binnen kunnen gooien en niks aankomen? :')


Jep, die van mij mag eerder nog wat aankomen maar dat gebeurt niet.
Hij eet echt alles en ik kom haast aan als ik er alleen maar naar kijk :')

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-17 22:46

wauw celien!

hier heb ik echt ruzie met de weegschaal... kan zo van 113 naar 111 naar 112 naar 113 en weer 111 gaan.... weeg 1x per dag, altijd op hetzelfde moment. Ik blijf even iedere dag wegen om te kijken of ik een patroon ga ontdekken in de schommelingen. Mijn lijf wilt nog niet omschakelen in ieder geval. Wel weet ik dat ik gezond bezig ben. Ik hoop dat mijn lijf opeens de bedoeling snapt en dan als een speer omlaag gaat.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Eloya
Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:55

Hier lekker 15 min gespeeld bij badminton
Vanaf volgende week officieel en volledig meedoen

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:59

Hier toch even een schaaltje nootjes genomen :o had echt trek en dan kan ik niet slapen.. netjes 30 gram afgemeten, eigenlijk de moeite niet :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:01

Thanks voor de felicitaties en complimentjes een paar pagina's terug! Wat gaan jullie hard!!

Super mooi om te lezen hoeveel er al kilo's kwijt zijn, lekker motiverend!! Een goede weegschaal is inderdaad wel een must, net als de plek waar hij staat. Zorg voor een rechte ondergrond en niet op vloerbedekking!! Geen idee hoe het komt maar op vloerbedekking geeft je weegschaal andere (foute) getallen aan.

Ik heb mn verjaardag vandaag in de sauna gevierd. Met een massage ipv taart en een heerlijke soep en stuk zalm. Niet eens gehunkerd naar verjaardags eten! Vier het zaterdag en dat word dan wel een beetje mijn cheat day :)

Morgen heb ik weer een meting bij mn trainer, hij meet dan met een hele nare tang mijn vet percentage in %. Hopelijk weer een paar procentjes er af :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:51

Meen je dat met dat vloerbedekking? Hier altijd op vloerbedekking.. hoezo andere getallen?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DoretteK, Jintexx, Rachral, SemrushBot, VogeltjeM, YandexBot en 43 bezoekers