paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:54

phormicola schreef:
callum schreef:
Ja! Ben echt super consequent geweest afgelopen weken.


Hoeveel kcal eet je? Je bent in twee weken tijd een kilo aangekomen, dat betekent dat je 500kcal teveel eet, even klinisch geredeneerd.


Huh je quote mij maar ik heb dit niet geschreven hoor dit komt uit een bericht wat ik gequote heb. Ik ben niks aangekomen alleen maar afgevallen en ik tel geen calorieën

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen


xHereIsAnne
Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:11

Emmaa_ schreef:
LinsxDot schreef:
Bij mij helpt calorien tellen juist wel omdat ik normaal denk oh dat kan wel en als je het nu invult denk je zoooooo zit dat daarin oke dan neem ik iets anders! Het maakt je bewuster van welke pondjes door mondje gaan!

Voor mij ook. Ik ben er niet elke dag even strict mee maar ik ga snel een van twee kanten op: ik eet (veel) te weinig of (veel) te veel. Juist door te tellen kan ik die middenweg vinden die anders nooit lukt.

Het is voor ieder anders, en ik vind het eigenlijk een beetje vreemd om een topic binnen te komen vallen met 'ik moet niet afvallen maar ik wil jullie wel allemaal even de les lezen, want wat jullie doen is heel slecht'. Iedereen moet z'n eigen manier om af te vallen vinden, en dat het voor de een niet werkt betekent niet dat het voor de ander niet werkt.


Ik voel me aangesproken, gewoon omdat ik inderdaad dit topic ben binnengevallen. Maar zeker niet om jullie de les te lezen en te zeggen dat jullie het slecht doen. Dat heb ik nooit gedaan, of dat was nooit mijn bedoeling.
Excuses daarvoor als dat wel zo is overgekomen..

Ik wilde alleen mijn 'ervaring' even delen met dat er een risico aan kan zitten om zo alert te zijn en zoveel controle te willen.
zoals ik al zei, dit geld voor iedereen anders. Vind jullie allemaal super goed bezig zijn.

Ik probeer jullie echt niet de les te lezen, en ik weet dat jullie zelf ook wel weten dat er risico's aan kunnen zitten. Overal zitten risico's aan.
Ik wilde gewoon alleen zeggen, kijk uit.. dit gebeurt namelijk allemaal al voordat je het zelf doorhebt.
Dat is het enige wat ik wilde zeggen.

Zelf ben ik ook aan het afvallen, maar op een betere manier voor mij dan de vorige keer. Dat liep dus niet goed af..

Maar excuses dus voor mijn bericht, want dat was zeker niet mijn bedoeling.

i want to run, i want to hide.
i want to tear down the walls, that hold me inside.


Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:18

Oh menn we hebben pindarotsjes, zeg plzzz hoe ongezond ze zijn die zijn zoooo lekker

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:19

Dit was niet zo naar jou gericht maar meer naar de persoon een paar pagina's terug die nogal belerend binnen kwam vallen.

Natuurlijk is iedereen welkom om zijn/haar ervaringen te delen, maar dingen zeggen als 'van kcal tellen word je obsessief' is imo een beetje misplaatst. Juist omdat het niet voor iedereen werkt en omdat voor sommigen (*steekt hand op*) kcal tellen echt de enige manier is om een beetje grip op mezelf te krijgen. Ik ben echt een bodemloze put wat eten betreft en als ik niet bewust na elke maaltijd de tijd neem om te kijken hoe veel ik nou precies at, wat dat met mijn dag doet en hoe ik daar nog op kan inspelen blijf ik gewoon vreten.

En ja, soms ben ik er inderdaad een beetje obsessief over. Ging van de week bij vrienden eten en die konden me wel stompen dat ik met mijn keukenweegschaaltje elk schepje eten af stond te wegen. Maar uiteindelijk moet er bij mij wel 30 kilo vanaf en met een beetje gezonder eten en iets meer bewegen gaat dat niet lukken.. Je moet tot op een zekere hoogte wel obsessief bezig zijn als je echt veel gewicht kwijt wilt.

En het is niet eerlijk verdeeld hoor :+ Ik heb vriendinnen die hartstikke kunnen vreten en als ze wel een keer wat kilo's aankomen vervangen ze twee weken hun lunch voor een salade ipv een bakje friet en dan zijn ze weer vijf kilo kwijt. Ik kom echt aan van lucht en ik merk het gelijk als ik een dag te veel gegeten heb. Om af te vallen moet ik echt vervelend nauwkeurig zijn om de balans tussen te weinig eten en te veel te vinden.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:23

Emmaa_ schreef:
LinsxDot schreef:
Bij mij helpt calorien tellen juist wel omdat ik normaal denk oh dat kan wel en als je het nu invult denk je zoooooo zit dat daarin oke dan neem ik iets anders! Het maakt je bewuster van welke pondjes door mondje gaan!

Voor mij ook. Ik ben er niet elke dag even strict mee maar ik ga snel een van twee kanten op: ik eet (veel) te weinig of (veel) te veel. Juist door te tellen kan ik die middenweg vinden die anders nooit lukt.

Het is voor ieder anders, en ik vind het eigenlijk een beetje vreemd om een topic binnen te komen vallen met 'ik moet niet afvallen maar ik wil jullie wel allemaal even de les lezen, want wat jullie doen is heel slecht'. Iedereen moet z'n eigen manier om af te vallen vinden, en dat het voor de een niet werkt betekent niet dat het voor de ander niet werkt.

Dat heb ik ook iets eroverheen is niet erg maar zo hou ik me er wel aan en als ik dan 200+ heb denk ik pfff nee ik neem een appel bijvoorbeeld ik vind het juist motiverend en ook het houd je wel bezig met wat je wel en niet kan nemen! Aangezien ik gewoon het eten wil eten wat ik altijd deed alleen kleinere beetjes en geen snoep chips enz meer dan vind ik tellen ideaal

soesita
Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:28

Tyrcanol schreef:
Hey nog een kleintje das leuk :D


En bedankt! >;) :+

Citaat:
Wat dacht je van Mountainbiken ?
Dat doe ik samen met vriendlief wij vinden het super leuk en verbrand goed!


Ik woon ik Duitsland tegen Aken aan. Fietsen is hier zowat synoniem voor mountainbiken. :) Ik kan alleen niet te veel offroad gaan wegens rugklachten en gebrek aan passende bike. Maar het gaat hier overal stevig op en af.

Veel drinken is voor mij erg gemakkelijk. Ik heb dat altijd al gedaan en ben ook altijd al een waterdrinker geweest. Dus dat zit gewoon mee.

Verder vind ik het inderdaad juist waardevol in dit topic dat iedereen gewoon het systeem volgt dat voor hem/haar werkt. Ik geloof ook niet in een zaligmakend systeem voor iedereen. Het moet bij je passen, anders hou je het immers nooit vol.

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:29

Nu ik weer fanatiek invul op Myfitnesspal en even de macro's heb aangepast naar aanleiding van de tip van Phormicola zie ik dat ik meestal op of over mijn koolhydraten en vetten zit en te weinig eiwitten binnen krijg.

Iemand nog tips voor eiwitrijke gerechten? Voornamelijk ontbijt, lunch en snacks.
Avondeten heb ik nog niet altijd veel over te zeggen aangezien ik thuis woon.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:43

Ik haal mijn eitwitten vooral uit eieren ( :+ ) en Skyr vind ik erg lekker als lunch op ontbijt.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:49

Eieren, kwark, kaas en vlees :D In een maaltijd verwerkt: bijvoorbeeld gebakken ei (eindeloze variaties op te bedenken), brood met als beleg kaas/gekookt ei/vleeswaar, of een salade samenstellen met voorgenoemde ingredienten.
Ik heb zelf veel moeite om voldoende eiwitten binnen te krijgen, omdat het toch voornamelijk uit dierlijke producten komt en dat is simpelweg te duur om genoeg van te eten voor mij. Ik gebruik als makkelijke oplossing daarom ook wel eens eiwitpoeder aangemaakt met water of als extra verrijking in de kwark/yoghurt.

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:53

Oja eieren. Die vergeet ik altijd haha. Misschien die weer wat vaker aan mijn ontbijt toevoegen of weer eens iets van bananenbrood ofzo maken.
Ik neem 's ochtends vaak niet genoeg tijd om een eitje te bakken of een omelet. Maar een eitje op brood kan natuurlijk wel!

Bedankt voor de tips weer :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:24

Is er iemand die een lekker recept voor hummus heeft? Er staan er zoooo veel op internet. Ik houd van knoflook en een beetje pittig mag ook wel :D

♥♥♥♥♥

Kingeping
Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:35

_KellyAV schreef:
Is er iemand die een lekker recept voor hummus heeft? Er staan er zoooo veel op internet. Ik houd van knoflook en een beetje pittig mag ook wel :D


Ingrediënten

200 gram kikkererwten, uit pot
1 rode paprika
120 gram tahin (sesampasta)
1 ½ teentje gesneden knoflook
50 ml citroensap
100 ml gefilterd water
1 el fijn gesneden peterselie
1 mespuntje cayennepeper
1 tl kurkuma/geelwortel
1 tl komijnzaad
1 tl zeezout
2 eetlepels olijfolie

Verwarm de oven op 250 °C grill stand. Snijd de paprika doormidden en haal de pitjes eruit. Snijd het vervolgens in kleine stukjes, leg het op de bakplaat, besprenkel het met wat olijfolie en doe het in de oven. Grill de paprika 15 min. op 250 graden °C.
Hak ondertussen de knoflook en de peterselie fijn. Doe de knoflook met de tahin, citroensap en water in de blender en mix het tot een glad geheel. Voeg vervolgens de kikkererwten, peterselie, het komijnzaad, geelwortel, de olijfolie, cayennepeper en natuurlijk te paprika bij het mengsel. Mix nog een keer goed en voeg als het nodig is wat extra water toe. Strooi het zeezout erbij en meng het nog een minuut, tot een zacht mengsel. Serveer het in een kom.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:55

Kingeping schreef:
Nou volgens MFP kwam ik maar niet boven de 1200


Het plan van aanpak met dit soort dingen is:

1. Checken of je echt alles meetelt. Alle boter, jus, saus, drinken etc. En of je niet zonder erbij na te denken dingen in je mond stopt. Bijvoorbeeld tijdens het koken.
2. Als punt 1 helemaal goed is en het aantal kcal ook goed zou moeten zijn, dan is het tijd voor een medische check up
3. Als dit niet goed is --> naar de diëtist. Is het wel goed ---> naar de prof die jou het meest aanstaat :)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:05

callum schreef:
Huh je quote mij maar ik heb dit niet geschreven hoor dit komt uit een bericht wat ik gequote heb. Ik ben niks aangekomen alleen maar afgevallen en ik tel geen calorieën


Excuus ik zat in de trein. Gevalletje 'verkloot de kwoot'.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:45

Voor de sate liefhebbers onder ons, ik heb net een gezonde sate op :)

Kippendij roerbakken samen met wat ui en knoflook en groentes die je lekker vindt. In mijn geval prei en tauge.
In een kommentje 1 of 2 lepels notenpasta (te krijgen bij de ah, reform schap) mengen met wat ketjap, beetje sambal en dan water toevoegen tot de gewenste dikte. Goed mengen en dan door je roerbak gooien. 2 zacht gekookte eitjes er bij en je hebt een heerlijke verantwoorde maaltijd :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:06

phormicola schreef:
callum schreef:
Huh je quote mij maar ik heb dit niet geschreven hoor dit komt uit een bericht wat ik gequote heb. Ik ben niks aangekomen alleen maar afgevallen en ik tel geen calorieën


Excuus ik zat in de trein. Gevalletje 'verkloot de kwoot'.


Hahahahahaha kan gebeuren

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:14

Hee mensen! Ik volg dit topic al even en kom me toch maar even melden. Vandaag had mijn jongste zusje dr eerste paardrijles (iets met virus succesvol overgedragen *\%/* ) en zag mezelf dus terug op de foto's...ik wist dat er heel wat af moet, rij momenteel ook geen paard hoor, maar mén wat zijn foto's soms confronterend ;( en met "heel wat" bedoel ik ook echt wel 30kg.
Ik ga nog even wat meelezen en tips opdoen en lekker zelf ook met jullie meedoen!

Nora <3
Meike <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:23

Komt goed kleine stapjes ik moet er 50 vanaf. Maar elke kilo is er 1

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:25

Net terug van de sportschool, veel calorieën verbrand, krachttraining gedaan en buikspieroefeningen.

Vanmiddag na een week (ivm slecht weer en bak) weer op mijn pony gestapt. Ging ook super maar wel wat druk door het stilstaan en de harde wind.

Al met al een voldaan gevoel, zal morgenochtend maar weer eens op de weegschaal stappen.

bontje

Supervixen
Berichten: 12748
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:28

TurboTinker schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar pompoen. Valt dat onder gezonde groenten?


Welke groenten zijn niet gezond dan?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Femek2902
Berichten: 1320
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:34

Supervixen schreef:
TurboTinker schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar pompoen. Valt dat onder gezonde groenten?


Welke groenten zijn niet gezond dan?


Veel bonen, zoals bruine bonen en tuinbonen zitten behoorlijk veel kcal in. Dat maakt ze niet direct ongezond, maar het is wel iets om op te letten als je wil afvallen. ;)

Janneke2
Berichten: 22649
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:39

Pompoen kun je makkelijk met van alles en nog wat combineren en je kunt er makkelijk soep van maken.
Wereldtip: de schil is gewoon eetbaar.

Om de soep niet te flauw te laten worden kleed ik m aan met tenminste 5 van de volgende extra's:
curcuma, mosterd, zwarte peper, kaneel, zwarte peper, knoflook, komijn, sambal, boerenkool, oregano, tomaat, brandnetel, koriander.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Butterfly
Berichten: 2849
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:55

callum schreef:
Komt goed kleine stapjes ik moet er 50 vanaf. Maar elke kilo is er 1

Fijn om te lezen dat er meer zijn die er veel af moeten hebben! Ik vind de meiden met "ik moet écht 5 kilo kwijt" af en toe niet zo motiverend voor mezelf :o

Nora <3
Meike <3

Mizora
Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:57

Ik moet er ook dik 50kg af, maar ben niet zo'n actieve poster.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 22:00

Ik moet er min 35-40 af in totaal

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RubyRed en 44 bezoekers