Pretparken & uitjes.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:16

Bedankt voor de info. Vind Italië sowieso een fijn vakantieland. :)

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 17:55

Taron... tja wat hebben we er over te melden... 2 weken terug nog in Phantasialand geweest. Ja het idee was vooral om de nieuwe achtbanen te testen, ik zit momenteel aan de medicijnen waardoor ik veel sneller misselijk wordt dan gebruikelijk, dus het was nog maar even kijken waar we allemaal in zouden gaan. Maar de nieuwe banen stonden sowieso op het lijstje. En Taron WAUW wat een baan ! _/-\o_ Zeker de 2e lancering is geweldig, de vele hups en bochten zorgen dat je heerlijk uit je stoel gelift wordt. Ook in deze baan weinig G krachten wat ik errúg fijn vond! Wij hoefden 'maar' 3 kwartier te wachten dus vond dat echt niet erg. Ik vond Raik eerlijk gezegd wel tegenvallen vond ook de beugels echt verrot van die dingen, met een beetje lange benen is dat echt een no-go.
En Phantasialand erg druk?? Nou ik ben nu al 4 keer geweest, en al is het in het park wat drukker, ze hebben attracties met een fantastische capaciteit, dat is helaas in de Efteling echt om te huilen. Dus ik ben dat niet eens.

Overigens is Europa Park inderdaad echt een geweldig park. Je gaat er alleen niet een dagje heen, niet alleen omdat het ver rijden is maar je red het park ook echt niet in één dag. Als ik ergens graag nog eens heen wil, dat staat erg hoog aan mijn verlanglijstje. Prachtige achtbanen, blue fire, en de grote broer van de Goliath: Silver Star. Ook net als in PTL mooie thematisering en in EP hebben ze ook leuke shows.

Gardaland hoor ik ook veel goeds over, helaas gaat me dat toch echt te ver net als EP. Dat zijn parken die ik echt alleen bezoek als ik in de buurt ben, zou er niet speciaal heen rijden. Port Aventura hebben ze ook een gaaf park, met binnenkort Ferrari world.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:47

Ik ga in december 4 dagen naar Europapark voor een congres met het werk.

Vandaag was ik in Shangai Disney Resort! Pas open sinds juni dit jaar dus alles nieuw. Vooral soaring over the horizon en pirates waren erg indrukwekkend. Tron vond ik, ondanks het coole concept (motozitje) , beetje flauw.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 20:17

Jaloers...

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:01

Haha ja ik vond het erg leuk! Ik ben in China op groepsreis en in Shangai hadden we een vrije dag. Ik ben in mijn eentje naar Disney gegaan en heb een super leuke dag gehad :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

dalena
Berichten: 3082
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:38

Lijkt me echt super gaaf!

In de zomervakantie zijn we voor het eerst naar Europapark geweest! Ik wilde daar al zo lang heen! Ik vond het echt heel erg leuk en mooi. Al had ik verwacht dat Wodan wat heftiger zou zijn. Ook van Poseidon had ik veel meer verwacht. De rit was totaal niet comfortabel. De laatste afdaling vond ik wel grappig. De Eurosat viel ook wel wat tegen. (Vind de vogelrok leuker) De Euromir was leuk! Alleen jammer dat je niet draait tijdens de rit zeg maar. De muziek was wel grappig en bleef de rest van de dag in mn hoofd zitten :+ Tja en de darkrides.... die vielen heel erg tegen. Piraten in Batavia vond ik mooi maar de rest die we hebben gehad... Die zou ik de volgende keer overslaan!
Arthur was die dag kapot. Toen we er voorbij liepen waren ze wel al aan het testen. We wilden sowieso even binnen kijken en toen ging die toevallig net open! Waardoor we maar heel even in de rij stonden *\o/* Ik ben zelf niet in de Blue Fire geweest maar mijn broertje vond hem gaaf.
Het park is echt ontzettend groot. Wij konden maar 1dagje dus we hebben nog lang niet alles gezien. Het was wel gewoon super gaaf daar! Maar van sommige had ik gewoon beter verwacht.



Ook zijn we naar Toverland en de Efteling geweest (hadden nog kaartjes!)
De midzomeravonden vind ik echt heel leuk :) Het was wel druk maar het werd steeds rustiger in de avond. Dus we konden veel doen. Troy is echt gaaf! En ik kan ook in de Dwervelwind blijven gaan. Die muziek ook <3 Op het einde nog een leuke lasershow.

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:55

Ik ben net terug van drie dagen congres in Europapark :) leuk park. Ik heb tussendoor best veel attracties gedaan. Ik wil zeker terug. Wodan was super!!! Helaas waren blue fire en silverstar dicht voor de winter.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:01

Lekker was de moeite waard dus.

europa park staat op het program ook net als nog een keer phantasialand. Ben echt blij dat ik een sterke pretpark gekke goede vriend heb. Dat maakt het leuker dan in je eentje gaan,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:05

Ik ben onlangs alleen in Disney geweest en dat viel niet tegen maar met twee is echt leuker inderdaad! De hotels in Europapark waren ook prima. Leuke familie is het.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:20

poes schreef:
Ik ben net terug van drie dagen congres in Europapark :) leuk park. Ik heb tussendoor best veel attracties gedaan. Ik wil zeker terug. Wodan was super!!! Helaas waren blue fire en silverstar dicht voor de winter.



ik moet er niet aan denken, silverstar pakken in de winter.
je vangt er echt veel wind, zelfs ingepakt :')

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:37

Wodan met vrieskou was ook best pittig :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:35

Ja dat geloof ik graag lol

wij zijn afgelopen woensdag naar phantasia geweest.. taron was ook geen pretje met de kou..
we wilden m in het donker ook nog doen, maar hebben dat maar gelaten.. het werd echt steenkoud toen het donker werd lol.

Nico_lette
Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:37

Hoi!
Ik ga woensdag naar de efteling, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?:)

Never apologize for being yourself

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:39

Nico_lette schreef:
Hoi!
Ik ga woensdag naar de efteling, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?:)


neuh, als het daar te koud is sluiten de achtbanen rap.. dus geen koude issues. rest staat volgens mij al wel zo'n beetje in je topic gemeld

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:44

Rekening mee houden dat het erg druk kán zijn. De garantie heb je nooit maar je kan je er maar beter op instellen.

Park opent om 11.00uur, niet zoals tijdens reguliere Efteling om 10. Zijn een aantal punten aan het begin waar je voor 11en terecht kan voor koffie en dergelijke. :)

Ga niet als 1e naar Droomvlucht of de Baron maar bewaar deze voor eind v/d middag, vaak is het dan rustiger. Reizenrijk (Vogel ok, Carnaval Festival) is 's ochtends het rustigst.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:09

Hoi. Wat is zo een beetje de beste optie voor een paar dagen Europapark? Is twee dagen park voldoende en dan drie nachten? Ik vind de hotels daar erg super duur. Zijn er ergens deals te vinden? Alle raad welkom!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:29

Op het moment heeft Europapark nog 20% korting op de hotels. Verder zal je geen korting vinden, daar doen ze bij EP niet aan. (Zoals b.v. de Efteling korting heeft via de AH, andere parken via Jumbo/dagje uit etc.)

Heb zelf afgelopen week ook geboekt met die 20% actie, dan nog blijft het prijzig, maar alsnog wel wat goedkoper dan Disneyland Parijs. Tenminste in de periode dat wij gaan.
Plus het scheelt dat wij 1 dag gratis entree hebben.

Als je voor de 1e keer gaat zou ik eigenlijk 3 dagen entree adviseren, zeker als je ook wat shows wilt bekijken en gewoon alles op het gemakje wilt zien.
Wij gaan nu wel 3 nachten/2 dagen maar wij gaan dan ook voor de zoveelste keer.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:35

Maar drie dagen entree vind ik in verhouding met twee dagen wel echt duur. Ik denk dat we toch ergens anders gaan slapen. Zo bijzonder vond ik dat hotel daar niet. Het is wel erg praktisch.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:43

europapark kent geen echte goedkope arrangementen.. niet zoals bijvoorbeeld dlp davey crocket heeft, of waarbij de toegang zo'n beetje gratis is zolang je maar een arrangement koopt..


de goedkoopste optie hebben wij afgelopen september gedaan met 7 personen.. let wel, dat is dan alleen mogelijk als iedereen een efteling abonement heeft..

van de 7 personen konden er 2 maar 2 dagen naar europapark, hiervan hebben we gebruik gemaakt.

1 apartement gehuurd geschikt voor 7 personen, kosten daarvoor 90 euro per persoon voor de hele week..

iedereen had 1x gratis toegang door het efteling abonement...

hierdoor was onze aankoop dus:
1x gratis toegang, 1x 2 daags ticket, 1 maal los dagticket.
totaal 4 dagen toegang..

omdat persoon 1 + 2 slechts 2 dagen bleven hebben we voor hen gekocht:
1x tweedaagsticket + ze gebruikten hun gratis toegang.. hierdoor hielden zij dus 1x 1 dag over op het tweedaagse ticket.. dit is overgekocht door persoon 3+4 die een 1 daagsticket nodig hadden nog (totale besparing slechts een paar euro maar toch).

kosten zo'n 225 euro per persoon voor de mensen die 7 dagen bleven met 4 dagen toegang tot het park



Wij gaan net voor de zomervakantie 2017 1 dag...
op weg naar Italië (vakantie met abonement gardaland) is het slechts 80 kilometer omrijden als we via rust > zwitserland naar italië gaan... We hebben dus besloten precies halverwege de rit naar het gardameer (zo rond rust) 2 nachten te overnachten, 1 dagje europapark mee te nemen en dan de dag erna het laatste rukje naar het gardameer te rijden.. hoezo pretparkverslaafd
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-01-17 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Marjon_
Berichten: 10656
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:47

Niet bijzonder? Welk hotel dan? Wij gaan juist naar een hotel van daar vanwege de sfeer en de fijne faciliteiten.
Maar het is inderdaad erg prijzig, dat klopt.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:37

Ik zat in december in colosseo. Het bedrijf huurde zowat alle hotels compleet af dus ik heb ze allemaal gezien Haha :D. Het is zeker niet slecht maar je kan echt flink in de kosten snoeien door er niet te slapen...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:42

Ik ben nog nooit in de Efteling geweest, heb ik nu wat gemist? Ik vind pretparken super, maar hou niet van in de rij staan. Hoe meer achtbanen, hoe beter.
Mijn ouders vonden pretparken nooit wat, dus namen ons nooit mee. Daarom is de Efteling er nooit van gekomen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:43

Efteling is mooi maar weinig thrills met enorme wachtrijen. Niet mijn favoriet eerlijk gezegd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:45

poes schreef:
Efteling is mooi maar weinig thrills met enorme wachtrijen. Niet mijn favoriet eerlijk gezegd.

Dat is ook mijn beeld, maar anderen zeggen je moet echt eens gaan. tja, kost wel veel zo'n dagje he, en je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:48

germie, als je van sfeerparken houd ja dan heb je iets gemist..
ben je meer een walibifan, dan zal de efteling minder aantrekkelijk zijn..

er is voldoende laagseizoen om van van het park te kunnen genieten zonder in rijen te hoeven staan, gewoon loopings in de gaten houden.. dan leer je snel genoeg welk park wanneer rustig is.. alhoewel, eigenlijk geldt voor ieder park wel zo'n beetje dezelfde drukte rond dezelfde data..

zonder te kijken kan ik voorspellen dat de maximale wachttijd in de efteling vandaag ongeveer 15 minuten is.. Baron single riders 5 minuten, Baron normaal 5-10 min, Baron front 10 minuten.

kosten kun je drukken door een actie te pakken, of flink bij iemand te slijmen die een abonement heeft, want die heeft net weer 2 kaartjes voor 50% :P (mijne zijn al besproken)


edit: ik zat er toch niet ver af.. de maximale wachttijd had ik goed.. baron is gewoon doorlopen

http://www.looopings.nl/wachten/efteling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zeepsop en 85 bezoekers