paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:49

Ik heb vandaag ontbeten met een schaaltje Griekse yoghurt
tussendoor pakje lu crackers, eet ik normaal eigenlijk niet, maar probeer de keukenkastjes een beetje leeg te maken en had verder niks in huis...
lunch 2 crackers met boterham worst, tomaat
Avondeten wordt een snitzel met gebakken aardappels en boontjes, vind mijn vriend lekker...
Verder alleen maar thee gedronken vandaag

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"


callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:54

Ik ben blij als mijn bestelling van de kleinste Soepfabriek er is. Dan kan ik weer zelf soep maken. Ben gek op soep en het vult goed en gelijk al je groente binnen.
En deze bouillon is helemaal zonder rotzooi.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:06

Beste tip is toch om het niet in huis te hebben, dat werkt bij mij tenminste :P
Daarnaast is het veel makkelijker om niet te snoepen dan soms toch een beetje, want dan blijf je de verslaving voeden. Je zal merken dat na een paar dagen helemaal geen gesnoep/gesnaai de drang om dit toch te doen steeds kleiner wordt. Je moet er echt even door heen!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:22

Monster_tos schreef:
Beste tip is toch om het niet in huis te hebben, dat werkt bij mij tenminste :P
Daarnaast is het veel makkelijker om niet te snoepen dan soms toch een beetje, want dan blijf je de verslaving voeden. Je zal merken dat na een paar dagen helemaal geen gesnoep/gesnaai de drang om dit toch te doen steeds kleiner wordt. Je moet er echt even door heen!


Klopt zeker!
Wij hebben bij mijn ouder thuis al relatief weinig ongezonde snacks in huis.
Maar áls het er dan is... Binnen no time op!
Oh het wordt eerst 3 dagen genegeerd en dan volgt er toch een overgave haha.
Mijn vriend is er van overtuigd dat ik af ga vallen als wij volgend jaar samen wonen, want dat doet hij alleen maar gezonde boodschappen :') .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:42

Jullie praten te snel en veel om een bijleespost te maken.

Wekelijks statje is wel leuk om.bij te houden. Wellicht nog handiger is om in je onderschrift de min kilo's te zetten?

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:43

Het gaat mij ook allemaal wat te snel om echt mee te posten.
Maar een lijstje wil ik ook wel aan mee doen.
Zodat je minimaal 1 keer in de week een berichtje plaatst met het gewicht.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:50

Mijn dag vandaag;

O: Griekse Yoghurt 0% vet met 1 peer en snufje kaneel
T: 1 manderijn
L: 140gr aan komkommer & tomaat, 80gr feta kaas met snufje italiaanse kruiden + 2 crackers
T: kopje bouillion met 1 cracker
A: gekruide kip in gehakselde bloemkool
T: halve mango.

( avond eten en toetje alvast ingevuld )

Volgens Fitnesspal zit ik pas aan 800 kcal? Ik heb geen hongergevoel -gehad- en voel me prima.
Ga straks nog +-30 min interval op de crosstrainer doen.

Is dit dan echt te weinig?

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:54

Aanvulling:
O: groene smoothie met 2 eetlepels havermout
T: nootjes en een banaan
L: 4 rijstwafels. 1 met kipfilet en 3 met notenboter
T: wortels en drinkbouillon
A: (Volkoren) macaroni met tomatensaus, groente en gehakt

B: wandeling met de lunch en paardrijden.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:55

MariekeTV schreef:
Het gaat mij ook allemaal wat te snel om echt mee te posten.
Maar een lijstje wil ik ook wel aan mee doen.
Zodat je minimaal 1 keer in de week een berichtje plaatst met het gewicht.


Wekelijks een lijstje lijkt mij ook wel mooi, en dan liefst op vrijdag (ivm cheatday in het weekend :o )

Misschien iets van:

Startgewicht + Startdatum
Huidig gewicht
Totaal afgevallen

Ik heb het ook in mn onderschrift, elke keer een motivatie als ik dat zie :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3


Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:34

hier ontbeten
O: 2 kaizerbroodjes, 1 filet american en 1 halvajam abrikoos
L: was sushi met komkommer en zalm met soya saus
T:skyr drink
A: Kipsnitzel sperziebonen en gestoomde aardappelen

Ik ben erg benieuwd de 17e maar hou wel een slag om de arm dat er of weinig af is of niets bijvoorbeeld

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Stippie
Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:49

Wat vinden jullie, de diëtiste zei me dat ik per dag aan de 1300kcal moet zitten maar volgens my fitnesspal moet ik aan de 1840 (incl afvallen), s heath 2200 en via internet tabel moet ik 1950 om af te vallen.

En dan heb ik al rekening gehouden met het feit dat ik nu zo goed als totaal niks doe en ziek ben.

Moet ik me aan de richtlijn van de diëtiste houden of is dat toch wel erg weinig?

Life is a rodeo and all you have to do, is try to stay in the saddle!

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:51

Klinkt wel als weinig. Hoe groot ben je? ;)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Stippie
Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:52

Ik ben ongeveer 170cm

Life is a rodeo and all you have to do, is try to stay in the saddle!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:52

Ik vind het wel weinig hoor wat je dan mag hebben. Is er een rede waarom ze zo laag zit. Heb je haar ook gevraagd waarom zo weinig?

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Reusje0504
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:53

Stippie schreef:
Wat vinden jullie, de diëtiste zei me dat ik per dag aan de 1300kcal moet zitten maar volgens my fitnesspal moet ik aan de 1840 (incl afvallen), s heath 2200 en via internet tabel moet ik 1950 om af te vallen.

En dan heb ik al rekening gehouden met het feit dat ik nu zo goed als totaal niks doe en ziek ben.

Moet ik me aan de richtlijn van de diëtiste houden of is dat toch wel erg weinig?



Lastig dat loopt nogal uiteen! 1300 lijkt me vrij weinig maar 2200 erg veel.. ik houd zelf my fitness pal aan maar kan je nog niet vertellen hoe dat werkt voor mij, ben net 4 dagen bezig ;)

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Stippie
Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:56

Ik geloof niet dat er echt een reden is waarom ze 1300 aanhield.
Die 2200 is de hoeveelheid om op gewicht te blijven, wat ik dus niet wil. Maar daarbij kon ik niet aangeven dat ik wilde afvallen.
Ik zit nu gemiddeld aan de 1400 omdat 1300 wel echt te weinig was naar mijn idee.

Life is a rodeo and all you have to do, is try to stay in the saddle!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:13

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb wel het idee dat zo'n dieet lang niet bij iedereen werkt. Ik ben pas 21 en heb natuurlijk makkelijk praten, maar als ik bijv. alleen maar kip en kwark ging eten dan kom ik aan. Ook vind ik het koolhydraat arm een beetje eng, je hoort namelijk het grootste deel van je energie daar uit te halen. En dan geen geraffineerde suikers natuurlijk, maar volkoren producten. Lange ketens duren veel langer om af te breken. Mij is 30 gram vezels aangeraden per dag, dat red je dus niet op alleen maar vlees en melkproducten. 0,8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht wordt ook aangeraden, anders ga je je organen erg belasten.

Mijn geheim is denk ik gewoon lang slapen, maar dat lukt vanaf morgen ook niet meer :') Eet om 10 uur 2 volkoren crackers met kokosbrood (of heel zelden kaas oid), s middags twee volkoren broodjes met (in totaal) 1 plak kaas en een halve komkommer er op. S avonds veel groente, wat aardappels (gekookt is zo droog, bleh) en soms vleesvervanger/andere soort groente/beetje vis. Honger heb ik alleen wanneer ik op school zit en van 12 tot 7 niks eet. Maar ik doe ook absoluut niks en mag hooguit 1600 kcal hebben volgens een link in dit topic.

Toen ik veel kwark en kaas at vlogen de kilo's er ook aan, dus ik zou daar mee oppassen. Maarja, je stofwisseling is gewoon anders als je jonger bent. Dus ik heb het idee dat ik niks mag zeggen, maar ik vind dat koolhydraat arm gewoon heel eng. Een vriendin van mij is er ook best ziek van geworden, maar kon ook aan de shakes liggen (rotzooi, brr).

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:25

Oeh, een koolhydraat-arm dieet vind ik ook eng hoor! Ik zou dat niet zo snel doen, veel slechte verhalen over gehoord. Je hebt immers (langketen) koolhydraten nodig voor o.a. je hersenfunctie!

Mijn lijstje van gisteren:

O: kop thee met honing, 2 crackers met hummus
T: -
M: 2 plakken rogge-krentenbrood met Alpro boter
T: pakje Zonnatura sesamkoekjes
A: 2 scheppen vegetarische Tjap Tjoi en 2 scheppen vegetarische nasi van de Chinees, en 2 stukken kroepoek
T: een eierkoek en thee met honing

B: een paard op concours gereden, 5 km wandelen, 25 min krachttraining, 1 uur zwaar stalwerk

Vandaag:

O: bruine pistolet met eiersalade, mueslibol met boter en een croissant (ontbijt op het werk)
T: -
M: 1,5 plak rogge-krentenbrood zonder iets, een notenreep en een latte macchiato
T: -
A: 250 gr verse spinazie, een portobello met geitenkaas uit de oven

B: een paard rijden, 1/2 uur licht stalwerk

Echt de dingen wat meer in balans houden qua eten en bewegen en wat bewuster eten.

Voor mij hoeven die kilo's er juist níet af te vliegen, want dan vliegen ze er zo weer aan. Nu al -12 kg en nog -8 kg in het aankomende jaar, dat moet te doen zijn! :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:26

Na alle pagina's tot nu toe mee te hebben gelezen wordt het nu toch maar eens tijd om ook mee te praten :) Begin van het jaar had ik al besloten eens wat kilo's af te willen vallen, maar nu dankzij het topic ook de my fitness pal app geinstalleerd om alle caloriën bij te houden gekopppeld aan mijn fitbit om de beweging op een dag ook serieus te nemen.
Een half jaar geleden heb ik mijn eerste eigen paard gekocht en nu hij eindelijk in de buurt van een gezond gewicht komt moet ik zelf er ook aan geloven. Paard was te mager en door slecht voerbeleid van de stal waar we de eerste paar maanden hebben gestaan heeft het even geduurd tot de kilo's er bij kwamen.
Krijg -ongevraagd- trouwens vaak het compliment dat mijn paard zo goed bij mij past kwa verhouding (meestal gevolgd door de opmerking 'hij is wel echt groot') dus blijkbaar heb ik goed gekozen met mijn 1.80m en 95kg. Eerste doel is om 5 kg af te vallen.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189), Z1+1

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:32

Stippie schreef:
Ik geloof niet dat er echt een reden is waarom ze 1300 aanhield.
Die 2200 is de hoeveelheid om op gewicht te blijven, wat ik dus niet wil. Maar daarbij kon ik niet aangeven dat ik wilde afvallen.
Ik zit nu gemiddeld aan de 1400 omdat 1300 wel echt te weinig was naar mijn idee.


Dan is 1700-1800kcal prima :)

Otti1977
Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:42

Volgens mfp zit ik nu aan 1550 calorieën. Niet slecht denk ik zo.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:57

Vergeet niet dat je koolhydraten ook prima uit groente en fruit kan halen net als vezels.
Ik eet geen brood OA door slechte reactie darmen. Wat dus inhoud dat ik mijn groentes heb verhoogd. Dus niet koolhydraat arm maar wel beter voor mijn darmpjes.

Eet wel boekweitnoodles en kastanje pasta. En soms rijstnoodles en maak wraps van boekweitmeel.

Het is zoeken naar een balans als je met allergieën zit. Kan ook niet alle groentes eten. Bloemkool gaat niet goed helaas want ik ben gek op bloemkoolrijst

Daarom ben ik ook blij als ik weer soep kan maken dat ik eet ik vaak en graag

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:03

Wil me ook melden!
Heb zoals jullie zeiden de app gedownload en zit er nog onder! Dus neem zo glas water dan blijft het zo hihi!
Ik ben 25 1,60 en weeg 68 kilo wil graag naar de 60 kilo. Vind het heel lastig want zie veel voorbeelden van eten maar veel lust ik helaas niet.
[ img ]

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:09

Ik ga die app ook maar eens downloaden inderdaad, lijkt me een stuk handiger!


Vandaag beetje slapjes al de hele dag, dus even extra voor mezelf gezorgd, heb lekker mijn haar laten knippen! :D


Was op visite geweest en als drinken nam ik een glas water, zegt ze oh ben je het weer eens aan het proberen... Lekker motiverend -O-
Maar goed, trek me er niets van aan. Over een paar weken zullen ze het wel zien dat het dit keer wel gaat lukken!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 21:10

Heel goed melis!

Hier was de weegschaal niet zo lief. Niks geks gegeten van t weekend. Mijn lijf probeert me te demotiveren ofzo.

Mij eerste weekoverzicht sinds ik bezig ben


[ img ]

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 44Myrthe44, Ababe, Charlie_, Nicje87, Noor, Rosalie_91, Vetra en 154 bezoekers