London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:00

Chelsea, Notting Hill, Kensington en Paddington zijn allemaal prima. Heathrow zou ik dan weer niet doen, dan ben je een 40 minuten onderweg. Croydon vermijden, is gewoon niet veilig, en ik zou Barking en Dagenham ook vermijden. Ik woon in Walthamstow, 30minuten vanaf Kings Cross met de Victoria line en t travelodge hote zit naast het station, redelijk betaalbaar (onze familie verblijft daar als ze op bezoek komen, zit meestal rond de 40-50pond per nacht.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:20

Joosiien schreef:
Aaah, wij willen in de tweede week van december gaan, dus wellicht valt het dan nog mee. Ik had een betaalbaar hotel in Croydon gevonden met hele goede recensies, maar ik las in dit topic dat het nogal een eindje reizen is. Dus ik ga toch weer even opzoek naar wat anders.

Bereid je toch maar voor op veel drukte. Ik ben er eens rond 10 december geweest en toen was het ook al om te stikken van het volk.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:42

Bedankt, tips voor hotels zijn welkom! Heb het topic al wat doorgespit, maar veel hotels zijn inmiddels al volgeboekt voor die periode.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:38

Nou, wij hebben helaas nog steeds niks gevonden/geboekt. Er zit al zo veel vol dat weekend. Denk dat ik maar gewoon via tui wat ga boeken, dan maar wat meer betalen. :P

F_Orumster
Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:06

Ik wil graag eens naar londen om vooral lekker te fotograferen en leuke dingen zien. De kerstsfeer en versiering lijkt me leuk, maar drukte kan ik niet heel goed tegen. Is londen de 1e week van januari ook nog in kerstversiering gehuld? Of kan ik toch beter net voor kerst?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:19

Ik ga komend weekend. Wel een beetje met een dubbel gevoel. Aan de ene kant super veel zin in, maar aan de andere kant is vrijdag mijn opa overleden en heb ik dinsdag eerst een begrafenis. Toch wel even getwijfeld of ik wel zou gaan ja of nee..

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:00

HorseTimeXL, gecondoleerd :(:) Ik zou als ik jou was wel gaan. Mijn grootvader is een maand geleden overleden, en wij zijn toen ook op ons geplande weekendje naar zee gegaan. Ik wou eerst niet, maar het deed me wel deugd om even weg van alles te zijn en wat afstand te hebben.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:04

Ja ik heb toch inderdaad tegen mijn vriendin gezegd dat we toch gaan. Nu hoeft het niet perse voor mij, maar dat zal ook wellicht komen omdat de begrafenis is geweest. Maar ik denk dat het wel goed is inderdaad. Even lekker weg. Ik heb zo hard gewerkt..

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:54

Ik ga in februari naar Londen met een vriendin voor 4 dagen. Ben er al 2 keer geweest maar dat was met mijn vader en met mijn ouders en broertje en heb toch wat vragen omdat ik dit keer alles zelf regel etc..

- wat voor metro kaart is handig voor 4 dagen? Ik heb de andere 2 keer een weekkaart gebruikt maar ik las ook iets van een oyster card.

- pinnen jullie in londen of nemen jullie vanuit nederland engels geld mee?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:10

Gewoon een Oyster kopen (kost 5 pond deposit, krijg je terug als je hem inlevert) en daar geld op zetten. Je zal nooit meer betalen dan een dagkaart, maar op dagen waar je minder gebruik maakt van het OV betaal je dan minder

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:19

Ja ik zou een Oyster card nemen.
Ik ben net terug van weekend je Londen, vorig weekend. Het was geweldig. Het was iets drukker maar heb er totaal geen last van gehad. Vond t niet drukker dan Amsterdam :D

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:41

Ik heb net gekeken op internet en kwam op het volgende uit:

Oyster Card 3-4 dagen £40.00
€40.00 (inclusief £3.00 activeringskosten)
Verzendkosten:
Normaal: €4.95 (4-8 werkdagen)
Aangetekend: €8.95 (2-3 werkdagen)

Travel card 7 dagen zone 1 en 2
€40.00 (inclusief £3.00 activeringskosten)
Verzendkosten:
Normaal: €4.95 (4-8 werkdagen)
Aangetekend: €8.95 (2-3 werkdagen)

dus het is even duur.. ik wil het wel van te voren kopen in NL via internet

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:38

In NL kopen zou ik juist niet doen. Veel makkelijker om er daar op het station waar je aankomt eentje uit de muur te trekken...

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:39

Oh dat maakt niet uit, op sommige stations sta je lang in de rij voor zo'n kaart en ergens anders is het uitgestorven. Van te voren kopen is wel slim.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:44

Zonde van de verzendkosten. Ik zou het daar bij aankomst halen. De automaten zijn heel duidelijk en anders is het personeel op de metrostations vaak erg behulpzaam :j

She believed
She could
So she did

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:45

Ik zou daar niet zo moeilijk zijn :=

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:47

lieveli schreef:
Ik zou daar niet zo moeilijk zijn :=


Scheelt toch weer een pint :9k

She believed
She could
So she did

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:47

Verzendkosten maakt mij niet uit. Wil het liever bij de hand hebben, scheelt ook weer tijd! Maar als ik het bestel op internet en er staat nog geld op de oystercard krijg ik dat dan nog terug?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:02

Mag ik even binnenvallen? :D

Wij zijn momenteel onze Londenreis aan het plannen voor komende zomer. Superleuk! Is inmiddels al meer dan 3 jaar geleden dat ik er ben geweest en vond het toen een geweldige stad :-) Maar nu heb ik dus enkele vraagjes..

- Het is hier waarschijnlijk al een paar keer gevraagd, maar het topic heeft zoveel pagina’s :wow: Heeft iemand nog leuke, uitzonderlijke dingen/bezienswaardigheden om te doen? Heb de vorige keer al inspiratie opgedaan en leuke dingen ontdekt en blader ook reisgidsen en het internet door, maar misschien heeft iemand hier nog leuke tips :+

- Van mijn vorige trip (2013) heb ik mijn Oyster card bijgehouden. Ik veronderstel dat deze nog steeds gaat werken, en ik er dus opnieuw geld op kan zetten daar?

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:05

Billionache, wat vind je leuk om te doen? Wil je naar een museum, het theater, of ga je liever op stap?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

billionache
Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:16

Musea is m'n vriend niet zo voor. Heb ook al veel culturele/toeristische dingen op m'n lijstje staan. Maar misschien weet iemand iets wat écht een aanrader is, maar niet in de reisgidsen of online vermeld staat vaak. Voornamelijk avondactiviteiten zijn welkom trouwens! Vorige keer ben ik naar twee musicals geweest, waarvan ééntje echt fantastisch was, terwijl de andere juist weer tegenviel... Comedy waren we ook naar aan het kijken, of concerts... :-)

Nog een bijkomend vraagje: iemand nog tips waar je een fijn en spectaculair overzicht hebt over de stad? Vorige keer die kabelbaantjes gedaan maar dat was niet echt wauw, en London Eye is vrij prijzig.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:54

Gratis overzicht over de stad: in het noorden heb je Primrose Hill en in het zuidoosten heb je Greenwich Park. Bij deze laatste ook the royal navy college, the royal observatory, painted hall, etc. Niet gratis (wel hoger): view from the Shard.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

lieflampje
Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:00

Kom ook even binnenvallen *boem* :D

Eind februari ga ik op citytrip (4 dagen) samen met mijn man en 2 kinderen van 4 en 6 jaar.
Nu heb ik al e.e.a. Zitten doorspitten hier, en op internet maar ik vroeg mij af wat nu echt leuke dingen zijn om te doen met wat kleinere kinderen. De "verborgen pareltjes" als het ware waar je niet zo snel op zou komen om het zo maar te zeggen.


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:19

Wij zijn gek op het science en natural History museum, gaan we zeker 1 keer per 2 weken naar toe. Ook de Princess Diana Memorial playground is erg leuk. Straat entertainment langs de Southbank is ook altijd een groot succes. Golders Hill park (In golders green) heeft een kleine zoo, stelt niet veel voor, maar kinderen vinden het fantastisch, het is gratis en er is een speeltuin naast.
London zoo is ook erg leuk, maar vrij duur.
Kentish Town heeft een city farm, ook leuk.
Shrek's great adventure is een indoor attractie aan de southbank, naast de London Eye. Duur maar superleuk voor die leeftijd

lieflampje
Berichten: 627
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Lutten

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:21

Wauw, dank je wel Nadia! Zitten super leuke dingen tussen die ik nog niet tegen was gekomen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, kosseh, Miiej, Monique1963, xkmmtjeee en 64 bezoekers