paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:51

Welkom Karin!

Succes SteffiiY!

Weegschaal was zowaar niet lief vanmorgen :o De 0.2 die er gisteren af was, zat er vandaag weer bij. Nouja 't ligt niet aan mij dat weet ik. Dan vandaag maar wat extra bewegen en morgen weer beter. :P


SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:01

Heel goed Gypsy, dat is de juiste instelling`!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:35

Vandaag mijn eerste weegmoment na de detox. -2,1 kg en ben helemaal happy! :D

Laura1982
Berichten: 4053
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:59

Ik ga pas einde van de week wegen. Ik hou nu ivm maandelijkse periode veel vocht vast en wil gemotiveerd blijven.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:10

Mag ik ook mee doen. Hier het zelfde probleem.
Me voorgenomen dat als ik meer dan 80 kilo weeg ik niet op mijn paard mag. En dus ben ik al 1,5 jaar aan het grondwerken, lange lijnen enz.
Sinds mei verhuist naar het altijd gezellige Brabant, paard aan huis en er een paard bij gekocht. Nu na maanden verbouwen en k(r)amperen in een volledige gestript huis de knop om gezet. Twee paarden staan al vanaf mei niets te doen en omdat we maanden geen keuken, badkamer hadden geleeft op pizza patat en soep.
Sind januari half begonnen, maar na het mee lezen nu toch de stap gezet naar een gezonder leven. Moet donderdag naar de HA voor bloeddruk controle dus precies op tijd.

Ik wil het bos in wat net achter ons huis ligt. Niet alleen met de hond, maar op op de rug van een paard.

Dus mijn doel is -13
Dan zit ik 3 kilo onder de 80 en heb ik wat ruimte

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Essxan
Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:16

Mag ik ook meedoen? 1 oktober 2015 gestopt met roken en helaas behoorlijk veel aangekomen. Moet minimaal 20 kilo af. 2 januari gestart met lijnen. Abbo op de sportschool genomen en al 4x wezen trainen.

Uno Fortunato B + 10. L1 +3 01-01-2001/29-09-2019*
Trippel 22-05-2018

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:22

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan of mijn omtrek opgemeten. Binnenkort eens doen.

Eetdagboekje:
O: groene smoothie met 2 eetlepels havermout
T: nootjes en een banaan
L: 4 rijstwafels. 1 met kipfilet en 3 met notenboter
T: wortels en drinkbouillon
A: Wat de pot schaft.

B: wandeling met de lunch en paardrijden.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:24

*\o/* Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen! Ontzettend goed dat jullie zo met je eigen gezondheid én die van je paard bezig zijn *\o/*

Voor degenen die nog wat inspiratie zoeken is het boek 'Better than before' van Gretchen Rubin een aanrader. Dat boek gaat niet over afvallen maar over gewoontes, en hoe je jezelf nieuwe gewoontes (waaronder gezond eten en meer bewegen) makkelijker kan aanleren. Het is ook heel luchtig geschreven met veel praktijkvoorbeelden van de schrijster zelf, dus zeker geen moeilijk of alleen maar informatief boek, ook gewoon leuk lezen :)

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:36

Okeee, jullie gaan hard :wow:

Nieuwkomers welkom :wave:

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb ook veel meer honger als het zo koud is.
Ik heb een erg koud oud huis en ik merk dat ik dan gewoon meer behoefte heb aan eten om me warm te houden.

Verder ben ik nu ongesteld(51 jaar en het is nog steeds niet klaar met die zooi ^) ) en dan hou ik heel veel vocht vast dus wegen heeft even totaal geen zin.

Van het weekend feestje gehad met buffet en heb goed gekeken wat ik precies nam , daarbij thee gedronken.
Wat me vrolijk maakte was dat mijn figuur er een stuk beter uit zag door dat ik naar de sportschool ga, terwijl ik nog weinig ben afgevallen.

Ik denk dat mijn grootste struikelblok vooral is dat ik niet hou van koken en bakken, leuk voor een keertje maar verder eigenlijk te veel werk.
Ik ben van snel iets bij elkaar flantsen en dan is het moeilijker om gezonde dingen te nemen.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:06

2 kilo eraf vanmorgen! Vooral vocht natuurlijk maar alsnog... had het niet verwacht want ben van de week nog flink uit eten geweest

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:14

Ik kom mij hier ook melden! Ik reed ook al een tijd niet meer ivm mijn overgewicht. Mijn jonge paard inmiddels verkocht, en mijn oude merrie heeft pensioen, maar ik zou graag op vakantie toch wat ritjes willen maken. Dit heb ik deze zomer niet gedaan omdat ik mezelf te zwaar vond, zonde want ik was bij de Camaraque..

Ik doe het samen met mijn trainer, elke 2 weken heb ik een gesprek met hem en meet hij mijn vetgehalte (met een hele nare tang knijpt hij dan in mn vetrollen..) Daarnaast krijg ik van hem verschillende oefeningen om mijn mindset te veranderen. Aangezien de knop daar om moet. Ik krijg verschillende oefening mee, meditatie bijvoorbeeld, waarbij je 10 minuten lang een film in je hoofd afspeelt met hoe je leven zou zijn als je je doel gehaald hebt. Deze oefeningen helpen echt enorm!

Ik val zelf af door goed op mn voeding te letten. Bij mij werkt het het beste om echt niks ongezonds te nemen, anders smokkel ik er stiekem steeds meer bij. Ik ben nu in 6 weken 6 kilo afgevallen, en dat is inclusief de kerstdagen en oud en nieuw, dus goed begin vond ik :)
Zaterdag een verjaardag gehad, thuis besloten niks te nemen op die verjaardag, en dat werkte. Alleen thee en rivella gehad, geen gebak of hapjes. Maakte mij erg trots :)

Ik wil er 30 kilo af, en elke 2 weken wil ik een mini doel halen om de motivatie hoog te houden. Deze bepaal ik elke keer met mn trailer voor de volgende 2 weken. Qua sporten doe ik alleen krachttrainig, en vanaf volgende week ga ik 1 keer per week bij schaatsen. Voeding is vooral koolhydraat arm. Met mijn trainer macro's berekend, die komen bij mij uit op 25% koolhydraten, 40% (gezond) vet en 35% eiwit. Op trainingsdagen meer koolhydraten dan op niet trainingsdagen.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:30

Vanmorgen eerst heerlijk uitgeslapen en om 11:00 had ik mijn ontbijt.

Dat bestond uit 2 volkoren broordjes met kipfilet. Had ze allemaal in kleine stukjes gesneden en lekker op gegeten en een klein glaasje magere melk. Hoeveel ml weet ik niet.

Ben dus goed begonnen!

Ohja, ook op de weegschaal gestaan en schrok toch wel.
Ben 71.9 kg dus er moet echt wel wat af!

Succes iedereen en dit topic motiveert mij echt!

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:37

Josien_ schreef:
Misschien is dit interessant over wraps? http://fitbeauty.nl/welke-wraps-zijn-het-gezondst/


Inderdaad interessant!
Deze heb ik inderdaad ook! :D

Welkom allemaal en succes, jullie kunnen het! :D

En super goed van alle mensen die weer wat kwijt zijn! +:)+ +:)+


Bij mij was er niets af.. Weet dat mn voeding goed is, maar ben ongesteld dus blijf een beetje hangen denk ik.
Van de week maar een paar dagen niet wegen en dan zal het wel weer goed zijn daarna!
Mn eerste kilo is er overigens nog steeds af! :D

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:43

Mag ik mij hier melden?

Ook ik móet gewicht kwijt. Zoals het er nu naar uitziet en mijn hoofd zegt, 20 kg.
Ik ben 1.67m en weeg 93kg.
Afgelopen week aangemeld bij Weightwatchers, samen met moeders, en begonnen met hardlopen, nu 2x gedaan en wil het 2 a 3x per week gaan doen..Ook meteen aangemeld voor de CPC 5km, als stok achter de deur. Wil mezelf 1x per week geen wegen, anders wordt ik knettergek :+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: perzikkwark met een minneola:
T: minicrackers
L: Carpacciosalade
T: twee snackajacks
A: gev. kipfilet (parmaham+kaas/tomaat) met snijbonen en aardappel
T: Minneola

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:47

Wow, ben even het weekend niet op bokt geweest (iets met werkontwijkend gedrag door de weeks;))
Wat gaan jullie hard.

Maar hier de eerste 1,5 kg eraf voor dit jaar! *\o/*

Vandaag even lastig moment, lekkere crackers mee en dus moeite om na 2 stuks te stoppen, het werden er dus 4. Maar nu ik eindelijk gestopt ben toch wel een te vol gevoel. Waarom had ik dat niet eerder?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:52

Iemand hier nog tips voor sporten met een druk leven? Wellicht snelle thuis workouts of zijn dat illusies :+
Naast 3x in de week paardrijden vind ik het lastig om me ook nog eens te motiveren extra te sporten.
Hoewel ik natuurlijk een zittend beroep heb, ben ik vaak erg blij als ik 's avonds een keer een avond op de bank kan zitten.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:58

Wat ik vaak doe is naast mijn paard gaan lopen ipv een gewone buitenrit. Kost je helemaal geen extra tijd en ben je toch net ff wat meer in beweging dan erop. Snelle thuis workouts schieten er bij mij vaak ook bij in. Maar even de trap ipv de lift lukt wel nog net.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:58

Hallo allemaal, ook ik lees al mee vanaf het begin.

Ik ben vorig jaar al begonnen met gezonder leven. Ik houd namelijk niet van "goede voornemens".

Ben begonnen met sporten in de sportschool, dit 2/3 x per week en dan cardio en krachttraining. En Af en toe een groepsles.

Mijn pony train ik 5/6 x per week, dit heb ik altijd gedaan en dit zal ik ook blijven doen. Nu ik afgevallen ben en mijn conditie beter is worden de trainingen wel intensiever. Toen ik zwaarder was reed ik wel maar was het werk veel lichter. Ik heb mijn pony die tijd vaak aan de longeerlijn gehad om zijn rugspieren in goede conditie te houden.

Ik ben nu 10 kilo afgevallen en wil er nog 10 af. Ik heb nergens haast mee en stel ook geen doelen. Luister naar mijn lichaam en doe waar ik mij goed bij voel. Ik merk wel dat ik al een stuk beter in mijn vel zit maar ik ben er nog niet.

Gezond eten: hieronder versta ik dat alles waar té voor staat niet goed is. Ik drink alleen groene citroen thee en water de hele dag door. Verder zo min mogelijk suiker, dit ook voor mijn gebit aangezien mijn glazuur heel slecht is. Ik eet wel eens wat lekkers maar altijd maar een stukje of een klein handje.

Brood eet ik bijna niet maar rijstwafels of volkoren crackers. Avondeten eet ik wat de pot schaft (woon thuis). Probeer zo min mogelijk snacks te eten maar mijn maaltijden verdeeld over de dag (dat kan prima met crackers/rijstewafels).

Verder vind ik uit eten gaan ook leuk, dit doe ik ook gewoon. Ik eet geen patat in een restaurant dus ik let dan ook niet op wat er in het eten zit. Ook ga ik 1/2 x per maand uit en drink dan wel wat.

Er is een hele handige app op de markt waarin je al je eten in een dagboek kunt bijhouden en zelfs barcodes scannen, namelijk: lifesum.

Als iemand vragen heeft of wat dan ook stel ze gerust!
Laatst bijgewerkt door bontejames op 09-01-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

bontje

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:04

Josien_ schreef:
Iemand hier nog tips voor sporten met een druk leven? Wellicht snelle thuis workouts of zijn dat illusies :+
Naast 3x in de week paardrijden vind ik het lastig om me ook nog eens te motiveren extra te sporten.
Hoewel ik natuurlijk een zittend beroep heb, ben ik vaak erg blij als ik 's avonds een keer een avond op de bank kan zitten.


Ik heb het ook altijd druk maar maak toch 2 x per week tijd vrij om te gaan sporten. 1 uur per keer incl warming up en cool down. Ga naar een sportschool met flexibele tijden. Aan het personeel kun je altijd uitleg vragen en online is er ook zat te vinden over welke workouts bij jou passen.

Ik merk aan mijzelf dat ik thuis niet (gemotiveerd) kan sporten of oefeningen kan doen. Thuis wil ik rust. In de sportschool ben ik veel fanatieker, en dan dat gevoel na het sporten. Dan voel ik mij heerlijk.

bontje

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:05

Ik rooster er ook echt tijd voor uit. Ook in drukke weken s avonds wel even een uurtje naar de sportschool.. het geeft mij heel veel energie dus ik vind het super fijn om wel gewoon te gaan. Maar kan me voorstellen dat je hier niet zo veel aan hebt als je er gewoon geen tijd voor hebt :+
Misschien sneaky workouts doen? Trap pakken ipv lift en je lunch opeten terwijl je rondjes loopt? Of s avonds na het eten even een half uurtje op flink tempo wandelen?

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:09

Ik moet nog een nieuwe computer muis halen voor mijn vader. Nu zal ik normaal de auto pakken maar ik ga er nu heen fietsen met de hond. Ook die moet nu aan zijn conditie gaan werken want straks met de wedstrijden loop ik hem voorbij als hij niet oppast.

Grapje :Y) :')

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:09

Josien_ schreef:
Iemand hier nog tips voor sporten met een druk leven? Wellicht snelle thuis workouts of zijn dat illusies :+
Naast 3x in de week paardrijden vind ik het lastig om me ook nog eens te motiveren extra te sporten.
Hoewel ik natuurlijk een zittend beroep heb, ben ik vaak erg blij als ik 's avonds een keer een avond op de bank kan zitten.


Ik herken(de) dit héél erg. Ik werk 50 tot 60 uur, heb 2 eigen paarden en wil soms ook nog wel eens vrienden zien. Oh, en ik ben bezig met een nieuwe studie. :+

Hardlopen hoeft écht niet lang te duren, en ik zie het inmiddels als een prioriteit. Ik geef mezelf er ook ruimte voor in mijn agenda, en dat werkt echt. Vaak doe ik het als ik thuis kom van m'n werk, even snel een rondje voor het eten, en daarna rustig m'n paarden doen. Dat werkt echt voor mij. Anders is dat halfuurtje 'bankhangen' toch weggegooid, en nu heb ik iets nuttigs gedaan.

Mijn dagen zien er ongeveer zo uit:
- ma: 07.00 - 17.00 werk, 20 minuten buikspieroefeningen voor avondeten, avond clubles met paard en nog wat werk voorbereiden volgende dag
- di: 07.00 - 17.00 werk, 2 uurtjes aan de studie met studiegroep, gelijk daarna hardlooptraining met hardloopgroep, avond laat clubles met paard
- wo: 07.00 - 17.00 werk, evt krachttraining maximaal 20 - 30 minuten of paard longeren, daarna lekker 'vrije avond'
- do: 07.00 - 17.00 werk, hardlopen voor het eten (lange duur training), avond clubles met paard
- vrij: 07.00 - 17.00 werk, een paard rijden voor het eten, vrije avond om met vrienden af te spreken
- za: vaak scholingsdag voor één van m'n opleidingen, vrije avond om met vrienden af te spreken
- zo: paarden rijden, stallen uitgebreid mesten, hardlooptraining interval, 's avonds werken/voorbereiden voor volgende dag werk

Ik zit eigenlijk nooit op de bank (deed ik ook al niet) maar dit is wel een schema wat voor mij werkt qua sporten en bewegen! :) Echt een kwestie van er een prioriteit van maken! Ik weet hoe moeilijk het is... Maar toch!

Oh, en ik fiets twee keer per week naar m'n werk! Dat scheelt ook! :)

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:12

Josien_ schreef:
Iemand hier nog tips voor sporten met een druk leven? Wellicht snelle thuis workouts of zijn dat illusies :+
Naast 3x in de week paardrijden vind ik het lastig om me ook nog eens te motiveren extra te sporten.
Hoewel ik natuurlijk een zittend beroep heb, ben ik vaak erg blij als ik 's avonds een keer een avond op de bank kan zitten.


Dit zei ik ook altijd, mijn trainer vroeg me toen gewoon prioriteiten te gaan stellen. Heel simpel gezegd, over de lange termijn gedacht: Wordt je gelukkiger van een avond op de bank of word je gelukkiger van je doelen behalen en dat ene leuke jurkje weer aan kunnen of die lange buitenrit weer te kunnen maken?

Voor mij was dit wel een eye opener en nu staan mn sport avonden in de agenda, en die staan vast. Alleen bij hoge uitzondering sla ik over. En natuurlijk moet ik mij zelf er soms ook echt heen slepen, maar hoe meer iets een gewoonte wordt hoe makkelijker het wordt om gewoon te gaan.

Bovenstaande werk voor mij terwijl ik ook gemiddeld 60 uur per week werk, en toch ook nog een sociaal leven heb :)

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:28

Jeetje wat gaat iedereen goed ik zal me straks eens wegen ben wel benieuwd. Komen ook leuke recept ideetjes voorbij

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:29

Bedankt voor de tips! Ik weet dat het op dit moment gewoon nog niet genoeg prioriteit is voor mij.
Dat moet ik het zien te maken. Die knop zoek ik nog :Y) .
Ik ga trouwens wel op de fiets naar mijn paard en ook als het even kan op de fiets naar mijn vriend (20 min.).

Een abonnement op de sportschool ga ik voorlopig nog niet nemen. Heb hem enkele maanden geleden opgezegd omdat de lestijden mij niet uitkwamen en vrij trainen vind ik lastig. Voel me dan bekeken en niet op mijn gemak. Ik sport dus liever thuis in een kamertje waar niemand mij ziet :Y) .
Hardlopen ga ik wel dit weekend weer mee beginnen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DotBot, IASCrawler, MarieAnne, SentiBot en 44 bezoekers