paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 03:16

Hmm, toch maar eens goed gaan kijken wat ik eet.. Zo kan ik volgens mij veel meer eten en minder kcal binnen krijgen en dus ook minder honger hebben. Dat zou allemaal wel leuk zijn natuurlijk :)

Wel best grappig eigenlijk dat jouw eerste reactie bij mijn lijstje is: Hmm best weinig, en mijn eerste reactie bij jouw lijstje: Dat lijkt best veel. Terwijl mijn lijstje veel meer kcal bevat..

Dus echt een kwestie van het juiste eten kiezen :Y) :+

Ik ga nu slapen, nog veel succes bij je nachtdienst!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 03:25

jaa haha zo zie je eigenlijk hoe je je kan vergissen in eten :=

Slaaap lekker!

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 03:36

Dat is de reden dat schrijven en tellen echt niet zo'n gek idee is. Niet om je op blind te staren, maar puur als realisatie

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 06:36

Opschrijven wat je eet is idd een echte ogen opener, mensen steken heel vaak onbewust dingen in hun mond...

Femek, als je de 'juiste' dingen kiest om te eten kan je echt veel eten op een dag hoor.

Wat ik hier ook doe (vooral in de winter) is zorgen dat ik altijd wat verse groentesoep heb staan, als ik dan een zwak moment heb maak ik een tas soep warm.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 09:25

Femek2902 schreef:
Ik ben het met Eloya eens. Het is best wel vervelend om daar zo om te lachen, zeker als eerste opmerking ergens.. Waarschijnlijk had je het niet eens zo vervelend bedoeld als het over komt, maar je had als je mee had gelezen in het topic ook kunnen lezen dat Eloya idd cola verslaafd geweest is en dat dit haar ergste zwakte moment is. En dan is een half glas cola opeens helemaal niet zo erg meer en gek meer, maar juist heel begrijpelijk.

En verder on topic:
Vandaag ging redelijk..
Lijstje, totaal ongepland btw:
- 5 crackers met boter en hagelslag
- 2 saucijzenbroodjes (kleintjes, kreeg ze opeens voor mn neus en had niet de kans om te weigeren, op dat soort momenten vergeet ik ook echt dat ik eigenlijk op dieet ben.)
- 1 glas cola
- 1 bord Marokaanse couscous met veel groenten
- Savonds een zwakte moment: 2 glazen magere melk & 2 pakjes lu crackertjes.

Al met al redelijk oké, niet heel geweldig. Maar het zal vast niet over de 2400 kcal komen die mijn lijf volgens internet nodig heeft om op gewicht te blijven. Ik tel trouwens geen exacte kcal, alleen ongeveer. En ik probeer vooral gezondere en kcal armere keuzes te maken -> normaal waren die lu crackers waarschijnlijk 200 gr roomboterkoekjes geweest :o


Dankjewel :)
En crackers zijn al betere keus dan die roomboter koekjes! Goed gedaan!

Ik heb weer wat nieuws geprobeerd als ontbijt. Wake me up drinkontbijt van Brinta.

Ik kreeg het weg dus dat is positief
Ik heb dus ontbeten, maar de smaak en textuur vond ik niet geweldig maar misschien volgende keer met wat fruit erbij wel bijvoorbeeld

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:02

Goed bezig eloya! Dat is een mooi begin vd dag!

Ik kijk inmiddels serieus uit naar mijn weegmoment elke ochtend haha.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:41

Goed bezig! En idd als je goed kijkt naar wat je eet kun je stiekem best veel eten!
Zelfs ik met mijn mini lengte. Dat is voor mij het enige frustrerende aan klein zijn. Zo weinig kunnen eten :o.

Gypsy dat had ik ook. Kon niet wachten om op de weegschaal te gaan staan. Zelfs als ik snachts naar de wc ging kon ik me niet beheersen.
Nu is de batterij leeg en heb tegen mezelf gezegd dat ik 'm niet mag vervangen.

Vanaf nu ga ik iedere zaterdag ochtend voor het sporten wegen in de sportschool. 1x per week op een vaste tijd.

Het is/was voor mij echt een obsessie dat wegen.
Als ik dan een dag niet afgevallen was of een paar gram aangekomen voelde ik me rot.

Behalve in mijn zwakke periode. Toen ik weer even schijt had aan alles. Dan vulde ik mfp niet in en ging ik absoluut niet op dat monster staan :').

Dus even wat nieuws proberen!

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 10:58

Vandaag komt hier even al het slechts bij elkaar, althans zoiets dan.
Ben de dag begonnen met een (groene smoothie) dat is dan nog wel oké.
Straks met een vriendin lunchen voor mijn verjaardag, daarna de verjaardag van mijn schoonzusje en vanavond uiteten en naar de film met andere vriendinnen.
Op een of andere manier is dat allemaal op één dag samen gekomen :Y) .
Nu nog mijn best doen om in de restaurants goede keuzes te maken en op de verjaardag de taart af te slaan. Wish me luck :+

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:26

Josien probeer verstandige keuzes te maken dan kun je echt de schade beperken. Lunch bv met een volkorenbroodje met kaas en rauwkost of een salade. Drink hier bv (groene) thee bij.
Dan neem je op de verjaardag OF een klein puntje taart OF 3 kleine hapjes (toastjes) en bij de film bv wel een Light fris maar geen popcorn of m&m.

Zo kun je gewoon leuk meedoen zonder teveel schade. En dan morgen gewoon dapper doordoen.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:31

Snap er niks van vanmorgen op de weegschaal halve kilo er bij. Niet gezondigd. Dan had ik het nog kunnen begrijpen. Zou het dan toch door onregelmatig werken kunnen komen? Heb ook voor het eerst weer slaapdienst gehad sinds ik begonnen ben met afvallen. De dag erna altijd de hele dag door trek. Heb gewoon op tijd gegeten. Maar wel extra boterham moeten nemen in de middag. Dat is alleen geen halve kilo natuurlijk.

Josien je kan het!

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:38

Eloya schreef:
vraagteken schreef:
Haha je vraagt je af waarom geen eigeel maar waarom ze ontbijt met cola is normaal? :P


Leuk eerste bericht in een topic ;) kom jij ook steun zoeken hier? Welkom dan :)

je mag het trouwens mij ook zelf vragen hoor. Het is niet echt een ontbijt tuurlijk niet. Maar ik ben flink cola verslaafd geweest en nogsteeds door stress en andere dingen . Maar ik heb dit al flink geminderd op de ochtend na. Dus ik ben al trots dat ik het alleen daar nog standaard drink. Fijn dat jullie er om kunnen lachen...

Ik vond dit een fijn topic met steun. Waar ik best open was maar zulke opmerkingen als de laatste 2 berichten vind ik niet fijn. Misschien ligt dat aan mij prima...



Oef, rustaaaaagg, zo was het niet bedoelt. Het was gewoon een grappige constatering.
Neem vooral als ontbijt waar jij je prettig bij voelt.

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:40

Ze zeggen dat we altijd wat schommelen in gewicht.
Daarom adviseren ze ook om niet elke dag te wegen.

Maar misschien heb je wat gegeten waardoor je net wat meer vocht vasthoudt.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:43

en precies daarom mag ik niet meer dagelijks wegen van mezelf :Y)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:46

SusanH schreef:
Snap er niks van vanmorgen op de weegschaal halve kilo er bij. Niet gezondigd. Dan had ik het nog kunnen begrijpen. Zou het dan toch door onregelmatig werken kunnen komen? Heb ook voor het eerst weer slaapdienst gehad sinds ik begonnen ben met afvallen. De dag erna altijd de hele dag door trek. Heb gewoon op tijd gegeten. Maar wel extra boterham moeten nemen in de middag. Dat is alleen geen halve kilo natuurlijk.

Josien je kan het!


Ja dat is funest voor je hormoon huishouding. Het is normaal om daarna enorme honger te hebben. Daarom wordt er bij afvallen altijd zo gehamerd op die acht uur slaap :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:53

Ja zolang er dagelijks wat afgaat is het leuk haha. Nu werkt het motiverend. Ik moet het gewoon weten, niet weten levert stress op bij mij. :o

Edit: niks van aantrekken Susan, kan ook vocht of spier zijn. Komt vast wel weer goed. Anders vandaag even lekker extra rondje wandelen oid?
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 08-01-17 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:55

Gister een redelijke dag gehad qua eten, als toetje van de week wat ijs op, en gisteravond wat cola, verder eigenlijk niks ongezonds op afgelopen dagen...

Net ontbeten met wat Griekse yoghurt, heb nog pompoensoep staan, dus even kijken of dat voor de lunch of voor het avondeten word... hebben straks verjaardag / housewarming van een nichtje, geloof dat we daar wat te eten krijgen, maar zal niet echt gezond zijn denk ik... dus zit even in dubio....

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:01

phormicola schreef:
SusanH schreef:
Snap er niks van vanmorgen op de weegschaal halve kilo er bij. Niet gezondigd. Dan had ik het nog kunnen begrijpen. Zou het dan toch door onregelmatig werken kunnen komen? Heb ook voor het eerst weer slaapdienst gehad sinds ik begonnen ben met afvallen. De dag erna altijd de hele dag door trek. Heb gewoon op tijd gegeten. Maar wel extra boterham moeten nemen in de middag. Dat is alleen geen halve kilo natuurlijk.

Josien je kan het!


Ja dat is funest voor je hormoon huishouding. Het is normaal om daarna enorme honger te hebben. Daarom wordt er bij afvallen altijd zo gehamerd op die acht uur slaap :)

Zou dat echt uitmaken 8 uur slaap?
Ik slaap maar max 4 tot 6 uur per dag (vanaf mijn puberjaren tot nu (42), dus ben niet anders gewend)
Maar met afvallen geen problemen gehad.
Volgens mij is het ook normaal dat je lichaam wat schommelt in gewicht.
Zou mijzelf over een halve kilo niet druk maken :)

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:05

marije1109 schreef:
Josien probeer verstandige keuzes te maken dan kun je echt de schade beperken. Lunch bv met een volkorenbroodje met kaas en rauwkost of een salade. Drink hier bv (groene) thee bij.
Dan neem je op de verjaardag OF een klein puntje taart OF 3 kleine hapjes (toastjes) en bij de film bv wel een Light fris maar geen popcorn of m&m.

Zo kun je gewoon leuk meedoen zonder teveel schade. En dan morgen gewoon dapper doordoen.....


Ja gelukkig houd ik wel van salades dus het is zeker geen straf om deze te nemen tijdens de lunch!
En ik ben geen echte alcohol drinker, dat kan bij een etentje ook nogal wat schelen :j .

Slaap is wel heel belangrijk ja! Ik weet niet precies de 8 uur slaap, maar als ik te weinig slaap heb ik de hele dag behoefte om te eten om mijn energiepijl hoog te houden. Geldt ook voor heel onregelmatig slapen.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:07

Hier de dag ook lekker begonnen met havermout. Hmm, ik word daar altijd zo lekker vol van :)

Alle mensen met verjaardagen ed, succes!

En ga er vooral mee om op een manier dat je het vol kan houden. Als ik overal taart moet weigeren dan word ik zwaar ongelukkig. Was het niet om het gemis van de taart, dan wel om al het gezeur van mijn ooms en tantes die me dan direct overspoelen met goedbedoelde adviezen. Dus ik eet dan gewoon niets van alle chippies en hapjes en andere meuk. Dat valt niet op en als ik zit te kletsen dan mis ik ze ook niet zo :) Wat daarbij sowieso ook helpt is dat ik me bezwaart voelt om veel ongezonde dingen te eten waar andere mensen bij zijn. Zeker als de super afgetrainde tantes water drinken en komkommer eten :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34600
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:13

Acht uur slaap lukt me echt niet als ik slaapdienst heb. Slaap altijd heel beroerd, en nooit lang aan 1 stuk want word meerdere keren per nacht wakker. Het is gelukkig maar 2 keer per maand. Iedere dag wegen doe ik niet, ik weeg eens per week. Maak me er ook niet druk om hoor, vond het alleen opvallend. Hou mezelf maar in mijn achterhoofd dat er in totaal al 2 kg af is in 1 maand (met die halve kilo mee gerekend), wat gewoon supernetjes is.

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:17

woeeewie.

eergisteren mijn start gewicht bepaald (was al 4 dagen bezig maar durfde er niet op te staan) en in 2 dagen 1 kilo eraf. (het zal wel vocht zijn maar het motiveert toch)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:47

Eloya schreef:
Leuk eerste bericht in een topic ;) kom jij ook steun zoeken hier? Welkom dan :)

je mag het trouwens mij ook zelf vragen hoor. Het is niet echt een ontbijt tuurlijk niet. Maar ik ben flink cola verslaafd geweest en nogsteeds door stress en andere dingen . Maar ik heb dit al flink geminderd op de ochtend na. Dus ik ben al trots dat ik het alleen daar nog standaard drink. Fijn dat jullie er om kunnen lachen...

Ik vond dit een fijn topic met steun. Waar ik best open was maar zulke opmerkingen als de laatste 2 berichten vind ik niet fijn. Misschien ligt dat aan mij prima...


Nou ik vindt het knap van je hoor dat je alleen nog maar met het ontbijt drinkt. Ik weet hoe je je voelt!
Bij mij ging de cola er paar jaar terug in als water en zonder had ik hoofdpijn. Nu drink ik het misschien nog 1x in de week. En soms een aantal weken niet.

Ik heb dat toen ook in kleine stapjes gedaan en ik ben nog best lang blijven hangen bij een glas cola als ontbijt. Eerst ben ik begonnen met 3 glazen op 1 dag en toen terug naar 2 en nog heel lang 1. En nu eigenlijk alleen als ik ergens ben om wat te drinken. Maar nu drink ik grotendeels water en thee.

Ik eet nu nog steeds niet maar drink iedere ochtend een glas goedemorgen(drinkontbijt). Kan nog altijd beter maar het is een vooruitgang. Iedereen heeft z'n eigen tempo nodig.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:05

In de nrc van zaterdag zot een bijlage over afvallen, wie weet valt daar nog inspiratie uit te halen.
Vandaag begonnen met de eetmeter invullen, en morgenochtend start ik echt!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:14

[quote=listiglistje]
Zou dat echt uitmaken 8 uur slaap?
Ik slaap maar max 4 tot 6 uur per dag (vanaf mijn puberjaren tot nu (42), dus ben niet anders gewend)
Maar met afvallen geen problemen gehad.
Volgens mij is het ook normaal dat je lichaam wat schommelt in gewicht.
Zou mijzelf over een halve kilo niet druk maken :)[/quote]

Daar zal gerust variatie in zitten :j Mijn opmerking betekent verder niets, ik noem enkel een feit dat telkens weer naar boven komt bij wetenschappelijk onderzoek: te weinig slaap = aankomen/lastig afvallen. Heeft te maken met cortisol, leptine en ghreline. Als jij genoeg hebt aan 4/6u slaap zul je daar geen last van hebben.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:16

SusanH schreef:
Acht uur slaap lukt me echt niet als ik slaapdienst heb. Slaap altijd heel beroerd, en nooit lang aan 1 stuk want word meerdere keren per nacht wakker. Het is gelukkig maar 2 keer per maand. Iedere dag wegen doe ik niet, ik weeg eens per week. Maak me er ook niet druk om hoor, vond het alleen opvallend. Hou mezelf maar in mijn achterhoofd dat er in totaal al 2 kg af is in 1 maand (met die halve kilo mee gerekend), wat gewoon supernetjes is.


Ik bedoelde er niets mee hoor :D Het is enkel een verklaring voor waarom jij honger had en wat was aangekomen. Meer niet :)