paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:27

Ga geloof ik maar eens pompoen halen klinkt goed. En met. Kaneel doe je dat dan in de oven of kook je de pompoen en dan kaneel. Ik vind pompoen mega interessant maar snappen niet goed hoe j ze kan klaarmaken en gebruiken

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen


callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:30

Femek2902 schreef:
Callum, dat met die noten durf ik echt niet aan. Ik denk dat ik compleet uit de bocht vlieg na een week :o
Ow en eieren vind ik ook onwijs lekker, dus bij een vreetbui savonds gaat dat ook niet goed. Ondanks dat ze dus heel gezond zijn, heb ik besloten om ze deze eerste periode niet te halen.

Ik denk dat mijn eetritme er op een dag ongeveer zo uitziet:
ontbijt: 300 kcal
lunch/tussendoor: 200 kcal
Deze twee vallen ook nog wel eens samen doordat ik nu vakantie heb en dan pas rond 12 uur opsta.
avondeten (rond acht uur): 800-1000 kcal. -> gezonde kcal! Dus geen snacks, maar echt degelijk avondeten wat je ook voor een gezin zou maken.
En vervolgens ga ik rond 12 uur naar bed en drink ik savonds veel thee/water en af en toe een glas melk of lichte ranja als ik erge trek heb.

Op het moment studeer/werk ik niet en heb ik weinig structuur in mijn dag, behalve dat ik naar mijn paard moet. Vanaf februari ga ik weer studeren en hoop dan ook qua eten een betere structuur te vinden en daardoor minder vaak vreetbuien te hebben. Als ik niet thuis ben, dan kan ik ook de kasten niet leegeten :o


Ai ja dat is dan idd niet handig als dat iets is waar je dan veel van gaat eten. Weinig structuur ken ik. Ik heb 10 jaar thuis gezeten en veel binnen ivm angststoornis. Ik ga als het UWV akkoord gaat ook weer studeren. Scheelt ook qua verveling

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:33

callum schreef:
Ga geloof ik maar eens pompoen halen klinkt goed. En met. Kaneel doe je dat dan in de oven of kook je de pompoen en dan kaneel. Ik vind pompoen mega interessant maar snappen niet goed hoe j ze kan klaarmaken en gebruiken



Ik gooi ze altijd in hun geheel in de oven. Op 200 graden, minstens 40min. Vervolgens snij ik het doormidden, verwijder de zaden en gebruik zoals gewenst. Dan heb je ook dat gedoe niet met een knoertharde pompoen snijden.
De schil kun je gewoon eten.

Pompoen op het rooster plaatsen en daar een bakblik met papier onder schuiven, het gaat karameliseren en dat druipt uit de pompoen.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:34

Top ga ik deze week eens proberen. Ik ben wel alleen dus is een hele pompoen dan niet veel of kan je het bewaren

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:39

Kun je gewoon drie dagen bewaren :)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:42

Kijk das helemaal top thnx ga ik achteraan

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:43

MarJon schreef:
barbar schreef:
Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.


Is de Decathlon een beetje fijne kwaliteit? Ik ben nog op zoek naar een dikkere hardloopbroek om in de winter mee te lopen, en zag een mooie op website :D De prijs is alleen zo laag _O- En anders was ik zelf even gaan kijken, maar volgens mij zit hier geen Decathlon in de buurt.

Ikheb er toevallig idd een gekocht en al een paar keer gebruikt (dat gaat makkelijk als je 5 keer per week sport P) ) op de site staat "voor de hardloopster die lopt met koud weer" die heb ik. Hij is niet heel erg dik maar wel vrij dicht geweven waardoor hij best te doen is met dit weer. Ik heb er ook een bij de primark vandaan, die met die zalmroze en grijze stukken aan de zijkant, die is wel dikker.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!


Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:45

Ik gebruik nu de eetmeter van het Voedingscentrum. Maar ga denk ik ook weer over op mfp

Hier nog maar 1000 kcal vandaag
Omdat ik niet ontbeten had mede

Hier vandaag
O: half glas cola
L: wrap met zuivelspread Light, komkommer, sla, gekookt ei (geen geel), gerookte kip

Avondeten: biefstuk 150 gram met 300 gram gestoomde broccoli en 1 eetlepel ketchup.
[ img ]
En als toetje schaaltje kwark mager mild. Met 2 theelepels slimpie omdat ik echt snakte naar wat zoets

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:46

Mag ik vragen waarom je geen eigeel eet

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:52

Tuurlijk mag je dat vragen:)
Ik vind het in een gekookt of gebakken ei erg vies qua smaak:') doe ik al jaren. Of belegde broodjes haal ik het eigeel er ook uit of snij ik het eraf.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:54

AH kan ik me iets bij voorstellen idd.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:15

Dat met die pompoen klinkt erg goed, weet iemand een plek waar je goedkoop pompoen kan halen?

Eloya, jij bent echt best moeilijk met eten of niet? Dan lijkt het me echt nog 3 keer zo moeilijk om af te vallen.. Dus sterkte en top dat je zo goed bezig bent!

listiglistje
Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:20

Femek2902 schreef:
Dat met die pompoen klinkt erg goed, weet iemand een plek waar je goedkoop pompoen kan halen?

Eloya, jij bent echt best moeilijk met eten of niet? Dan lijkt het me echt nog 3 keer zo moeilijk om af te vallen.. Dus sterkte en top dat je zo goed bezig bent!

Ik haal ze de laatste tijd bij de Aldi, vaak voor 1,49 in de aanbieding.
Je kan ze heel lang bewaren vind ik, dus sla meestal een 8 tal tegelijk in.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Supervixen
Berichten: 12819
Geregistreerd: 28-04-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:27

Flespompoen snij ik meestal in repen van een cm dik, dan bestrooien met ras el hanout kruiden en dan op 180 graden in de oven. Het is gaar als de pompoen zacht is. Je kunt de schil eten, maar ik vind zonder schil lekkerder. Wel even de zaden eruit schrapen.

Je kunt er ook heerlijke soep van maken, in de soep doe ik dan ook ui en een wortel. Fijn gesneden pepertje voor wat pit.

Bij de Turkse supermarkt zijn ze ook goed te betalen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:28

Femek2902 schreef:
Dat met die pompoen klinkt erg goed, weet iemand een plek waar je goedkoop pompoen kan halen?

Eloya, jij bent echt best moeilijk met eten of niet? Dan lijkt het me echt nog 3 keer zo moeilijk om af te vallen.. Dus sterkte en top dat je zo goed bezig bent!


Klopt helemaal en dankjewel :)

Ik ben een lastige eter en vind nieuwe dingen proberen ook niet gelijk geweldig. En ben ook geen grote eter dus eigenlijk eet ik vaak te weinig en slaat mijn lichaam alles op wat ik dan wel eet.

Plus ik heb emetofobie en ben bang om misselijk te worden. Daarom vind ik ontbijten heel lastig.. Omdat ik snel misselijk ben in de ochtend

Ook een extra reden waarom ik wel met hulp van een diëtist bezig ga en niet alleen

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:39

Supervixen schreef:
Flespompoen snij ik meestal in repen van een cm dik, dan bestrooien met ras el hanout kruiden en dan op 180 graden in de oven. Het is gaar als de pompoen zacht is. Je kunt de schil eten, maar ik vind zonder schil lekkerder. Wel even de zaden eruit schrapen.

Je kunt er ook heerlijke soep van maken, in de soep doe ik dan ook ui en een wortel. Fijn gesneden pepertje voor wat pit.

Bij de Turkse supermarkt zijn ze ook goed te betalen.


Ook lekker! Flespompoen bevat wel meer kcal en zelf vind ik het minder veelzijdig :)

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:27

callum schreef:
Mag ik vragen waarom je geen eigeel eet


Haha je vraagt je af waarom geen eigeel maar waarom ze ontbijt met cola is normaal? :P

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:33

Hahahahahaha had ik nieteens gezien

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:50

vraagteken schreef:
Haha je vraagt je af waarom geen eigeel maar waarom ze ontbijt met cola is normaal? :P


Leuk eerste bericht in een topic ;) kom jij ook steun zoeken hier? Welkom dan :)

je mag het trouwens mij ook zelf vragen hoor. Het is niet echt een ontbijt tuurlijk niet. Maar ik ben flink cola verslaafd geweest en nogsteeds door stress en andere dingen . Maar ik heb dit al flink geminderd op de ochtend na. Dus ik ben al trots dat ik het alleen daar nog standaard drink. Fijn dat jullie er om kunnen lachen...

Ik vond dit een fijn topic met steun. Waar ik best open was maar zulke opmerkingen als de laatste 2 berichten vind ik niet fijn. Misschien ligt dat aan mij prima...

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:06

Ik ben het met Eloya eens. Het is best wel vervelend om daar zo om te lachen, zeker als eerste opmerking ergens.. Waarschijnlijk had je het niet eens zo vervelend bedoeld als het over komt, maar je had als je mee had gelezen in het topic ook kunnen lezen dat Eloya idd cola verslaafd geweest is en dat dit haar ergste zwakte moment is. En dan is een half glas cola opeens helemaal niet zo erg meer en gek meer, maar juist heel begrijpelijk.

En verder on topic:
Vandaag ging redelijk..
Lijstje, totaal ongepland btw:
- 5 crackers met boter en hagelslag
- 2 saucijzenbroodjes (kleintjes, kreeg ze opeens voor mn neus en had niet de kans om te weigeren, op dat soort momenten vergeet ik ook echt dat ik eigenlijk op dieet ben.)
- 1 glas cola
- 1 bord Marokaanse couscous met veel groenten
- Savonds een zwakte moment: 2 glazen magere melk & 2 pakjes lu crackertjes.

Al met al redelijk oké, niet heel geweldig. Maar het zal vast niet over de 2400 kcal komen die mijn lijf volgens internet nodig heeft om op gewicht te blijven. Ik tel trouwens geen exacte kcal, alleen ongeveer. En ik probeer vooral gezondere en kcal armere keuzes te maken -> normaal waren die lu crackers waarschijnlijk 200 gr roomboterkoekjes geweest :o

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:25

Ik vind het wel heel erg weinig eerlijk gezegd!

ik ben me aan het beheersen tijdens me nachtdienst en bent trots op mezelf dat het zo goed gaat! Het is hier erg rustig en dan ga ik uit verveling eten vooral..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:41

Echt waar? Hmm.. Dat had ik niet verwacht..
Eerder teveel en vooral te ongezond.. Teveel koolhydraten.
Dat bord couscous was wel flink trouwens, vulde ook echt goed.

Go Jester! Ga andere dingen doen, die je afleiden van eten :)

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:46

het is wel verkeerd eten denk ik ja :D

ik zit nu aan (Let op, mijn dag begon pas om 15:30 vanmorgen)

2 borden erwtensoep
2 manderijntjes
1 wrap met kip en sla
Nu een bakje optimel yoghurt bosvructen 0% vet (daar zit wonderbaarlijk genoeg echt heel weinig kcal, vet en suiker in!! en het is erg lekker)
een pakje van 500 ml vifit
en 6 volkoren soepstengels met magere smeerkaas

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 02:54

Haha jap i know.. Morgen wordt dat anders :)

Wauw, ja dat ziet eruit als veel meer eten.. Weet je hoeveel kcal dat zijn?
Heb je met die optimel yoghurt geen last van een nare zoetstof bijsmaak? Iig dat kan ik me herinneren van dat soort yoghurt. Maar goed, ik vind dingen met zoetstof dus eigenlijk altijd vies ivm die bijsmaak/nasmaak.

Ik was toch benieuwd en heb ff naar mijn kcal gekeken en ik zit op 2053 ongeveer. Dus das vrij veel, maar niet veel teveel. Aangezien ik dus 2400 kcal moet eten om op gewicht te blijven en mijn bmr iets van 1800 is.

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 03:09

Als ik het bereken:

Erwtensoep ong 450 kcal
Manderijn: 50
Wrap: 150
Optimel yoghurt: 65
Vifit: 280
soepstengels: 200?

Totaal van dus ong 1200

Das nog niet heel veel hoor :D
Kan iets meer/iets minder zijn, maar als ik alles nog royaler uitreken dan is het nog niet meer als 1500

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, eroslover, Lanoca, Lenexa, LesleyAnne, linoleum, MirjamRobin, Mitch_Beauty, Myka, Nietsmar, Oehlala, OlleBolle, Roosch, Saaams, Sannens, Sas75, Selina, Tigress en 85 bezoekers