paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:09

Ik gooi m'n gewicht njet online, maar wil er minstens 10 kilo af.
Het is me eerder gelukt ( 20 kilo zelfs) maar toen was ik wel jonger dan nu.
Ik doe aan pilates, hardlopen ( nu even niet ivm herstellen operatie ) en wandel met de hond.
Dat laatste probeer ik op goed tempo te doen, en minstens een uur elke dag wel.

Mijn gevaar is avond snaai: koekje, chipje.
Drinken is bij mij thee, koffie zonder suiker en water. In het weekend mag ik wat alcohol.
( wijntje wit, drankje zoals jillz)


listiglistje
Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:09

lovelucydan schreef:
Ik zit nu ff lekker op de bank met me courgettes soepje. Brrrr wat een weer buiten

:brr: echtwel.... ik blijf vandaag binnen!

Net een grote dikke vette Makreel ontleed en gedeeld met mijn kat :D allebei blij!
Nu Katie Price Ponyclub aan het kijken op TLC :') :+ (en Bokken)

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:22

Dit soort topics blijven toch interessant.
Hier ook een ponyruiter die inmiddels 25 is en sinds dit jaar een zittend beroep.
Daarvoor student. En daar val je toch niet echt van af. Hoewel ik nu ook weer niet echt te zwaar ben, mag het wel een onsje minder en is mijn voornaamste doel een manier van eten vinden waarbij die weegschaal niet stiekem elk jaar een kilootje naar boven opschuift.
Dus ik lees graag mee met ervaringen etc. Mijn moeder doet nu een tijdje koolhydraat arm en is best wat afgevallen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:28

Anoniem schreef:
Nou dat is het idd.
Ik hield koolhydraat arm echt niet vol.
Zeker niet icm mijn vriend die wel normaal at.
En simpel werd van al mijn aangepaste recepten.
Dat wil ik niet meer.

Ik houd koolhydraat arm ook echt niet vol, dan kan ik alleen nog maar de hele dag aan alles waar koolhydraten in zitten denken, heb het wel gebrobeerd, maar ik zat op een gegeven moment een hele zak chips (ik hou echt niet van aardappel, dus ook geen chips) weg te werken. recepten aanpassen doe ik ook niet, ik probeer wel zoveel mogenlijk over voeding te leren, zo heb ik laatst via mijn sportschool een kook en voedingscursus gedaan. Wat mij ook erg motiveert is dat ik me voor de mudmasters 22april 2017 op de 18!!! Km heb ingeschreven.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:30

Ik zou onwijs ongelukkig worden van koolhydraatarm eten dus doe het ook niet. Ik ben wel iets geminderd omdat producten met veel koolhydraten vaak ook erg hoog in kcal zitten. Het is zo onwijs persoonlijk... je kan jezelf wel forceren om koolhydraatarm te eten als je dat eigenlijk niet wilt, maar dan gaat het op de lange termijn nooit werken.

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:52

Ik heb er sowieso last van dat zodra ik bewust gezond probeer te eten dat ik dan spontaan de hele dag aan pizza en chips denk :Y) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:58

EmptyWords schreef:
Nynke1 schreef:
Gypsy, volgens mij zeg ik niks kwetsends en het is ook geen vervelend commentaar. Wel een waarschuwing. Als ik zie dat iemand nauwelijks 1000 kcal op een dag eet dan ga ik niet zeggen: goed bezig, doorgaan op die manier! Dat is namelijk misschien nog wel ongezonder dan wat teveel snoepen, je houdt het niet vol, brengt veel schade aan in je lichaam en zal uiteindelijk weer terugvallen in je oude patroon. Je pleegt gewoon echt roofbouw op je lichaam dan. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten. Ik heb zowel met anorexia als met boulimia gekampt en ben nu, mede dankzij een fijne PT, eindelijk gelukkig met de juiste balans die ik heb gevonden - en ja ook ik heb het soms nog wel moeilijk -. Ik zal later nog even uitgebreider reageren als mensen dat fijn vinden en anders verdwijn ik weer rustig naar de achtergrond.

Ik ben wel benieuwd hoe je eetproblemen on staan zijn en vooral hoe je ze t hoofd heb geboden. Daar kunnen voor ons misschien ook wel goede tips op waarschuwingen bij zit ten?


Daar heb ik eigenlijk ook maar 1 tip voor: zoek hulp. Ik heb nooit professionele hulp gehad hierbij omdat ik dit absoluut niet wilde en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog spijt van.

Mijn eetproblemen ontstonden in het begin van mijn tienerjaren. Ik was als kind altijd te dik en werd op de basisschool veel gepest. In de brugklas besloot ik dat ik af wilde vallen maar werd een enorme controlfreak en sloeg hier extreem in door. Zag ik snel resultaat? Ja. Ik was binnen 3 maanden 15 kilo kwijt. Maar ik verloor daarbij ook mijn menstruatie, haar, normale huidskleur en kreeg daar voor terug mooie circulatievlekken, een blauw snoetje en een lijf dat niet meer kon. Mijn moeder kon mij destijds niet gedwongen op laten nemen in een kliniek dus besloot met mij naar het ziekenhuis te gaan waar ik gelijk werd opgenomen op de hartbewaking. Een belangrijk ding is dat ik zeker nog wel at, ik at alleen veel en veel te weinig en na zo'n poos zijn mijn lijf: ik kan niet meer! Ik ben er uiteindelijk op eigen kracht weer uitgeklommen maar daar heb ik dus heel veel spijt van. Dit ging jarenlang gepaard met veel eetbuiten, gevolgd door huilbuien, overgeven (iets wat ik in mijn anorexia periode nooit gedaan heb) en heel veel frustratie, verdriet en woede. Dat ik me schuldig voel als ik nu eens in de zoveel tijd wat lekkers eet - soms eet ik 6 weken lang elke dag clean en ga ik dan een keer een weekendje weg bijv, dan eet ik gewoon waar ik zin in heb - heb ik nog steeds wel een klein beetje al wordt dat gelukkig wel steeds minder omdat ik weet dat als je af en toe een patatje en een frikandel naar binnen werkt bijvoorbeeld, je daar echt niks van overkomt en je er voornamelijk alleen maar tijdelijk even wat meer vocht van vasthoudt. Ik sta ook nooit op een weegschaal; een klein beetje omdat ik er altijd nog een beetje bang voor ben maar vooral omdat een getal op de weegschaal niks zegt. Mensen die op instagram zitten en weightloss accounts volgen zullen ook de foto's kennen van mensen met een periode van bijv 1 of 2 maanden tussen twee foto's, hetzelfde gewicht maar wel duidelijk zichtbaar verandering in hun lijf. Uiteindelijk gaat het er om dat je blij bent met hoe je je voelt en hoe je er uit ziet. Niet wat de weegschaal voor getal aan geeft. Ik ken genoeg afgetrainde chicks die 75kg wegen bij een lengte van bijv. 1.70-1.75. Spieren wegen nu eenmaal meer! Voor mij was uiteindelijk mijn stok achter de deur mijn personal trainer omdat dit uiteraard wat mag kosten en ik het anders zonde vond van mijn geld :Y). Inmiddels heb ik het me uiteraard eigen gemaakt maar voor mij was dit wel een hele goede beslissing. Ik train ook nog steeds met mijn PT maar dat is omdat ik krachttraining echt heel leuk ben gaan vinden en mezelf daarin wil doorontwikkelen.

Uiteraard is elk persoon verschillend, daarom gaan vragen als "eet je dan 1 wrap?" niet op. De een zal inderdaad volzitten van 1 wrap. Ik niet, dus ik eet altijd 2 wraps als ik ze eet. En ik eet áltijd volkorenwraps, of volkorenbrood, of volkorenpasta. Dat zijn KH die iets doen voor je lichaam. Daarnaast heb je evengoed goede vetten en suikers nodig (ik probeer deze wel altijd zo laag mogelijk te houden en haal deze voornamelijk uit 2 stuks fruit per dag) en eiwitten (het liefst zoveel mogelijk uit echt voedsel dus geen shakes; repen etc. En geloof me, daar zit je zo aan! Ik eet wel elke dag een proteïne reep maar puur omdat ik het gewoon heel lekker vind, nodig heb ik het eigenlijk niet)

Daarnaast is vooruit plannen key! Bedenk vandaag al wat je morgen gaat eten, vul dit in op bijv. myfitnesspal en je kunt gelijk zien of je bijv nog wat meer KH nodig hebt, of wat minder vetten of wat meer kcal. Daarnaast is het handig om een grote pan eten te maken en wat je overhoud in te vriezen in bakjes. Je trekt het dan zo uit de vriezer, even opwarmen in de pan en je hebt binnen 2 minuten weer een gezonde maaltijd op tafel staan + het scheelt echt zooooooveel geld. Waar ik eerder wel 3 of 4 keer in de week naar de winkel ging ga ik nu 1 keer per week en ben voor max 60 euro wel klaar en daar kan ik een ruime week mee doen.

Simpele tussendoortjes; gooi een pak volkoren/spelt rijstwafels in je tas met een pakje kalkoenfilet en je kunt tussendoor zo 1 of 2 rijstwafels met een plakje kalkoenfilet nemen. Ook erg lekker zijn augurken (dan wel die zonder suiker) met een plakje kalkoenfilet er om. Overnight oatmeal met havermout of speltvlokken. 's Avonds in een kommetje doen (ik doe 50 gram) met ongezoete amandelmelk bijvoorbeeld, 1 el rauwe cacao poeder er door, folie er over en je kunt 's ochtends zo je ontbijt uit de koelkast trekken. Ik gooi er dan 's ochtends altijd nog wat ongezoute en ongebrande noten doorheen. Bananenbrood is ook erg lekker en ik gooi er dan vaak ook 1 el rauwe cacao poeder door, dan lijkt het net of je een stuk chocoladecake naar binnen zit te werken (recept -> http://www.ilovehealth.nl/recepten-2/re ... anenbrood/ ) Of gewoon een halve bak magere kwark, evt kan je er nog wat slimpie doorheen doen en ik gooi m'n fruit altijd in de kwark voor de smaak. Wat ook erg lekker is, is bijv op een volkoren cracker of evt rijstwafel (of op brood) Hüttenkäse met tomaatjes er over heen, evt kan je er dan nog een plakje kalkoenfilet onder leggen. En uiteraard kan je ook gewoon groente tussendoor eten, ik ben bijvoorbeeld gek op rauwe wortelen. Hartstikke lekker! En dingen als chips, snoepjes, koek etc haal ik gewoon niet in huis (ook niet als ik visite krijg, mijn moeder neemt zelfs altijd haar eigen thee, melk, brood etc mee :+). Want als ik het in huis heb dan moet en gaat het op en dat wil ik niet.

Wat ik zoal eet als avondeten;
volkoren pasta met spinazie, zalm of kip
mager gehakt, kindey bonen en canelli bonen, tomaten, courgette en ui er door en 1 volkoren tortilla (lees verpakkingen! er zit echt verschil in en neem de variant met de minste suiker)
broccoli met stukje kip en gesneden zoete aardappel uit de oven (echt zooooo lekker)
En uiteraard kun je zo eindeloos door combineren.

Het is in het begin even puzzelen en verpakkingen lezen in de supermarkt maar als je eenmaal weet wat je moet hebben ben je daarna echt in 10 minuten de winkel door.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:16

Anoniem schreef:
Nouja dit is dus de reden dat ik dit soort topics altijd vermeed en dat weer ga doen.

Tuurlijkcis wat vet prima maar ik eet wel gewoon koolhydraten en samen gaat t niet.
Ik Heb Atkins gedaan viel af maar t is niet te doen wn ik geloof meer in gewoon gezonde keuzes maken en niet in bepaalde dingen schrappen.

Veel succes allemaal hier.


Dit is toch niet nodig? Gewoon discussie volgens mij, geen persoonlijke aanval.

Ik blijf er ook altijd op hameren dat vet belangrijk is. Dat zijn we met z'n allen namelijk ontleert door slechte adviezen. Koolhydraten en vet gaan wel degelijk samen. In balans, dat wel :)

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:34

Tigra_ schreef:
callum schreef:
Dat vind ik het risico van calorieën tellen. Mensen vergeten dan vaak te kijken wat ze in hun lichaam stoppen. Light bevat ook weinig calorieën maar is heel slecht voor je. Probeer dus de balans te vinden. En echt ook op te letten wat je eet qua voedingsstoffen. En vetten zijn nodig voor celvernieuwing oa


Ik denk juist dat calorieën tellen of gewoon bijhouden je inzicht geeft wat er naar binnen gaat sommige mensen denken bijna niets te eten en drinken en toch aan te komen waarschijnlijk maak je dan toch ergens verkeerde keuzes en het is goed om inzicht te krijgen wat je naar binnen werkt.
Naast dat ben ik er van overtuigd dat je meer succes boekt als je het met kleine stapjes doet en vanuit daar kan je dan weer gaan kijken naar hoe het nog gezonder en beter kan, kijken wat je koopt en zo gaan eten dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt. Je kan niet alles in een keer goed gaan doen. Gaande weg wordt men wijzer en bewuster van de keuze die ze maken.


Hier ben ik het inderdaad wel mee eens!
Ik at voorheen ook gewoon wat ik lekker vond en keek nooit naar wat erin zat op de verpakkingen.
Nu ben ik dus ook calorieen aan het tellen en zoals vamorgen verbaasde me het eigenlijk hoeveel kcal er in een snelle jelle kruidkoek zit. Om maar even een voorbeeld te geven.
Dus wat dat betreft ik let echt al beter op, maar inderdaad je kan niet alles in 1 x goed doen.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:56

EmptyWords schreef:
Ik kies ook voor de gezonde keuzes hoor DC. Daar voel ik me fijn bij. Afvallen moet en wil ik zeker, maar wel op een manier die voor mij goed voelt. Gezonde en bewuste keuzes dus. Hoezel ik nu wel roomboter op brood heb, maar dan is omdat ik dat erg lekker vind en ik alleen in t weekend mn brood eet. Dan mag dat van mij.

Weegschaal gaf 111.9 aan.... das al -0.9. Zonder hongergevoel l. En ik heb gisteravond onwijs genoten van n verse gevulde koek. Als t zo doorgaat de eerste paar weken ben ik blij, totdat ik onder de 100 zit, dan mag t ook we iets rustiger gaan evt.


Super goed!! +:)+

Tango1979 schreef:
Afvallen is persoonlijk: als ik veel koolhydraten eet heb ik de hele dag honger. Terwijl als ik meer vet en eiwit eet ik veel voldane ben. Uiteindelijk gaat t toch om de hoeveelheid cal, waar je die uit haalt maakt voor afvallen niet uit. Voor je gezondheid natuurlijk wel hè. Je kan best afvallen op patat en frikadellen maar dat zal bepaald niet goed zijn voor je lijf.

Mijn doel is dus gezonde vetten eiwitten en koolhydraten eten. Voor mij werkt de verhouding 30/35 koolhydraten 30/35 eiwit en de rest vet heel goed om voldaan te blijven. En dat vind ik uiteindelijk het belangrijkste: een levensstijl ontwikkelen die ik vol kan houden ipv een dieet waar ik me op lange termijn toch niet aan kan houden


Vooral dat laatste ja!

xLisaSpelt schreef:
Vandaag de eerste dag detox. Geen honger gevoel, maar wel een beetje futloos. Straks bij de lunch even een kop boulion erbij.

( Ik detox met bitterzout en 2 dagen alleen groente voor de gene die het interesseert)

Goed idee die eierwrap! Ga ik zeker eens proberen :)

Dat lijkt me best pittig! Succes!!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Suzanne_J
Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:18

Ik lees al vanaf pagina 1 mee en wil nu toch ook iedereen in dit topic heel veel succes wensen!

Drie jaar geleden heb ik mijn levensstijl omgegooid en ben toen in een jaar tijd 20 kilo afgevallen. Nu zit ik alweer twee jaar op een mooi gewicht, maar ik heb desondanks nog wel dagelijks een strijd tegen de kilo's. Ik vind het op gewicht blijven nog veel lastiger dan het afvallen destijds. De verleiding is zo groot om weer normaal te gaan eten, zoals vroeger, maar dit nieuwe lichaam heeft gewoon veel minder nodig om niet bij te komen. Het dringt toch wel steeds meer tot mij door dat, ondanks ik op mijn streefgewicht zit, ik wel levenslang heb. Ik kan geen maat houden met eten, ben een emo-eter en heb vreetbuien. Voor mij is daarom toch de enige oplossing om de rest van mijn leven gefocust te blijven en gezonde keuzes te maken. Ik heb wel gekozen voor een levensstijl die ik altijd kan blijven volhouden. Ik zie mezelf niet tot mijn 80ste kcal tellen, shakes drinken of koolhydraten volledig schrappen. Ik ben afgevallen door meer regelmaat te brengen in mijn eten, vers te koken, geen rotzooi in huis te halen en bovenal niet meer 3 keer op een dag koolhydraten te eten. In de meeste gezinnen is het normaal om 3 keer op een dag brood, rijst, aardappelen of pasta te eten. Ik eet dit maar 1 keer op een dag en dan meestal enkel brood. S'avonds eet ik al drie jaar geen rijst, aardappelen of pasta meer. Uitzonderingen maak ik als ik uit eten ga of bij iemand ga eten. Dan zorg ik wel dat ik smiddags geen brood meer eet. Opzich mis ik het ook niet echt, ik eet sochtends vaak yoghurt met fruit, smiddags brood met iets en savonds groenten met vlees of kaas. Ik heb ondertussen ook bergen aan lekkere recepten om eten te maken zonder aardappelen, pasta, rijst of brood. Mijn vriend eet wel aardappelen of iets anders s'avonds en dat maak ik er dan apart bij.

Uiteindelijk is bij mij de grootste 'struggle' om altijd maar die focus te houden om van lekkers af te blijven. Steeds weer in de supermarkt langs die repen chocola, chips en snoep. Naar huis rijden langs de friettent en daar zo'n zin in hebben. Het blijft lastig maar ik ben wel trots dat ik het al drie jaar volhoud. Voor de liefhebbers hier een aantal foto's van eten zonder rijst, brood, aardappelen en pasta dat ik afgelopen week gemaakt heb. Ik kan ook altijd nog recepten delen voor degenen die daar geïnteresseerd in zijn. Ik doe trouwens altijd wel erg mijn best op mijn eten aangezien koken een grote hobby voor me is!

Banaan-ei pannenkoek
[ img ]

Aubergine, rucola, ham torentje met balsamicotomaatjes
[ img ]

Courgetti met avocado, bosui en zalm in soyasaus
[ img ]

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:26

Darkchrystal: dat is ook mijn valkuil, snaaien in de avond en dan een wijntje (of 2, 3) er bij.

Koolhydraat arm zou mij ook slecht af gaan. Ben echt zo verzot op pasta. Probeer wel zoveel mogelijk volkoren koolhydraten te nuttigen, en heb er altijd veel groente bij als ik pasta kook.

Suzanne: oooo die zalm :9 ben ook gek op avocado. Heb je een recept? En wat voor sojasaus gebruik je?

Suzanne_J
Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:31

SusanH schreef:
Darkchrystal: dat is ook mijn valkuil, snaaien in de avond en dan een wijntje (of 2, 3) er bij.

Koolhydraat arm zou mij ook slecht af gaan. Ben echt zo verzot op pasta. Probeer wel zoveel mogelijk volkoren koolhydraten te nuttigen, en heb er altijd veel groente bij als ik pasta kook.

Suzanne: oooo die zalm :9 ben ook gek op avocado. Heb je een recept? En wat voor sojasaus gebruik je?


Dit is het recept: http://chickslovefood.com/zalm-met-cour ... skinnysix/
Op die website staan nog veel andere gezonde en makkelijke recepten!

Ik ben gelukkig niet zo' n pastafan, maar ik vind brood echt heerlijk. Daarom heb ik de keuze gemaakt nog wel brood te eten maar zo min mogelijk aardappelen, rijst en pasta. Op restaurant enzo eet ik het overigens wel hoor en dan geniet ik er ook des te meer van. :)

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Jupinkle
Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:43

Suzanne_J: dat ziet er zoooooo lekker uit allemaal! :9

Every dream begins with a dreamer!

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 17:44

ik geloof dat ik andere recepten moet zoeken Suzanne_J :')

zo, 7,5 km in de benen, nu even zorgen dat ik vocht bijtank, bedacht me opeens dat ik nog niks gedronken had....

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:56

Ik doe (als echte brood & pasta liefhebber ) wél koolhydraat arm :).
De eerst week mis ik vooral het brood heel erg. Daarna heb ik er wel eens zin in, maar kan ik het makkelijk van me af zetten.

Koolhydraat arm vind ik af en toe echt echt zwaar, maar als ik dan even denk aan waarvoor ik het doe, hou ik het toch weer vol.

Ik merk naast gewichtsverlies dat mijn huid zo veel beter wordt, ik minder vaak hoofdpijn heb & veel beter slaap.
Normaal neem ik altijd melatonine, anders kan ik bijna niet in slaap vallen. Na een tijdje kan ik het dus zonder :)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:22

Anoniem schreef:
Nou dat is het idd.
Ik hield koolhydraat arm echt niet vol.
Zeker niet icm mijn vriend die wel normaal at.
En simpel werd van al mijn aangepaste recepten.
Dat wil ik niet meer.

Ik bedoelde het niet aanvallend dus sorry als dat wel zo overkomt.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:23

Het valt mij nog reuze mee hoe veel verleiding ik heb in de winkel. Ik loop er makkelijk langs en ook thuis kies ik makkelijk voor wat gezondere opties. Ook omdat ik dat nu in huis haal

Ontbijt is nogsteeds mijn grootste heikelpunt

En variatie. Ik eet nu al 3 dagen zelfde wrap in de middag dus daar ga ik ook op Letten.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:24

Goed blijkbaar is mijn post verkeerd overgekomen mijn excuses daarvoor. Ik ben absoluut niet tegen koolhydraten.
Ik bedoelde alleen maar dat vet tegenwoordig vaak als heel slecht gezien word was ook niet persoonlijk. En tuurlijk moet je vet ook niet onbeperkt eten.

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:29

callum schreef:
Dat vind ik het risico van calorieën tellen. Mensen vergeten dan vaak te kijken wat ze in hun lichaam stoppen. Light bevat ook weinig calorieën maar is heel slecht voor je. Probeer dus de balans te vinden. En echt ook op te letten wat je eet qua voedingsstoffen. En vetten zijn nodig voor celvernieuwing oa


Ik denk juist dat calorieën tellen of gewoon bijhouden je inzicht geeft wat er naar binnen gaat sommige mensen denken bijna niets te eten en drinken en toch aan te komen waarschijnlijk maak je dan toch ergens verkeerde keuzes en het is goed om inzicht te krijgen wat je naar binnen werkt.
Naast dat ben ik er van overtuigd dat je meer succes boekt als je het met kleine stapjes doet en vanuit daar kan je dan weer gaan kijken naar hoe het nog gezonder en beter kan, kijken wat je koopt en zo gaan eten dat je alles binnen krijgt wat je nodig hebt. Je kan niet alles in een keer goed gaan doen. Gaande weg wordt men wijzer en bewuster van de keuze die ze maken.[/quote]

Hier ben ik het inderdaad wel mee eens!
Ik at voorheen ook gewoon wat ik lekker vond en keek nooit naar wat erin zat op de verpakkingen.
Nu ben ik dus ook calorieen aan het tellen en zoals vamorgen verbaasde me het eigenlijk hoeveel kcal er in een snelle jelle kruidkoek zit. Om maar even een voorbeeld te geven.
Dus wat dat betreft ik let echt al beter op, maar inderdaad je kan niet alles in 1 x goed doen.[/quote]

Ik zal nooit calorieën tellen simpelweg omdat ik die verhouding niet wil hebben met mijn eten. Ik weet idd heel goed waarom ik zo zwaar ben. Dus is het bij mij geen onwetendheid die ervoor zorgt dat ik veel t dik ben. Das simpelweg te veel en verkeerd eten. Dus ik snap dat het voor andere prima kan werken maar dit is idd iets wat ik nooit zou willen.

Nu is het bij mij ook echt stress en mijn gehele psychische achtergrond waardoor ik verkeerd en teveel ben gaan eten. Als ik namelijk gewoon lekker op mezelf woon is er niet zoveel aan de hand. Heel stom en ook heel erg balen niet leuk om achter te komen maar goed ik weet het nu en ben op de goeie weg. Zonder calorieën tellen

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:34

barbar schreef:
Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.


Is de Decathlon een beetje fijne kwaliteit? Ik ben nog op zoek naar een dikkere hardloopbroek om in de winter mee te lopen, en zag een mooie op website :D De prijs is alleen zo laag _O- En anders was ik zelf even gaan kijken, maar volgens mij zit hier geen Decathlon in de buurt.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:36

Decathlon is idd altijd erg verleidelijk geen idee eigenlijk van kwaliteit mijn fietsbroekjs bevallen me prima

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 18:45

MarJon schreef:
barbar schreef:
Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.


Is de Decathlon een beetje fijne kwaliteit? Ik ben nog op zoek naar een dikkere hardloopbroek om in de winter mee te lopen, en zag een mooie op website :D De prijs is alleen zo laag _O- En anders was ik zelf even gaan kijken, maar volgens mij zit hier geen Decathlon in de buurt.

Voor dat geld kun je t altijdeven proberen. Ik heb schoenen van 13 euro....loop erbal ruim een jaar mee op stal

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:47

Ik ben ook dol op de Decathlon. Vooral voor dingen die ik niet heel veel gebruik... Wil bv een hardloopjasje voor buitensporten, maar ik ben geen hardloper en wil er dus vooral niet in investeren. Dan is dit ideaal.

Mizora
Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:55

Ik wil me hier ook wel bij aansluiten. Ik ben Anneloes en ik woog 1 januari 121.2kg. Met 1.63 is dat veel te zwaar. Nu ben ik 119.2kg, waarvan wel een groot deel vocht is geweest. Ik heb samen met mijn moeder 2 paarden. Een oud manegepaardje met een ideaalgewicht van zo'n 500-550kg (nu nog veel te mager, 2 maanden in bezit en al flink bijgekomen) en een 4.5-jarige Groninger met een ideaalgewicht van 800-850kg die ook nog te mager is maar ook al goed bijkomt (2 weken in bezit, hij heeft een tandprobleem).

Ik wil op beide gaan rijden, maar dan moet er eerst een flink aantal kg af. Op Echt Waar, de Groninger (vader is Echt Wel), mag ik van mijzelf gaan rijden als ik maximaal 100kg weeg. Dan is hij ook wel weer goed op gewicht want zelfs als het afvallen heel goed lukt duurt dat toch nog 3 maanden (1.5kg per week zou dat zijn) en waarschijnlijk dus ruim 4 maand (1kg per week) minimaal. Op Olena, het oude damespaardje, wil ik maximaal 75kg wegen. Ze heeft ook stevig artrose en is het herstel gewoon lastiger. Ze heeft meer moeten inleveren en is toch al wat ouder. Dus dat is een langetermijn-doel.

[ img ]

Het paard is trouwens Echt Waar. Het touwhalster van de tandarts was een ruime full maar dan kon hij zijn mond niet meer open doen. Het lijkt me duidelijk dat ik de dame ben met het lichtblauwe vest dat het paard vasthoud.

Ik vervang ontbijt en lunch door (bij elkaar) 1L mager melk, 50g whey perfection (eiwitpoeder), 35g ultra fine oats (havermeel) en 20-25ml lijnzaadolie. Daarnaast eet ik minimaal 2 en vaak 3 of 4 stuks fruit en een tomaat met een stuk komkommer als snacks tussendoor. Bij de koffie een dun plakje ontbijtkoek, bij de thee of een kaakje of een sneetje brood met mager beleg. Avondeten ook gewoon, redelijk lijnvriendelijk. Ik eet 's avonds bij mijn ouders mee omdat ik 's middags bij hen op kantoor werk en zo kom ik minder in de verleiding om verkeerd te eten 's avonds.

Mijn shakes zijn bij elkaar ongeveer 860kcal (330 uit de melk, 200 uit eiwitpoeder, 130 uit havermeel en 200 uit lijnzaadolie). Daarmee krijg ik al mijn koolhydraten, eiwitten en vetten al binnen. Hierdoor heb ik veel minder de neiging tot snoepen. Ik fitness 2x per week, probeer 5-6 dagen in de week met een paard bezig te zijn en wandel mijn honden 45-60 minuten per dag. Nu ze loops-af zijn hoop ik dat het lukt om met ze langs de dijk te gaan lopen, dan wordt het 1.5 uur per dag. 1 van de 2 is heel prikkelgevoelig waardoor lang wandelen voor haar op veel plaatsen heel lastig is. Voordat ik mijn dames (2 middenslag poedels) had liep ik zelden minder dan 2 uur per dag, dat ik minder zou gaan lopen vanwege de honden was dus totaal onverwachts. Ik ben een emotie-eter, dat is mijn zwakke plek en ik blijf gewoon oefenen om daar mee om te gaan en andere manieren te vinden om de emotie te verwerken. Verder ben ik een sportief persoon die zich vreselijk geblokkeerd voelt door haar overgewicht. Ik heb er eerder 22kg af gekregen (van 112 naar 90kg) maar dat is er in stressperiodes allemaal weer aangegeten en nu wil ik ze er echt weer af hebben.

Mijn doel is om uiteindelijk 55-65kg te wegen. Wat het uiteindelijk wordt, hangt af de spiermassa die onder het vet tevoorschijn komt.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 171 bezoekers