paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 13:01

DC, jammer dat je uit het topic gaat. Ik snap we dat je van q0% vet kwark naar 0% gegaan bent. Zelf eet ik ook magere kwark zonder vet. Mijn vetten krijg ik binnen met het braden van het vlees bijvoorbeeld, dat gebeurd ook in vet.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:10

Calorieën tellen/eetapps invullen kan in het begin goed zijn om je inzicht te geven in wat je op een dag naar binnen werkt, maar als je merkt dat dit een obsessie word stop er dan mee, op een gegeven moment weet je het wel. Vetten heb je idd nodig maar vergeet niet dat je dan wel gezonde vetten kiest, dus bak in kokusolie, eet avocado of rouwe noten, of gebruik visolie.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Stal_Fiore
Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:11

[ img ]

Mijn nieuwe vrienden.

Gisteren bij de sportpodoloog geweest.
Ik liep al 2 jaar met hielspoor, nu gaat dat heel goed dus wil rustig aan weer beginnen met hardlopen.
Dus goede schoenen aangeschaft met sport inlegzolen gemaakt voor mijn voeten.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:14

Nou ik zal nog even meelezen.
Ik eet heus wel vetten, avocado, zalm, olie, soms war noten..
Maar roomboter volle kwark dikke hompen vlees enzovoorts zoals ik bij koolhydraatarm at: never. Dat is gewoon njet goed voor je.
Ik eet dan liever gewoon een volkomen bruine boterham met goed beleg, ook heus kaas maar san met sla of
Komkommer of dergelijke erbij op.

Bij mij valt winst te behalen in gezondere keuzes en minder vet, echt.

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:15

Zien er goed uit. Vorige week ben ik bij de decahtlon geweest, net een snoepwinkel voor sporters, heb me helemaal uitgeleefd en liep met een grote volle tas en €180,- lichter de deur weer uit.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar
Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:21

Er zijn meerdere wegen om af te vallen, en het een werk bij de ene beter en het ander weer bij iemand anders. Bij mij heeft het gewerkt om naast mij werk in de horeca en mijn paard (dan zou je denken dat je genoeg beweegt) te gaan sporten en daarnaast ook mijn gezondere keuzes te maken met eten, maar dat is bij mij niet de hoofdmoot.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Memories
Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:34

Wat een leuke loopschoenen hierboven :j

en barbar wat is de decathlon fantastisch he <3 het is dat die hier niet in de buurt zit anders ging ik er veel te vaak heen.

Achja voor iedereen werkt weer wat anders. Vind dit soort topics juist leuk om gedachten uit te wisselen, je hoort toch altijd wel weer iets waar je zelf niet aan gedacht hebt, wat je ermee doet moet je nog altijd zelf weten.
Voor mij werkt heel vet eten echt als een tierelier, als ik gemiddeld 60% van mijn dagelijkse kcal uit vet kan halen voel ik me op m'n best. Maar dat was in de tijd dat ik noodgedwongen thuiszat en heel veel tijd en geld overhad om lekker vers met veel vet, eiwit en groente te eten. Nu kan en lukt het niet meer zoals toen en daar baal ik zo van ;(

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 13:50

Ik kies ook voor de gezonde keuzes hoor DC. Daar voel ik me fijn bij. Afvallen moet en wil ik zeker, maar wel op een manier die voor mij goed voelt. Gezonde en bewuste keuzes dus. Hoezel ik nu wel roomboter op brood heb, maar dan is omdat ik dat erg lekker vind en ik alleen in t weekend mn brood eet. Dan mag dat van mij.

Weegschaal gaf 111.9 aan.... das al -0.9. Zonder hongergevoel l. En ik heb gisteravond onwijs genoten van n verse gevulde koek. Als t zo doorgaat de eerste paar weken ben ik blij, totdat ik onder de 100 zit, dan mag t ook we iets rustiger gaan evt.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Tango1979
Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:07

Afvallen is persoonlijk: als ik veel koolhydraten eet heb ik de hele dag honger. Terwijl als ik meer vet en eiwit eet ik veel voldane ben. Uiteindelijk gaat t toch om de hoeveelheid cal, waar je die uit haalt maakt voor afvallen niet uit. Voor je gezondheid natuurlijk wel hè. Je kan best afvallen op patat en frikadellen maar dat zal bepaald niet goed zijn voor je lijf.

Mijn doel is dus gezonde vetten eiwitten en koolhydraten eten. Voor mij werkt de verhouding 30/35 koolhydraten 30/35 eiwit en de rest vet heel goed om voldaan te blijven. En dat vind ik uiteindelijk het belangrijkste: een levensstijl ontwikkelen die ik vol kan houden ipv een dieet waar ik me op lange termijn toch niet aan kan houden

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)


Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:09

Vandaag de eerste dag detox. Geen honger gevoel, maar wel een beetje futloos. Straks bij de lunch even een kop boulion erbij.

( Ik detox met bitterzout en 2 dagen alleen groente voor de gene die het interesseert)

Goed idee die eierwrap! Ga ik zeker eens proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:10

Nou dat is het idd.
Ik hield koolhydraat arm echt niet vol.
Zeker niet icm mijn vriend die wel normaal at.
En simpel werd van al mijn aangepaste recepten.
Dat wil ik niet meer.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:24

callum schreef:
Maar je moet wel bedenken dat je lichaam vet nodig heeft. Je kan beter je koolhydraten minderen dan je vetten.


Dat is niet waar. Je lichaam heeft ook voldoende (goede uiteraard) koolhydraten nodig, brandstof voor je lijf ook als je wilt afvallen! Ik zit vaak rond de 150-170 KH per dag (en dan zit ik nog onder mijn dagelijkse doel!) en word nog steeds droger - verlies dus vet - maar ik sport dan ook veel (overigens niet mee berekend in de app).

Echt schrikbarend hoe weinig (en dus slecht!) sommige mensen hier eten. Ik kan maar 1 goede tip geven: als je het je kan veroorloven, neem een goede PT in de arm die je ook helpt met je voeding.

Ik zie van phormicola echt alleen maar goede tips en adviezen voorbij komen, zo te zien ook haar werk, hoop dat jullie daar wat mee doen. Zoals gezegd is myfitnesspal een goede app om te kijken hoeveel je van alles nodig hebt.

Stal_Fiore
Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:25

Decathlon is inderdaad erg leuk!

Hier ook een vriend die "normaal" eet. Koolhydraatarm is dan soms lastig.
Probeer t op mijn werk wel. Maandag is de vakantie voorbij, dus dan gaat t allemaal
Wat makkelijker weer

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:29

Volgens mij met je een weg vinden die bij je past en waar je je goed bij voelt. Als het maar werkt, toch?
Nog een tip voor een gezonde snack:
Een blikje artisjokken uitgelekt , heel veel verse basilicum, een klein beetje olijfolie en zout. In de blender/ staafmixer en dippen maar! Erg lekker met wortels, paprika en komkommer

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:45

Nynke1, je bedoelt het vast goed, maar er zitten hier een hoop mensen (o.a. ik) voor wie het allemaal een hele stap is. Commentaar leveren op mensen die eindelijk de moed hebben om de knop om te zetten, zoals jij doet, werkt alleen maar averechts.

Tips voor gezonde snacks en producten werkt dan beter.

Mijn moeder en zusje doen aan sonja bakker, ik heb het geprobeerd maar ik gooide klauwen met geld aan producten weg, en raakte nog meer geobsedeerd door al dat gedoe om eten heen. Maar ik word dus serieus doodmoe van mensen die zodra ze horen dat je iets af wil vallen, meteen gaan roepen van oh nou maar dan moet je dat niet doen hé, of je moet zus of zo doen. Zeg gewoon "oh wat goed van je, leuk" en hou je kwetsende mening even voor je....

Dat moest er even uit. :o

lovelucydan
Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:48

Soms heb ik het idee dat mensen dit topic in een verkeerde richting duwen. Het is volgens mij een topic waar mensen zich in verenigen om samen ieder op zijn eigen manier af te vallen. Iedereen heeft zijn eigen manier om af te vallen, weinig calorieën, veel vetten, weinig koolhydraten, sporten, sonja bakker, en noem het maar op.

Laten we een ieder in zijn waarde laten elkaar motiveren en tips geven er is geen goed of slecht alleen waar die gene zich prettig bij voelt.

my haflinger horse lucydan!

Eloya
Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:50

Ik durf niet op de weegschaal te staan hier haha. Heb de 17e weer afspraak diëtist en wil daar pas weer wegen. Ik weet van mijzelf namelijk dat ik het anders obsessief ga doen

Hier ontbijt niet gelukt kreeg niets weg. Wel weer cola... Maar wil nu voor de rest van de dag water of Crystal clear drinken

Als lunch een wrap met zuivelspread Light, gerookte kip 3 stukjes, ijsbergsla, komkommer, gekookt ei *zonder geel

Jullie nog tips voor andere ontbijtjes
Brood gaat echt niet, pap en havermout vind ik de textuur niet fijn. Kwark lukt soms wel redelijk.

En "gezondere" tosti recepten? Ik doe nu lichtbruin brood met jonge kaas, kipfilet met tuinkruiden en vaak mayonaise of ketchup

Nu al tijdje niet gehad maar wil wel af en toe een tosti of zoiets eten.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Soez
Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:55

Anoniem schreef:
Nouja dit is dus de reden dat ik dit soort topics altijd vermeed en dat weer ga doen.



Bedenk even goed dat je een gezonde manier moet zien te vinden die voor JOU werkt. Als jij af wilt vallen en de kilo's er ook af wil zien te houden, dan moet je een manier zoeken die werkt. Dat kan met vallen en weer opstaan ;) Laat je niet van de wijs brengen door reacties en ga daarvoor al helemaal niet uit een topic waar je misschien wel wat leuke tips kunt vinden ;)

Ik lees hier wel regelmatig van je moet dit wel doen en je mag dit niet doen. Afvallen is een doel voor jezelf en je moet/mag/wil wat jij denkt dat goed voor je is. Aan de bel trekken om je te laten VERTELLEN hoe je het moet doen kan altijd nog ;)

Soez
Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:57

EmptyWords schreef:
Weegschaal gaf 111.9 aan.... das al -0.9. Zonder hongergevoel l. En ik heb gisteravond onwijs genoten van n verse gevulde koek. Als t zo doorgaat de eerste paar weken ben ik blij, totdat ik onder de 100 zit, dan mag t ook we iets rustiger gaan evt.



^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:58

Ketchup is in principe een betere keus dan mayo.
Maarja ook dat is lastig want voor iemand die weinig kh eet is mayo prima.

En dat maakt t dus gelijk zo lastig.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:59

Gypsy, volgens mij zeg ik niks kwetsends en het is ook geen vervelend commentaar. Wel een waarschuwing. Als ik zie dat iemand nauwelijks 1000 kcal op een dag eet dan ga ik niet zeggen: goed bezig, doorgaan op die manier! Dat is namelijk misschien nog wel ongezonder dan wat teveel snoepen, je houdt het niet vol, brengt veel schade aan in je lichaam en zal uiteindelijk weer terugvallen in je oude patroon. Je pleegt gewoon echt roofbouw op je lichaam dan. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten. Ik heb zowel met anorexia als met boulimia gekampt en ben nu, mede dankzij een fijne PT, eindelijk gelukkig met de juiste balans die ik heb gevonden - en ja ook ik heb het soms nog wel moeilijk -. Ik zal later nog even uitgebreider reageren als mensen dat fijn vinden en anders verdwijn ik weer rustig naar de achtergrond.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 15:00

Ik zou kijken of je de tosti lekker kunt maken met zuivelspread of iets in die richting. Mayo en ketchup zou ik proberen te vervangen.


Ik heb dit topic opgestart om mij een stok achter de deur te geven, anderen mogelijk een eye opener te geven en om elkaar te stimuleren en helpen. Ik vind het niet erg dat er tips aan elkaar gegeven worden en dat er vervangers voor bepaalde producten geopperd wordt. Wel vind ik het heel belangrijk elkaar in zijn waarde te laten. Er zijn meerdere wegen die maar Rome leiden en ook meerdere manieren om af te vallen. De manier van jantje hoeft niet de manier van pietje te zijn. Houd dat in je achterhoofd als je iets leest. Denk goed na hoe je dan je mening of tips verwoord. Ik merk dat ik hier een stok achter de deur heb, maar wil het hier positief houden. Iedere verandering is een stap naar je doel. Of dat nou 3 slokken cola ipv een hele fles per dag is, 4x hardlopen in plaats van coutch patatoe zijn.... Iedereen is goed bezig. Dit openbaar op Internet zetten is al moeilijk genoeg

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 15:01

Nynke1 schreef:
Gypsy, volgens mij zeg ik niks kwetsends en het is ook geen vervelend commentaar. Wel een waarschuwing. Als ik zie dat iemand nauwelijks 1000 kcal op een dag eet dan ga ik niet zeggen: goed bezig, doorgaan op die manier! Dat is namelijk misschien nog wel ongezonder dan wat teveel snoepen, je houdt het niet vol, brengt veel schade aan in je lichaam en zal uiteindelijk weer terugvallen in je oude patroon. Je pleegt gewoon echt roofbouw op je lichaam dan. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten. Ik heb zowel met anorexia als met boulimia gekampt en ben nu, mede dankzij een fijne PT, eindelijk gelukkig met de juiste balans die ik heb gevonden - en ja ook ik heb het soms nog wel moeilijk -. Ik zal later nog even uitgebreider reageren als mensen dat fijn vinden en anders verdwijn ik weer rustig naar de achtergrond.

Ik ben wel benieuwd hoe je eetproblemen on staan zijn en vooral hoe je ze t hoofd heb geboden. Daar kunnen voor ons misschien ook wel goede tips op waarschuwingen bij zit ten?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

lovelucydan
Berichten: 2064
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:04

Ik zit nu ff lekker op de bank met me courgettes soepje. Brrrr wat een weer buiten

my haflinger horse lucydan!

Saul
Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:07

Nynke1 schreef:
Gypsy, volgens mij zeg ik niks kwetsends en het is ook geen vervelend commentaar. Wel een waarschuwing. Als ik zie dat iemand nauwelijks 1000 kcal op een dag eet dan ga ik niet zeggen: goed bezig, doorgaan op die manier! Dat is namelijk misschien nog wel ongezonder dan wat teveel snoepen, je houdt het niet vol, brengt veel schade aan in je lichaam en zal uiteindelijk weer terugvallen in je oude patroon. Je pleegt gewoon echt roofbouw op je lichaam dan. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om die knop om te zetten. Ik heb zowel met anorexia als met boulimia gekampt en ben nu, mede dankzij een fijne PT, eindelijk gelukkig met de juiste balans die ik heb gevonden - en ja ook ik heb het soms nog wel moeilijk -. Ik zal later nog even uitgebreider reageren als mensen dat fijn vinden en anders verdwijn ik weer rustig naar de achtergrond.


Dit is geheel afhankelijk per persoon..
Iemand die 1.75 is en een stuk zwaarder moet niet zoveel zakken nee.
Maar ik met mijn 1.54 heb er wel eens een dag tussen zitten ja dat ik "maar" 1000 kcal weg eet. Meestal zorg ik toch wel voor minimaal 12. Voor mij is dat niet zo'n gigantisch verschil met wat ik verbrand...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, fetisje, Maren, Nicje87, Theseus, valonka en 154 bezoekers