paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:19

Ooohhh dat is moeilijk! Maar denk aan die 4 ons vanmorgen, wie weet dat er morgenochtend weer af is!


fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:21

Ahh Succes EmptyWords. Mijn motto voor 2017: You can do it! (En jij dus ook.)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:21

Nou. ... ik heb ze opgepakt en ze ergens anders neergelegd. Even aan de collega verteld waarom. Ze schoot is lach, maar snapte t wel. U hoor ik het gekraak minder of misschien wel gewoon niet.

Pure zelfbescherming
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 06-01-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:22

Oef moeilijk!
Heb je niet een bakje rauwkost ofzo mee?
Dat als ze beginnen te ritselen dat je op een wortel knabbelt of wat dan ook?

Misschien lijdt het wat af, succes!
Je kan het!!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

spottedponie
Berichten: 2960
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:23

Goed bezig TS!! Je kunt die koeken wel weerstaan!!
Ik heb al een paar dagen hoofdpijn, afkickverschijnselen van de suiker denk ik...

Gaan zo wandelen met de honden en ergens lunchen, normaal gaat dat met een grote uitsmijter, maar ga eens bekijken wat voor opties er nog meer zijn... vanavond ben ik met eten niet thuis, ga om half 5 weg, en ben niet voor half 9 thuis, dus even bekijken hoe we dat oplossen, heb dan ook niet veel tijd om te eten...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:25

Goed opgelost, ik zou ook gek worden! Lieve collega trouwens ook!

Ik kauw soms ook kauwgom als ik t moeilijk heb.

Succes spottedponie!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:32

Wat ik persoonlijk erg lekker vind is Griekse salade. Ik snij 140gr aan komkommer en tomaat, 80gr feta kaas, snufje Italiaanse kruiden en klaar! Je kunt het zo bont maken als je zelf wilt, met ui, olie etc, maar zo is het ook erg lekker. En nog gezond ook ;)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:33

Ik lust geen fruit, tomaat, komkommer en vis..... :')

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:35

Feta kaas is niet gezond hoor. Dan kun je beter Kees kaas nemen.

Overigens heb ik geen moeite met 'lekkere' dingen op mijn werk. Ze mogen alles op mijn tafel leggen. Ik kan er alleen al van genieten dat zij die troep wel eten en dat ik het lekker niet pak :)
Dan kan ik veel meer genieten van mijn bruine boterham met kaas. Er gaat niks boven lekker brood.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:40

Ik heb net mijn bak kwark op. Heb ook geen trek, ben alleen pas 4 dagen bezig en ben bang dat ik dan bezwijk. Hoewel ik nu al zin heb in de wrap die ik over een uur of 2-3 eten ga. Die is ook lekkerder en geeft een beter gevoel. Maar ja.... mijn lijf roept alleen maar SUIKERRRRRRR....GEEF MIJ SUIKERRRRRRR. En dan strompelend als een zombie richting die koeken toe zeg maar.... afkicken gaat niet in 4 dagen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

marije1109
Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:42

Ik heb niet alles gelezen maar wil je toch een tip geven.
ik ben 38 en "vecht" al m'n hele leven met m'n gewicht.
Nu ben ik onder behandeling van een hypnotherapeut en man er gaat een wereld voor me open.

Vaak ligt er "iets" ten grondslag aan je eetgedrag.
Bij mij is het in de pubertijd begonnen toen ik werd gepest.
3 behandelingen verder en het "vreetstemmetje" is stil.

Ik ben overigens 92 kilo en rijd nog wel op m'n kwpn-er van 1.73. Hoop in juni tijdens de paardenvierdaagse -12 kilo te zijn.

Life is good, Marie mijn topper!

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:01

Gypsy schreef:
Ts ik feest met je mee, wat fijn dat je nu eindelijk bevestiging hebt dat je goed bezig bent! Ik hoop voor je dat het vanaf nu zo lekker blijft gaan!

Borderjay, wauw dat een verschil, dat zie jij er goed uit op die laatste foto zeg!

Ik sta d'r versteld van maar sinds gisteren weer 0,7 kg eraf.

Waar koop je trouwens een dikke Griekse yoghurt met zo min mogelijk het en meer eiwitten? Ik zag dat in de mijne 10 gr vet versus 3 gr eiwitten per 100 ml zaten, als ik t goed zeg. Dat zag ik liever andersom. :o

Melis wat goed!!!!


Geen Grieksr yoghurt maar nog lekkerder: Senoble heeft halfvolle kwark. Zoveel lekkerder dan magere kwark ( :r ) en maar 3,7gr vet. Eiwit weet ik zo even niet uit m'n hoofd, maar lekker veel zoals het kwark betaamd.
Ik eet het ook wel ipv slagroom zo lekker is het!

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:27

Ik lees echt met plezier mee. Met zn allen ons doel behalen.

MarjanB
Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:32


Life is a balance of holding on, and letting things go…

dollyspikkel
Berichten: 1031
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:35

Jullie zijn goed bezig, veel succes iedereen!

Na lang twijfelen meld ik mij hier ook.
Ik ben al mijn hele leven te zwaar maar sinds ik naar de universiteit ga is het echt de spuigaten uitgelopen (wat stress allemaal niet met een mens doet :\ ). Sind september ben ik aan het afvallen, ondertussen 10,5 kg kwijt, maar er zijn er nog zeer veel te gaan. Momenteel ligt het dieet stil wegens de examens (weer die enorme stress) en hopelijk vind ik in februari terug de wilskracht om verder te doen met mijn dieet.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light"

overzee2
Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:10

TurboTinker schreef:
overzee2 schreef:
Hoi,

Wil je ff heel veel succes wensen!
Top dat je zo open en eerlijk bent en uitgaat van wat goed is voor je paard.
Ikzelf ben ook over de honderd geweest en ben nu ruim 3 jaar 63 kilo dankzij een maagverkleining. Ook dat is geen quick fix je moet het zelf ook volhouden.
Ik kan echt zeggen dat die -45 kilo enorme veranderingen met zich meebrengen en ook qua paardrijden zit ik er nu heel anders op.
Dus meid, houd vol! Je kan het en ik wil je heel veel kracht, doorzettingsvermogen en succes wensen!



Maagverkleining zoals een gastric bypass of wat anders? Ik zou wel zoiets willen. Want dan moet het roer om..en dan kun je niet veel. Dat is mijn idee van voor altijd slanker te zijn. Dat wil ik zo graag :o

Wat waren negatieve bij effecten en hoe heb je het doorlopen?


En doen ze dat soort dingen ook als je nog een kind wilt?


hoi,

Ik heb een mini gastric bypass gehad. Mini is niet minder maar heeft te maken met dat er maar 1x darm wordt doorgeknipt itt gastric bypass. Dit geeft net wat minder risico mits je geen last hebt van veel maagzuur

Bij deze operatie, zo heb ik het ervaren word je hele stofwisseling gereset. Mijn suikerbehoefte, vreetbehoefte was weg en je kan ook niet veel eten. MAAR.. je moet echt van tevoren je eetproblemen en eetpatroon veranderen anders zul je altijd weer, ook met een operatie, terugvallen.
Ik heb de mazzel dat ik veel heb gedaan voorafgaand aan mijn operatie waar ik nu profijt van heb.

Mijn vreetbuien zijn over en eten is niet meer zo belangrijk. Ik was altijd op dieet aan het gaan, net gestopt of bezig en altijd bezig met.: "Als ik dit eet, kan ik dat niet eten " altijd calorieën tellen, altijd weer teleurstelling en op het laatst viel ik ook niks meer af.
Mijn stofwisseling was kapot van alle dieten en ik moest meer gaan bewegen wat niet lukte ivm reuma en dikke lijf. Ik zat in een cirkeltje.

Ze doen dit soort operaties ook als je nog een kinderwens hebt. Wel zeggen ze dat je het liefst niet zwanger moet worden in het 1e jaar na operatie omdat je erg afvalt en er tekorten kunnen ontstaan. Mocht dit wel gebeuren, direct melden dan krijg je meer begeleiding m.b.t. controles of je geen tekorten hebt en eventueel begeleiding.

Mij heeft het aan een gezond eetpatroon geholpen, de drang naar eten is weg. Ik ben niet meer de hele dag bezig met eten en ik heb een gezond gewicht (1.73- 63 kilo). Ik kan weer sporten en voel me veel prettiger in mijn lijf. Het is echter wel een operatie en er kunnen complicaties optreden. Dat moet je zorgvuldig afwegen en daarnaast bewust zijn van het feit dat je echt een gedragsverandering moet maken om het gewichtsverlies te behouden.
Als je bewust en weloverwogen deze keuze maakt dan kan het resultaat echt geweldig zijn.

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:30


Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:17

Interessant stuk phormicola! Goed om je daar bewust van te zijn, had daar nooit op die manier over nagedacht!

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:24

Goed bezig iedereen! Hier sinds maandag nu -2 kilo. Allemaal vocht en was ook in me maandelijkse party maar het motiveerd!

Net lekker 1,5 uur stevig gewandeld :j
[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Johnnydepony
Berichten: 1414
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:28

Mij lukt afvallen altijd het beste als ik eiwitrijk en koolhydraatarm eet. Duurt een week of 2 maar dan wordt je suikerverslavind echt stukken minder. Kijk wel uitmet de hoeveelheid zout die je eet en combineer met goede groenten en wat fruit.

Vooral de eerste week ofzo niet teveel fruit eten anders kom je niet van je suikerverslaving af.

Ik eet zelf graag yoghurt, eieren (bijv gekookt met rookvlees) en mager vlees. Groene groenten als sperziebonen en spinazie (spinaziesalade met gekookt ei, gebakken spekjes en klein beetje honing mosterd dressing) en rauwkorst.

spottedponie
Berichten: 2960
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:33

Hier met de lunch na het wandelen toch maar voor een uitsmijter gegaan, maar die doet nu dus dienst als avondeten, voor vanavond neem ik crackers mee... dan compenseert het toch een beetje...
krijg gelukkig wel veel begrip van iedereen, en mijn schoonzus (waar geen gram vet aan zit, ondanks een suikerverslaving....) denkt dan ook echt wel even mee wat goed is om te eten...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:38

zo slecht is een uitsmijter toch niet? Tenzij je hem vol hebt gegooid met mayo enzo.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:37

Hangt er vanaf wat voor brood je erbij neemt. Maar ik heb altijd wel begrepen dat je beter een gekookt dan een gebakken ei kan nemen.

Ik had een hele discussie met mijn moeder over zoetstof. Dat is ook zoiets wat heel omstreden is. Je kan er van alles over vinden op internet en de meningen lopen heel erg uiteen.

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:40

ow brood, ehmm dat hoort in mijn ogen niet bij een uitsmijter.
En brood is ook nogal omstreden, zelf eet ik enkel nog roggebrood of echt desembrood.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:51

de dietiste die ik heb zegt dat zoetstof best kan, maar natuurlijk ook niet teveel
ik gebruik max 8 druppels, en 4 druppels zijn 1 schepje suiker qua smaak. qua calorien zitten ze erg laag onder de 0,1

Hier vanmorgen kreeg ik geen ontbijt weg, dus dat begon met standaard paar slokken cola en een mok optimel

Vanmiddag een wrap met ijsbergsla, zuivelspread light, gerookte kip 3 stukjes, komkommer en dan dichtvouwen. erg lekker en vult ook lang

Vanavond wordt andijvie stampot met magere rookworst mini formaat haha
en tussendoor heb ik een handje pistache noten gehad.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, Bo_Y, GoogleAdsense, Majabeestje, Sewri, soesie en 34 bezoekers