paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:24

Dagelijks op de weegschaal gaan staan is juist 'goed' zolang je er geen obsessie van maakt! Juist als je maar een wekelijks weegmoment hebt is de kans veel groter dat je net een keer een schommeldagje meepakt wat eigenlijk geen goed beeld geeft. Als je dagelijks op de weegschaal staat kun je ook juist een beter beeld krijgen van hoe je gewicht door de dagen heen schommelt of hoeveel invloed een bepaald voedingsmiddel heeft gehad.

Zet 'm op dames +:)+


420BlazeIt
Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:27

Memories schreef:
Dagelijks op de weegschaal gaan staan is juist 'goed' zolang je er geen obsessie van maakt! Juist als je maar een wekelijks weegmoment hebt is de kans veel groter dat je net een keer een schommeldagje meepakt wat eigenlijk geen goed beeld geeft. Als je dagelijks op de weegschaal staat kun je ook juist een beter beeld krijgen van hoe je gewicht door de dagen heen schommelt of hoeveel invloed een bepaald voedingsmiddel heeft gehad.

Zet 'm op dames +:)+


Koolhydraten, pasta bijvoorbeeld, houden veel vocht vast. Als je wil weten hoeveel invloed een bepaald voedingsmiddel heeft gehad moet je over lange termijn kijken, maar dat gaat vaak gepaard met anderen gewoontes. Maar de dag erna kijken of je van die pasta bent aangekomen is dus onzin, het is niet dat je van die ene pasta dikker word.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:30

Daar doelde ik juist op, met invloed bedoel ik niet alleen vet. Zou ook niet best wezen he als je na 1 taartpuntje het vet er gelijk aan ziet groeien :D

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:31

Jeeeeejjee weer een goede dag gehad, niet gezondigd. Welterusten iedereen

my haflinger horse lucydan!

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:49

Super topic!!!

Ook ik doe mee!
Heb na het lezen van jullie berichten al erg veel motivatie gekregen en ben daar nu al dankbaar voor.

Ook ik vecht al jaren tegen de kilo's, wat bij mij het beste heeft gewerkt tot nu toe is de weight watch methode icm wat meer gezond bewegen in de vorm van wandelen.
Momenteel gaat veel wandelen of hardlopen helaas al een hele tijd niet ivm hielspoor daar baal ik wel van.

Maar ook ik ga er weer tegenaan en zal dit topic volgen en meedoen.

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:35

EmptyWords, hoe maak je die wraps?
Wat doe je er allemaal door?
Zou je dat willen PBen. Dan kan ik dat ook maken

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Zerena
Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 06:33

JesdaJinn schreef:
EmptyWords, hoe maak je die wraps?
Wat doe je er allemaal door?
Zou je dat willen PBen. Dan kan ik dat ook maken


Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Nou wil ik voor de lunch ook eens springrolls maken.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 06:41

Dan zet ik mijn wrap toch even hier neer.
Eigenlijk kun je er alles opgooien wat je lekker vindt. Ik zou zeggen. ..lekker experimenteren.
Ik pak een grote wrap en smeer er eerst een lekkere dot zuiverspread bieslook Light op. Daarna flink veel sla. Ondertussen bak ik kipfilet of runderreepjes. Däar gooi ik lekkere kruiden overheen. Ook dat gaat op de wrap. Gekookt eitje erbij is ook lekker. Dan vouw ik m op als een envelopje. Eerst de onderkant naar binnen en dan de 2 zijkanten. Ik wikkel m in zilverfolie zodat de boel niet uit elkaar valt en klaar is klara. Heel eenvoudig en er lekker. Ik eet t zo langzaam mogelijk op, dan heb ik de rest van de middag genoeg gehad. Mijn pakketje is ongeveer 500 calorieën. Klinet veel.... maar 3x een maaltijd van 500 calorieën is nog steeds maar 1500 calorieën in totaal

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 07:08

Oehh oeh oeh! Natuurlijk vanochtend wel op de weegschaal gestaan. In vergelijking met gister 4 ons afgevallen. Vanaf maandag betekend dat in totaal 1 ons eraf *\%/* feestje is dus even afgelopen.

Vanavond eet ik bij buuf, hoef ik niet meer na te denken over mn eten.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:13

overzee2 schreef:
Hoi,

Wil je ff heel veel succes wensen!
Top dat je zo open en eerlijk bent en uitgaat van wat goed is voor je paard.
Ikzelf ben ook over de honderd geweest en ben nu ruim 3 jaar 63 kilo dankzij een maagverkleining. Ook dat is geen quick fix je moet het zelf ook volhouden.
Ik kan echt zeggen dat die -45 kilo enorme veranderingen met zich meebrengen en ook qua paardrijden zit ik er nu heel anders op.
Dus meid, houd vol! Je kan het en ik wil je heel veel kracht, doorzettingsvermogen en succes wensen!



Maagverkleining zoals een gastric bypass of wat anders? Ik zou wel zoiets willen. Want dan moet het roer om..en dan kun je niet veel. Dat is mijn idee van voor altijd slanker te zijn. Dat wil ik zo graag :o

Wat waren negatieve bij effecten en hoe heb je het doorlopen?


En doen ze dat soort dingen ook als je nog een kind wilt?

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:23

fohadie schreef:
Je bent heel goed bezig TS! Het zou best kunnen, dat je lijf nu een afscheidsfeestje aan het vieren is. En idd, wie weet hoe het over een maand,kwartaal,half jaar gaat!


Nog even een vraagje aan degene die het antwoord weet: Ik heb sinds vandaag ook my fitness pall. Het berekend hoeveel calorieen ik per dag mag (meer dan ik dacht!) en zoals vandaag heb ik 300 calorieen over (Zonder sporten, met sporten heb ik nog veel meer over.) Kan ik die 300 dan " opsparen" zodat ik van het weekend die 300 extra kan nemen of werkt het zo niet??



Ja dat kan. Dat noemen we vaak 'calorieën op de bank zetten' :))

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 07:26

phormicola schreef:
fohadie schreef:
Je bent heel goed bezig TS! Het zou best kunnen, dat je lijf nu een afscheidsfeestje aan het vieren is. En idd, wie weet hoe het over een maand,kwartaal,half jaar gaat!


Nog even een vraagje aan degene die het antwoord weet: Ik heb sinds vandaag ook my fitness pall. Het berekend hoeveel calorieen ik per dag mag (meer dan ik dacht!) en zoals vandaag heb ik 300 calorieen over (Zonder sporten, met sporten heb ik nog veel meer over.) Kan ik die 300 dan " opsparen" zodat ik van het weekend die 300 extra kan nemen of werkt het zo niet??



Ja dat kan. Dat noemen we vaak 'calorieën op de bank zetten' :))

Denk wel dat je moet uitkijken dat je niet se hele week maar 1000 calorieën eet en in het weekendocument compleet los gaat..... houdt de valkuilen in de gaten

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:40

Als je het correct doet dan is dat prima voor je progressie. Of het geestelijk gezond is? Nee, waarschijnlijk niet, maar af en toe kan het wel onderweg naar je doel :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:21

Wat knap van iedereen die bezig is met afvallen. Ik hoop dat jullie het vol kunnen houden. Stap 1 is in ieder geval de realisatie dat het niet meer kan.
Wat mij ervaring is dat kleinere stappen beter vol te houden zijn. Ik weet dat heel veel mensen ineens heel rigoureus zijn maar dat duurt vaak niet zo lang. Zelf ben ik eerst begonnen met wat sporten, later alleen maar water drinken en daarna meer naar het eten kijken. Voor mij was het op die manier veel makkelijker vol te houden en ruim 2 jaar later drink ik nog steeds voornamelijk water en met eten thee.
Zag dat myfitnesspal ook al genoemd is, ik gebruik die nog steeds. Het geeft je echt inzicht wat je naar binnen werkt en je denkt wel 3x na voor je een snickers(of andere troep) in je mond stopt.

Verder hou ik ook niet zo van die shakes en repen. Vaak wel snel resultaat maar zelden blijvend. Je moet gewoon je leven omgooien wil je het gewicht eraf houden. Helaas ken ik ook mensen die een operatie gehad hebben en daardoor ontzettend veel kwijt geraakt zijn maar toch door de jaren heen weer aangekomen waardoor ze toch bijna terecht gekomen zijn waar ze waren. Dus ook dat is geen blijvende oplossing je zult echt zelf aan de bak moeten en vol blijven houden. Operatie heeft zo z'n risico's en denk daar goed over na.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

borderjay
Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:28

Succes allemaal!
Ik weet hoe moeilijk de stap is om er serieus wat aan te gaan doen...mijn gewicht kroop ook gestaag omhoog, en ik dacht steeds; binnenkort begin ik met lijnen! Maar stelde het vervolgens weer uit...ik hou zoooo van eren, snoepen en drinken
Maar mijn zoon gooide thuis het roer om, ging gezonder eten en naar de sportschool. Ik zag zijn resultaten en dacht; dat wil ik ook!! ( behalve die sportschool dan, ik ben niet van het sporten)
Hij heeft mij er echt fantastisch doorheen geholpen door me bewust te maken van hoe en wat je kan eten. Niet heel weinig calorieen op een dag eten, dat werkt averechts op de lange termijn. Maar nét onder je onderhoud zitten en daar mee spelen. En wegen wegen wegen!! Je lijf én je eten...zo weet je hoe je lichaam reageert, en zo weet je ook exacter hoeveel je eet. ( ik hoor hem in het begin nóg zeggen; mam, hoeveel yoghurt denk je nu dat er in je schaaltje zit! Ik; uhm...200 gram? Zoon weegt de yoghurt; 450 gram...) je vergist je zo snel!
Maar maak ook de goede product keuzes, héél belangrijk!! Joh, ik kan hier bladzijdes vol schrijven...ben zó blij en trots dat mijn zoon mij zo goed geholpen heeft!! En ik eet gewoon lekker, drink m'n wijntjes, ga naar de Mac en sushi restaurants....en ben 30 kilo afgevallen!!!!



[ img ]
[ img ]

Herinner je gisteren,droom van morgen,maar leef vandaag...

Vala
Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:36

Wauw Borderjay, wat zie je er prachtig uit! Knap gedaan!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 08:42

Ik meld me ook in dit topic.
Wat zijn jullie goed bezig meiden! En wat goed dat je dit topic bent gestart!

Ik ben vanaf afgelopen zomer mijn eetgewoontes aan het veranderen, ik stond toen op hetzelfde punt, veel te zwaar en de knop moest om. Het jaar daarvoor was ik al 12 kilo afgevallen met weight watchers, maar na een ongeluk + revalidatie en 2 verhuizingen zat het er bijna allemaal weer aan. Het lukte me niet om dat weer goed op te pakken dus ben ik onder begeleiding een koolhydraatarm programma gaan volgen. Inmiddels ben ik 18 kg kwijt en bijna op gewicht. Langzaam ga ik nu weer opbouwen naar een voor mij goede hoeveelheid koolhydraten.
Tot nu toe gaat het me eigenlijk vrij makkelijk af, maar het moeilijkste komt volgens mij nog; het op gewicht blijven! Was ik eerst vooral bezig met me zo goed mogelijk aan mijn eetpatroon te houden, nu vind ik het afbouwen toch wel erg spannend, zeker aangezien het afvallen nu niet meer zo hard gaat en mijn gewicht wat meer schommelt dan de eerste maanden, de ene dag wat er af, dan weer stabiel, dan weer iets erbij... Ja ik sta dus ook vrijwel elke dag op de weegschaal om het in de gaten te houden :o

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

keshia
Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:26

Ik meld me ook en doe graag mee.. ik wil erg graag ongeveer 12 kg afvallen. Als ik eenmaal bezig ben dan gaat het bij mij vaak erg vlot. Ik doe een koolhydraatarm dieet, en daarmee gaat het bij mij altijd erg goed.. ik houd van aardappeltjes, frietjes, en appelmoes.. ik snoep normaal eigenlijk nooit. Bij mij zijn de koolhydraten echt het probleem.. ik voel me snel opgeblazen en kom razend snel aan als ik ze wel eet. Nu dus sinds 2 januari bezig en hoop 1 juli de kg kwijt te zijn! Het doel is om nu terug te gaan naar 62 kg en dan een buffer te houden tot 65.. voelt voor mij zoveel beter als al mijn kleding weer fijn om mijn lijf past, ik me geen zorgen hoef te maken over mijn lovehandles of vetrolletjes! Haha

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:34

Goed gedaan Borderjay!

UK_eef
Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:45

Ik meld me ook! Eerst maar eens bijlezen :)

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:56

EmptyWords schreef:
phormicola schreef:


Ja dat kan. Dat noemen we vaak 'calorieën op de bank zetten' :))

Denk wel dat je moet uitkijken dat je niet se hele week maar 1000 calorieën eet en in het weekendocument compleet los gaat..... houdt de valkuilen in de gaten


Dank voor je antwoord phormicola, en idd EmtyWords Dat was ook niet de bedoeling om elk weekend los te gaan. Maar zoals nu heb ik van het weekend een paar feestjes en ben ik er nu nog niet aan toe om meteen maar van de alcohol en snacks af te blijven. (Wel minder dan normaal proberen.) Dus dan is het handig als ik calorieen van de bank kan halen haha. En dan volgende week en ook dat weekend dan weer " gewoon" zonder erge uitspattingen.

En Goed bezig EmtyWords, toch wat eraf! En die wrap klinkt erg lekker!

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:03

Wat ik echt iedereen aan raad is: meet je zelf op! Je kan alleen je taille doen, maar ook je heup & bovenbeen omtrek. Voor mijn knieblessure ben ik redelijk wat afgevallen, maar ik deed ook veel krachttraining. Wat er uiteindelijk af was viel een beetje tegen, maar als je dat toch ziet dat het in je taille 8 cm scheelt, is dat toch leuk om te horen ;)

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:08

Wauw borderjay knap hoor!

Goed bezig elain! :D
En die wrap klinkt inderdaad heel goed!
Ik had gister avond ook een wrap, beetje kruidenkaas erop, flink wat sla en gewoon plakjes kipfilet. Ook super lekker!




Ik stond de afgelopen dagen vast in mn gewicht, vanmorgen toch een kilo eraf! *\o/* *\o/*

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:13

Ts ik feest met je mee, wat fijn dat je nu eindelijk bevestiging hebt dat je goed bezig bent! Ik hoop voor je dat het vanaf nu zo lekker blijft gaan!

Borderjay, wauw dat een verschil, dat zie jij er goed uit op die laatste foto zeg!

Ik sta d'r versteld van maar sinds gisteren weer 0,7 kg eraf.

Waar koop je trouwens een dikke Griekse yoghurt met zo min mogelijk het en meer eiwitten? Ik zag dat in de mijne 10 gr vet versus 3 gr eiwitten per 100 ml zaten, als ik t goed zeg. Dat zag ik liever andersom. :o

Melis wat goed!!!!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 10:15

Whiehoee melis!

En borderjay, wat tof!

Wilskracht wordt op de proef gesteld. Collega is jarig en zet op een bureau 1.5 meter bij mij vandaan allemaal lekkere koeken neer.
[ img ]
En die kan ik nog wel negeren.... maar het feit dat iedereen om de beurt met die verpakkingen gaat lopen ritselen.

Vanavond horen jullie of ik.het overleeft heb

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Dnies90, GoogleAdsense, heidiLOVER, karlli, MarieAnne, Monody, OmgiliBot, Vinny12511 en 55 bezoekers