paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:57

Jolienn schreef:
Hoi :wave: Ik steek mijn hoofd hier ook even om de hoek. Vandaag foto's gemaakt op mijn bijrijdpaardje en die waren nogal confronterend. Ben al langere tijd bezig met eten en bewegen maar het wil nog niet erg lukken. Samen sporten gaat best goed, maar nu al 2x sportmaatje gestopt en alleen blijf ik niet volhouden. Eten hier thuis is lastig want vriendlief mag flink bijkomen en die combinatie is best lastig. Ik ben altijd erg jaloers als hij met een zak nootjes oid zit. Werkt voor mij dan ook niet om een appel oid te pakken.

Hoop dat ik het nu kan gaan zien als gunst voor mezelf in plaats van als straf. Heb voor komende weken een rooster gemaakt voor het sporten en wil nog een schema gaan maken voor eten. Vind fruit best lekker maar vaak geen zin om het klaar te maken en grijp dan naar iets makkelijks.

Ik wil om te beginnen 15 kilo kwijt. Dan zit ik weer op mijn gewicht van 5 jaar geleden. Nog steeds te veel voor mijn lengte maar toen voelde ik me gewoon prettig. Daarna wil ik er nog wel 5 of 10 af, maar eerst maar eens daar zien te geraken! :)


Dat heb ik hier ook ja,
Mijn vriend is ook heel dun, mogen ook zeker wat kilo's aan. Hij eet ook echt alles en komt amper een gram aan.
Net ook zit hij aan de pizza, en men wat ruikt dat dan lekker := maar goed, ik zat braaf aan mn wrap en neem straks nog een bakje rauwkost.
Moet wel zeggen, ondanks dat ik soms best trek heb in iets slechts, ik ben wel onwijs gemotiveerd om het niet te doen. Net als dat ik nu ook al iedere x bezig ben met oh die dag ga ik zwemmen, en die dag ga ik een stuk fietsen of een lang stuk wandelen.
Dat had ik hiervoor dus helemaal niet, toen paste ik wel mijn eten aan maar de rest niet.

Ik zei van de week al, dit keer kies ik er eens voor om door te zetten inplaats van iedere keer zo snel op te geven en weer terug te vallen in het oude patroon!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡


fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:15

Goed bezig MelisS! Ik hoop dat ik het ook zo blijf denken..

Ben een beetje teleurgesteld. Weegdag vandaag en weegschaal gaf iets hoger aan dan ik verwacht had. Nu kan ik mezelf wijsmaken dat het spieren zijn die zwaarder wegen omdat ik de laatste weken meer aan het bewegen ben, en vanaf maandag aan de buikspierchallenge mee doe, maar waarom zijn de cm dan precies hetzelfde gebleven? Of heb ik spieren op andere plaatsen gekregen die zwaarder wegen? (Had wel net buikspieroefeningen gedaan toen ik ging wegen en meten, misschien waren ze wat opgezet?)

Aan de andere kant: Ik kan het ook positief proberen te zien: Ik heb me in december nu niet echt bepaald ingehouden qua eten en drinken en ben toch nog steeds 8 ons kwijt van toen ik begon met mijn nieuwe ik...

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:16

Wegen kun je het beste doen net na het opstaan. Even plassen en als kan grote boodschap en dan hop op de weegschaal. nooit doen na bewegen altijd ervoor is mij verteld.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:29

Uit bed. Plassen en wegen. Elke eer op t zelfde moment. Dan heb je de beste indicatie.

Vandaag.
8u shake.
10.30 shake.
12u ( grote vreet) 3 hardgekookte eieren
15u ( grote honger) 1 tomaatje met een beetje zout

17.30 flinke portie sla ( wel aangemaakt met slasaus. Maar ook een ei tomaat en komkommet er doorheen.
En 3 kleine kippenpoten uit de oven braafstomen piripiri.

Ik heb het ingevoerd in mijn fitnesspal

Ook heb ik de volle yoghurt met een halve banaan en een halve appel al ingevoerd. Maar ik weet niet of ik die nog ga eten.

Met dit erbij zou ik op 983 caloriën zitten en heb ik er nig 217 over hebben. Neem ik de yoghurt niet dan zelfs 125 meer.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:34

Ik zit me te bedenken wat handigheid is.

Ik heb ook kwark meegenomen van de aldi. Ja die is wel zurig, maar je went er ook wel aan.
Om ipv shakes een halve bak kwark te eten als ontbijt?

En dan heb ik voor morgen een maaltijdsalade meegenomen. Eerst maar dat proberen. Dag er na evt kwark toevoegen denk ik..

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 21:54

Ik vind het wel echt erg weinig turbotinker

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Zerena
Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:59

Turbotinker als het magere kwark is dan zou ik op zijn minst de hele bak leeg eten.
Dan zit je nog in de buurt van de calorieën van 1 shake.
Voeg er dan nog een stuk fruit aan toe :)

Nog beter is gewoon geen shakes meer nemen en gezonde keuzes maken.
Heb helaas zelf ervaren dat shakes echt niet gezond zijn voor je lijf.

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:06

Ik meld me ook. 4 jaar geleden 45 kilo afgevallen en toen pas weer gaan rijden, heerlijk. Helaas werd paard in september kreupel en ik kreeg ook klachten (hielspoor) mag nog niet sporten. Paard is nu goed, maar ik ben afgelopen maanden10 kilo aangekomen. Die moeten er eerst af voor ik weer serieus ga rijden/lessen. Stap nu wel rondje polder, omdat ik er niet naast kan lopen en hij zich vreselijk stond te vervelen.
Ik probeer gezond te eten, niet snoepen, koeken of chipsen, hoop dat dat gaat werken. En hoop ook snel weer te kunnen sporten.

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:07

Shakes verander je eetgewoontes niet.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:12

Ik vind het echt ongezond weinig wat je eet Turbotinker! Dat kan toch niet goed zijn voor je lijf? En die shakes lijken voor nu leuk, maar als je er mee stopt kom je meestal dubbel zo hard weer aan.

Ik weet dat je het best kan wegen als je net bent opgestaan s'ochtends. maar ik denk dan: Paardrijden doe ik meestal s'avonds, dus wil ik weten hoeveel ik s' avonds weeg. Ik weeg me wel altijd op een vast tijdsstip en een vaste dag in de week.

_MelisS
Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:18

Ik weeg inderdaad ook smorgens als ik opsta!

Inderdaad wel heel weinig!

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

cabochon1
Berichten: 58
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:50

Ik weet niet of het een bijdrage is aan dit topic,maar ik koop altijd Skyr bij de Lidl.
Zijn kleinere verpakkingen en bevatte minder calorieen dan de Skyr van Alra.
Doe er wat muesli op 's morgens en neem het mee naar mijn werk om het onder de middag te eten.Het is ook nog veel goedkoper.

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:03

Ja dit was ook duidelijkte weinig. Maar heb de yoghurt niet eens meer genomen omdat ik nog vol ben van het avond eten.

Een hele bak kwark vind ik wel heeeel veel eten hoor :oo

Morgen ovv wat ik vandaag kwijt ben geraakt. Maak ik de beslissing of ik de kwark eet ipv shakes. Of alleen de maaltijdsalade tussen de middag ivm shakes smorgens.

Lastige keuzes allemaal.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:07

Ik meld mij hier ook! Vanaf maandag wil ik ook weer starten met minder koolhydraten en suikers.
Bij mij moet er zo'n 10 kg af.
met name tussen de middag en rond etenstijd vind ik lastige momenten, zeker met een gezin, waar je met alle activiteiten rekening moet houden maakt het niet makkelijk om gezonde keuzes te maken met koken.
Door alles te lezen krijg ik motivatie, dat is al heel fijn!

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:08

phormicola schreef:
Mager is het absoluut, ze heeft immers bijna niets gegeten.

Maar als je je niet lekker voelt hoef je toch ook niet veel te eten? :)


Ik heb frequent dit soort dagen.. En dan ga ik of bijna niet eten of slechte dingen. Dus wil er wel mee leren omgaan.

Heb wel avond gegeten Beetje

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:10

Ik ga morgen de nachtdienst in. Dan vind ik het wel heel lastig met goed eten..

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 23:35

kun je de nachtdienst niet net zo inregelen met eten alsof het overdag is?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 23:41

dag 4 van mijn ommezwaai is alweer voorbij. Nog geen honger momenten gehad. Ik voel me goed, al is het maar omdat het al 4 dagen goed gaat. Misschien ook wel omdat ik net in de kou weer 5 km heb hardgelopen en mijn gemiddelde per minuut lager lag dan eergisteren. Anyhow....het voelt goed.
Op het werk krijg ik veel steun. Mijn wraps zien er blijkbaar super lekker uit, want iedereen is jaloers op me. Moet wel zeggen dat ze ook wel erg lekker zijn.
Van het weekend ga ik kijken of ik ook nog wat andere lekkere lunchdingen kan vinden, gewoon om af te wisselen.
Als ik s'avonds mijn lunch voorbereid kan ik niet wachten tot het lunchtijd is, gewoon omdat ik dan die lekkere dingen eten kan, niet omdat ik sterf van de trek.

ik wéét dat ik eigenlijk niet iedere dag op de weegschaal moet gaan staan, dat maakt het echt niet beter. Hoewel ik ongeveer 1600 calorieën per dag binnenkrijg, suiker heb geminderd, meer probeer te bewegen (min 10.000 stappen per dag) en bewust bezig ben, zit er iedere dag 100 gram maar bij.... ik ga er nog maar even vanuit dat mijn lijf is staking is en het vocht vasthoud, geen afscheid kan nemen van de vetjes en nog bezig is met een gezellig afscheidsfeestje. Helaas voor mijn lijf ga ik deze reorganisatie toch vasthouden en zal een heel groot gedeelte van mijn vet ontslagen worden.

houd vast en houd vol..... ik ben benieuwd waar ik over 3 maanden, of een half jaar en over een jaar sta.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

overzee2
Berichten: 666
Geregistreerd: 13-04-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:47

Hoi,

Wil je ff heel veel succes wensen!
Top dat je zo open en eerlijk bent en uitgaat van wat goed is voor je paard.
Ikzelf ben ook over de honderd geweest en ben nu ruim 3 jaar 63 kilo dankzij een maagverkleining. Ook dat is geen quick fix je moet het zelf ook volhouden.
Ik kan echt zeggen dat die -45 kilo enorme veranderingen met zich meebrengen en ook qua paardrijden zit ik er nu heel anders op.
Dus meid, houd vol! Je kan het en ik wil je heel veel kracht, doorzettingsvermogen en succes wensen!

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:50

Je bent heel goed bezig TS! Het zou best kunnen, dat je lijf nu een afscheidsfeestje aan het vieren is. En idd, wie weet hoe het over een maand,kwartaal,half jaar gaat!


Nog even een vraagje aan degene die het antwoord weet: Ik heb sinds vandaag ook my fitness pall. Het berekend hoeveel calorieen ik per dag mag (meer dan ik dacht!) en zoals vandaag heb ik 300 calorieen over (Zonder sporten, met sporten heb ik nog veel meer over.) Kan ik die 300 dan " opsparen" zodat ik van het weekend die 300 extra kan nemen of werkt het zo niet??

Jester_
Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:21

EmptyWords schreef:
kun je de nachtdienst niet net zo inregelen met eten alsof het overdag is?


Jaa nouja met erin en eruit gaan mis je dan weer eeen maaltijd of extra, en ik heb in de nacht vooral zin in zoetigheid en chips :=

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-17 00:36

Rooster zoete aardappelen en gooi er wat aardappelkruiden of zout overheen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:00

Mijn vriend was pas laat thuis, dus ik wachten omdat ik zonder hem niet slapen kan. (Suf, i know..)

Maar nu heb ik toch een beetje hongergevoel. (Eigenlijk vooral snaai trek dus. Sinds de aanschaf van de airfryer is het zo makkelijk om dat ding s'avonds laat nog even aan te slingeren voor een snack.)

Maar heb verzonnen dat ik een glas water ga drinken en dan lekker een warme douche en naar bed. Dat is ook heel lekker. :P

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:06

Paprika poeder over zoete aardappels is ook lekker trouwens!

Ik heb savonds steeds trek. Neem nu maar elke keer zo'n pakje crackertjes van lu. Maar wil hier natuurlijk ook vanaf. Maar dat gaat lukken!

Ts wat doe je het goed! Na dat afscheidsfeestje moeten de vetjes toch echt afscheid gaan nemen. ;)

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:11

Trouwens TS ik ga ook elke dag kijken hoor, tegen beter weten in! Soms gebeurt er idd een paar dagen niets of juist het tegenovergestelde van wat je wil, en dan gaat 't opeens weer hard.

Jester sterkte met je nachtdienst! Misschien iets meenemen om je handen bezig te houden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, ComscoreBot, GoogleAdsense en 156 bezoekers