paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:17

Ja, alle snacks inderdaad. Chips, patat en andere frituur, pizza, ijs, koek, cake, taart.


EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 13:22

Hoe weet ik hoeveel calorieën ik nodig heb. Blijf nu tussen de 1600 en 1800. Ik weet dat ik niet iedere dag op die weegschaal moet gaan staan en ook dat ik na drie dagen al wonderen moet verwachten, maar iedere dag komt er een ons bij. Eet ik teveel? (Lijkt me stug) of juist veel te weinig? Hoe bepaal k dat?

Sochtends eet ik 500 gram magere kwark met wat cruesli, smiddahs een grote wrap met veel sla, kip of rundvleesreepjes, gekookt eitje en zuiverspread Light. Avondeten maak ik zelf zonder pakjes of zakjes, veel groenten, rijst of zoete aardappel en beetje vlees (ook niet iedere dag). Dan heb ik te weinig binnen zelfs, dat vul ik aan met iets....ligt aan de dag eigenlijk.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:40

Hier: http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr kun je je basis metabolisme uitrekenen en berekenen hoeveel kcal je daarboven nodig hebt voor activiteiten. 1x sport is gelijk aan 1u pittige inspanning.

Daarna haal je er een aantal kcal van af. Als je veel sport kun je het beste 10-15% van je kcal aftrekken. Voor 'gewone' activiteit haal je er 500kcal per dag van af om een pond per week af te vallen. Als je over de 85-90kg weegt kun je beginnen met -1000kcal. Dan val je een kilo per week af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:49

phormicola schreef:
Hier: http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr kun je je basis metabolisme uitrekenen en berekenen hoeveel kcal je daarboven nodig hebt voor activiteiten. 1x sport is gelijk aan 1u pittige inspanning.

Daarna haal je er een aantal kcal van af. Als je veel sport kun je het beste 10-15% van je kcal aftrekken. Voor 'gewone' activiteit haal je er 500kcal per dag van af om een pond per week af te vallen. Als je over de 85-90kg weegt kun je beginnen met -1000kcal. Dan val je een kilo per week af.

Maar daarmee wel boven je BMR blijven? Mijn BMR is 1849 en met lichte activiteit zou ik 2500 moeten eten om op gewicht te blijven. Ik zit boven de 90 dus als ik daar 1000 vanaf haal zit ik onder mijn BMR.

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:15

Sonia bakker is op zich ok om te volgen. Ik zou alleen goed kijken naar de suikers in de tussendoortjes deze zou je het beste kunnen vervangen door een stuk groenten. Komkommer ofzo.

my haflinger horse lucydan!

Wdj
Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:15

Ondanks dat mijn streven nog maar beperkt is (ca. 5-6 kg) volg ik dit topic graag. Allereerst respect voor TS! Ik eet (grotendeels) volgens het paleo principe (geen aardappelen, rijst, graanproducten, zuivel en zo min mogelijk producten die bewerkt zijn). Ik vind namelijk de pure wijze van koken heel prettig, en het heeft me bewust gemaakt van hoeveel toevoegingen wij ongemerkt eten!

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:21

Emmaa_ schreef:
phormicola schreef:
Hier: http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr kun je je basis metabolisme uitrekenen en berekenen hoeveel kcal je daarboven nodig hebt voor activiteiten. 1x sport is gelijk aan 1u pittige inspanning.

Daarna haal je er een aantal kcal van af. Als je veel sport kun je het beste 10-15% van je kcal aftrekken. Voor 'gewone' activiteit haal je er 500kcal per dag van af om een pond per week af te vallen. Als je over de 85-90kg weegt kun je beginnen met -1000kcal. Dan val je een kilo per week af.

Maar daarmee wel boven je BMR blijven? Mijn BMR is 1849 en met lichte activiteit zou ik 2500 moeten eten om op gewicht te blijven. Ik zit boven de 90 dus als ik daar 1000 vanaf haal zit ik onder mijn BMR.


Goeie vraag! Je zou één week -1000kcal kunnen doen en daarna -500kcal. Dan zit je weer netjes boven bmr :)

Onder bmr kán wel maar met veel kennis/beleid en niet te lang.

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:27

Nu had ik via die site uitgerekend dat mij bmr 1670 is,
En via een andere website kwam ik uit dat als ik 1 tot 3 uur per week sport 2089 kcal mag hebben.
Staat als je dan af wilt vallen je ongeveer 500 kcal moet schrappen..
Dus dan kom ik uit op 1893 kcal.
Klopt het dan een beetje? haha

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:40

phormicola schreef:
Emmaa_ schreef:
Maar daarmee wel boven je BMR blijven? Mijn BMR is 1849 en met lichte activiteit zou ik 2500 moeten eten om op gewicht te blijven. Ik zit boven de 90 dus als ik daar 1000 vanaf haal zit ik onder mijn BMR.


Goeie vraag! Je zou één week -1000kcal kunnen doen en daarna -500kcal. Dan zit je weer netjes boven bmr :)

Onder bmr kán wel maar met veel kennis/beleid en niet te lang.

Dat is een goeie :j Dan doe ik 1 week rond de 1500 en 1 week rond de 2000. Thanks voor de gratis hulp :D

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:43

Morgen is Detox dag 1 ( van de twee :') ) voor mij... kijk er nu al stiekem een beetje tegen op maar heb ook wel weer erg zin om aan de slag te gaan :D

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:44

Maarja waar staat bijvoorbeeld een half uurtje rijden, 2 stallen mesten en 3 paarden scheren, 2 maal een rondje met de honden wandelen voor?

Ik heb om half 10 een bakje herbalife gehad en moet nu weer eten. Moet ja, want heb eigg nog geen honger

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:51

Om het goed vol te kunnen houden is onder je bmr zitten denk ik heel zwaar! Een paar jaar geleden wilde ik 5 kilo kwijt. Ik was niet te zwaar, maar wilde lekkerder in mijn vel zitten.
Ben toen ongeveer 250 kcal onder mijn gemiddelde kcal inname per dag gaan zitten. Tja dan duurt het wat langer, maar lukt het veel makkelijker om vol te houden. Daarbij nog wat extra bewegen. Ik was het toen na 4 maanden kwijt.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:57

Supervixen schreef:
Om het goed vol te kunnen houden is onder je bmr zitten denk ik heel zwaar! Een paar jaar geleden wilde ik 5 kilo kwijt. Ik was niet te zwaar, maar wilde lekkerder in mijn vel zitten.
Ben toen ongeveer 250 kcal onder mijn gemiddelde kcal inname per dag gaan zitten. Tja dan duurt het wat langer, maar lukt het veel makkelijker om vol te houden. Daarbij nog wat extra bewegen. Ik was het toen na 4 maanden kwijt.

Oh ik heb geen haast met afvallen hoor! Maar het voelt voor mij vrij onnatuurlijk om constant 2000 kcal te blijven eten terwijl ik af probeer te vallen. Ik wil liever niet onder mijn BMR eten maar als ik het op deze manier op kan lossen kan ik er bv met sporten wat omheen werken. Dan sport ik in 1500-weken 2 keer, en in 2000 weken 3 of 4 keer.
Er mag bij mij ook wel echt behoorlijk wat vanaf. Heel wat meer dan 5 kilo in ieder geval.

Supervixen
Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:04

Klinkt toch goed emmaa_. Op 1500kcal zou ik de hele dag chagrijnig rondlopen. Ik heb ongeveer 2500-2600 kcal per dag nodig. Toen ik wilde afvallen minderde ik naar 2200kcal. Daaronder is het geen doen voor mij, ik sport elke dag (paardrijden, hardlopen 10-15km per keer en in de zomer fietsen). Ben gelukkig nu op mijn ideale gewicht en hoop dat te houden. Ik vind het wel leuk om te lezen hoe iedereen hier gemotiveerd is om af te vallen en hoe iedereen daar mee bezig is.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:05

Ik sport eigenlijk alleen als ik echt naar de sportschool ga, dus daar zit al een groot verschil. Ik slik ook nog eens ADHD-medicatie waardoor mijn eetlust aanzienlijk afneemt dus om boven de 1500 te komen moet ik echt junkfood eten.

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:20

Het is een mythe dat 2000kcal veel of gemiddeld is hoor! Staar je daar niet op blind!

Ik ben shredded geworden op 2600 kcal ongeveer 3 jaar geleden.
Voor jou is 2000kcal prima en dan hoef je niet extra te sporten.

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:57

Vanmiddag naar de sportschool geweest en 1.5uur gesport.

Ik heb de beestenboel ook aan huis dus iedere morgen is het honden uitlaten, paarden buiten zetten , stallen schoon maken en klein vee verzorgen.
Savonds dan weer paarden binnen zetten en honden uitlaten.

Normaal heb ik op donderdagavond 2 uur sporten met de hond maar het is nog vakantie daar.

Dinsdag een buitenrit van 2 uur gereden en gister een uur paard gereden.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Eloya
Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:06

ik zit beetje in de knoop vandaag met eten..
Was gister avond ineens niet lekker (heb ook lyme dus kan wel) dus om 00.00 gaan slapen en werd vanmiddag om half 1 wakker.

mijn lijstje van vandaag is nu
- 13.00 -> paar slokken cola
- 13.40 -> havermout met 200 ½ volle ml melk en 4 druppels zoetstof (uit zon flesje)
- 14.25 -> mok optimel limoen

tussendoor
en meer nog niet, en heb ook geen honger ofzo,

avond eten word zalm met kruiden, gekookte aardappelen en rode bieten

eigenlijk zou ik nu beter wat eten, maar weet niet wat omdat ik dus nergens zin in heb...

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:08

EmptyWords schreef:
Hoe weet ik hoeveel calorieën ik nodig heb. Blijf nu tussen de 1600 en 1800. Ik weet dat ik niet iedere dag op die weegschaal moet gaan staan en ook dat ik na drie dagen al wonderen moet verwachten, maar iedere dag komt er een ons bij. Eet ik teveel? (Lijkt me stug) of juist veel te weinig? Hoe bepaal k dat?

Sochtends eet ik 500 gram magere kwark met wat cruesli, smiddahs een grote wrap met veel sla, kip of rundvleesreepjes, gekookt eitje en zuiverspread Light. Avondeten maak ik zelf zonder pakjes of zakjes, veel groenten, rijst of zoete aardappel en beetje vlees (ook niet iedere dag). Dan heb ik te weinig binnen zelfs, dat vul ik aan met iets....ligt aan de dag eigenlijk.



Je calorieën zitten gewoon goed hoor.
Maar misschien is het te vet? Of iets anders. My fitnespall helpt echt super met inzicht geven.
Daar zie je precies hoe goed het eigenlijk is. Ook kan je je doel ingeven en die app verteld je dan wat je calorieën zijn om af te vallen.

Heb je wel eens op je schildklier laten prikken? Misschien is hij vertraagd.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-17 16:33

SchildklIer is in nov getest, net als een boel ander spul. Niets mis met mn bloedjes.

Vet zit netjes rond de 25% van mn voeding per dag, eet iets te veel proteïnen en iets te weinig koolhydraten. Ik heb se app van Samsung (s health)

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:47

Eloya schreef:
ik zit beetje in de knoop vandaag met eten..
Was gister avond ineens niet lekker (heb ook lyme dus kan wel) dus om 00.00 gaan slapen en werd vanmiddag om half 1 wakker.

mijn lijstje van vandaag is nu
- 13.00 -> paar slokken cola
- 13.40 -> havermout met 200 ½ volle ml melk en 4 druppels zoetstof (uit zon flesje)
- 14.25 -> mok optimel limoen

tussendoor
en meer nog niet, en heb ook geen honger ofzo,

avond eten word zalm met kruiden, gekookte aardappelen en rode bieten

eigenlijk zou ik nu beter wat eten, maar weet niet wat omdat ik dus nergens zin in heb...


Maar dit klinkt me allemaal niet heel gezond en mager in de oren :D of denk ik nou heel fout

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Eloya
Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:53

nee je denkt niet fout, ik heb in overleg met de dietiste besloten dat zuivel wat belangrijker voor mij is nu. vandaar de optimel. want ik eet dus heel weinig maar idd slechte dingen

havermout was experiment vanmorgen en zonder die zoetstof vond ik het niet te eten, en in die zoetstof zitten erg weinig kcal in vergelijking met gewone suiker en ik ben idd heel slecht nogsteeds cola verslaafd.

maar ik ben nog steeds niet zo fit.
net wel stukje grill worst gehad maar dat is natuurlijk weer erg vet :P
volgens de voedingscentrum berekening zit ik nu op 400 kcal vandaag.
13,6 gram vet
20.5 gram eiwit
29.2 koolhydraten.

ik zal straks nog mailtje eraan wijden naar de dietiste voor paar handvaten nog

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:55

Ik kon al niet uitstaan waarom dat ik weer iets was aangekomen en toch weer een tijd stilstond.

Niet over nadenkend dat ik dus al een paar maanden mijn plastabletten (hartpatiënt) niet genomen heb (kwam niet uit met verhuizing en erna gewoon vergeten om weer in dat dagelijkse ritme te komen).
Vanochtend toch maar weer gedaan en zie nu net dat ik gelijk bijna 2 kg kwijt ben... oeps... :D
Was dus gewoon weer aan het vollopen met vocht (ervaring als het er met 1 tabletje weer zo rap van af gaat namelijk...)

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:47

Mager is het absoluut, ze heeft immers bijna niets gegeten.

Maar als je je niet lekker voelt hoef je toch ook niet veel te eten? :)

Jolienn
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:08

Hoi :wave: Ik steek mijn hoofd hier ook even om de hoek. Vandaag foto's gemaakt op mijn bijrijdpaardje en die waren nogal confronterend. Ben al langere tijd bezig met eten en bewegen maar het wil nog niet erg lukken. Samen sporten gaat best goed, maar nu al 2x sportmaatje gestopt en alleen blijf ik niet volhouden. Eten hier thuis is lastig want vriendlief mag flink bijkomen en die combinatie is best lastig. Ik ben altijd erg jaloers als hij met een zak nootjes oid zit. Werkt voor mij dan ook niet om een appel oid te pakken.

Hoop dat ik het nu kan gaan zien als gunst voor mezelf in plaats van als straf. Heb voor komende weken een rooster gemaakt voor het sporten en wil nog een schema gaan maken voor eten. Vind fruit best lekker maar vaak geen zin om het klaar te maken en grijp dan naar iets makkelijks.

Ik wil om te beginnen 15 kilo kwijt. Dan zit ik weer op mijn gewicht van 5 jaar geleden. Nog steeds te veel voor mijn lengte maar toen voelde ik me gewoon prettig. Daarna wil ik er nog wel 5 of 10 af, maar eerst maar eens daar zien te geraken! :)

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees en 10 bezoekers