paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:04

EmptyWords schreef:
Maar 5 van die toastjes zit bijna niks in. Dat is nou niet meteen een ramp. Nu gewoon weer een goede lunch en goed avondeten


Ik neem ze dan 's avonds op de bank als ik een zwak moment heb bijvoorbeeld, als vervanging van een zal chips of als k zin heb in wat hartigs

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:05

Ik doe vaak wat fruit (dat kun je dan afwisselen) in stukjes in een kom. Daar gaat ik dan yoghurt overheen. Nou dan krijg ik pas om half 1 of zo weer honger, daar kun je uren op vooruit.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:07

Wauw knappe prestatie laureas! Respect! En wat een verschil tussen die foto's zeg :wow:

Gypsy; hij bedoeld het goed :j maar ik snap dat je baalt :')

♥♥♥♥♥

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:10

Hier ook een gezonde salade gegeten vanavond

En nu aan appels uit de oven met wat kaneel en rozijntjes :D

[ img ]

[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Reusje0504
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:11

Ik meld me ook. Ten eerste respect voor alle bokkers die zich hier hebben gemeld en ook de goede resultaten al laten zien!

Ik ben een echte emotie-eter en nadat ik in mijn jeugd aan topsport deed (6x trainen 2x wedstrijd handbal per week) ben ik na het stoppen hiermee erg snel aangekomen. Ik heb dit altijd vreselijk gevonden maar afvallen is nooit gelukt door mijn emotionele staat. Daarnaast is mijn motivatie erg slecht omdat het afvallen meestal niet zo goed lukt. Mijn vriend en ik doen het vaak samen en bij hem vliegen de kilo's eraf en bij mij niet! Een ander voorbeeld is dat ik een paar jaar terug 3x in de week ging hardlopen en echt heel streng gezond heb gegeten (zonder pakjes zakjes, veeel groente) en maar 2kg was afgevallen... (edit na een half jaar)

Momenteel gaat het best goed met mijn depressie en heb ik het gevoel dat ik het afvallen weer wil gaan oppakken. Ik roei 2x in de week, rijd ongeveer 3x pw paard maar ben er elke dag en ga bijna altijd op de fiets. Ik longeer hem 1 a 2x en af en toe wandelen we een stuk. Ik heb een hond die ik 3x pd uitlaat. Helaas een zittend beroep maar tussen de middag lopen we ruim een half uur door t bos. Mij lijkt het dus niet aan mn beweging te liggne maar aan mn eten.. en mijn probleem is dat ik altijd honger heb! :( eet ik 3 gekookte eieren heb ik nog honger! Eet ik 4 boterhammen en ja hoor nog honger... heb echt al veel geprobeerd qua khd arm, veel eiwitten etc.

Ik lees dus lekker mee en geniet van jullie motivatie en hoop dat ik zelf ook weer goed bezig blijf!! Phormicola als jij nog tips hebt mbt mijn hongergevoel hoor ik het natuurlijk ook graag :)

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:13

Haha Kelly ja ik denk het wel, dat hij het goed bedoeld. Maar ik kon hem op dat moment (moe, hongerig, onder de modder, natgeregend) wel wat aan doen. :')

Vrijdag moet ik dan weer een rondje hardlopen doen. Dat vind ik nu al spannend, zo bang dat ik op dat moment weer een smoesje verzin. :o

ohhh Jester dat ziet er lekker uit!

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:14

Ik deed savonds ook vaak slechte dingen eten, want inderdaad als je chipjes eet, blijft het nooit bij 1 handje :=
Werd zn gewoonte, bah!
Gister avond niets genomen en nu ook niet echt behoefte om wat te pakken.
Heb het wel steeds onwijs koud, dus ga zo lekker even warm douchen.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:17

Ik wil mijn echte start gaan maken per 16 januari. Dan is m'n vakantie over en is er weer regelmaat, in hoe verre dat kan met onregelmatige werktijden :')
Bovendien ga ik zaterdag en zondag met vriendlief naar Brugge en de maandag voor 4 dagen naar Krakau, dus die paar dagen mag ik nog genieten van mezelf en dan is het over!

Ik ben ook opzoek naar wat variatie voor m'n ontbijt. Ik merk dat mijn lichaam niet goed reageert op teveel brood, dus dat wil ik beperken tot 2 snee per dag en dan het liefst tijdens de lunch.

Voorheen at ik regelmatig vruchtenyoghurt als ontbijt, maar als ik wil minderen in suikers is dat geen slimme keuze.
Brinta vind ik vies.
Havermout vind ik wel lekker, maar heb daar niet altijd een verzadigd gevoel van. Misschien te weinig? Ik gebruik die zakjes van quaker die in de magnetron moeten.
Kwark in combi met fruit vind ik lekker, hetzelfde geldt voor Griekse yoghurt. Maar welke kwark of Griekse yoghurt kan ik het beste kiezen? Bij Griekse yoghurt wil ik perse dat het een dikke substantie is :o
Misschien hebben jullie ideeën :)

♥♥♥♥♥

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:20

Jester_ schreef:
Hier ook een gezonde salade gegeten vanavond

En nu aan appels uit de oven met wat kaneel en rozijntjes :D

[ [url=m/qdkVQq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/49Sk4x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat jij voor je lol tuinbonen eet :r haha

Hoe maak je die appeltjes? :) lijkt me heerlijk!

Haha Gypsy heeeel begrijpelijk, je bent hartstikke koud dan heb je het liefst een bord warm eten. Wees blij dat je vriend iets maakt, die van mij moet ik het koken van iets wat niet uit de magnetron komt of aan de voordeur nog leren :')

♥♥♥♥♥

sanowa
Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:23

respect ts!
wil je heel veel succes wensen en natuurlijk al de anderen, ga jullie volgen.
En natuurlijk ook een motivatie voor mij om nog wat kilo's kwijt te raken ;)

Mijn blonde toppertjes!
Endurance klasse 3 + 3
1120 wedstrijd kilometers op de teller <3

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:24

Haha dat is het probleem: ik lust alles dus eet ook echt werkelijk alles :')

Appels zijn heel simpel: in stukjes, wat rozijntjes erbij en wat kaneel. Dan ffkes in de oven als je dat lekker vind! Ik mis zelf eigg de suiker erop maar zo is het ook lekker en een keer wat anders :)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:24

Dat is ook wel weer zo ja, hij mag graag koken en beter dan mij. (Daarom mijn liefde voor maaltijdsalades, die kun je niet aan laten branden. :')

Laura1982
Berichten: 4055
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:35

Ts bedankt voor het openen van dit topic. Je praat over iets waar veel vrouwen moeite mee hebben en zich toch ook vaak voor schamen.
Ik ben ook sinds 1 januari begonnen om mijn levensstijl te veranderen ik heb hiervoor een voedingschema en trainingsschema Laten maken door een personal trainer met diëtiste achtergrond. 6 maaltijden per dag en dan 4 verschillende opties per maaltijd dus iedere dag iets anders eten wat ook zeker belangrijk is voor je lichaam.

Ik praat graag mee om elkaar te steunen en te motiveren.

Ik ben 187 lang 34 jaar oud en weeg 104 kilo. Door een ongeval bijna 7 jaar geleden heb ik nu een fysieke beperking en dat maakt het soms lastig maar ik blijf volhouden. op advies van de PT mag ik 1 x pw iets eten wat een cheat is dus bv een stuk chocolade of een wijntje. Hierdoor ga je heel bewust je moment kiezen wanneer je dit gaat doen.
Helaas jojo ik heel erg in gewicht door medicatie en door stress en emoties grijp ik soms naar eten dit is iets wat ik vooral wil aanpakken geen emotie eter meer zijn.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:36

Toevallig kwam ik dit topic gister tegen. Ik ben ook aan de zware kant. Ben nu begonnen met thee zonder suiker gaan drinken. Wat bijvoorbeeld heel lekker is is om een kaneelstokje in een beker heet water te doen.
Hoewel ik vaak lekkere trek heb in de middag heb ik vanmiddag geen snoep of koek gekocht maar fruit en snoeptomaatjes. Ik heb nog wel een beetje snoep liggen maar dat gaat op en er komt geen nieuw snoep in huis. Hopelijk kan ik het volhouden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:38

Jester_ schreef:
Haha dat is het probleem: ik lust alles dus eet ook echt werkelijk alles :')

Appels zijn heel simpel: in stukjes, wat rozijntjes erbij en wat kaneel. Dan ffkes in de oven als je dat lekker vind! Ik mis zelf eigg de suiker erop maar zo is het ook lekker en een keer wat anders :)


Thanks! Ga het een keer proberen :)


Gypsy schreef:
Dat is ook wel weer zo ja, hij mag graag koken en beter dan mij. (Daarom mijn liefde voor maaltijdsalades, die kun je niet aan laten branden. :')


Hahahaha zit wat in :')
Ik kan zelf eigenlijk heel goed koken al zeg ik het zelf, en dat wordt alleen maar gestimuleerd, en ik begrijp ook waarom...

♥♥♥♥♥

listiglistje
Berichten: 14398
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:45

_KellyAV schreef:
Ik wil mijn echte start gaan maken per 16 januari. Dan is m'n vakantie over en is er weer regelmaat, in hoe verre dat kan met onregelmatige werktijden :')
Bovendien ga ik zaterdag en zondag met vriendlief naar Brugge en de maandag voor 4 dagen naar Krakau, dus die paar dagen mag ik nog genieten van mezelf en dan is het over!

Ik ben ook opzoek naar wat variatie voor m'n ontbijt. Ik merk dat mijn lichaam niet goed reageert op teveel brood, dus dat wil ik beperken tot 2 snee per dag en dan het liefst tijdens de lunch. Waarom perse brood? (KHD zijn suikers en krijg je juist honger van!) Er zijn nog genoeg andere goedvullende alternatieven (zie bv mijn tips eerder).

Voorheen at ik regelmatig vruchtenyoghurt als ontbijt, maar als ik wil minderen in suikers is dat geen slimme keuze. Optimel 0% vet? Genoeg smaken! Maar kwark hieronder genoemd is beter (minder KHD/suikers) en vult meer
Brinta vind ik vies.
Havermout vind ik wel lekker, maar heb daar niet altijd een verzadigd gevoel van. Misschien te weinig? Ik gebruik die zakjes van quaker die in de magnetron moeten. Oppassen met Quaker, als je op de achterkant van de verpakking kijkt schrik je je dood! Pak helemaal naturel onderste schap, goedkoopste en vaak de minste rommel erin!)
Kwark in combi met fruit vind ik lekker, hetzelfde geldt voor Griekse yoghurt. Maar welke kwark of Griekse yoghurt kan ik het beste kiezen? Bij Griekse yoghurt wil ik perse dat het een dikke substantie is :o Aldi 0% vet Kwark is echt dik en heel goed te doen, smaken appel/kaneel, aardbei, perzik, citroen)
Misschien hebben jullie ideeën :)

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:34

listiglistje schreef:
_KellyAV schreef:
Ik wil mijn echte start gaan maken per 16 januari. Dan is m'n vakantie over en is er weer regelmaat, in hoe verre dat kan met onregelmatige werktijden :')
Bovendien ga ik zaterdag en zondag met vriendlief naar Brugge en de maandag voor 4 dagen naar Krakau, dus die paar dagen mag ik nog genieten van mezelf en dan is het over!

Ik ben ook opzoek naar wat variatie voor m'n ontbijt. Ik merk dat mijn lichaam niet goed reageert op teveel brood, dus dat wil ik beperken tot 2 snee per dag en dan het liefst tijdens de lunch. Waarom perse brood? (KHD zijn suikers en krijg je juist honger van!) Er zijn nog genoeg andere goedvullende alternatieven (zie bv mijn tips eerder).

Voorheen at ik regelmatig vruchtenyoghurt als ontbijt, maar als ik wil minderen in suikers is dat geen slimme keuze. Optimel 0% vet? Genoeg smaken! Maar kwark hieronder genoemd is beter (minder KHD/suikers) en vult meer
Brinta vind ik vies.
Havermout vind ik wel lekker, maar heb daar niet altijd een verzadigd gevoel van. Misschien te weinig? Ik gebruik die zakjes van quaker die in de magnetron moeten. Oppassen met Quaker, als je op de achterkant van de verpakking kijkt schrik je je dood! Pak helemaal naturel onderste schap, goedkoopste en vaak de minste rommel erin!)
Kwark in combi met fruit vind ik lekker, hetzelfde geldt voor Griekse yoghurt. Maar welke kwark of Griekse yoghurt kan ik het beste kiezen? Bij Griekse yoghurt wil ik perse dat het een dikke substantie is :o Aldi 0% vet Kwark is echt dik en heel goed te doen, smaken appel/kaneel, aardbei, perzik, citroen)
Misschien hebben jullie ideeën :)


Thanks!

Waarom brood? Ik ben dol op brood en ik ben bang dat als ik dat niet meer eet het een lijdensweg wordt voor mezelf. Maar ook in brood zijn natuurlijk alternatieven.

Optimel yoghurt etc vind ik meestal niet zo lekker, vind er een smaakje aan zitten. Moet zeggen dat ik het bij de kwark (of althans die bakjes) erger vind dan bij de yoghurt.

De reden dat ik voor de zakjes van quaker kies is omdat het lekker makkelijk in de magnetron kan, zo klaar! Of kan dat met "gewone" havermout ook?

Ik zal eens gaan kijken bij de aldi! :D



Edit: even offtopic, ik kijk net in jouw profiel en zie dat jouw grote vos uit dezelfde stam komt als mijn paard :D

♥♥♥♥♥

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:47

Willen jullie trouwens nog een zeer gezond en lekker recept? Bijna geen koolhydraten en calorieën.

2 uien
2 courgettes
1 liter water
2 bouillonblokjes
2 teentjes knoflook
1 eetlepel mosterd
Beetje kerrie poeder ( ik laat die persoonlijk weg)

Alles snijden en bakken in een pan
Dan water en overige dingen erbij
Aan de kook brengen even door koken en met de staafmixer erdoor. Heerlijk!


Misschien zowiezo een leuk idee om recepten uit te wisselen en daar dan bij te vermelden of het koolhydraatarm of caloriearm is?
Idee?

my haflinger horse lucydan!

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:51

Wordt het een soort soep of verdampt het water door het koken?
Even voor het beeld :D

♥♥♥♥♥

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:56

Ja same question :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:43

Die courgettes kun je ook vervangen voor wortelen of bloemkool, is mijn ervaring.
Bij mij wordt het gebonden soep, vanavond nog gegeten.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 05:49

Het word echt een soep. Beetje gebonden structuur

my haflinger horse lucydan!

Leandra
Berichten: 1589
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 06:24

Heel knap TS! Het gaat je lukken!

Bij mij waren de kilo's er ook ongemerkt aangekomen. En die knop kreeg ik maar niet om.
In 2015 is een vriendin van mij met hulp van het Cambridge dieet 80 kilo afgevallen. Toen is bij mij ook de knop omgegaan. Door het dieet (in mijn geval 2 maaltijdvervangers en 1 gezonde maaltijd per dag) ben ik in 10 maanden 26 kilo afgevallen. En voel me nu zoveel beter.

Mooie bijkomstigheid, bij mijn dochter duurde het 2 jaar voordat ik zwanger was, nu was ik binnen 3 maanden na het stoppen met de anticonceptie al zwanger. Wat overgewicht niet allemaal met je kan doen!

Tango1979
Berichten: 2507
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:02

Wat veel reacties al bijzonder hoeveel mensen toch met hun gewicht worstelen. Ik heb nog wel wat eettips:

Als je van bakken houd: maak n groot bananenbrood. Een flinke plak is lekker als ontbijt of tussendoortje. Overnight oats is ook zo lekker als ontbijt: kwark met ongeveer 30gr havermout en wat melk (ik doe er nog n schep eiwitpoeder bij) goed mengen en n nacht in de koelkast. Volgende dag vers fruit erdoor en eventueel wat honing en/of kaneel. Ik eet dit vaak met stukjes appel en kaneel, alsof je appeltaart hebt als ontbijt! Wat ook lekker is: een eetlepel pindakaas erdoor.

Ik lees hierboven ook veel mensen praten over honger gevoel. Ik heb daar n leuke test voor. Ontbijt eens met 2 belegde boterhammen (circa 300 kcal) en kijk na hoeveel uur je maag weer begint te rommelen. De dag erna ontbijt je met hetzelfde aantal kcal: n omelet van 2 eieren en 2 eiwitten en 2 plakjes ontbijtspek en groente (tomaat en spinazie vind ik heerlijk bij ei).Geen brood erbij. Kijk dan nog ns hoe laat je weer honger krijgt.

Bij mij scheelde t bijna 2u in honger gevoel! Van koolhydraten krijg je snel weer honger. Eiwitten en vet vullen veel beter. Ipv crackers als tussendoortje kan je veel beter wat kwark, stukje kipfilet, hamrolletje augurk oid nemen.

Let dus vooral goed op je eiwitinname. Ik hou me aan ongeveer 2 Gr eiwit met kg lichaamsgewicht. Wel met ongeveer 140/150 Gr maximaal per dag. Toen ik 100 kg woog at ik dus geen 200 Gr eiwit.

Weinig kcal eten kan iedereen... een tijdje. Op lange termijn gaat dit je nooit lukken. Zoek voor jezelf van welke maaltijden je goed vol raakt. Wat vind je lekker? Wat kan je de rest van je leven volhouden?

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)


Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:33

Ik worstel niet met overgewicht, maar ben bij de dietiste geweest omdat ik buikkramp kreeg bij lange afstanden hardlopen. Er worden 5 uren bij een dietiste vergoed door de basisverzekering. Ik kan het iedereen aanraden, het geeft een goed inzicht in je eetpatroon. Mijn eetpatroon vond ze mooi regelmatig. Ze was ook heel blij dat ik altijd ontbijt, want dat doen heel veel mensen niet.

Even over de optimel kwark, hier hebben wij het over gehad. Je kunt beter even op de verpakkingen kijken en magere naturel kwark nemen. Hier zitten meer eiwitten in en minder suiker. Ik voeg dan als ontbijt wat diepvriesfruit of vers fruit toe. Net zo lekker.
En de genoemde lu crackertjes hebben we toevallig ook besproken. Iets met een gelijkwaardig aantal calorieen, maar met meer voedingswaarde zijn wasa vezelrijk crackers. Eventueel een beetje hummus of groentespread erop.

Volkoren brood vond de dietiste echt prima. Je hoeft echt niet panisch te worden en al je brood te vervangen door van alles omdat je dik zou worden van brood (misschien op een enkele uitzondering na). Als je mager beleg kiest is er echt niks aan de hand. Ik eet ongeveer 6 bth op een dag en weeg al meer dan tien jaar ongeveer hetzelfde.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dee_Es, Heez, MerelV en 37 bezoekers