paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:05

Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Dus aan de shakes. Dan val ik tenminste af.

Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Want hoe ik zo dik kom?
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

Tot gister iemand zei. Als je te weinig eet, zit je lichaam in de spaarstand. Door nu te shaken, ga je nog verder in de reserves. Van kwaad tot erger dus. Maar ik durf niet meer te eten. Want dan kom ik ook aan. Hoe los je het dan op?
Ik zie geen andere manier.

Dus ik werk een stapje harder. Loop een x extra met de hond. Ben zuinig met eten. En ik shake. Wat moet je dan..


Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:06

Goed zo meiden !!! Ik volg jullie & lees mee!

A horse is a horse .....

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 12:10

TurboTinker schreef:
Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Dus aan de shakes. Dan val ik tenminste af.

Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Want hoe ik zo dik kom?
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

Tot gister iemand zei. Als je te weinig eet, zit je lichaam in de spaarstand. Door nu te shaken, ga je nog verder in de reserves. Van kwaad tot erger dus. Maar ik durf niet meer te eten. Want dan kom ik ook aan. Hoe los je het dan op?
Ik zie geen andere manier.

Dus ik werk een stapje harder. Loop een x extra met de hond. Ben zuinig met eten. En ik shake. Wat moet je dan..


Oeii... dat klinkt ook niet goed hoor. Je moet je lijf echt gaan restten zodat je weer 'normaal ' kunt eten. Als je straks met de shaken op je normale gewicht zit en je gaat weer eten.... dat is echt niet goed hoor. Ben alleen bang dat dit net een stapje verder gaat dan wat we hier voor elkaar kunnen betekenen. Heb je jezelf al eens laten onderzoeken bij een huisarts?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Janneke2
Berichten: 22649
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:13

TurboTinker schreef:
Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.

Fijn dat je afvalt, en balen dat je zo 'door de bomen het bos niet meer ziet' :(:)
Citaat:
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Bah...!
Zwaar hoor!
....ik ben meer van 'ga eten op een manier die je vol kunt houden', want dit is geen doen.
Citaat:
Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Koop een paar halters - of geef je kleine 'vliegles'.
Thuis en muziekje opzetten en 5 minuten even wat oefeningen doen "kost niets".
En: goed bewegen levert een prettig gevoel op.


Citaat:
Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Niets hiervan!!
Ten eerste ben jij moeder: dat is werk.
Je basis metabolisme kost al gauw 2000 calorieen- al is het een verouderde maat.

Citaat:
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

....koolhydraten blijven kort in je bloed, dus na 100 calorieën koolhydraten heb je snel weer honger.
Verzadiging krijg je van (plantaardige) eiwitten en gezond vet.

Er zijn topics over koolhydraten arm eten, gezond eten etc.
Of vraag het direct aan diëtist.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-01-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:16

TurboTinker schreef:
Dapper ts.

Net als jij heb ik overgewicht. En om op mijn gezonde gewicht te komen wat ik mag wegen.zou er 50 kg afmoeten ( mag 60kg wegen met mijn gewichtm) echter weeg ik dr 110.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, ben ik maandag begonnen met shakes. Niet zo heel streng. 3x shakes. 8u 10.30 en 13u + halve komkommer. Savonds eet ik gewoon, maar laat ik de aardappel of rijst staan. En om 19.30 een klein schaaltje yoghurt met een halve banaan en een halve appel.
Resultaat na 2 dagen was al min 3kg. Hardstikke mooi. Eindelijk heb ik weer de motivatie.
En honger. Enorme honger. Ik denk alleen maar aan eten. Ik doe het niet. Ik neem niks. Maar eten gaat constant door mijn gedachten. Ik heb hier zin in en daar zin in. Ohh zo erg!

Ik heb geen sport motivatie. Ik heb mijn paard verkocht eind november. Weg beweeg motivatie. Ik heb een kleine van bijna 6 maand. En met haar en de hond doen we regelmatig een grote ronde. Maar dat is niet genoeg.

Het sportschool abbonement is er. Maar de motivatie niet. Ik zou dan samen met manlief kunnen. Samen trainen. Ik conditie en hij kracht. Dat was leuk! Voor de baby er was. Want je gaat ook geen oppas vragen voor een uurtje sporten ( wat denk je dat dat kost) dus komt het er niet van.

Dus aan de shakes. Dan val ik tenminste af.

Een normale vrouw mag 1400 calorieën per dag. Ik kom normaal niet eens aan 1000. En met shakes max aan 7 a 800. Je moet wat om af te vallen.
Dus probeer ik dit maar weer.

Want hoe ik zo dik kom?
Mijn ontbijt is 2 boterhammen met vlees of kaas. Lunch idem (af en toe eens zoet) en avond eten. 1 bord met groente vlees en aardappels of rijst.

Blijkbaar toch teveel want ik kan er al van aankomen door er naar te kijken. Doodongelukkig word ik er van.

Tot gister iemand zei. Als je te weinig eet, zit je lichaam in de spaarstand. Door nu te shaken, ga je nog verder in de reserves. Van kwaad tot erger dus. Maar ik durf niet meer te eten. Want dan kom ik ook aan. Hoe los je het dan op?
Ik zie geen andere manier.

Dus ik werk een stapje harder. Loop een x extra met de hond. Ben zuinig met eten. En ik shake. Wat moet je dan..


Bloed gecheckt bij de dokter? Geen schildklier probleem, terkorten oid?
Je brood vervangen door roggebrood, crackers, magere kwark?
Rijst en aardappels laten staan en meer groentes eten?
Geen honger lijden hoor, gewoon gezond eten doet een hoop.
Enkel denken mensen dat brood en aardappel gezond is.
Ik heb door alleen deze twee te schrappen zoveel minder buikpijn.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:32

turbo tinker...je eet zo echt te weinig en idd gaat je lichaam in spaarstand.
het probleem daarvan is is dat als je stras weer normaal gaat eten je lichaam extra vast gaat houden want die herinnert zich nog deze arme tijden en die gaat reserves opslaan...been there done that..dat is nog Veel frustrerender dan niet afvallen.
ik ozu toch eens met iemand kijken naar een normaler eetpatroon.
als je wilt kun je me pb-en ik heb hetzelfde probleem gehad als jij

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:35

Ik weet het. Het is totaal niet best. Maar daarom heb ik ook meer hulp nodig. Heb ook afgesproken met ML dat ik 10kg er af mag werken met shakes en tot dan heb ik de tijd om een andere manier te vinden. Dus idd een dieëtiste in gaan schakelen.

Bloed etc is jaren geleden getest en met schildklier was niks mis toen.

x__danii
Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:41

Allereerst, super dat je er zo open over bent en dat je wat aan je gewicht wilt veranderen!

Laat ik zelf ook maar 'uit de koelkast komen' dan :') .

Ik kamp zelf ook al jaren met heel wat extra kilo's (lees, zeker 20) door heel wat emotioneel geslinger, blessureleed en een gebrek aan discipline. Ik heb altijd geroepen: 'ik wil de 95 kilo niet passeren' en die kwam toch akelig dichtbij. Beiden hebben we al vaker geprobeerd minder te snacken, gezonder te eten en meer te bewegen, maar ik heb echt de discipline van een goudvis en veel sporten kan ik niet uitoefenen door een chronische blessure. Half november de knoop doorgehakt met mijn vriend, er moest echt iets gaan gebeuren.

We zijn gestart met Cambridge Weight Plan. Begin december hebben we ons intakegesprek gehad bij onze consulente en dat was een heel fijn gesprek waarbij zowel gehuild als gelachen is. Onze keuze is gevallen op het CWP 800 dieët, aangezien we het CWP 500 dieët niet zagen zitten met ons werk (ik werk in een groothandel achter de kassa en op de kaasafdeling; op beide afdelingen loop / sta ik heel de dag en sjouw ik zware dingen. Bij de kassa is het lekker warm, maar op de kaasafdeling is het 7 graden, dat vreet energie) en de wekelijkse beweging (ik fiets per week 60 tot 70km en ik ben 2x in de week op stal).

We zijn 1 januari begonnen omdat eerder voor ons niet haalbaar was met de drukte en lange werkdagen in de decembermaand.

Ons dieët bestaat per dag uit 3 maaltijden van het CWP en 's avonds een lichte maaltijd. Verder moeten we 2 tot 2,5 liter drinken (water, thee of zwarte koffie). We zijn nu 3 dagen onderweg en ik moet zeggen; de shakes en soepen smaken best oké. Het programma is echt superduidelijk en ik kan m'n consulente altijd bellen of appen met vragen. Ik moet wel heel erg wennen aan het vele drinken (blijf naar de wc rennen :') ) en de kleine porties. Lag van de week futloos, rillend van de kou en met een knorrende buik in bed, maar gisteravond zat ik goed vol en toen moest ik nog een shake nuttigen.

Aanstaande dinsdag hebben we ons weegmoment, ben erg benieuwd! Hopelijk voelen we ons over een aantal maanden weer goed en gezond en durf ik weer met een gerust hart op m'n vierbenige vriend te stappen /3 !

Djimmie <3

spatter
Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:02

TS dappere stap en je bent nog jong dus zeker nog belangrijker :j

Toch is het niet terecht om te roepen dat ieder pondje door het mondje gaat, zoals een aantal beweren.
Tuurlijk is dat zo, echter neemt het eene lichaam iedere voedingsstof op die er in zit terwijl een ander lichaam veel minder opneemt en veel weer afvoert.

Ik ben zelf nu ook weer te zwaar.
En als je vraagt hoe dat komt, is dat hoofdzakelijk om dat meer als de helft van mijn gezin kan eten wat hij wil, zelfs moet eten zoveel als kan.
Ik zeg altijd dat 2 kinderen het gen van mijn man geerft hebben om te eten wat ze kunnen zonder dik te worden, mijn zoon zit met zijn 22 jaar zelfs zwaar aan de ondergrens en hij eet echt behoorlijk en goede voeding.
3 in het gezin moeten dus veel eten, veel fruit, liefst wat vlees(licht verteerbaar en snel opneembaar) en mogen gerust het nodige snoepen.
Ik en mijn dochter moeten heel erg oppassen.
De jongste dochter eet van alles minder, snoept beduidend minder, drinkt water en sport veel, fiets veel en toch is ze de zwaarste van de 3 al zit ze netjes op haar gewicht zoals ze het nu doet.
Maar het blijft frustrerend om zo dichtbij mensen heerlijk royaal van alles te zien eten en zelf steeds te moeten afwegen of je dat hapje wel zal nemen.

Ik kan dus ook niet alleen spullen in huis halen wat gezond voor mij is, want dan doe ik mijn man en 2 kinderen te kort.

Ik heb in 2015 mijn been gebroken en dat heeft een half jaar geduurd eer dat heel was.
Pas december 2015 kreeg ik voorzichtig groen licht.
2016 stond in het teken om weer mobiel te worden en sinds september ben ik 2 x in de week naar de sportschool gegaan en dat blijf ik doen.
Echt afgevallen ben ik nog niet maar mijn lichaam ziet er wel weer netter uit, meer model in.
Ben vorig jaar ook begonnen met veel meer te fietsen en minder de auto te pakken en wil dit jaar ook meer paardrijden, dat lukte vorig jaar vooral in de eerste helft nog niet geweldig.

Nu dus nog mijn eetgewoonte beter afstemmen dus ik doe mee :j

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:07

[/quote]
thanks voor de tip, dalijk in de supermarkt gelijk even kijken.[/quote]
Staan bij de toastjes :j[/quote]

Zo gehaald en natuurlijk eet ik weer gelijk een heel pakje op van 5 stuks tegelijk :( baal van mezelf!

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 13:09

Maar 5 van die toastjes zit bijna niks in. Dat is nou niet meteen een ramp. Nu gewoon weer een goede lunch en goed avondeten

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Zerena
Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:17

Ik doe met je/jullie mee en kom ook maar 'uit de koelkast'.
Hier moet ook echt de knop om!

Een kleine 4 jaar geleden was ik ong 25 kilo lichter. (dmv shakes en stress)
En nu... ik baal zo verschrikkelijk van mezelf, hoe heb ik het ZO ver kunnen laten komen.

Shakes heb ik dus ook gedaan, en dat nooit weer, mijn lichaam is daar zo kapot van gegaan.
Nu normaal gezond gaan eten en hopen dat de kilo's er een beetje af willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:19

Janneke2 schreef:
[***] schreef:
Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

....als het even kan: ga juist op die moeilijke momenten bewegen!
(Er zit doorgaans "suiker", glycogeen, genoeg in je spieren, maar je moet je lichaam echt trainen om dat weer te gaan gebruiken!)


Ik beweeg genoeg op een dag en heb ook andere dingen te doen zoals een gezin runnen
Ik ben degene die kookt dus om dan te gaan bewegen?

jolmer20
Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:23

Wat zijn er een hoop mensen die super bezig zijn zeg! Echt top!

Ik ben zelf ook bezig met afvallen, maar ik merk aan mezelf dat ik alles als excuus gebruik om het niet te doen.
Eerst deed ik het voor mijn vriend, had geen relatie nog met hem maar ik wilde graag afvallen zodat ie me zag staan. Uiteindelijk hebben we een relatie dus ik merk dat ik er makkelijker in wordt.

Zelf ben ik nooit licht geweest helaas, maar het is nu tijd om de knop om te zetten en er gewoon voor te gaan!

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:23

Tango1979 schreef:
The_Cat schreef:

Chai latte? Vanwaar komt die dan? Zelfgemaakt? Als het is uit een pakje, dat kan ontzettend veel veel suikers bevatten. Sommige 20 theelepels per kop :/


Als je er van houdt: wat magere melk opwarmen, koffie eroverheen en wat kaneel. Eventueel een theelepeltje honing. Heb je je eigen 'luxe' koffietje, weinig calorieën en vult echt!


Dat is 'dirty chai' , drink ik overdag wel eens
Ik neem s'avonds geen cafeïne dan slaap ik niet
Gewoon theezakjes chai thee halen en daar een beetje opgeschuimde melk bij
Als je het lekker vind kan je het zelf maken met kruiden en zwarte of groene thee. Google maar eens op welke kruiden je kan gebruiken

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:36

EmptyWords schreef:
Maar 5 van die toastjes zit bijna niks in. Dat is nou niet meteen een ramp. Nu gewoon weer een goede lunch en goed avondeten


Gaat om het feit dat ik dus discipline mis.
Had echt na 3 kunnen stoppen, had genoeg, maar toch denk iets met bodemdrang ofzo?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

kaylah
Berichten: 256
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:37

Arggg ik spring ook uit de koelkast... plof :D

Wat een ellende om jezelf toch goed genoeg te vinden... te dik te dun te... what ever.
Ben ook te zwaar daar baal ik van maar ja ik doe het zelf... houd van een wijntje een toastje etc.
Nu toch echt zo zwaar de balen ervan dat ik nu mn eetgedrag 100% ga omgooien dwz normaal eten, gezond eten en voldoende eten.. ik at te weinig overdag zodat ik ging snaaien sávonds na de koffie :Y)
Niet goed wel lekker... tot ik dan weer op de "waagschaal moest "van mezelf...

Mbt tot degene die dit topic geopend heeft: Succes meid en wellicht staan we met z'n allen samen sterk tegen de strijd van de kilo's.

ps.ik het nieuwste boek van Sonja hier maar weer open geklapt :P

Two feet
Move your body
four feet
Move your soul.

listiglistje
Berichten: 14398
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:44

Respect TS, als je echt wil kan je het!

Ik hoef gelukkig niet meer mee te doen, maar wil je wel steunen!
Ik weet nl hoe moeilijk het is....hier ook overgewicht, emotie eten, niet lekker in je vel zitten, stress en tegenslagen en noem maar op.

Ik ben vanaf mei 24 kilo afgevallen, van 90 kilo naar 66 kilo. (Ik ben nu gewoon slank *D )
Is een kwestie van jezelf iedere dag een spiegel voorhouden en vragen waar je nu eigenlijk mee bezig bent (Je lichaam en gezondheid verwaarlozen), gedisciplineerd doelen stellen, jezelf leren waarderen en afleiding zoeken in andere dingen die je leuk vindt (Bij mij is dat paardrijden, muziek en uitstapjes met vrienden).

Want afvallen zit niet in de calorieen maar tussen de oren!
Ik heb heel mijn en eetschema aangepast, zonder honger te lijden, lowcarb en vetarm werkt voor mij erg goed!
Goede koolhydraten maar max 1 x per dag en alles onder de 10% vet. Je moet gewoon alternatieven zoeken en slim eten!

Voorbeeld van mijn eetpatroon tijdens mijn dieet:
Ontbijt is hier vaak 0% magere kwark/yoghurt (met rood fruit of natuurmusli/noten of rozijnen) of 2 eieren (gekookt)
Tussendoor: Snoeptomaatjes, worteltjes, kiwi, banaan, 2 mandarijnen, handje pecannoten of een body en fit choco/caramel/cocos smartbar eiwitreep, handje rozijnen of gedroogde vijgen.
Lunch: Goed gevulde soep, maaltijdsalade of vezelrijke volkoren crackers met bv huttenkase peper en tomaatjes of vette vis (Makreel, zalm, tonijn).
Tussendoor: Snoeptomaatjes, worteltjes, kiwi, banaan, 2 mandarijnen, handje pecannoten of een body en fit choco/caramel/cocos smartbar eiwitreep, handje rozijnen of gedroogde vijgen.
Avond: Low Carb maaltijd, internet staat er vol mee! Mocht je toch een paar x per week koolhydraten willen: Ipv aardappen/pasta/rijst, pak ik een beetje volkoren pasta, zilvervliesrijst, couscous, bulgur, bonenmix, pompoen of chickpeas etc.
Voor de rest veel groenten en meestal kip/vis of ander mager vlees. (een normaal bord)
Tussendoor: Snoeptomaatjes, worteltjes, kiwi, banaan, 2 mandarijnen, handje pecannoten of een body en fit choco/caramel/cocos smartbar eiwitreep, handje rozijnen of gedroogde vijgen.
Drank over de hele dag: Water, thee, Treisseire of slimpie. (Alcohol skippen, maar max 2/3 glazen wijn per week)

Beweging is goed, maar hardlopen ben ik zelf geen fan van... ten eerste doet het weinig en is heel belastend voor de gewrichten. Hardlopen geeft ook de meeste blessures.
Dan kan je beter 2 tot 3 x per week krachtsport doen en 1 x cardio (sprintjes trekken!),
dat heeft veel meer effect en minder kans op blessures.
Spieren kweken dus, spieren verbranden immers meer en sneller calorieën!

Ook besteed ik nu veel meer aandacht aan mezelf, verwen mezelf vaker met wat nieuwe leuke kleding, lingerie, make up of andere leuke dingen waar ik mijzelf goed bij voel en mij het gevoel geven dat ik er mag zijn!

En af en toe wat (Fout) lekkers of uit eten mag best! Doe dat ook, anders houdt je het niet vol!
Maar compenseer dat dan weer met wat anders die dag of eet wat strikter de volgende dag (Fruitdagje ofzo).
Ontzeg je in het weekend ook niets s'avonds, maar pak dan bv Japanse Mix of rijstcrackertjes (Als het maar onder de 10% vet zit ;) )

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips, Succes TS (en de rest)!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-01-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto


Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:45

Het beste werkt het toch om gewoon normaal te eten en jezelf een goed en gezond patroon van eten bewegen aan te leren. Maar iedereen wil natuurlijk een zo snel mogelijk resultaat, dus op het ongezonde af gaan minderen. Heel erg jammer, want je maakt het probleem op de lange termijn alleen maar groter. Daarbij is een heel groot doel stellen iets dat moeilijk te overbruggen is, waardoor de motivatie vaak verdwijnt.

Probeer tussenstappen te maken. Zoals: Die broek wil ik weer aan kunnen. Of ga aan de slag met twee potten met steentjes. Of geef jezelf een cadeau bij elke 5 kilo. En niet een bloemetje, maar iets dat je écht wilt.

(voor de mensen met de neiging veel te weinig of veel te slecht te gaan eten)

Oh en in mijn ogen heel belangrijk: Verbied jezelf niets! Maak de keuze dat je het niet WILT! Voelt veel beter. En gun jezelf af en toe een stukje chocola of wat anders wat je lekker vindt! Ook dunne mensen eten wel eens veel te veel. De volgende dag minderen ze gewoon weer.

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:46

Ook hier een te zwaar persoon, 2 jaar geleden dmv shakes 24 kilo afgevallen en tadaa ze zitten er allemaal weer aan.
Ik wil nu dus ook echt weer afvallen. Niet meer met shakes, want dat is gewoon tijdelijk. Maar echt proberen om mijn eten te gaan veranderen.
Sporten ga ik ook weer oppakken. Hopelijk kan ik dan wat kilo's verliezen.

Duijfje
Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:50

Wat goed dat je dit topic heb geplaatst!

Ik zag een aantal keer de vraag hoe laat je het zover komen. Buiten dat mensen ziek kunnen zijn of lichamelijk iets kunnen hebben waardoor ze niet snel afvallen (schildklier). Zie je vaak het emotie eten of eten uit verveling.

Het afvallen en trainen is de combinatie die nodig is om ergens te komen. Niet alleen maar niet eten (wat heel slecht is) of veel eten en dan trainen.
Een gezond voedingspatroon is heel belangrijk, juist wel eten!
Geen shakes... op gegeven moment ga je van de shakes af en als je dan nog niet "geleerd" heb wat gezond eten is ben je weer terug bij af. Om te beginnen let inderdaad op de E nummers op etiketten. Het zal je verbazen op hoeveel dat wel niet op staat. Plus dat ook niet alles op de verpakking vermeld is, maar dat is een ander verhaal :Y)
Drink veel water, dat is iets wat bekend is. Maar doe het ook echt. Is een belangrijk onderdeel. Zet maar is 2 liter op het aanrecht. Kom jij eraan?

Ga zelf koken, zodat je weet wat je erin doet. Geen zakjes maaltijden maar vers. Zo kan je controle houden over de suikers en zouten. Over het algemeen eet men die beide te veel. Het is een verslaving. Het afkicken van suikers kan iemand echt een heel naar gevoel geven, maar op den duur zal je merken dat je niet meer het gevoel heb van : Ik heb suiker nodig! En dan zijn die snoepjes/chips of bijvoorbeeld de mac ook een stuk minder lekker. Plus dat je er dan ziek van kan worden, dan zal je je bedenken oh dat was dus rotzooi. Maar dat gebeurd niet op de een op andere dag. In het begin denk je misschien, hier zit echt geen smaak aan. Maar dat komt doordat je dus gewend bent aan de toevoegingen van suiker en andere rotzooi.
Zorg ervoor dat je voeding matcht met je training.
Ga ook niet als een malle meteen beginnen met allerlei oefeningen. Bouw het op, geef je lichaam de tijd.
Bijvoorbeeld hardlopen hoeft geen rennen te zijn, rustig joggen verbrand je namelijk meer. Misschien een keer interval training voor de conditie. Probeer afwisseling te houden in je trainingen, zo blijft het voor jou en je lijf een stuk leuker.

Geen inspiratie? Misschien kan je het samen doen met mensen. Kan je oefeningen heel makkelijk op youtube vinden en op bijvoorbeeld pinterest kan je onder andere veel recepten vinden.

En vergeet niet, spiermassa is zwaarder dan vet :D

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 14:07

Ik heb last van beide versies. Eten uit emoties en verveling. Ik ben verhuisd naar het buitenland voor een periode van 3 jaar en heb mijn draai nog niet gevonden. Geen werk, klein sociaal leven. Geen paarden meer en voornamelijk niks doen.
Dit was funest voor mijn gewicht. Ik ben de afgelopen 7 maanden echt extreem gegroeid.
Ik moet nu echt weer een manier gaan vinden om weer af te vallen. Ondanks het niets doen heb ik voor mijn gevoel continu honger.

De opmerkingen van in de tropen heb je veel minder trek vanwege de warmte gaat voor mij niet op. Het liefst eet ik de hele dag door.

suikermeisje
Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:23

Ik ken en heb het probleem niet, maar vind het super knap van je TS

Ik ben niks te zwaar maar toch wil ik een paar kg kwijt. Dit komt omdat die er langzaam aan geslopen zijn en nooit eraf heb gekregen (niks voor gedaan, gewoon door eten). Ik heb al diabetes dus wil koste wat het kost voorkomen dat ik over de grens ga want dan is het voor mij nog 10x moeilijker om het eraf te krijgen als diabeet.

Ik wil je heel veel succes wensen! You can do it!!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Yevrah
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:33

Respect voor je verhaal meid! Ik kocht mijn verzorg pony (e pony) in april over en woog 80 kg of meer. Ik schaamde me dood en ondanks dat hij er geen last van had (ben gelukkig klein) zag het er niet uit en voelde ik me gewoon vreselijk. Foto's waren een no go. Ik besloot 1 maand na aankoop de knop om te zetten. Niet omdat hij toen ineens van mij was maar omdat ik toen pas de knoop heb doorgehakt. Ik ben sinds mei 2016 19 kg afgevallen waardoor ik nu weer op een nette 62,5 : 63.00 zit.

Je mag me gerust een pb sturen voor tips en hoe ik het aangepakt heb. Ik wilde wedstrijden rijden maar was zo bang om rare gezichten te krijgen, dat was mijn doel en daarom is het gelukt. Makkelijk is het zeker niet maar rijden gaat nu veel beter en we zijn zo een veel mooiere combinatie. Het is echt alle pijn en moeite waard, helemaal voor je innerlijke zelf!!

Bovenste foto was ik al iets afgevallen: 77 kg denk ik.
[ img ]

September 2016 65 kg
[ img ]

Vorige week op wedstrijd, vage foto. Veel gegeten met kerst maar toch 63 kg gelukkig.
[ img ]

Er moet nog iets vanaf, wil naar de 60. Ik deel dit met je omdat als ik het kan echt iedereen het kan! Ik ben in 6 jaar tijd langzaam aangekomen en uiteindelijk walgde ik van mezelf. Elke keer een broekmaat groter etc.. mijn support heb je! Ik ken de struggle en ik weet hoe moeilijk het is, je kunt het!

PS heb nog een erge foto van 2015 maar die durf ik niet openbaar te delen. Schaam me te erg voor het beeld. :-(

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:45

Moedig van je om dit topic te openen, ik wil je ook graag steunen en mee doen met afvallen. Ik ben nu een maand geleden precies om dezelfde reden als jij gestart met afvallen. Vond het teveel worden voor ons paard. Hield mezelf steeds voor dat het zwangerschapskilo's waren die er niet af wilden, maar ja iedere avond met een wijntje en chips op de bank doen natuurlijk geen goed voor je gewicht. Als ik begin aan chips kan ik ook niet gewoon een handje nemen, ongemerkt gaat toch een groot deel van de zak leeg. Er zijn in de jaren dus stukje bij beetje wat kilo'tjes bij gekomen en toen ik echt richting de 90 kg ging vond ik het te gortig worden.

Ben een maand geleden van de ene op de andere dag gestopt met chips eten en wijn drinken door het gewoon niet meer in huis te halen. Nu neem ik in de avond een glaasje light frisdrank zonder iets erbij (gewoon water vind ik niet lekker en thee/koffie drink ik overdag al voldoende). Verder ben ik tussen de middag van 3 naar 2 boterhammen gegaan, en schep ik minder avondeten op. Suikervrij eet ik al bijna 20 jaar, omdat ik geraffineerde suiker niet goed verdraag. Daar valt dus geen winst meer mee te behalen. Ben ondertussen wel al 3 kilo kwijt. Ben niet extra gaan sporten, maar let op dat ik dagelijks voldoende beweeg, als ik bijvoorbeeld niet heb paard gereden ga ik een half uur fietsen op flink tempo, of een langer blokje om met de hond. Ik moet zeggen dat het mij erg mee valt en dat ik nu denk, was ik er maar veel eerder mee begonnen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angelaa2, DenieesB, GoogleAdsense, IASCrawler, MarjanB en 44 bezoekers