paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:19

Wat ontzettend goed dat je dit zo durft neer te zetten en dat je het onder ogen ziet. Belangrijk is dat je niet teveel de nadruk legt op het willen afvallen maar meer op gewoon gezond gaan leven. Je lichaam is datgene waar jouw persoontje in woont. En daar moet je goed voor zorgen en zuinig op zijn.
Het gaat denk ik meer om het blijvend aanpassen van je leefstijl in plaats van werken naar een streefgewicht.
Sterkte en ik ga voor je duimen dat je de kracht hebt om dit door te zetten.


mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:19

Jester_ schreef:
Ik neem vaak een pakje lu crackers. Zitten er 5 in, lekker zout, zit nouwelijks wat in en veel verschillende smaken :j

thanks voor de tip, dalijk in de supermarkt gelijk even kijken.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:19

Ik zeg wandelmeeting op de postbank :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:20

mystery1980 schreef:
Jester_ schreef:
Ik neem vaak een pakje lu crackers. Zitten er 5 in, lekker zout, zit nouwelijks wat in en veel verschillende smaken :j

thanks voor de tip, dalijk in de supermarkt gelijk even kijken.

Staan bij de toastjes :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:22

Als het s'avonds zo moeilijk is zou je misschien wat later kunnen eten. Mensen in Nederland eten vaak al zo vroeg, soms voor zes uur. dan heb je om tien uur al weer honger. Als je nou om 19.30/20.00 eet, dan houd je het wel vol tot je naar bed gaat zonder snaaien.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:23

Bloodymary schreef:
Als het s'avonds zo moeilijk is zou je misschien wat later kunnen eten. Mensen in Nederland eten vaak al zo vroeg, soms voor zes uur. dan heb je om tien uur al weer honger. Als je nou om 19.30/20.00 eet, dan houd je het wel vol tot je naar bed gaat zonder snaaien.


Dat werkt bij mij helaas niet, gewoon een gewoonte om te snaaien. Ik moet gewoon niet thuis zijn haha. En dan duurt het tot het eten zo lang! :o

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Spekkie01
Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:24

Ik doe ook mee. Ook hier begint zachtjes de grens te verschuiven. Nog geen sprake van ernstig overgewicht, maar ben het laatste jaar zeker 5 kilo aangekomen en het jaar daarvoor ook.

Ik ben groot en daardoor lijkt het niet zo dramatisch, maar merk wel dat ik minder in mijn vel zit daardoor, het is niet echt leuk als je niet meer in je spijkerbroek past.

Mijn motivatie is mijn jonge merrie, ik wil haar niet belasten met teveel kilo's. Het roer moet om. Op naar de sportschool en gezond eten en minder snaaien, maar makkelijk gaat het niet worden.

Sinds ik chronisch ziek thuis zit, is de motivatie om weer heel gezond te leven in de schoenen gezakt, beter wordt ik er namelijk toch niet van.

Hopelijk helpt een beetje wederzijdse motivatie om het dit keer wel aan te pakken.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:25

Ik klets graag mee!

Ik heb mijzelf ook als doel gesteld dit jaar om af te vallen, zodat ik eindelijk na 4 jaar weer op een paard kan stappen (ben nu 21 en ook +100kg).

Ik weet niet of je het gebruikt, maar MyFitnessPal is een hele handige app. Misschien kunnen we vrienden worden op de app zodat we elkaar kunnen motiveren? :)

Tango1979
Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:25

Wat knap van je ts!! Je kan het!

Ik ben in 2016 ruim 30 kg afgevallen, ik had een jong paard gekocht en was mijn gewicht zo zat. Inmiddels eindelijk onder de 70 kg, maar wat een weg

Toen hij kwam (gewicht denk ik rond de 95 kg)
[ img ]

Afgelopen zomer (rond de 75 kg)
[ img ]

Mijn tips voor jou:
- niets eten wat je niet zelf hebt gemaakt
- zoek 'gezondere' recepten (bananenbrood, gezonde pannenkoekjes, zelfgemaakte cupcakes etc) en neem regelmatig wat
- doe naast je cardio ook aan krachttraining. Op YouTube kan je hele leuke workouts vinden die je gewoon thuis met gewichtjes kan doen. Hoe meer spieren, hoe meer calorieën je verbrand.

Even nog wat linkjes naar sites waar je veel leuke recepten kan vinden

www.chocolatecoveredkatie.com
www.fitbeauty.nl
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 04-01-17 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:26

Gewoon op normale tijd eten maar je dessert bewaren voor 20.00

Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

Tango respect

blubblabhoi
Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:28

Wauw Tango wat goed en wat knap!

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:29

Jester_ schreef:
Bloodymary schreef:
Als het s'avonds zo moeilijk is zou je misschien wat later kunnen eten. Mensen in Nederland eten vaak al zo vroeg, soms voor zes uur. dan heb je om tien uur al weer honger. Als je nou om 19.30/20.00 eet, dan houd je het wel vol tot je naar bed gaat zonder snaaien.


Dat werkt bij mij helaas niet, gewoon een gewoonte om te snaaien. Ik moet gewoon niet thuis zijn haha. En dan duurt het tot het eten zo lang! :o


Dat is maar net hoe je dagritme is, ik sta bijvoorbeeld erg vroeg op voor mijn werk, als ik om 8 uur avondeten eet en tussen negen en half tien naar bed ga is dat echt te kort op elkaar.
Drink tegenwoordig wel een thee'tje voor ik naar bed ga zodat ik niet wakker lig op een honger gevoel. Nadeel is wel dat ik er s nachts even uit moet maar dat is dan maar de prijs voor een mooier lichaam.
Of hebben jullie betere tips?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


Mi_Amore
Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:35

Dag lotgenoot!

6 jaar geleden woog ik 160kg (depressie, verkeerde baan, etc).

Met weight watchers ben ik dan afgeslankt tot 77kg.

Ik blij en paardlief blij want ik geraakte langs geen kanten meer in mijn zadel... Ik ben gestopt met de pil en terug 15kg bijgekomen. 6 weken geleden dan opnieuw gestart met weight watchers en alweer 10kg kwijt, sta nu op 83kg.

Paardlief kan me gemakkelijk dragen, maar ik wil toch graag eerst naar de 77kg terug en dan hopelijk naar de 72kg.
En daar stop ik wel of mijn buik/arm/bilvel hangt anders tegen de grond :')

Je kan het in elk geval, ik heb mezelf een nieuw zadel beloofd als ik aan 77kg geraak!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:44

Ten eerste heel veel sterkte en succes toegewenst, je gaat het zeker halen. Ik ben zelf een eeuwige jojo-er, ik kan best dieten maar dan ben ik heel streng voor mezelf. Als ik dan de kilo's kwijt ben dan ben ik tevreden en sluipt alles er weer langszaam aan.

Waar ik heel veel profijt van gehad heb is de website van Neila Rey (http://darebee.com/). Zij geeft 30 dagen oefeningen die je thuis doet zonder moeilijke fitness apparaten en per dag niet veel tijd kosten. Vooral de HIT training is populair bij mij en mijn vriend. Het idee is erachter dat je spieren kweekt en daarbij je rust metabolisme ophoog brengt. Spieren verbranden meer energie dan vet, dus je verbrand dan al meer kcl met op de bank zitten. Ze heeft ook een gedeelte met voedingsadvies waarop je wat ideeen voor gezonde maaltijden vandaan kan halen.

Veel succes, mijn goede voornemen voor 2017 is mijn 10 kg overgewicht weer kwijtraken.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:54

Wow, jij opend het topic waar ik op zat te wachten! Ook ik wil niet meer op een paard stappen omdat ik mezelf te dik vind, al weeg ik nog geen 100kg. Ik weeg 88kg, en nee, het zit me niet in de weg, ik heb een goeie conditie, maar vind mezelf nu al te zwaar om te laten dragen. Daarom heb ik besloten minstens 10kg af te vallen. Liefst meer, maar eerst die 10kg maar eens vol te houden.

Ik werk in een kantine en ruik en zie de hele dag het eten. Ik heb dan ook altijd trek. Vooral als het erg rustig is en ik niet veel te doen heb ga ik snaaien. Ook werk ik minstens 2 avonden in de week en vind ik de avondmaaltijden niet te eten dus pak ik vaak iets ongezonds of maak een broodje. (Ook niet altijd gezond.)

Ook ik was totmijn 25e op een stabiel gewicht, maar na je 25e verandert je spijsvertering oid (Heb er niet veel verstand van) en daardoor zou je sneller aankomen/minder makkelijk afvallen. Vooral vrouwen van boven de 30 schijnen er last van te hebben..

Ik weet precies wat goed voor me is en wat niet, maar soms gun ik mezelf geen tijd om daar bij stil te zijn, en ben ik alleen bezig om die knorrende maag stil te krijgen tijdens werk en dan pak ik wat voorhanden is. Ook kan ik de verleiding moeilijk weerstaan en probeer ik zo wienig mogelijk in huis te halen. Maar dan heb ik een lieve verloofde die even vergeten was dat ik geen slechte tussendoortjes meer wil en heeft iets lekkers gehaald.

Mensen vinden mij niet dik, of zijn eraan gewend geraakt dat ik, ik ben en snappen er niets van als ik ineens geen stukje taart oid wil. Meestal smokkel ik en eet 2 hapjes en gooi het daarna weg als niemand het ziet. Heel erg ja..

Daarom hoop ik dat we elkaar in dit topic kunnen ondersteunen/motiveren en dat het iedereen ook echt gaat lukken!

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:55

Ivm de zwangerschap dieet ik dus niet in de zin van afvallen maar ik moet dus wel khd/suiker laten. Amper aangekomen de laatste 5 weken dus dat is wel positief (overigens heb ik reserve genoeg nu ;)). Ik ga het khd arm wel proberen aanhouden, kan er nu alvast wat aan wennen dus dat is wel fijn en straks lekker weer aan het sporten en bewegen. Kan nu jammer genoeg veel te weinig.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

fohadie
Berichten: 4259
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:58

Misschien om het doel te bekrachtiggen een lijstje met gewicht nu en streefgewicht en misschien elke week erbij zetten hoeveel je afgevallen/aangekomen bent? Erg confronterend maar juist daaruit kun je motivatie pakken en elkaar ondersteunen! Een foto heb ik niet van mezelf op de laptop dus die kan ik niet plaatsen, maar de keiharde cijfers wel!

- Fohadie 88kg* streefgewicht: 78kg

* = Ik ben voor de kerst begonnen met afvallen en heb me na de kerst niet gewogen. Voor de kerst woog ik 86,5 en ik vermoed dat ik aangekomen ben. Ik weeg me elke donderdag (Behalve met de feestdagen) vandaar dat ik het nu op 88kg heb gezet maar kan dus meer of minder zijn, dat weet ik donderdag.

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:05

Knap van je dat je dit topic geopend hebt! Ik hoop alvast mee dat je het gaat lukken. Mijn coach zegt om altijd naar de verpakking te kijken en zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden. Dan zit je al goed. Ik zou ook een 10kg kwijt moeten om goed te zijn


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Asvinia
Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:06

Wonder boven wonder ben ik dus helemaal niet aangekomen na de feestdagen, maar merkte wel aan mezelf dat ik echt veel last had van de ineense verandering naar meer vettigheid in een korte tijd.. Word je ook niet blij van.

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:19

The_Cat schreef:
Knap van je dat je dit topic geopend hebt! Ik hoop alvast mee dat je het gaat lukken. Mijn coach zegt om altijd naar de verpakking te kijken en zoveel mogelijk toegevoegde suikers te vermijden. Dan zit je al goed.

:j
Prima tip!!
....om de chaos compleet te maken: suiker kan wel 10 verschillende namen hebben.
De beruchtste is "glucose fructosestroop" - alles met dat erin gewoon laten liggen in het schap!
(Net als de light producten!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Janneke2
Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:25

[***] schreef:
Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

....als het even kan: ga juist op die moeilijke momenten bewegen!
(Er zit doorgaans "suiker", glycogeen, genoeg in je spieren, maar je moet je lichaam echt trainen om dat weer te gaan gebruiken!)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:29

[***] schreef:
Gewoon op normale tijd eten maar je dessert bewaren voor 20.00

Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

Tango respect


Chai latte? Vanwaar komt die dan? Zelfgemaakt? Als het is uit een pakje, dat kan ontzettend veel veel suikers bevatten. Sommige 20 theelepels per kop :/


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Tango1979
Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:40

The_Cat schreef:
[***] schreef:
Gewoon op normale tijd eten maar je dessert bewaren voor 20.00

Ik neem s'avonds vaak thee of tegenwoordig ook wel chai latte, vult ook. Mijn moeilijke momenten zijn vaak juist overdag, vooral voor etenstijd

Tango respect


Chai latte? Vanwaar komt die dan? Zelfgemaakt? Als het is uit een pakje, dat kan ontzettend veel veel suikers bevatten. Sommige 20 theelepels per kop :/


Als je er van houdt: wat magere melk opwarmen, koffie eroverheen en wat kaneel. Eventueel een theelepeltje honing. Heb je je eigen 'luxe' koffietje, weinig calorieën en vult echt!

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

The_Cat
Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:43

Ha, ik doe het eigenlijk nu al met thee :D Ik heb uit een natuurwinkel 'India' Thee gekocht, en doe het eigenlijk zoals jij beschrijft ^^ Dan weet ik tenminste wat ik er in doe; maar als je zoiets maakt uit zo'n kant en klaar pakje dan is dat echt niet te doen qua zoetigheid vind ik.


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:53

pfoeh..herkenbaar..twee jaar geleden 27 kg afgevallen door regelmatig eten en vier keer per week sporten. Helaas een ernstige blessure en een burn-out gekregen en nu zijn alle kilo's er weer aan.
Kan mezelf er (nog) niet toe zetten omdat ik nog niet helemaal gerevalideerd ben en nog steeds niet kan sporten.
Reageer maar in dit soort topics zodat ik misschien toch gemotiveerd raak om weer te gaan beginnen te proberen.
Hier geen paard waar ik op rij dus doe het echt voor mezelf
edit: zie dat mn profielfoto niet echt toepasselijk is (of juist wel) :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, GoogleAdsense, Lizzah, Wistaire en 52 bezoekers