Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Marjola
Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:27

Ik vond Wenen qua kosten echt meevallen, alhoewel ik het niet met Oost-Europese steden kan vergelijken. Een tip is de Vienna Pass: https://www.viennapass.com/ Dit geeft veel kortingen en je kunt er ook nog een travelcard bij doen voor het OV. Het lijkt in het aankoopbedrag veel geld, maar ik wist toen dat ik een X aantal bestemmingen zeker wilde bezoeken en daarmee haalde ik de Vienna Pass er gemakkelijk uit. Daarnaast kan je allerlei musea vrijwel gratis binnenwandelen. Daardoor heb ik toen ook nog spontaan wat dingen bezocht die ik anders misschien had overgeslagen. Haus der Musik is bijvoorbeeld een heel leuk interactief museum dat zich niet alleen focust op klassiek.

ment met Sam (Welsh Mountain): dressuur M+4 | vaardigheid Z+9 | samengesteld mennen L+2
Reservekampioen Z Vaardigheid Hippiade 2017 | Kampioen Z Vaardigheid District West 2017 | Kampioen M Vaardigheid District West 2015

groom van Absoluut (KWPN tuigpaard): dressuur M+2 | vaardigheid L+3
Volg de avonturen van mijn team: Dressuur & Menteam Barendregt


123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:17

Ik vind die prijzen nogal hoog :oo

Het voordeel aan reizen naar oost europa vind ik vooral dat eten/drinken/attracties er een stuk minder kosten, waardoor de kosten van de stedentrip minder snel oplopen. Maar als dat je niet trekt moet je er natuurlijk niet heen gaan. Ik vond Budapest qua sfeer heel erg vergelijkbaar met Rome :j

Even wat voorbeeldjes van wat ik betaald heb aan reiskosten de afgelopen tijd.
Barcelona 4 dagen (Transavia + Airbnb) 366.50
Milaan 4 dagen (Ryanair + Hilton aanbieding) 188
Praag 4 dagen (KLM + hotel) 227.50
Budapest 4 dagen (WizzAir + hotel) 300
Rome 5 dagen (KLM + hotel) 278.75

Maar in Praag waren we bijvoorbeeld voor 4 dagen verder nog 90 euro pp kwijt, terwijl we in Milaan 200 euro pp kwijt waren :) En dat is dan incl alle drankjes/uit eten/taart/ijsjes/openbaar vervoer/etc.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 09:44

jezzi, waar vindt jij dergelijke aanbiedingen?

...

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:12

Ik kijk welke periode ik zou willen gaan en zoek dan op skyscanner/klm/ryanair/wizzair/easyjet/transavia naar goedkope tickets. Daar zoek ik dan vervolgens op booking.com en airbnb een leuke accomodatie bij :)

In februari ga ik zo 4 dagen naar Berlijn voor 215 euro.

Edit: ik vind het leuk om zulke deals te zoeken trouwens. Dus mocht je al data in je hoofd hebben :Y)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:33

oe dat aanbod onthoud ik! ik vind het zoooo lastig en kom dus altijd op enorm dure reizen uit naar bijvoorbeeld berlijn of london...

...

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:42

Ik heb niet zoveel vrije dagen van mijn werk, dus regel altijd dat ik bij een citytrip direct vanuit mijn werk op vrijdagavond ga vliegen of juist bij na het landen op maandagochtend meteen aansluitend door kan naar mijn werk. Dat betekent dat ik voor citytrips enkel vanaf Schiphol vlieg en ook nog eens op populaire tijden. Dat zorgt ervoor dat ik zelden onder 150 euro voor een ticket uit kom :')

Nathalie18x
Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:48

Leuk topic! Ik ga 31 december voor de 2e keer naar New York, de laatste keer was 4 jaar geleden. Ik heb nu hele andere interesses (beauty producten, typisch amerikaans eten) .Heeft iemand daar nog tips voor? Of leuke restaurants ?

Life is a mirror

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:02

Ga je altijd alleen Suzan? Dat drijft de prijzen (vnml voor hotels) ook wel aardig op. Schiphol biedt naar een aantal steden tickets aan voor de vaste prijs van 99 euro trouwens. Of ze dan je tijden hebben weet ik niet :)


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-16 11:25

Jezzi schreef:
Ik vind die prijzen nogal hoog :oo

Het voordeel aan reizen naar oost europa vind ik vooral dat eten/drinken/attracties er een stuk minder kosten, waardoor de kosten van de stedentrip minder snel oplopen. Maar als dat je niet trekt moet je er natuurlijk niet heen gaan. Ik vond Budapest qua sfeer heel erg vergelijkbaar met Rome :j

Even wat voorbeeldjes van wat ik betaald heb aan reiskosten de afgelopen tijd.
Barcelona 4 dagen (Transavia + Airbnb) 366.50
Milaan 4 dagen (Ryanair + Hilton aanbieding) 188
Praag 4 dagen (KLM + hotel) 227.50
Budapest 4 dagen (WizzAir + hotel) 300
Rome 5 dagen (KLM + hotel) 278.75

Maar in Praag waren we bijvoorbeeld voor 4 dagen verder nog 90 euro pp kwijt, terwijl we in Milaan 200 euro pp kwijt waren :) En dat is dan incl alle drankjes/uit eten/taart/ijsjes/openbaar vervoer/etc.


Praag €125 ;) (2 personen, 3 dagen, Transavia en hotel)
Nog twee praagpassen gekocht van €60 pp, en 100€ gepind voor eten etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:44

Jezzi schreef:
Ga je altijd alleen Suzan? Dat drijft de prijzen (vnml voor hotels) ook wel aardig op. Schiphol biedt naar een aantal steden tickets aan voor de vaste prijs van 99 euro trouwens. Of ze dan je tijden hebben weet ik niet :)

Behalve als je in een hostel op een slaapzaal gaat liggen dan, maar dat is niet voor iedereen denk ik. AirBNB is ook nog wel betaalbaar als je alleen een slaapkamer in een huis doet.

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:10

Ik lees hier even mee. Zal zo het topic wat door lezen.
Ik houd van Citytrips <3 Enige nadeel van vliegen is dat ik een reis pilletje in moet nemen en ik de eerste dag duf en lui ben :')

Maargoed, Waar ik geweest ben is Berlijn, Milaan, Parijs, Dublin, (éen dag Sevilla) Ajaccio en Basta (rondreis Corsica) Palermo (rondreis Sicilië) wát een tegenvaller.

Mijn bucketlist:
- Rome <3
- Wenen
- Barcelona
- Porto
- Venetië
- Praag
- Boedapest
- Londen

Ja ik ben ook pas 26 dus heb nog lang de tijd :')

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:28

Ik vond Palermo ook niks!

Ik ben geweest in:

Parijs
Londen
Berlijn
Venetie
Palermo
Catania
Taormina
Verona
Sienna
Barcelona
Valencia
Riga
Burgas
Nessebar
Marakech
Antwerpen
Brussel
Maastricht


Ik wil sowieso nog naar:
Rome, Krakau, Moskou, Kopenhagen, Stockholm, New York, Istanboel, Budapest.

Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:45

Ik vertrek maandag op surprise citytrip, ik ben zo benieuwd waar ik heen ga! Ik vermoed iets in de richting van Edinburgh of Dublin, als ik het weerbericht bekijk. Maar ik hoor het maandagochtend op schiphol :D

Ik ben nog niet in zoveel steden geweest, behalve Londen, Birmingham en Barcelona. Wel in meerdere steden in België en Frankrijk geweest op vakantie met mijn ouders, en vorig jaar een rondreis in Marokko. Maar er valt nog genoeg te ontdekken dus!

Wishlist:
- Praag
- Boedapest
- Wenen
- Tallinn
- Rome
- Reykjavik (of doe maar heel IJsland haha)-
- verschillende steden in Andalusië

En ik zou ook erg graag nog eens naar Isfahan of Shiraz willen, in Iran. Maar da's misschien minder geschikt als stedentrip en meer als rondreis ofzo haha.

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 16:14

Sandyislief schreef:
Ik vond Palermo ook niks!

Ik ben geweest in:

Parijs
Londen
Berlijn
Venetie
Palermo
Catania
Taormina
Verona
Sienna
Barcelona
Valencia
Riga
Burgas
Nessebar
Marakech
Antwerpen
Brussel
Maastricht


Ik wil sowieso nog naar:
Rome, Krakau, Moskou, Kopenhagen, Stockholm, New York, Istanboel, Budapest.


Ff nieuwschierig: staat Praag er met een reden niet tussen?

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:15

Geen bepaalde reden maar op een of andere manier trekt het me niet!

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:22

Praag vond ik juist heeeeel leuk :j Leuke mix tussen prachtige statige gebouwen en hele simpele doeltreffende gebouwen uit het communistische tijdperk. Leuke musea en er is absoluut genoeg te beleven. Ik denk wel dat je ervan moet houden maar ik denk dat Praag wel een van de meest toegankelijke oostbloksteden is (behalve misschien Boedapest tijdens Sziget :))

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:29

Brussel, Antwerpen, Brugge, Gent, Oostende
Dusseldorf, Munchen en diverse Rein plaatsjes, Hamburg, Hamburg vond ik erg leuk.
Parijs, Orange, Montpellier, Marseille, Vouziers, Reims, St Malo, ik vind heel Frankrijk heerlijk :-)
Zurich, Interlaken, Bern.
Athene, geweldige stad!
Stockholm....erg regenachtig :-(
Madrid, Malaga
London
De koningssteden Marokko
Luxor, Egypte, heerlijk als je niet aan de toeristenkant zit.


Praag, Rome en Barcelona staan nog op mijn lijstje.
Venetie en nog wat toscaanse steden.

Ik vind dat je overal geweest moet zijn maar sommige plekken springen eruit voor mij.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

vanspeijk
Berichten: 889
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:56

Ik vier Oud&Nieuw met een vriendin in Brussel, ze heeft me wat dingetjes laten zien. Wat een vreselijk leuke stad!

Ik houd van citytrips maar ik heb vaak moeite met de drukte, hier voel ik me echter heel erg op m'n gemak. Aanrader!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:54

Hoi allemaal,

Ik ga eind februari naar Edinburgh en zag dat meerdere mensen deze stad al bezocht hebben! Nog tips/mustvisits naast de oude stad? We zijn er 2,5 dag, dus 1 dag buiten de stad kan ook.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:32

Kiwi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik ga eind februari naar Edinburgh en zag dat meerdere mensen deze stad al bezocht hebben! Nog tips/mustvisits naast de oude stad? We zijn er 2,5 dag, dus 1 dag buiten de stad kan ook.

Als je een auto hebt, de Kelpies aan de zuidwestkant van de stad:
http://www.thehelix.co.uk/things-to-do/ ... JJTFv996Uk

en als je ook maar iets met water en bootjes hebt, the Falkirk wheel:
https://www.scottishcanals.co.uk/falkirk-wheel/
al heeft ie dan wel net grote onderhoudswerken, maar wellicht is dat net zo interessant als je iets met industriële technologie hebt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:56

ikke schreef:
Kiwi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik ga eind februari naar Edinburgh en zag dat meerdere mensen deze stad al bezocht hebben! Nog tips/mustvisits naast de oude stad? We zijn er 2,5 dag, dus 1 dag buiten de stad kan ook.

Als je een auto hebt, de Kelpies aan de zuidwestkant van de stad:
http://www.thehelix.co.uk/things-to-do/ ... JJTFv996Uk

en als je ook maar iets met water en bootjes hebt, the Falkirk wheel:
https://www.scottishcanals.co.uk/falkirk-wheel/
al heeft ie dan wel net grote onderhoudswerken, maar wellicht is dat net zo interessant als je iets met industriële technologie hebt.


Bedankt voor je reactie! Helaas geen auto, dus als we de stad uit gaan moet dat op een andere manier. Dagtrip lijkt me leuk, maar ben bang dat dat wel heel erg toeristisch is.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:36

Wat een leuk topic, ik lees even mee!
Wellicht heeft hier iemand nog tips voor mij? Mijn vriend wil ik voor zijn verjaardag eind april graag verrassen met een stedentrip van 3 of 4 dagen.

Maar waar kan ik het beste zoeken? Het is denk ik voordeliger om een vlucht en hotel/appartement oid apart te boeken? En wat is een leuke bestemming eind april waar het het liefst een beetje lekker weer is?

Suggesties/tips zijn welkom :)

Of iemand misschien ervaringen met Reykjavik? Totaal iets anders, maar daar heb ik hem over gehoord :Y)

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:22

mOamm schreef:
Of iemand misschien ervaringen met Reykjavik? Totaal iets anders, maar daar heb ik hem over gehoord :Y)

Ik ben er in oktober geweest, het was geweldig, alle toeristische bezienswaardigheden gehad, blue lagoon, geysirs, walvissafari, watervallen en het noorderlicht. Al die excursies maken het extra duur en het eten en drinken is ook behoorlijk prijzig. Reykjavik zelf is leuk om doorheen te lopen maar niet heel bijzonder. De hoofdwinkelstraat zit vol met dezelfde winkels die erg op toeristen zijn gericht. Ik was zo'n 900 per persoon kwijt en dan moesten we nog eten. Oh ja, het weer was prut, regen en koud.

Insta: ArtbyEvaRoeters

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 09:19

mOamm schreef:
Wat een leuk topic, ik lees even mee!
Wellicht heeft hier iemand nog tips voor mij? Mijn vriend wil ik voor zijn verjaardag eind april graag verrassen met een stedentrip van 3 of 4 dagen.

Maar waar kan ik het beste zoeken? Het is denk ik voordeliger om een vlucht en hotel/appartement oid apart te boeken? En wat is een leuke bestemming eind april waar het het liefst een beetje lekker weer is?

Suggesties/tips zijn welkom :)

Of iemand misschien ervaringen met Reykjavik? Totaal iets anders, maar daar heb ik hem over gehoord :Y)

Dan moet je naar Reykjavik gaan :j zeker als je een leuke aanbieding vindt.
Ik ken de stad verder alleen van horen-zeggen maar het is zodanig uit de richting, alle andere voorstellen zijn een stuk simpeler en daarmee is de verrassing wel groot, schat ik zomaar in.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:41

Dat klinkt inderdaad wel als een leuke stad! Maar €900 pp behoorlijk duur :(
Ik ga kijken naar aanbiedingen. Wellicht dat ik wat kan vinden!

Prijzen voor vluchten naar Barcelona/Rome of andere Spaanse steden vallen me tot nu toe ook tegen..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Anouk94, love_mandy, maaikemuis, Marocje, Noor, RvS, Tango1979, Tink89 en 76 bezoekers