Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:07

Hmm wij zijn tien dagen door Schotland getrokken icl overnachting, vlucht en huurauto voor €600 euro. Voor twee :D maar nu heb ik ook wel heel veel plezier beleeft aan het plannen en uitzoeken.

Maar inderdaad een v8 motor hadden we niet mee terug kunnen nemen.
En zo goedkoop als varekaj is het ons ook niet gelukt nee.

Vaar je een hele dag (nacht waarschijnlijk?) richting Scotland?


Salsa
Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:17

I love stedentrips. Die ze vaak ook in combinatie wanneer ik toch al op vakantie ben in een land. De lijst tot nu toe.

Parijs (7× groot fan)
Londen
Oxfort
Liverpool
New castle
Manchester
Edinburgh
(Ooit rondreis UK gemaakt)
Brussel
Antwerpen
Brugge
Lissabon
Berlijn
Rome
Milaan
Venetië
Verona
Palermo (incl vakantie Sicilie)

Hoog op mijn lijstje staan nog New York, Barcelona, Dublin en Florance.

Grappig met Barcelona dat we al 3x geprobeerd hebben te boeken maar dat er telkens een andere mooie actie voor andere stad voorbij kwam.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 09-12-16 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 23:26

Judith_ schreef:
Hmm wij zijn tien dagen door Schotland getrokken icl overnachting, vlucht en huurauto voor €600 euro. Voor twee :D maar nu heb ik ook wel heel veel plezier beleeft aan het plannen en uitzoeken.

Maar inderdaad een v8 motor hadden we niet mee terug kunnen nemen.
En zo goedkoop als varekaj is het ons ook niet gelukt nee.

Vaar je een hele dag (nacht waarschijnlijk?) richting Scotland?

Yep, zowel Rotterdam - (Kingston upon) Hull (P&O) als IJmuiden - New Castle (upon Tyne) (DFDS) zijn nachtboten.

Rotterdam - Hull is een rustige, grote boot (ruim 200mtr lang), de boot naar New Castle is duidelijk kleiner en deint dus ook merkbaar, wellicht ook omdat de route iets ongunstiger ligt ten opzichte van de golfstroming. Ik vind P&O een goede maatschappij (15 jaar mee gereisd) maar DFDS heeft ons dit najaar zeer aangenaam verrast met de overtocht naar New Castle. Die doen we vaker.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-16 09:25

Grappig, mijn ouders vertrekken maandag naar Edinburgh. Eerst met de boot naar Newcastle en dan met de bus verder door

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:34

Oh ik vond de boot naar Newcastle echt verschrikkelijk _O-. Ben gelukkig nog nooit zeeziek geweest, maar zat toen wel op het randje. Jeetje, wat ging die boot tekeer _O-. Daarbij hou ik ook niet zo van opgesloten zitten, dus boten zijn sowieso niet zo mijn ding voor te lang. Ondanks dat ik goed geslapen heb, vond ik de overtocht voor mij te lang. Wel echt een superleuk dorpje (stadje?) Newcastle <3.

Vriendin van me is dit jaar naar Krakau geweest en was echt dolenthousiast! Schijnt ook een hele leuke stad te zijn!

♥ Rewrite the Stars ♥


eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:26

Judith_ schreef:
Reykjavik Klinkt ook enorm bijzonder en zou het zeker eens willen bezoeken. Hoe koud is het daar? :o
Het was in oktober rond de 8 graden. De kou vond ik wel meevallen maar de nattigheid... bleh! Maar ach, dan ga je een dagje blue lagoon doen en dobber je in enorme warm water baden (39 graden) en dan is die regen juist wel weer grappig en maakt het allemaal niet meer uit. *D

Insta: ArtbyEvaRoeters

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:33

Newcastle is ongeveer even groot als Utrecht dus is toch wel een stad te noemen :D

Leuk topic, ik ga in maart een lang weekend naar Madrid met m'n vader. Heb er echt zin in, nog nooit in Madrid geweest :D Verder wil ik heel graag nog naar Rome en New York met m'n vriend, ben er zelf geweest maar hij nog niet. New York ziet hij alleen helaas niet echt zitten -O-
Vorig jaar zijn we rond de kerst in Stockholm geweest, vond ik ook heel leuk.

Oh enne, ik woon in Bristol en hoewel het niet echt een grote stad is, lijkt het steeds populairder te worden onder Nederlandse toeristen :D Ik vind het in elk geval zeker een aanrader.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:53

Mijn favoriete stedentrips:
-Malaga <3
-Sevilla
-Cordoba
-Granada

Deze vier steden zijn ook goed te combineren, bijvoorbeeld elke stad twee of drie dagen. Via http://www.ALSA.es kan je goedkope bustickets kopen om van stad tot stad te gaan. Het is echt een aanrader, Andalusië is zo mooi! Voor mij het mooiste stukje van Spanje; en eigenlijk ook van Europa (naast een aantal Italiaanse steden).

Verder was ook ontzettend leuk:
-Havana (Cuba), GE-WEL-DIG!!!
-Salta (Argentinie), echt wat een pracht stad!! Maar niet te doen om alleen voor salta naar Argentinië te vliegen, dan kan je er beter een complete rondreis van maken daar :)
-Venetië
-Valencia
-New York
-Madrid
-Londen
-Pompei
-Barcelona
-Parijs
-Berlijn

Dit staat nog op de planning:
-Rome
-Florence
-Napels
-Pisa
-Toledo
-Athene
-Boedapest
-Praag
-Istanbul
-Tokyo
-Hong Kong
-Panama City

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:03

Eulogy schreef:
Newcastle is ongeveer even groot als Utrecht dus is toch wel een stad te noemen :D

O, meen je dat? Whoops _O-
Ik vond het sfeertje zo dorps, vond het echt heel leuk! Alleen wij hadden zo'n "weekend" met die boot, dus we hadden maar een dag in Newcastle zelf. Lang niet alles gezien.

Reykjavik zou ik echt niet doen als stedentrip los. Reykjavik is zo saai en lelijk in vergelijking met de rest van IJsland.. En dan zit je eigenlijk standaard aan de "golden circle, blue lagoon en walvistrip" vast, de rest is te ver vanaf Reykjavik voor een weekendje. Overigens zou ik wel absoluut een reis naar IJsland boeken :)). Práchtig land!

Mijn topsteden zijn nog steeds Kaapstad en New York <3 <3.

♥ Rewrite the Stars ♥

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:04

Oh ja, en Fez (Marokko) is ook echt een prachtige stad! Veel mooier dan het veel te toeristische Marrakech, dat vond ik echt drie keer niks...

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

_Marjola
Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:05

Leuk topic!

Ik ben zelf in Londen, Parijs en Wenen geweest en nog genoeg op het lijstje. Van Londen werd ik heel blij (en wil ik vaker zien), Parijs had ik zelf wat sneller gezien en hoef ik niet per se naar terug. Wenen heeft een stoffig imago, maar in de zomer gebeurt er ook genoeg voor jongeren (zoals het filmfestival met allerlei eettentjes/foodtrucks op het plein). Daarnaast ben ik wel fan van de Sissi verhalen. Dus mooi om de paleizen in het echt te zien. Verder vond ik dat ook geen dure stad.

Volgende reis wordt rondreizen door Schotland. :D Dus ik ben mij aan het oriënteren. Net de North Coast 500 route ontdekt, wat er heel tof uit ziet. Maar ik wil ook steden als Edinburgh bezoeken. Dilemma's!

@Judith welk gedeelte van Schotland hebben jullie met de auto bezocht? Tips en highlights zijn welkom! :D

ment met Sam (Welsh Mountain): dressuur M+4 | vaardigheid Z+9 | samengesteld mennen L+2
Reservekampioen Z Vaardigheid Hippiade 2017 | Kampioen Z Vaardigheid District West 2017 | Kampioen M Vaardigheid District West 2015

groom van Absoluut (KWPN tuigpaard): dressuur M+2 | vaardigheid L+3
Volg de avonturen van mijn team: Dressuur & Menteam Barendregt

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:38

Wij hebben echt Schotland voor beginners gedaan denk ik. Maar we wouden niet teveel in de auto zitten. Vanuit Edinburgh naar kirkaldy gereden. Vandaar uit st Andrews en flinke stukken van het coast pas gelopen. Ligt allemaal in Fife en is erg mooi maar nog goed te doen. Dan via Sterling (met tussenstop) naar Helensburg gereden en daar oa ben Lomond beklommen. Dat is al een stuk steviger. Vervolgens geëindigd met twee dagen Edinburgh.

Dus als je op de kaart kijkt nog heel laat in Schotland gebleven. Tien dagen in totaal en we hebben het wel nodig gehad. (met een dagje spierpijn lekker rustig aan kunnen doen bijv, niet direct door de auto in hoeven springen) Neem echt jullie tijd. Mocht je er langs komen, St Andrews is de moeite waard om te passeren. Verder staat Isle of Sky op ons verlanglijstje.

Wenen zou ik ook nog graag zien! Maar dan absoluut in combinatie met een bezoek aan de opera. Voor februari staat dubrovnik op de planning, maar dat wordt meer dan een stedentrip.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:09

Ijsland zou ik ook nog ontzettend graag willen doen! Vriendlief wil nog heel graag naar de Malediven en Curaçao. Voor beiden staat er nog een cruise naar de pinguïns op het verlanglijstje en een reis naar Canada. Die laatste was bijna uitgekomen rond kerst dit jaar omdat hij daar zit voor werk, maar uiteindelijk gaat het toch niet lukken en komt hij rechtstreeks naar huis vlak voor oudejaar. Maar dat zijn niet bepaald stedentrips :)

Wat je wel kan zien onder stedentrip of korte vakantie, is een "reis" met de trein door Finland die mijn vriend ooit heeft gedaan. Denk dat je weekje onderweg bent? In de zomer is er daar ergens een festival, in de winter moet het immens de moeite zijn ivm de sneeuwvlaktes en uitzichten waar je doorheen rijdt.

Oh, nog op mijn verlanglijstje: de orient express. Helaas onmogelijk duur :(

_Marjola
Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:16

Dankjewel voor de tips! Klinkt als een hele mooie reis :) Ik ga nog maar eens goed in alle opties duiken. Genoeg te doen en te zien in Schotland!

ment met Sam (Welsh Mountain): dressuur M+4 | vaardigheid Z+9 | samengesteld mennen L+2
Reservekampioen Z Vaardigheid Hippiade 2017 | Kampioen Z Vaardigheid District West 2017 | Kampioen M Vaardigheid District West 2015

groom van Absoluut (KWPN tuigpaard): dressuur M+2 | vaardigheid L+3
Volg de avonturen van mijn team: Dressuur & Menteam Barendregt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:21

Eulogy schreef:
Newcastle is ongeveer even groot als Utrecht dus is toch wel een stad te noemen :D

Leuk topic, ik ga in maart een lang weekend naar Madrid met m'n vader. Heb er echt zin in, nog nooit in Madrid geweest :D Verder wil ik heel graag nog naar Rome en New York met m'n vriend, ben er zelf geweest maar hij nog niet. New York ziet hij alleen helaas niet echt zitten -O-
Vorig jaar zijn we rond de kerst in Stockholm geweest, vond ik ook heel leuk.

Oh enne, ik woon in Bristol en hoewel het niet echt een grote stad is, lijkt het steeds populairder te worden onder Nederlandse toeristen :D Ik vind het in elk geval zeker een aanrader.

Ik vond Bristol heel leuk! Mijn ex woonde een half jaar in Bath en vond het vooral leuk dat er veel leuke plekjes in de buurt waren. Ben toen dus buiten Bath ook nog een paar keer naar Bristol gegaan.

TinGu
Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:00

Leuk topic!

Vorig jaar Lissabon geweest, erg leuk, wel errug steil!
Jaar ervoor Barcelona, helemaal verliefd geworden! <3

Iemand nog tips voor een vakantieweek half april? Hele week voor 1 stad is wat veel (Barcelona beviel goed, voor Lissabon was het wat lang), maar deze week (7-8dgn) is de enige week dat ik wegga, dus wil wel echt een week weg.
Rondreis Andalusie klonk goed trouwens!

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:11

Ik weet niet of het meetelt, wij gaan er altijd heen om inkopen te doen als we bij mijn tante op vakantie zijn in Zuid-Frankrijk: Andorra-la-vella in Andorra (verrassing :+ )
Hebben we ook een heel goed adresje om lekker en goedkoop te eten, schitterende natuur en je kan ook een uitstapje maken naar Aix-les-thermes voor een dagje wellness.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:57

Iemand die tips heeft qua hotel oid in barcelona?

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

rapunzelx
Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:22

Yes! Tickets en visum binnen, volgende week naar Dubai en dan door naar Nairobi! :D

"Learn to travel, travel to learn."

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-16 16:08

Wanneer is iets eigenlijk een stedentrip bedenk ik me net ;)
Ik had zelf echt een Europa idee erbij, 'maar dat is kennelijk niet zo :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:33

Goh... voor mij is dat 3-4 dagen naar een stad. Niet noodzakelijk binnen Europa.

History_
Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:51

Hier nog een fan van citytrips :)

Zoals hierboven vaker terugkomt: Andalusië is een leuke streek om tijdens een iets langere vakantie ( een weekje ofzo) meerdere steden te bezoeken.

Ik vertrek binnen enkele dagen naar Krakau. Nog iemand last minute tips and tricks voor Krakau? Een dag Auschwitz en een bezoek aan de zoutmijnen zijn al geregeld.

/3 Max, Wodani, Azar

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:57

*zwaait vanuit Rome*

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:15

Hier net terug uit Milaan :D Volgende op de planning is Berlijn in februari.

Het is echt mijn favoriete manier om er even tussen uit te zijn, veel van een plek te zien én daarbij niet heel veel geld kwijt te zijn. Dit jaar ben ik naar Antwerpen, Budapest, Praag, Parijs, Barcelona en Milaan geweest, waarbij Budapest toch echt wel favoriet was. Wat een prachtige stad, daar ga ik snel naar terug <3

Autumnn
Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:20

Jaaa ik meld me ook! Leuk topic :) ik ga 28 december t/m 31 december met mijn vriend naar Londen voor de tweede keer! *\o/* (eerste keer samen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers