Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:51

Oh jeetje, ik hoop dat jullie je snel beter voelen :)


V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:55

Gina schreef:
Klopt Vera! Heb lang getwijfeld, er is zoveel aanbod. Volgens mij heb ik via de mail contact met een Stef, ken je hem? :P



Jaa heb zelf natuurlijk ook in Villa Ananas gezeten, maar dan in 1. Je hebt wss mailcontact met Stef jr. Stef Sr. komt dagelijks een bezoekje brengen aan het huis. Lees: Zeuren of het huis wel schoon is en er geen logees zijn.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:47

Pfff, ik baal aan deze kant enorm!
Had mijn VOG aangevraagd, via mijn werkgever gehoord dat ik dit nodig had. Staat hij op 28-11. Ik ga op 18-11 naar curacao dus het is een risico om hem aan te vragen met die VOG omdat een VVR 2 maanden kan duren... Nu in twijfel of ik het risico neem of dat ik een nieuwe bestel (doeeei 60,-)

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:38

Ga je pas in November naar Curacao Fading? Bij mij was die binnen 3 weken binnen.. Maar je kan eventueel Justitie (die geven ze uit geloof ik) mailen dat het spoed heeft.

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:41

Oh sorry typfout! Ik ga 18-01 naar curacao!

Dus ik heb tot 28-02 om mijn vvr binnen te hebben, als ik heb de 19e aanvraag via wereldstage!

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:43

Die van mij was binnen 2 weken binnen! & heb vorig jaar een project opgepakt op stage met VOG's en de VOGs die digitaal aan werden gevraagd duurden ongeveer 2 weken. Via het gemeentehuis wel langer.

edit: maar als je tot 28-2 hebt dan heb je toch het origineel niet op Curacao? Want je bent al vanaf januari op Cura

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:45

Ik heb mijn VOG al, maar die is 3 maanden geldig. En dus nog 1,8 maand als ik in Curacao ben. Van wereldstage zeggen ze dat dit een risico is dat ie wordt afgekeurd als je je VVR aanvraagt en deze laat goedgekeurd wordt.

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:27

hmm ik snap je niet helemaal volgens mij fading..

Ik weet dat mijne niet ouder mocht zijn dan een maand op de dag dat ik in Curacao aan kwam.

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:59

Haha, oke ik ga het goed proberen uit te leggen.

Ik ben in het begin gaan mailen met mijn werkgever en die stuurde een lijstje met wat ik moest regelen. Dus ik heb mijn VOG geregeld en die heb ik binnen gekregen op 28-11.

Omdat het allemaal best veel regelwerk is heeft mijn werkgever contact gehad met wereldstage en die helpen mij met het regelen van alles (op hun kosten, super lief).

Maar nu kreeg ik mail van wereldstage dat mijn VOG niet ouder dan 4 weken voor vertrekdatum mocht zijn. Dit omdat je VVR aanvragen in curacao lang kan duren, Mijn VOG is dus 6 weken voor vertrekdatum. Nu zegt ze van wereldstage dat ik het kan proberen maar dat dit wel een risico is. Maar om weer 65,- uit te geven voor een nieuwe terwijl er een kans is dat dit wel gewoon gaat vind ik een twijfelgeval.

Ik heb nog iemand gesproken en die zegt dat het sowieso moet lukken als ik 19 januari mijn VVR aan laat vragen door wereldstage. Ook omdat je VOG geldig moet zijn op datum van aanvraag. Maar hier heeft Wereldstage dus niets over gezegd.

Dus nu zit ik in Dubio wat te doen..

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:37

V_eraa schreef:
Gina schreef:
Klopt Vera! Heb lang getwijfeld, er is zoveel aanbod. Volgens mij heb ik via de mail contact met een Stef, ken je hem? :P



Jaa heb zelf natuurlijk ook in Villa Ananas gezeten, maar dan in 1. Je hebt wss mailcontact met Stef jr. Stef Sr. komt dagelijks een bezoekje brengen aan het huis. Lees: Zeuren of het huis wel schoon is en er geen logees zijn.

Oei best streng dus := haha

If you can dream it, you can do it!

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:38

Lastig Fading.. ik weet het antwoord helaas niet. Ik dacht dat een VOG rond de 30 euro was.

If you can dream it, you can do it!

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:40

Eerste deel aanvragen is 25,- en dan bij de gemeente nog 42,-

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:42

Hmm zou het niet weten. Heb zelf wel een VOG aangevraagd maar zou niet weten wat VVR is. Is vast omdat jij werkt en ik stage loop hier? Als ik jou was zou ik het toch voor dat bedrag doen. Als het niet lukt krijg je spijt dat je het niet gedaan hebt, zit je in de problemen en dan is het die 60 euro echt wel waard!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:58

Gina schreef:
Oei best streng dus := haha


Jaa & hij loopt altijd te dreigen dat je de borg niet terug krijgt, maar dat regelt zijn zoon & heb alles netjes terug gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:59

xkimmx schreef:
Hmm zou het niet weten. Heb zelf wel een VOG aangevraagd maar zou niet weten wat VVR is. Is vast omdat jij werkt en ik stage loop hier? Als ik jou was zou ik het toch voor dat bedrag doen. Als het niet lukt krijg je spijt dat je het niet gedaan hebt, zit je in de problemen en dan is het die 60 euro echt wel waard!


Is je werkvergunning heb je nodig voor stage en werk...

De kans is groot dat het gewoon lukt. Iemand met een blog en alle tips en tricks bijhoud op d'r pagina zegt ook dat het gewoon kan en dat t heel gek is dat het niet zou kunnen

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:13

Zag net dat de dame achter de blog eilandmeisje.nl nog een huisgenoot zoekt vanaf januari.
Weet niet of dat realistisch is voor iemand hier, maar ik dacht ik meld het even :) .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:59

Josien_ schreef:
Zag net dat de dame achter de blog eilandmeisje.nl nog een huisgenoot zoekt vanaf januari.
Weet niet of dat realistisch is voor iemand hier, maar ik dacht ik meld het even :) .



Ik heb al contact met haar! Het is wel een eindje van mijn werk, maar wat ze aanbied is wel super tof!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:20

Fading schreef:
Josien_ schreef:
Zag net dat de dame achter de blog eilandmeisje.nl nog een huisgenoot zoekt vanaf januari.
Weet niet of dat realistisch is voor iemand hier, maar ik dacht ik meld het even :) .



Ik heb al contact met haar! Het is wel een eindje van mijn werk, maar wat ze aanbied is wel super tof!


Op Curaçao zijn alle afstanden haast wel te doen :P haha. Curaçao is niet zo groot. Ik moest ook iedere dag 30-40 minuten rijden naar mijn stage, voor Curaçaose begrippen zat ik in verweggistan, waar ik woonde. Maar vond het niet echt hinderlijk ofzo O:) Je leert snel genoeg de snelste routes met de minste files kennen.

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:36

Eind maart ga ik dus naar Curacao, ik ga stage lopen op een hr afdeling. Hebben jullie wat tips voor kleding? Wat wordt vooral gedragen tijdens werktijd?

If you can dream it, you can do it!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:25

Op kantoor zit je over het algemeen in de airco en die kan nogal een fris staan. Nette lange broek met iets met mouwen erboven? Verschilt natuurlijk per bedrijf maar over het algemeen gaat men redelijk net gekleed op kantoor.

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:31

Mijn ervaring is dat de kleding in Curacao op kantoor netter is dan in Nederland. Sneakers oid waren echt not done bij mij. Nette sandaaltjes konden wel maar liever niet. Gewoon nette jurkjes met een blazer of vestje, blousje, nette broek enzo. Ik wist voordat ik naar Curacao ging nog niet waar ik ging stage lopen dus had niet echt nette schoenen bij (er was vooraf tegen ons gezegd dat all stars oid prima konden bij stages NIET DUS). Gelukkig kwamen er de week daarna al bekenden van mij dus konden die nog schoenen meenemen.

Gina
Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:51

Dankjullie wel, toch wel iets om rekening mee te houden :)

If you can dream it, you can do it!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:58

Verschilt indd erg per organisatie. Bij medestudenten (zij werkten met cliënten) moest je echt een lange broek, nette dichte schoenen of hele nette sandalen aan. en lange mouwen. Bij mijn stage was t weer anders, ik werkte met paarden en cliënten. Officieel mochten wij ook niet in korte broek en topje, maar het gebeurde wel vaak. Had zelf altijd rijbroek aan, ook ivm stof, k had anders echt zwarte benen als ik met een paard in de roundpen gewerkt had.

Op Curacao lopen veel mensen in lange broek en lange mouwen rond :P veelal doordat ze dat op werk ook aan moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:09

Gina schreef:
Eind maart ga ik dus naar Curacao, ik ga stage lopen op een hr afdeling. Hebben jullie wat tips voor kleding? Wat wordt vooral gedragen tijdens werktijd?



Hee, jij bent er ook al ? ;D
Hoe is je vlucht gegaan etc!

Suus___
Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:33

Morgen gaan we eindelijk richting paradise :D

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxxmh en 67 bezoekers