Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:33

Ja, maar kan me niet voorstellen dat het elke dag non-stop regent (zoals m'n telefoon op voorspellingen laat zien), dus vandaar hoopte ik op een reactie van iemand die nu op het eiland is.


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:35

Het regent nooit de hele dag non-stop op Curaçao :)) Alleen omdat het op verschillende plekken op verschillende tijdstippen kan regenen zal je telefoon gewoon de hele dag kans op regen aangeven.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:47

Dat zou idd een verklaring kunnen zijn. :j

Noeni
Berichten: 3251
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:25

Ik ben net terug uit Curacao! Wij waren geland toen Matthew net op weg was. We hebben toen twee dagen volop regen gehad maar de temperatuur was oke! :)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:27

Ik ben ook net terug. Twee keer 's nachts bij ons een beetje regen en soms wat dreigende wolken. Maar regen is daar idd heel plaatselijk.
Ligt er dus net aan waar je zit :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:02

Heb hier in Willemstad geen druppel regen gehad afgelopen 2 weken! Terwijl er iedere dag wel regen voorspelt was!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:07

We hebben wat buitjes op het moment en weinig wind dus wel behoorlijk warm. Maar idd, hele dagen regen gebeurt bijna nooit.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:24

Over 4 weken zit ik er ook!

Iemand nog tips wat ik zeker moet meenemen omdat het in Curaçao te duur is? Zonnebrand? Genoeg sigaretten? Douchefris?

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:12

Alles….nee hoor geintje. Maar voor mij is veel hier best duur. Maar alles is wel verkrijgbaar, dus in principe hoef je het niet allemaal mee te sleuren...

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:20

Ik zou wel op Schiphol een slof halen. Ik was maar 45 euro kwijt voor een slof. Sigaretten zijn in principe zelfde prijs in Nederland hier. Het merk R&B is wel goedkoper! Voor de rest zou ik niet speciaal iets mee nemen, alles is hier wel verkrijbaar, zelfs kruidnoten en stroopwafels. :+

Ga je op vakantie of langere periode?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 17:43

Oh jongens, ik heb in de week van 6 november een sollicitatiegespek met iemand die een zaak heeft in Curacao, dan is hij in nederland.

SPANNENNDD!!!!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:00

picobello schreef:
Alles….nee hoor geintje. Maar voor mij is veel hier best duur. Maar alles is wel verkrijgbaar, dus in principe hoef je het niet allemaal mee te sleuren...

Hoezo is t voor jou duur daar?


xkimmx schreef:
Ik zou wel op Schiphol een slof halen. Ik was maar 45 euro kwijt voor een slof. Sigaretten zijn in principe zelfde prijs in Nederland hier. Het merk R&B is wel goedkoper! Voor de rest zou ik niet speciaal iets mee nemen, alles is hier wel verkrijbaar, zelfs kruidnoten en stroopwafels. :+

Ga je op vakantie of langere periode?


Ik ga 9 dagen op vakantie. Heb mijn nichtje beloofd om der op te zoeken, belofte maakt schuld :+

Vlieg vanaf Düsseldorf dus dan neem ik daar zeker wel sigaretten mee.

Zojuist mijn eerste zonnebank gepakt. Ben een echte rooie met een teer huidje dus moet opbouwen kreeg ik als tip. 8 minuten, zachtste stand en toch jeukn mijn benen een beetje := dat wordt nog wat.

Wat spannend Fading! Wat voor werk is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:01

eenitraM schreef:
picobello schreef:
Alles….nee hoor geintje. Maar voor mij is veel hier best duur. Maar alles is wel verkrijgbaar, dus in principe hoef je het niet allemaal mee te sleuren...

Hoezo is t voor jou duur daar?


xkimmx schreef:
Ik zou wel op Schiphol een slof halen. Ik was maar 45 euro kwijt voor een slof. Sigaretten zijn in principe zelfde prijs in Nederland hier. Het merk R&B is wel goedkoper! Voor de rest zou ik niet speciaal iets mee nemen, alles is hier wel verkrijbaar, zelfs kruidnoten en stroopwafels. :+

Ga je op vakantie of langere periode?


Ik ga 9 dagen op vakantie. Heb mijn nichtje beloofd om der op te zoeken, belofte maakt schuld :+

Vlieg vanaf Düsseldorf dus dan neem ik daar zeker wel sigaretten mee.

Zojuist mijn eerste zonnebank gepakt. Ben een echte rooie met een teer huidje dus moet opbouwen kreeg ik als tip. 8 minuten, zachtste stand en toch jeukn mijn benen een beetje := dat wordt nog wat.

Wat spannend Fading! Wat voor werk is het?


Banketbakker! Wat ik nu ook doe dus, en waar ik voor geleerd heb :D

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:02

En dan op Curaçao! Oooh wat gaaf zeg! Hoe kom je der zo bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:04

eenitraM schreef:
En dan op Curaçao! Oooh wat gaaf zeg! Hoe kom je der zo bij?



Ja! Ik ben er door de jaren een achter gekomen dat ik echt weg wil uit Nederland, gewoon om mezelf te leren kennen vooral! Toen zag ik via een FB vriend (man die veel vacatures deelt) een vacature. Een maand geleden in Curacao geweest en vond het land zo tof! Dat ik met het idee van, dit wordt waarschijnlijk toch niets een mail gestuurd, en nu dus een gesprek!

Zo spannend!!!


picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:51

@Fading: bij bakkerij de Zon?
@eenitraM: Ik verdien hier guldentjes ipv euro's maar het prijsniveau in de winkels ligt hetzelfde of hoger dan in NL. Maar de gulden is de helft waard van de euro….dus als inwoner is het eiland behoorlijk duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 03:55

picobello schreef:
@Fading: bij bakkerij de Zon?
@eenitraM: Ik verdien hier guldentjes ipv euro's maar het prijsniveau in de winkels ligt hetzelfde of hoger dan in NL. Maar de gulden is de helft waard van de euro….dus als inwoner is het eiland behoorlijk duur.



Jup, die bakker!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:10

Wat leuk, Fading! Spannend! Die bakker ken k wel.
Ik zit erover na te denken om na mn studie(s) in Curacao te kijken of k een baantje kan vinden in die sector O:) Misschien bij een van mn stages die k gedaan heb.
Maar weet nog niet of t ervan gaat komen. Weet ook niet of ik zo lang daar zou willen zitten xD maar een jaartje is te overzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 13:18

1234 schreef:
Wat leuk, Fading! Spannend! Die bakker ken k wel.
Ik zit erover na te denken om na mn studie(s) in Curacao te kijken of k een baantje kan vinden in die sector O:) Misschien bij een van mn stages die k gedaan heb.
Maar weet nog niet of t ervan gaat komen. Weet ook niet of ik zo lang daar zou willen zitten xD maar een jaartje is te overzien.


Dan hebben wij iig elkaar

Daphx93
Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 14:12

Mits ik geen relatie heb, ga ik volgend jaar ook emigreren :)
Maar dat ligt aan die situatie dan, wilt vriendin niet mee? Dan houdt het op en kom ik alleen voor vakantie!

Max, Ufana, Yellow <3
Max: B+11 L1+10 L2+12 M1+0

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:26

Fading schreef:
1234 schreef:
Wat leuk, Fading! Spannend! Die bakker ken k wel.
Ik zit erover na te denken om na mn studie(s) in Curacao te kijken of k een baantje kan vinden in die sector O:) Misschien bij een van mn stages die k gedaan heb.
Maar weet nog niet of t ervan gaat komen. Weet ook niet of ik zo lang daar zou willen zitten xD maar een jaartje is te overzien.


Dan hebben wij iig elkaar


Haha ja. Bedoelde trouwens niet de bakkers-sector, maar sector van mn opleiding :P (met kinderen, liefst combi met dieren)

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:36

Ben er nu.
Vandaag jeepsafari gedaan. Kwamen we een huurauto tegen die offroad was gegaan op een pad met gigantische plassen en er niet meer uit durfde.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:15

Haha spannend, Mandyy xD Waar was dat dan xD richting westpunt? :P

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:34

We reden vanaf het christoffel park naar kokomo beach. Daar tussen waren we dat pad ingereden om schildpadden te spotten vanaf een punt bovenaf.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:38

Haha. Naar Kokomo waren wij ook een keer een pad in gegaan echt in the middle of nowhere leek wel :') rotpad met veel stenen en gaten. Dachten echt waar komt dit op uit, leek geen eind aan te komen en er was niets te beleven, alleen een fabrieksterrein achter een groot hek, aan de rechterkant langs de zee. Terwijl aan het begin van het pad een bordje richting Kokomo stond. Waren toen blij dat het pad droog was en dat dat overdag was en niet in het donker... Uiteindelijk kwamen we in de bewoonde wereld en toen ook bij Kokomo. Maar duurde wel ff.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Ashleytjuhh, cissy, danielle_x, Dido2316, Domi_94, Fenn, Furst, IASCrawler, Ineke2, Ipsiedipsie, mireilledons, mvdende, nien81, RenskeFrea, Sanne_zepp, Tatjanaa, Tazzey en 95 bezoekers