[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
femmelz
Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:17


~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~


Felicxa
Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:17

Kennen jullie ook winkels waar je die leuchtturm boeken kan halen? Ik heb mezelf beloofd dat als ik deze maand alles netjes bijhoudt dat ik dan voor mezelf een "mooie" mag kopen.

(✿◠‿◠)

SuzanneOV
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:45

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Jaaa *\o/* , ik heb ook een bullet journal! Twee jaar terug heb ik hem vooral gebruikt, vorig jaar eigenlijk helemaal niet (niet veel om in te zetten), nu pak ik hem toch vaak weer erbij. Ik gebruik hem echt heel "saai" :o

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:54

Ik kom hier ook voorzichtig om het hoekje kijken. Had hier al eerder van gehoord maar vond het ontzettend kneuterig overkomen dus heb de rest van die hype maar overgeslagen. Nu was ik vandaag door mijn kamer aan het kijken en ik bedacht me dat ik toch wel erg veel losse briefjes heb met dingen die ik 'echt nog moet doen' en die ik dus vervolgens kwijtraak.

Ik heb pittige ADHD waardoor de chaos in mijn hoofd echt niet te doen is van tijd tot tijd, vooral als ik stress heb. Mijn tentamens zitten er nu weer aan te komen (over 4 weken, wat dus eigenlijk nog best meevalt) en ik begin alweer de zenuwen te krijgen over hoe ik alles op tijd af ga krijgen.

Ben er nu toch maar aan begonnen, en merk dat ik de 'habit tracker' toch wel echt het fijnst vind. Ik heb behoorlijk wat dingen die ik in mijn systeem wil krijgen maar die ik vergeet, en hiermee is het overzichtelijk. Ben dan ook wel zo'n nerd die een jaaroverzicht, een maandoverzicht, een weekoverzicht en een dagplanning met lijstjes heeft :=

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:57

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier ook voorzichtig om het hoekje kijken. Had hier al eerder van gehoord maar vond het ontzettend kneuterig overkomen dus heb de rest van die hype maar overgeslagen. Nu was ik vandaag door mijn kamer aan het kijken en ik bedacht me dat ik toch wel erg veel losse briefjes heb met dingen die ik 'echt nog moet doen' en die ik dus vervolgens kwijtraak.

Ik heb pittige ADHD waardoor de chaos in mijn hoofd echt niet te doen is van tijd tot tijd, vooral als ik stress heb. Mijn tentamens zitten er nu weer aan te komen (over 4 weken, wat dus eigenlijk nog best meevalt) en ik begin alweer de zenuwen te krijgen over hoe ik alles op tijd af ga krijgen.

Ben er nu toch maar aan begonnen, en merk dat ik de 'habit tracker' toch wel echt het fijnst vind. Ik heb behoorlijk wat dingen die ik in mijn systeem wil krijgen maar die ik vergeet, en hiermee is het overzichtelijk. Ben dan ook wel zo'n nerd die een jaaroverzicht, een maandoverzicht, een weekoverzicht en een dagplanning met lijstjes heeft :=


Wat heb jij in je habit tracker staan? Het lijkt me een leuk idee maar snap de engelse lijsten niet zo goed ( 'miracle morning' bv.)

[o]

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:00

Ik heb dingen als 10.000 stappen gezet, gezond gegeten (dus geen snacks die niet goed voor me zijn), medicatie genomen, geen alcohol gedronken, twee liter water gedronken, half 11 in bed, 20 pagina's uit een boek lezen voor het slapengaan, 8 uur 's morgens uit bed ondanks wekker/geen wekker, bed opmaken, 7+ uur slapen, zwemmen/sporten en geen red bull :Y) Vind het een makkelijk overzicht om te zien hoe goed het gaat met mijn goede voornemens, misschien verander ik ze volgende maand wel weer.

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:38

Emmaa_ schreef:
Ik heb dingen als 10.000 stappen gezet, gezond gegeten (dus geen snacks die niet goed voor me zijn), medicatie genomen, geen alcohol gedronken, twee liter water gedronken, half 11 in bed, 20 pagina's uit een boek lezen voor het slapengaan, 8 uur 's morgens uit bed ondanks wekker/geen wekker, bed opmaken, 7+ uur slapen, zwemmen/sporten en geen red bull :Y) Vind het een makkelijk overzicht om te zien hoe goed het gaat met mijn goede voornemens, misschien verander ik ze volgende maand wel weer.

Bedankt! Zit een hoop bij wat ik ga jatten :')

[o]

femmelz
Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:10

Felicxa schreef:
Kennen jullie ook winkels waar je die leuchtturm boeken kan halen? Ik heb mezelf beloofd dat als ik deze maand alles netjes bijhoudt dat ik dan voor mezelf een "mooie" mag kopen.


De leuchtturm1917 verkopen ze in de grote boekhandel in Maastricht, en ik de winkel van de link, La couronne du Comte, in Tilburg. Verder heb ik ze nog nergens gezien..

Ik heb gister mijn Oktober opzet gemaakt, ik kom langzaam uit die dip volgens mij. Ik zal straks even kijken of ik er foto's van kan maken :).

~ Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit naar je gefluister luisteren ~

_Naomi
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:37


aNoa
Berichten: 273
Geregistreerd: 06-08-14
Woonplaats: Nooord Brabant :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:59

Ik ben niet zo van het bestellen, en kan in de winkels nergens een boekje met puntjes vinden :(
Maandag eventjes in Eindhoven rondkijken denk ik..

An apple a day keeps anyone away if you throw it hard enough

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-16 18:17

ponyaddicted schreef:
Ik ben niet zo van het bestellen, en kan in de winkels nergens een boekje met puntjes vinden :(
Maandag eventjes in Eindhoven rondkijken denk ik..


Misschien de van Piere? Ik ga daar misschien morgen kijken, weet nog niet.

All magic comes with a price, dearie

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:11

Ik heb dit hele topic gelezen en toen ging ik googelen en toen vond ik dit heel lange filmpje en het is geweldig

https://www.youtube.com/watch?v=EAk_ZusrRJQ

het is 30 minuten lang maar sooo worth it!


Mij lijkt het bullet journallen wel leuk, maar ik ga het denk ik als een belasting voelen om hem elke dag (mooi) in te vullen. Ik bedoel, zoals in dat filmpje is echt in no way haalbaar, dan kost mn planning me meer tijd dan dat ik over hou voor de taken.
Maar het concept spreekt me wel aan, even puzzelen hoe ik dit dan het makkelijkst kan combineren met mn agenda.
In de agenda de afspraken plannen en in de bullet journal zetten wat ik er voor moet doen of zo.

Iig thanks voor het topic, ik ben enthousiast haha :D

✰ P I N T O ✰

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:13

Ik hou voor afspraken, deadlines etc alsnog gewoon een agenda bij hoor. Ik vind het bijhouden van een bullet journal voor nu vooral handig om mijn tijd wat effectiever te gebruiken en to-do lijstjes wat handiger in te delen. Daarnaast is het natuurlijk heel leuk dat je alles wat je wilt erin kan schrijven en dat het op die manier toch echt 'jouw' boekje wordt.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:29

Ik zag trouwens toen ik in de agenda's aan het bladeren was, dat veel al een aantal van die dingen hebben opgenomen: jaaroverzicht, maandoverzicht, notities aan het begin van de maand, aparte vakjes per week of dag voor todo's, etc.

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:26

Bullet journals! Groot fan, maar zelf meestal te lui om er echt iets moois van te maken. Heb dus zelf een simpele journal. Ik heb een moleskine met ruitjes, super fijn en ik ben d'r heel blij mee! Ik heb 'm dus ook altijd bij me :)

[ img ]
Mijn 'oude' week overzicht. Deed nooit zo veel met de linker bladzijde dus per vandaag ook bedacht dat 'ie maar weg mag.

[ img ]
Eerste keer een maand overzicht gemaakt.

Ik hoop wat meer te doodlen en tekenen in m'n journal, maar waarschijnlijk komt daar toch nooit wat van :o

secricible
Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:26

toen ik dit las dacht ik "pff, daar heb ik toch mijn telefoon voor" haha. Maar ik merk dat mijn telefoon overloopt van allerlei lijstjes en dingetjes overal, dus dat ik dat misschien wel helemaal niet handig vindt.

En toen ik vandaag ging zitten googlen voor een weekmenu planner voor mijn maaltijden dacht ik "verhip, daar is zo'n bullet journal dus handig voor...".
Dus nu toch een eerste hersenspinsel om een boekje aan te schaffen.
Met als plan om bij te houden:

*dagmenu/weekmenu qua maaltijden en sporten gecombineerd met een to do lijstje
*habit tracker (dagelijks: voldoende drinken, gezond eten, voldoende gewandeld, 8uur geslapen)
* lijstjes (van to do lijstjes tot stallingskosten voldaan, tot meeneemlijstjes, vakantielijstjes, mijn telefoon en iPad staan er echt propvol mee...)


Die van etsy die xyzutu noemde lijkt me ook wel een erg handige. Ik ben niet erg creatief, dus ik vraag me af hoe ik al die hersenspinsels op een overzichtelijke manier nog in zo'n boekje krijg. Bovendien zijn bladzijdes zo moeilijk aan te passen. Ik zie het gebeuren dat ik ergens te weinig ruimte voor heb, of achteraf iets op een andere manier zou willen.
http://bulletjournal.com/for-moms-life- ... -children/ dit systeem met die "dutch door" klinkt ook wel weer heel erg handig....

EDIT: en naar mate ik langer denk en dingen opschrijf krijg ik een steeds langere lijst hoe ik het aan zou willen pakken. Misschien vrijdag toch maar eentje meenemen :D

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:55

Ik heb gister toch maar wel een boekje met stipjes binnen gekregen omdat ik de lijntjes in mijn oude boek niet fijn vond werken (en omdat ik er geen 30 dingen onder elkaar op kon krijgen en dat was met bijvoorbeeld maandplanners heel vervelend), dus ik ga vandaag weeeer opnieuw beginnen met alles indelen en tekenen :') Vind het stiekem hartstikke leuk hoor, heb ik weer een dagbesteding :))

Kristie
Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:15

Ik lees mee, er komen echt beeldige dingen langs!
Emaa waar heb je 'm besteld? Heb je een linkje oid?

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

spottedponie
Berichten: 2960
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:53

Ik lees ook even mee, wil er ook wel een bij gaan houden... Beetje to do en dagboekje in 1

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:06

Kristie schreef:
Ik lees mee, er komen echt beeldige dingen langs!
Emaa waar heb je 'm besteld? Heb je een linkje oid?

Ik heb hem besteld bij de winkel uit Tilburg die hier al eerder voorbij kwam! Is ook de enige waar ik hem gevonden heb

thirteenn
Berichten: 2080
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 19:22

Nog mensen aan het journallen geslagen?

Ik heb de journal maar even gelaten voor wat het is, ik wil nu vooral kijken naar dagelijkse lijstjes!

All magic comes with a price, dearie

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:42

mirthheee schreef:
Nog mensen aan het journallen geslagen?

Ik heb de journal maar even gelaten voor wat het is, ik wil nu vooral kijken naar dagelijkse lijstjes!


Helaas werkte het voor mij niet hoe ik het wilde hebben, maar ik heb wel een heel tof ander idee wat ik aan het uitwerken ben! *\o/*
Concept: Dagboek
Verhaal: Ik zat dus bij ckv (culturele en kunstzinnige vorming) en toen lieten ze het liedje Counting Stars horen. ('Said no more counting dollars, we'll be counting stars') Je kent het misschien wel. Ik was natuurlijk weer bezig met alles behalve opletten waar we op moesten letten en toen kreeg ik een vet idee om mijn dagboek op te baseren *\o/*
Ik zet voor elke dag een aantal dingen die ik belangrijk vind: bv. tijd van opstaan, naar bed gaan etc.
Ik zet ook 10 sterren neer en aan het eind van de dag, nadat ik mijn verslagje heb geschreven/getekend/foto's geplakt, dan ga ik kijken hoeveel sterren die dag 'waard' was. Een leuke dag waarop ik bij wijze van al m'n idolen ontmoet en een paard krijg etc. krijgt 10 sterren en een dag waarop het minder gaat krijgt er minder. (counting stars, get it?)

Uiteindelijk heb ik dus een snel overzicht van mijn gewoontes, van hoe gelukkig ik was en daaronder een uitgebreid verslag met tekeningen en foto's :D

Ik vind het leeeeuk!

[o]

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:44

Wat een leuk topic! Ik doe dit voor een deel in mijn passion planner, ben er helemaal verzot op <3 Sowieso... Lijstjes! Ben een echte planfreak...maandplanners, week planners, dagplanners....Maar heb achterin ook een begin gemaakt met inderdaad inpaklijstjes voor vakanties, spaarplan, boeken die ik wil lezen, films die ik wil kijken...leuk! Habit tracker wil ik gaan doen, maar hoe houden jullie dit bij?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:46

Loes1996 schreef:
Wat een leuk topic! Ik doe dit voor een deel in mijn passion planner, ben er helemaal verzot op <3 Sowieso... Lijstjes! Ben een echte planfreak...maandplanners, week planners, dagplanners....Maar heb achterin ook een begin gemaakt met inderdaad inpaklijstjes voor vakanties, spaarplan, boeken die ik wil lezen, films die ik wil kijken...leuk! Habit tracker wil ik gaan doen, maar hoe houden jullie dit bij?


Habit tracker deed ik gewoon elke ochtend en avond even
Zou je wat meer kunnen vertellen over het principe van een passion planner?

[o]

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:51

In je passionplanner plan je eigenlijk je gewone leven gewoon in (tenminste ik) daarnaast is er veel ruimte om je 'passies' te plannen. Zo begint het met een mindmap van wat je wilt bereiken over 1 jaar, 3 maanden, 3 jaar en lifetime. Dit ga je dan uitwerken in kleinere mindmaps (doe ik niet).
Voor elke maand begint zit er een maandplanner, dan de weekplanners. Aan het eind van de maand is er een evaluatie schema die je kan invullen hierin staan:
- what was the most memorable part of this past month?
- what were the 3 biggest lessions you've learned in this past month?
- review your planner for the past month and assess your priorities. Are you happy with how you spent your time? If not, what steps can you take this next month to adjust them?
- How are you different between this past month and the month before it?
what or who are you especially grateful for this past month?
- Name 3 things you can improve on this upcoming month. What are concrete actions you can take to work towards these improvements?
- from 1-10 how do you feel overall about this past month?


In de weekoverzichten kan je invullen wat je focus is voor deze week en voor de dag per week. en welke goede dingen zijn gebeurd. Verder is er ruimte voor to-do lists onderaan en een ruimte waar je andere dingen kwijt kan.

Helemaal achterin zijn veel blanco pagina's en pagina's met ruitjes :D

Yup i love it! een voorbeeld van google; https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 7493729636

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daphiena en 4 bezoekers