M2 dressuur fjord Bjorvick aan het werk richting het Z1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ApolloPaard
Berichten: 3368
Geregistreerd: 08-10-08

Re: M2 dressuur fjord Bjorvick aan het werk richting het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:09

Wat een gave Fjord ziet er ook goed uit allemaal!

Apollo



Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:42

dieseltje09 schreef:
Doubtless schreef:
Ik lees heel veel 'hij...' en maar heel weinig 'ik...' :D
Wat zijn volgens jezelf jouw verbeterpunten?


mn kippenvleugels bij elkaar houden :+ :') viel me in de foto's op, vooral mn rechterarm schijnt af en toe niet te dicht bij mn lichaam te willen geloof ik...


Overall vind ik de foto's er netjes uitzien, maar kijk eens naar het volgende:

Foto 4: je lijkt je op te knijpen. Onderbeen is aangespannen en naar achter, waardoor de knie duwt (=remt), rechterhand is ietwat hoog en je bekken lijkt wat te kantelen vanuit de spanning in je benen. Door meer ontspannen te blijven houd je wat meer lucht en activiteit.

Foto 5: je lijkt hier heel sterk halt/achterwaarts te werken, waardoor je activiteit naar voren verdwijnt, klopt dit? Ook hier vind ik je rechterhand hoog en naar je toe getrokken lijken, die zou mi wat meer richting de mond mogen.

Foto 9: Weer je rechterhand erg hoog. Buigt hij moeilijk naar links of valt hij makkelijk naar buiten? Veel spanning achter de kaak hier, ik denk dat je minder met je hand moet willen doen.

Ik vind jullie een leuke combinatie, hoop dat je hier wat aan hebt :)

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 13:15

gaaf paardje...
super dat jullie al zo ver zijn gekomen.. maar er mist iets
iets ontspanning oid. kan er geen vinger op leggen.
maar er stoort iets.

veel success verder. met je knappe pony

You Only Live Once!!..

Kelly_Taco
Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: M2 dressuur fjord Bjorvick aan het werk richting het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:08

Hè een Larsto! Vandaar dat ik z'n koppie zo leuk vind. Mijn Taco is ook een Larsto.
Ik ga wel mee met bovenstaande reacties dat je heel veel lossigheid mist in z'n lijf.
Als hij losser is in z'n lijf zal hij ook veel makkelijker rond worden vanuit de achterhand/schoft en dus dat laatste knikje geven. Dat kun je niet vragen met die korte halsjes want dan maak je ze veel te kort.
Op je foto in de bochten zie je goed dat hij mooier rond wordt als hij achter beter onder komt.

<3 Galanto <3

SharonStory5
Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: M2 dressuur fjord Bjorvick aan het werk richting het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:39

Ik vind het er vriendelijk uitzien en juist ook goed dat de foto's niet allemaal zo gelikt zijn (daarmee bedoel ik, ja, er zijn verbeterpunten maar er wordt aangewerkt). En uiteindelijk zijn we allemaal aan het oefenen/trainen om weer een stapje verder te komen.
Ik vind het een goed beeld geven van een training, en het ziet er uit als nuttige en geduldige training. Super leuke combinatie, je weet waar je aan moet werken dus heel veel succes voor de toekomst. Oh, en je pony is gewoonweg geweldig, echt superknap waar jullie al zijn hoor. Ik heb vroeger zelf een Fjord gehad, dus kan alleen maar bewondering en respect voor jullie voelen.

"Every horse is good for something..."
Pip, Bealfire, Nicky, Quint & Skype...

amyyy55
Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:58

Heey daar is bjorvick, leuk om te zien dat het zo goed met jullie gaat! <3
Vind het knap van je, fjorden zijn niet altijd de makkelijkste haha.
Ik zag dat je de osteopaat laat komen, misschien helpt de chiropractor net wat beter. De osteopaat pakt vaak per 'deel' terwijl de chiropractor alles individueel doet. Misschien dat dat net het laatste zetje kan geven.

bjor ziet er echt super uit en jullie zijn een leuk team, op naar het Z! *\o/*
Over de ontspanning waar velen het over hebben, m.i. heeft bjorvick dat altijd wel gemist in het rijden, kan zelf geen tips geven, zo ervaren ben ik helaas niet.

Wie weet loop ik ooit met Gamble net zo :') :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers