Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:21

Weg leuk gracefull!

Poeh ja hippologic, slaapdronken achter het stuur is idd zwaar!

Heeft hier iemand voor een springstal gewerkt/stage gelopen?


Gracefull
Berichten: 462
Geregistreerd: 12-01-07
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:07

SimoneeM schreef:
Wat onwijs leuk!
En ik moet even reageren op het Jail Hostel! Heb daar ook geslapen, fantastisch. Een horror film kijken daarentegen is niet aan te raden :') Heb je de tour van het hostel gedaan? Vriendinnetje kon niet meer slapen :+


Ja die heb ik ook gedaan. Het was erg leuk! In wat voor cel sliep jij? Ik ben nog meegeweest met de pubcrawl :D

_Linda schreef:
Weg leuk gracefull!

Poeh ja hippologic, slaapdronken achter het stuur is idd zwaar!

Heeft hier iemand voor een springstal gewerkt/stage gelopen?

Ja ik ben in 2013 5 maanden naar een springstal in de buurt van Toronto geweest *\o/*

Live Life, Love and do Good

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:13

Iemand ervaring met rondreizen in Yukon (evt in combinatie met Alaska)?

fiets a fake smile

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:06

Ik sliep in een tweepersoonscel, dus ieeets meer beweegruimte. Met de nadruk op íets haha!

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:49

@ darah, ik Ben naar Dawson city gereist 4 jaar geleden. Zeker combo eten met Alaska als he Er de tijd voor hebt.

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:30

Iemand al gebruik gemaakt van NewLeaf, de nieuwe vliegtuig maatschappij? Alleen binnn Canada geloof ik.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:30

Anderen hier ook last gehad van storm/ tornado? Aangezien er meerdere waren.
Hier hadden we een ("kleine") tornado.. dak er afgeblazen en ligt 30 meter verderop in de bullpen. Gelukkig net toevallig de dag ervoor kalvem die daar in stonden er uitgehaald, die waren anders dood geweest nu..
Iedereen en alle dieren veilig, maar dat is toch wel een gekke ervaring :oo je kon helemaal niks meer zien als je naar buiten keek. Was helemaal wit door de hagel, regen en wind.

[ img ]

[ img ]

faxa
Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:25

Wouw heftig. Toen we tv aan het kijken waren in jasper kwam er wel een waarschuwing langs dat onweer tot tornado uit kon groeien maar dat was gelukkig niet gebeurd!

Er zijn geen paarden die op een ezel rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden.

_Priscilla
Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-05-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:07

Ik zat die avond in het vliegtuig naar Toronto, gelukkig niks van gemerkt.
Ik ben hier nu twee dagen en ik vind het echt geweldig hier. Ik verblijf bij familie ( weliswaar geen naaste) en een van hen is een runderdierenarts hier dus ik loop met hem mee. Onwijs tof, vandaag enorm veel zelf mogen doen :D

Verafony-- B+5 L1+11 L2+10
Orchid's Axel -- B+11 L1+1


Dyslexie

kwebbelengel
Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:41

Hoi allemaal wij zijn net terug van onze reis door west canada, oneindig mooi! Alles is zoooooo groot en zooooo veel. Paardgereden in de Rockies, en alle natuurparken gehad, Banff is echt geweldig.
Vancouver eiland ( tofino) vonden we erg tegenvallen met name de rit ernaar toe, dwars over, uren rijden is dat.en natuurlijk lekker geshopt in vancouver zelf. Wat ons daar erg opviel dat er zo veel zwervers waren, en dat ook mensen in "normale " kleding gewoon uit de prullenbakken eten.

Was super warm weer, en de nachten al zo koud, prachtig om te zien dat het daar al herfst wordt!
Wij hebben Calgary niet bezocht omdat het daar heel slecht weer was!

Mocht iemand nog interesse hebben om de familie pas en evt een senioren pas voor de national parken over te willen nemen hoor ik het graag!

wat je in je hart bewaard raak je nooit meer kwijt

kwebbelengel
Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:42


wat je in je hart bewaard raak je nooit meer kwijt

kwebbelengel
Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:44

balance schreef:
Iemand al gebruik gemaakt van NewLeaf, de nieuwe vliegtuig maatschappij? Alleen binnn Canada geloof ik.

Toevallig gister wel veel van die "kleinere"vliegtuigjes zien staan op vc AirPort!

wat je in je hart bewaard raak je nooit meer kwijt

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:19

Ik kom even binnen vallen als dat mag :)
Voor onze huwelijksreis ben ik nu aan het rondkijken wat Canada te bieden heeft. Ik heb vrij goedkope vliegtickets gevonden en een -zo op het eerste oog- betrouwbare camper verhuur site.

Plan zou dan zijn om 2 weken te gaan en in het oosten te blijven. Maarrrr ik zag al dat de meeste toeristische attracties als de Rocky Mountains dus in het westen liggen. Is het oosten de moeite waard als je vooral voor overweldigende natuur komt en het liefst ook wildlife (beren, wolven, elanden)?

kwebbelengel
Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:35

Aranel schreef:
Ik kom even binnen vallen als dat mag :)
Voor onze huwelijksreis ben ik nu aan het rondkijken wat Canada te bieden heeft. Ik heb vrij goedkope vliegtickets gevonden en een -zo op het eerste oog- betrouwbare camper verhuur site.

Plan zou dan zijn om 2 weken te gaan en in het oosten te blijven. Maarrrr ik zag al dat de meeste toeristische attracties als de Rocky Mountains dus in het westen liggen. Is het oosten de moeite waard als je vooral voor overweldigende natuur komt en het liefst ook wildlife (beren, wolven, elanden)?



Wij vonden het westen eerlijk gezegd erg tegenvallen qua wildlife. We hebben maar 1 beer in de vrije natuur geZien. En ook 1 koppel herten. Verder helemaal niets. We hebben alle natuurparken gezien !

wat je in je hart bewaard raak je nooit meer kwijt

Darah3
Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 16:48

Ik heb 10 beren (black bears) gezien in twee weken tijd in het Westen :j
Plus nog veel elks, deers, bald eagles (zelfs een paartje met jong <3 ) en kleinere beestjes (hoary marmots oa).

Tip om in elke plaats naar het infocentre te rijden en te vragen op welke routes wildlife gesignaleerd is en die routes met dusk en dawn gaan rijden met de auto (en zachtjes rijden!). Dus dat was vaak heel vroeg op en laat naar bed.

fiets a fake smile


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:52

Nog een vraagje. Wat ik nu berekend heb, zou het ons 800 euro pp kosten voor 2 weken, dan inclusief vlucht, huurauto en accommodaties(dit heb ik al uitgezocht dus weet dit zeker). Ik heb het idee dat dit in verhouding best goedkoop is, is dat ook zo?

En wat is jullie manier van reizen? Trein, huurauto, camper of nog iets anders? Liften gaat ons wat te ver, haha.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:59

In het oosten in principe ook al het wildlife dat wat je in het westen hebt. De grizzly bear heb je bijv. niet in het oosten, maar wel black bears. Cougars en wolven heb je sowieso maar een hele kleine kans om te zien. De rockies zijn nu eenmaal populair vnl vanwege de mountains. Ik zelf ben nog nooit in oost-canada geweest, maar ook daar is de natuur ontzettend mooi.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:41

Wij vertrekken dinsdag richting Canada! Wij gaan 15 dagen rondtrekken in west Canada. Wij hebben onze reis geboekt bij Go Canada!

Ik vind je berekening wel heel knap Aranel! Ik kan het me ook haast niet voorstellen. Of wij doen iets goed fout haha

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:15

West Canada is duurder hoor heb ik al gezien :j dus dat is ook niet helemaal te vergelijken.
Ik zal het even uiteenzetten:
Tickets Amsterdam - Montreal en terug: 450 euro pp
Autohuur 2 weken plus ongelimiteerde km: 300 euro
Accommodaties via Airbnb: 430 euro ongeveer.
Autohuur en accommodaties deel ik dus door 2 en dan kom je op ongeveer 800 pp uit.

Dan komt er dus nog eten, benzine en uitstapjes/entree gelden bij.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:46

Ik vind het echt mega spannend en heb nu al de zenuwen, maaarrrr we hebben de tickets geboekt :):)
We vliegen met British Airways vanaf Dusseldorf met een tussenstop in Londen. Totale vliegtijd is daardoor 9 uur maar dan kunnen we wel mooi de benen strekken op Heathrow.
26 juni gaan we, 2 dagen na onze trouwdag :):)

Nu gaan we goed zoeken naar autoverhuur bedrijven en airbnb kamers :)

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 05:26

Alles is hier duurder :P BC = Bring Cash (ipc British Columbia) Mooi gedaan hoor Aranel!

Liften is hier (Vancouver) verboden, het is sowieso heel anders dan in Europa dus daar zou ik niet op rekenen. Ik weet niet hoe de westkust is qua treinen, maar hier is het echt MEGA duur.

Veel plezier op je huwelijksreis!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

kwebbelengel
Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:44

Wij zijn net terug, en indd het was best duur, in vancouver helemaal wij zijn daar een dag met de trein op stap geweest waren pittige prijzen. Er staan op bijna alle drukke wegen borden dat liften illegaal is!

Alvast veel voorpret!

wat je in je hart bewaard raak je nooit meer kwijt

xSiep
Berichten: 3687
Geregistreerd: 25-12-06
Woonplaats: Vilnius, Litouwen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:56

Ik meld me hier ook even, heb al vele paginas terug gelezen :) Wij willen over 2 of 3 jaar pas naar Canada, maar ik vind het plannen minstens zo leuk, dus nu al bezig :D
Wij willen in july augustus de route Calgary - Vancouver doen, maar nu ben ik opzoek naar een ranch waar je een trail ride kunt boeken. Ik kom wel veel ranches tegen waar je bijv een week kunt blijven, maar geen ranches waar je 1 dag een trail ride kunt doen en niet hoeft te verblijven. Ik zoek een western ranch met trails/paarden ook voor gevorderde ruiters, liefst in de rockies langs voorgenoemde route. Iemand hier tips voor?

UMayDream
Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:31

@xSiep, misschien dat je een tocht kunt maken bij de Wild Horse Mountain Ranch. (Red Deer, ligt bij Calgary in de buurt) Ik heb daar een paar weken gewerkt en volgens mij doen ze ook langere tochten waarbij je naar de Rockies rijd. Als je googelt kom je op de site terecht en je kunt altijd even mailen voor wat info :)

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:09

Heeft iemand ervaring met de kajak-met-walvissen-tours, liefst in Quebec? Lijkt me doodeng maar ook supergaaf! Wat zijn aan te raden organisaties, welke plekken enz :) Ik hoor graag alle ervaringen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Earth, F_inley, friezenfan2, Isab123, Kimmie235, mvdende, redbutton, Roosch, Sannek90, secricible, turtlelito, xSimonee, Zick_Zack en 80 bezoekers